Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 12454
Ja som tittelen sier lider jeg av milde, men veldig VELIDIG plagsomme abstinenser av alkohol.

Sånn fungerer det: fredag og lørdag er de eneste dagene jeg drikker, executer alltid restene som er igjen på søndag(om det er noe) på søndag kjører jeg også min ultimate hangover kur, den består av tilskudd av mange vitaminer, særlig B-vitaminer b1 og b12 som det går mest av. Mye vann, paracet, "Bakis" fra teknikkmagasinet(funker faktisk bra) Melk, vanligvis hel melk, og mat med en del fett og salt fordøyet med et par glass nyco for å få litt fart på magen. Og 20 mg Diazepam i form av vival. alt dette fordelt jevnt utover søndagen til jeg legger meg.

Når jeg endelig legger meg starter "helvete" begynner å svette, har vondt i armer og ben, hodepine vondt i magen, føler nervøsitet og hjertebank, Ser annsikter og andre random ting når jeg lukker øynene, ufrivillige muskelsammentrekninger, sliter med å puste, lista er lang men føler meg med andre ord helt shit.

Så kommer mandag, våkner opp etter kanskje 2-3 timer søvn hele kroppen skjelver, fryser og er varm samtidig kaldsvetter som faen, tar mer b-vitamin og paracet og sluker en liter vann men hjelper faen ikke en dritt...

Når jeg kommer på jobb tenker jeg alltid, skal bli herlig å komme hjem å sove, men søvnen kan jeg se langt etter, symptomene beskrevet over varer nemlig som regel til torsdag/fredag og da er det på'n igjen hvis jeg kan si det sånn

Generellt hele uka er et fuckings helvete, er som å gå med en permanent forkjølelse... føler meg noen ganger som en gammel mann når jeg står opp, må bytte sengelaken/dynetrekk ca 2-3 ganger i måneden på grunn av heavy svetting, våkner ofte opp i en dam av svette, når jeg sover har jeg bare en lang chain av mareritt som sliter meg ut, svetter "kvae" pisser syre og driter bare sølevann.

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan gjøre enklere for meg selv med div. tilskudd og mineraler? inb4 drikk mindre, det går bare ikke etter den 3. ølen så er det ingen stopp, hele min sosiale krets består av alkohol så det er uungålig, de helgene jeg faktisk ikke drikker er sykt sykt kjedelige, men også vannvittig deilig å være godt uthvilt på mandag og resten av uken, har en "ille" personlighets forstyrrelse som innebærer fullstenid avvik av impulskontroll, som heller ikke gjør situasjonen noe lettere.

Ellers har jeg en veldig bra jobb, gode venner, en familie som stiller opp og generelt god økonomi etc, er det noen her inne som er/har vært i samme greie som meg og har noen tips?(utenom å gi opp drikkingen)

Kan legge til at jeg har brukt en del Benzodiazepiner, utskrevet av både lege og psykriater, er vel på en slags nedtrapping så velger å ikke ta den "enkle" løsningen av å få utskrevet med fluipam eller apodorm for å kunne sove, atm ligger forbruket mitt på 50 vival hver 3. måned + 30 imovane hver 3.måned, men som forklart over er ikke dette benzodiazepin abstinenser

Kan legge til at jeg har brukt en del Benzodiazepiner, utskrevet av både lege og psykriater, er vel på en slags nedtrapping så velger å ikke ta den "enkle" løsningen av å få utskrevet med fluipam eller apodorm for å kunne sove, atm ligger forbruket mitt på 50 vival hver 3. måned + 30 imovane hver 3.måned, men som forklart over er ikke dette benzodiazepin abstinenser
Sist endret av Oshugon; 18. juli 2015 kl. 17:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er forbruktet ditt i helgen? Det er mild rødt lys i teksten, spesielt det at helgene er dønn kjedelig uten alkohol. Får også en rar mistanke om benzo avhengighet? Ser du mener motsatt, men benzo er kjent å være mye lettere å bli hekta på kontra alkohol.
Du skjuler deg bak alkohol i helgene og i ukedagene piller, det virke ikke som et bra kombo. Kjære deg det finnes ingen mirakelkur for å kvitte seg med absinenser, når man bruker faenskapet. Paracetamol må brukes varsomt når man har stort inntak av alkohol, ekstra belastning på nyrene (iallefall bruk ibux i mindre mengder)

