Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2479
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Heisann folkens, det er meg igjen. Før jeg sier noe så vil jeg referere til den teksten her som jeg skrev. Tror den kan være med på å forklare en del ting i forhold til spørsmålet jeg kommer til å stille nederst i teksten.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=300566

Det er forresten selve opplevelsen som er viktig at dere får med dere, ikke spørsmålet jeg stilte da men teksten og opplevelsen jeg hadde.

Jeg røyket hasj i går med en god gammel venn av meg. Har røyket masse hasj med venner og alene så det var ikke slik at jeg skulle prøve noe nytt eller at det var en av de første gangene. Men vi røyket nå ihvertfall hasj. Rusen startet dritbra, vi hadde ikke tobakk så jeg mekket med dill noe som var utrolig god. Digget rusen mye bedre enn når jeg blander med tobakk til vanlig. Nevner forresten også det at det er tre uker siden sist jeg røyket, planen var egentlig å røyke innomellom og kun for å kose meg. En plan jeg fortsatt akter å følge, hvis ikke jeg kutter det ut for alltid, hvem vet.

Ganske sent inn i rusen, og en god del jointer senere så begynner jeg å tro at kameraten min er kvalm. Jeg tror han skal kaste opp, og jeg er så utrolig sikker på det. Han begynner å rape, og da tror jeg at han holder spyet nede. Jeg tror rett og slett at han må spy, slik jeg trodde i den forrige teksten jeg skrev. Jeg spurte kameraten min om han var dårlig mange ganger, men han nektet. Vi så på noe morsomt på youtube, og han lo og spiste godteri akkurat slik man gjør etter noen jointer. Jeg gjorde også det, men jeg sluttet ikke å tro at han var kvalm. Og når jeg sier tror så mener jeg at jeg var 100% overbevist om at han var syk. Jeg spurte han mange ganger, og han fortsatte å nekte for det, selv om jeg fortsatte å tro det.

Jeg måtte ned å hente litt julebrus fordi vi hadde klart å drekke opp to flasker allerede. Han spør meg, så jeg tror at han vil ha det for å holde spyet i sjakk. Sykt, ikke sant? I det jeg går ut døra så hører jeg han tar tak i en smash-pose, garantert for å spise det men jeg tror at han spyr i den fordi han ikke klarte å holde det i sjakk lenger. Det hjalp å spørre han gjentatte ganger om han var syk, siden han nektet hver gang og begynte å le fordi han syns det var så rart. Da skjønte jeg liksom litt mer og mer at det jeg trodde ikke stemte. Men jeg sluttet fremdeles ikke å tro det, det bare hjalp. Det var egentlig det viktigeste. Etter dette så spurte jeg om vi kunne legge oss, noe vi gjorde etter en siste joint.

Så hva er greia folkens? Etter den opplevelsen jeg hadde på MDMA, som jeg refererte til over i teksten så har jeg tenkt mye på det. Jeg har stilt meg selv spørsmålet om det var ekte, eller om det var noe jeg trodde mange ganger. Jeg har røyket hasj og tatt MDMA en gang etter turen jeg refererte til, uten å ha opplevd å tro at folk er dårlige eller spyr. Skal forresten nevne at jeg har noen ganger i edru tilstand hørt at folk har laget en rapelyd eller noe i den duren, for så at jeg trodde de var dårlige med en gang og gikk for å spy eller noe.

Men hva faen er greia? Er det her en psykose jeg har vært inni? Er uten tvil en vrangforestilling, men hva betyr det? Jeg er 100% i stand til og akter å slutte med hasj og annen dop hvis dere mener det har noe å si, noe jeg mistenker at det har. Jeg søker svar fra folk med kanskje litt kunnskap, men ikke minst personlig erfaring. Ble ganske stresset etter det som skjedde i går, og føler jeg trenger svar.
Sist endret av Buvard; 8. januar 2018 kl. 00:20.
Å Legge alt av rus på hylla for en periode er å anbefale ja. Etterhvert som du begynner å føler deg klarere I toppen, kan du forsiktig begynne å ruse deg igjen.
Sist endret av ezel; 8. januar 2018 kl. 09:54.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av ezel Vis innlegg
Å Legge alt av rus på hylla for en periode er å anbefale ja. Etterhvert som du begynner å føler deg klarere I toppen, kan du forsiktig begynne å ruse deg igjen.
Vis hele sitatet...
Okei, takk for tipset. Skal sørge for å gjøre det. Men jeg lurer fremdeles på hva dette var, hvis noen har noen svar så er jeg evig takknemlig.
Anonym bruker
"Fregnete Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som en slags paranoid tvangstanke som kommer opp når du er ruset, kan det være slik at du tenker at andre er kvamle når du er edru også eller kommer det bare opp som når du er ruset?

