Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2364
Trodde problemet skulle forsvinne etter en formatering, men nei. Sliter til tider med at prosesser som "System",
"Tjenestevert: Superfetch" og "Antimalware Service Executable" skriver/leser flere MB/s til disk. Dette gjør pc'n forferdelig treg til tider, skal den være slik? Kan jeg gjøre noe for å bedre det?
Windows 10?

Det jeg mistenker er at den jobber med oppdateringer og virusskanning i bakgrunnen. Dette høres også ut som en gammel PC, da moderne PCer ikke ville blitt nevneverdig påvirket av dette. Gå til Innstillinger>Oppdateringer og sikkerhet>Windows Update og sjekk om den jobber med oppdateringer.

Trykk også på startmenyen og søk etter "Windows Defender og se om den har skannet i det siste, eller har en pågående skann.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det kan også være disken i maskinen som begynner å bli sliten, du kan jo ta en helsesjekk på den, evt skrive/lesetest.

Hvis du først skal bytte den ut, så bytt til en SSD, forskjellen er stor.
Jeg har en splitter ny pc med Windows 10, og den er også så der
Hei! Har drevet å plages med superfetch i win 8 og 10 selv. Du kan deaktivere superfetch. Google disable superfetch. I tillegg så fikk jeg mange tips da jeg plagdes med at disken lå på 100%. Googler du "disk 100% Windows" så får du en del løsninger som kan hjelpe deg
Det er snakk om win 10 ja. Pcn er en lenovo yoga 2 fra 2014, med 4GB ram og 500GB harddisk (mener å huske at dette var en hybrid disk av noe slag).

Jeg testet noen metoder for å fikse disk 100%, men sleit med at det ikke tok lang tid før det var tilbake før formateringen.

Jeg skal teste litt, takk for tips!