Drikker selv dessverre litt for ofte, men gir faen i så lenge jeg kan slutte etter den 3 ølen. Ta seg en kald øl foran south park etter en hard dag på jobb er konge.
Ut i fra jeg leser antar jeg at dette bare er kraftige hangover symptomer. Hva med å drive med andre rusmiddel vist du absolutt skal ruse deg? Cannabis er jo et godt alternativ, kjenner en del som har begynt å drikke mindre etter de har begynt å røyke.
Trådstarter
FØR var forbruket mitt på benzo veldig høyt, xanor 4mg, fluipam 2mg, diazepam 30 mg(+++), mogadon/apodorm 10 mg, imovane 22,5mg, stillnoct 20mg, sikkert 30 mnder++. kom over det nå er det alkoholen som er fienden

Cannabis. værste som noen gang har skjedd meg, røyket i ca 3 år plutselig smalt det, har hatt panikksyndrom i 5 år, desverre ikke et alternativ;( ellers hadde det vært mye mye bedre ja
Sist endret av Oshugon; 18. juli 2015 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
FØR var forbruket mitt på benzo veldig høyt, xanor 4mg, fluipam 2mg, diazepam 30 mg(+++), mogadon/apodorm 10 mg, imovane 22,5mg, stillnoct 20mg, sikkert 30 mnder++. kom over det nå er det alkoholen som er fienden

Cannabis. værste som noen gang har skjedd meg, røyket i ca 3 år plutselig smalt det, har hatt panikksyndrom i 5 år, desverre ikke et alternativ;( ellers hadde det vært mye mye bedre ja
Vis hele sitatet...
Så høyt forbruk har kanskje laget en avhengighet du ikke har oppdaget, men skylder på alkoholen?
Huskeregel, du vet ikke om du er avhengig før du slutter.
Drit i alle medikamentene.
Drikk halvannen liter vann og spis et heavy fettmåltid når du går og legger deg lørdagsnatten, ikke reparer på søndagen, da bare utsetter du fyllesyken som treffer deg midt i trynet på søndagskvelden.
Til nød utsett å ta diazepam til klokken er over 20.
Har det sånn som du beskriver det og dette er det jeg gjør for å halvere fyllesyken.
Sist endret av eyecandy654; 18. juli 2015 kl. 20:10.
Trådstarter
Helt riktig KaiN, men hadde en bråstopp med benzoer flere måneder siden, og ting har ikke bedret seg... gikk helt clean i maaaange uker, men disse symptomene kommer bare etter heavy drikking flere helger på rad.
Kan ha noe å gjøre med at benzodiazepiner går på samme reseptor som alkohol? GABA virker som å være overbelastet... kanskje alkoholen vekker underloiggende ting, ikke vet jeg... er i hvertfall alkoholen som har skyld i det jeg beskriver ovenfor.

skal ut(typisk) svarer på eventuelle svar i morgen
Har lest at fett ikke er optimalt ved fyllesyke. Spis proteiner (egg, bacon, fisk, bønner i tomatsaus, kylling) og et lett måltid om kvelden .. et knekkebrød og en kopp varm te eller noe lignende. Det virker som at du inntar mer enn hva kroppen tåler.

Prøv å ta en helg av også, for å se hvordan du reagerer på det.
Sist endret av Oro; 19. juli 2015 kl. 01:45.
Sikker på at du ikke pøser på for mye med vitaminene? Helgedrikking bør ikke skape slike abstinenser.
Er det en mulighet å kutte drikkinga til 3 øl per helg?
Trådstarter
Jeg skulle ønske at jeg kunne kutte drikkingen ned, dessverre er det ikke slik... en vanlig fredag eller lørdag ligger vel konsumet på ca 24-25 øl, eller vin/sprit i tilsvarende mengde, når jeg ført er ute pleier også shottene å komme på rad og rekke, klarer rett og slett ikke stoppe den "kampen" har jeg gitt opp for lengst. Jeg tror heller ikke at det er vitaminstilskudd som gjør meg dårlig, er vel bare et alt alt for høyt forbruk.

ellers har jeg ingen alkohol problemer midt i uken, drikker ALDRI og da mener jeg aldri ukedager, prøver så godt jeg kan å få i meg de riktige tilskuddene, men det kurerer nesten ingen ting virker det som
ArbeidsledigProletar
Sitat av KaiN Vis innlegg
pew Paracetamol må brukes varsomt når man har stort inntak av alkohol, ekstra belastning på nyrene (iallefall bruk ibux i mindre mengder)
Vis hele sitatet...
Nope. Det er levra paracet sliter på og ibux er jo ikke myk på magen, kan lede i retning magesår.
Er ikke noe lege, men vil heller bare tro at moderasjon av alt er veien.