Neste gang den tanken kommer vil jeg anbefalle deg å prøve å se på den som en tanke du ikke trenger å tenke på, ikke begynn å tenke masse ting rundt det, bare la den være der på en måte, om du skjønner hva jeg mener.
Har slitt ganske mye med sånne lignende tanker i det siste som jeg ikke får ut av hodet, vet hvor ille det er, håper jeg kan være til hjelp for deg.
Psykose er heller ikke noe enten eller. Du kan være minimalt psykotisk og du kan forsøke å rømme fra zombiene som klatrer inn vinduene dine. Cannabis gjør deg litt mer ''psykotisk''. Det er slettes ikke så usannsynlig, spesielt om du har vært litt stressa i det siste, eller sovet dårlig. Siden du beskriver noe som høres ut som et mildt psykotisk anfall så er det å anbefale å holde seg unna rus en stund og la hjernekjemien normalisere seg.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres ut som en slags paranoid tvangstanke som kommer opp når du er ruset, kan det være slik at du tenker at andre er kvamle når du er edru også eller kommer det bare opp som når du er ruset?

Neste gang den tanken kommer vil jeg anbefalle deg å prøve å se på den som en tanke du ikke trenger å tenke på, ikke begynn å tenke masse ting rundt det, bare la den være der på en måte, om du skjønner hva jeg mener.
Har slitt ganske mye med sånne lignende tanker i det siste som jeg ikke får ut av hodet, vet hvor ille det er, håper jeg kan være til hjelp for deg.
Vis hele sitatet...
Hm, okei. Etter den første MDMA-Turen som jeg skrev om, så følte jeg det litt slik. At jeg fort trodde folk var kvalme, og fant på unnskyldninger for å gå og spy for eksempel. Men ikke nå lenger, har også røyket hasj veldig mange ganger og tatt MDMA en gang etter den turen uten å ha merket noe til de tankene, før i forigårs når jeg røyket igjen.

Okei. Skal prøve så godt jeg kan, har også bestemt meg for å ta en pause fra forskjellige droger som dere har anbefalt her. Kanskje greit å la hjernen få litt lenger hviletid mellom hver gang. Tror kanskje grunnen til at de tankene og det kom opp er fordi jeg har tenkt veldig mye på første gangen det skjedde. Vet fremdeles ikke om det jeg så, og hørte den kvelden skjedde eller om det er noe hodet mitt fant opp.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Psykose er heller ikke noe enten eller. Du kan være minimalt psykotisk og du kan forsøke å rømme fra zombiene som klatrer inn vinduene dine. Cannabis gjør deg litt mer ''psykotisk''. Det er slettes ikke så usannsynlig, spesielt om du har vært litt stressa i det siste, eller sovet dårlig. Siden du beskriver noe som høres ut som et mildt psykotisk anfall så er det å anbefale å holde seg unna rus en stund og la hjernekjemien normalisere seg.
Vis hele sitatet...
Har sovet mye på dagen, og vært mye våken om natten hvis det er det du mener med å sove dårlig. Har også vært en del stress som du nevner, har sikkert ikke vært med på å gjøre saken noe bedre nei. Og takk for tipset, som nevnt ovenfor så er jeg avholds nå inntil videre ihvertfall. Tror jeg skal se ann litt nærmere når hele den spy-situasjonen her kun er et gammelt minne. For hvis jeg glemmer det og lar det gå litt tid så ville jeg kanskje tro at det var mindre sannsynlighet for at det kommer opp igjen når jeg er rusa?
Sist endret av Buvard; 8. januar 2018 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Ville bare sende denne opp i tilfølge noen andre har noe å komme med, håper det er greit.