Så foreslår heller kanskje å vurdere hvor lenge du har lyst til å leve i en sånn boble, hvor lenge du klarer å ha det sånn før det enten blir verre eller du blir tvunget til å avruse deg.
Sist endret av Batabusa; 19. juli 2015 kl. 13:08. Grunn: teit
Trådstarter
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Drit i alle medikamentene.
Drikk halvannen liter vann og spis et heavy fettmåltid når du går og legger deg lørdagsnatten, ikke reparer på søndagen, da bare utsetter du fyllesyken som treffer deg midt i trynet på søndagskvelden.
Til nød utsett å ta diazepam til klokken er over 20.
Har det sånn som du beskriver det og dette er det jeg gjør for å halvere fyllesyken.
Vis hele sitatet...
Hey, helt riktig det du sier, prøver alltid å drikke så mye vann jeg kan(heftig rim right there) men når man subber inn døren klokken 4 om natten med en promiller over 1000 tenker man ikke alltid så nøye over ting, Drit i alle medikamentene? alkohol dehydrer og tømmer deg for b vitamin(og sikkert mange andre ting også) så hvorfor droppe tilskuddet? kan vel neppe gjøre noe værre
Du har et konsum på 50 enheter i uka pluss det du drikker på søndagene, og har jevnlig abstinensreaksjoner. Snakk med fastlegen din om hjelp til nedtrapping dersom du er villig til å få bukt med problemet.
Trådstarter
Har en veldig grei fastlege jeg er 100% ærlig med, har hjulpet meg veldig veldig mye, fikk meg ut av en svært sterk kokain avhengighet for noen år tilbake, har en veldig god dialog med han.

Litt "redd" for å legge dette frem for han på grunn av frykten for å miste vival+imovane resepter i fremtiden, så vet ikke hvor mye jeg kan si om problemet... grunnen til at jeg lagde denne tråden var for å høre om noen har vært i samme båt som meg, og som kanskje kunne kommet med noen innspill på hvordan jeg selv kan "heale" meg etter en fylla helg på best mulig måte.

Er ingen tvil om at hvis jeg hadde klart å kutte inntaket med kanskje 50% ville ha gjort mye, det som er greia er at dette ikke går, har prøvd gang på gang men klarer det rett og slett ikke
Kom deg av de djevelske lobotomi-medisinene dine. Villig til å vedde på at alle dine problemer forsvinner så fort fastlegen får kroken sin ut av analen din.

Jeg drakk lett 4-8 enheter I SNITT HVER DAG, i tillegg til heroinen, kokainen og cannabisen på et daglig nivå samt samtlige øvrige konvensjonelle narkotikum som hyppigere supplement enn dine fyllakulerer. Har aldri vært så invalid som en gjennomsnittlig lettvekter i allmennlegens reseptblokk er.

Jada legen har lang utdannelse, og jada, alle andre reseptslaver som tross alt er de eneste som har noe de skulle ha sagt støtter fult oppunder opplegget. Men jeg utfordrer deg likefullt til å høre på meg i bare 3 uker og se hvor rett jeg har.
Sist endret av Tøffetom; 19. juli 2015 kl. 18:15.
Trådstarter
JEG vet så jævlig godt at hvis jeg stopper, så forsvinner dette helvete, det er til tider uutholdelig, MEN hvis jeg gjør det stopper livet mitt fullstendig, blir sittende helt alene å stirre inn i veggen, ingen ting skjer jeg lever kun for helgen og alkoholen er det eneste i livet mitt som gir meg noen form for glede, stopper jeg kommer depresjonen dundrene inn i skallen min, depresjon kan drepe.

Grunnen til at jeg velger å fortsette dette "livet" jeg lever for tiden er fordi det er værre å velge alt. nr 2 å slutte, ord blir så jævlig tynne når man sitter å skriver på et nettforum, det mister all betydning det er kun bokstaver på en skjerm... ting suger dritt og jeg hadde håpet på at noen hadde en slags "mirakelkur" for denne typen livsstil men vet vel inners inne at noe sånt ikke finnes, føler jeg har prøvd alt men noe kan jeg vel gjøre for å bedre situasjonen litt
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Da fortsetter du, men prøv å hold sånn nogenlunde kontroll. Helgene og festingen er det jo den eneste tiden man faktisk lever, resten av tiden brukes jo bare til å tjene penger til å feste og tulle.

Som jeg sier til kompiser som har slitt med avhengighet: "ikke vær en quitter".
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Da fortsetter du, men prøv å hold sånn nogenlunde kontroll. Helgene og festingen er det jo den eneste tiden man faktisk lever, resten av tiden brukes jo bare til å tjene penger til å feste og tulle..
Vis hele sitatet...
Sterkt uenig. En skal kunne trives dag for dag uten å måtte ha det kjipt alle andre dagene en fredag og lørdag. En kan også gjøre andre morsomme ting en å feste i helgene. Vil heller anbefale TS å dra til psykolog dersom han har det så jævlig at han blir deprimert hvis han ikke får det ene lyspunktet i uken hans; fylla i helga. Lykke til, TS! =)
Sist endret av Relevant; 19. juli 2015 kl. 23:06.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Som jeg sier til kompiser som har slitt med avhengighet: "ikke vær en quitter".
Vis hele sitatet...
Knakanes god kompis, du.
Trådstarter
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det innlegget relevant? jeg går allerede til psykolog, og har gjort det lenge.
Hva skal jeg si? ting har bedret seg, før jeg begynnte å jobbe var jeg på fylla i 3 år i strekk, og da mener jeg hver eneste jævla dag, gikk vel med en liter vodka + en del øl hver dag, så har gått fra å drikke 7 dager i uken til 2/3 en ganske stor overgang spør du meg
Vil på det sterkeste anbefale deg å ta en større mengde B-kompleks FØR du begynner drikkingen (eller rett etter at du har begynt). Vanskelig å si noe om mengde i og med at styrkene varierer en del, men jeg har kastet i meg ca 6 stykk før drikking, og det funker faktisk. MYE lavere nervekjør / tørsthet dagen etter. Kombiner det med søte drikker dagen der på, så får du det mye bedre. Garantert.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Sterkt uenig. En skal kunne trives dag for dag uten å måtte ha det kjipt alle andre dagene en fredag og lørdag. En kan også gjøre andre morsomme ting en å feste i helgene. Vil heller anbefale TS å dra til psykolog dersom han har det så jævlig at han blir deprimert hvis han ikke får det ene lyspunktet i uken hans; fylla i helga. Lykke til, TS! =)
Vis hele sitatet...
Jeg var svært dritings og ville bare være edgy, ikke ta den kommentaren min seriøst.

Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Knakanes god kompis, du.
Vis hele sitatet...
Det gjelder deg også!

Det skal forsåvidt sies at jeg kun har sagt det til kompiser som en spøk. Humoristisk og sarkastisk. Og aldri til noen som faktisk sliter med rusmisbruk.
Sist endret av Dongerino; 20. juli 2015 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Hoppbakken Vis innlegg
Vil på det sterkeste anbefale deg å ta en større mengde B-kompleks FØR du begynner drikkingen (eller rett etter at du har begynt). Vanskelig å si noe om mengde i og med at styrkene varierer en del, men jeg har kastet i meg ca 6 stykk før drikking, og det funker faktisk. MYE lavere nervekjør / tørsthet dagen etter. Kombiner det med søte drikker dagen der på, så får du det mye bedre. Garantert.
Vis hele sitatet...
takk for tips, skal prøves ut neste helg.
Jeg er også på grisefylla hver helg, mitt hellige tips for å unngå en grusom fyllesyke: VENT TIL DU ER NOGENLUNDE EDRU FØR DU KASTER DEG TIL SENGS. Sitt oppe, les gjennom facebook se en film whatever, mens du spiser noe feit mat og drikker masse vann! Fyllasyka mi har nesten forsvunnet etter at jeg gjør dette hver helg,...og den pleide å være ille.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ser at denne tråden er et år gammel så jeg vet ikke hvordan det går med deg nå.
Selv har opplevd det samme som deg når jeg har drukket fra morgen til kveld i 5 dager i strekk eller mere. Og da har jeg drukket hardt altså.
Jeg blir meget skjeldent i bakrus (kvalme, hodepine osv)

Dette er ikke vanlig bakrus men abstinenser og jeg vet, det er helt jævli tar mange dager å komme over