Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1321
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Fant denne: http://www.stiftelsenkraft.no/jm/ind...d=111&Itemid=1 linken og etter alt jeg har lest/hørt her på forumet og andre steder virker dette som bare bullshit for meg, hva tror/vet dere? De har heller ingen sikre kilder av det jeg forsto.

Cannabis er ikke et godt legemiddel. Det har noe effekt mot smerter, som middel mot kvalme og oppkast ved bruk av cellegift og som middel mot spasmer MS-pasienter. Effektene er imidlertid ikke store. Det finnes bedre legemidler.
Vis hele sitatet...
Ikke hva jeg tror etter og ha sett The Union (anbefales)!

Er kansje litt rart formulert men jeg er jævlig trøtt atm
Surprise, surprise, noen har publisert ensidig informasjon om cannabis.

Dog er det ett debattinnlegg og ikke "fakta/informasjon" som er der. Likevel er det ingen overraskelse at man argumenterer enten for eller mot cannabis. Finnes få personer som har en god balansegang på slike ting.
Sist endret av dobby; 15. november 2010 kl. 02:20.
Dette er ikke propaganda etter min mening.
Det er ikke sånn at Cannabis er verdens vidundermiddel som det ikke går an å bli avhengig av, og er medisin mot alle sykdommer.
Selv om jeg personlig skulle sett Cannabis legalisert, synes jeg det virket fornuftig det han hadde skrevet..
Sist endret av polizei; 15. november 2010 kl. 02:44.
Etter hva jeg vet så er alt det han skriver sant. Ikke for alle riktig nok, og jeg likte innlegget.

Men som sagt, dette er bare en side av saken.
Sist endret av OlavGal; 15. november 2010 kl. 09:49.
"3. Cannabis nedsetter evnen til å tenke klart. Under rus får man dårlig hukommelse, koordinering og vurderingsevne med negative følger for arbeid og fritid og økt risiko for ulykker, bl.a. i trafikken. Tidlig debut med cannabis eller mye røyking gir nedsatt hukommelse og dårligere evne til å bruke hode også over lengre tid. Er cannabis gift for hjernen eller kommer de nedsatte evnene av at man har tilbrakt bare for mange timer i rusa tilstand? Det er i hvert fall sikkert at man ikke blir klok av å være stein mange timer om dagen!"

Kjenner folk som driver med fysikk og som påstår at det er "enklere" å løse problemer etter en joint. Men hva vet vel jeg...

Skal man være konsekvent så er det jo bare å forby alkohol...
Sitat av echuz Vis innlegg
Fant denne: http://www.stiftelsenkraft.no/jm/ind...d=111&Itemid=1 linken og etter alt jeg har lest/hørt her på forumet og andre steder virker dette som bare bullshit for meg, hva tror/vet dere? De har heller ingen sikre kilder av det jeg forsto.


Ikke hva jeg tror etter og ha sett The Union (anbefales)!

Er kansje litt rart formulert men jeg er jævlig trøtt atm
Vis hele sitatet...
Det som skrives stemmer. Jeg er uenig i at liberalistenes argumenter ikke er gode, og at cannabis ikke er et godt legemiddel (cannabis, eller legemidler basert på cannabis, har god effekt på mange pasienter). Ellers er det ikke noe usant i teksten.
Sitat av echuz Vis innlegg
Sitat:
Cannabis er ikke et godt legemiddel. Det har noe effekt mot smerter, som middel mot kvalme og oppkast ved bruk av cellegift og som middel mot spasmer MS-pasienter. Effektene er imidlertid ikke store. Det finnes bedre legemidler.
Vis hele sitatet...
Hva er "bedre"? Bedre effekt mot smertene? Mindre bivirkninger?

Cannabis har over 200 bruksområder som legemiddel, mer enn noe annet legemiddel eller drug. Det er også minimalt med negative effekter, hvis du sammenligner det med andre legemidler. The list goes on and on ...

Om det er propangada? Det var tydelig hvilken side de var på, og man finner alltid noe negativt om whatever hvis man går inn for det.
Cannabis hjelper jo mot så mangt og meget.
en ting jeg husker spesielt godt er at det kan hjelpe mot menssmerter hehe ;P
Sitat av toeless Vis innlegg
"3. Cannabis nedsetter evnen til å tenke klart. Under rus får man dårlig hukommelse, koordinering og vurderingsevne med negative følger for arbeid og fritid og økt risiko for ulykker, bl.a. i trafikken. Tidlig debut med cannabis eller mye røyking gir nedsatt hukommelse og dårligere evne til å bruke hode også over lengre tid. Er cannabis gift for hjernen eller kommer de nedsatte evnene av at man har tilbrakt bare for mange timer i rusa tilstand? Det er i hvert fall sikkert at man ikke blir klok av å være stein mange timer om dagen!"

Kjenner folk som driver med fysikk og som påstår at det er "enklere" å løse problemer etter en joint. Men hva vet vel jeg...

Skal man være konsekvent så er det jo bare å forby alkohol...
Vis hele sitatet...
Meh, det er nok bare en illusjon. Man får økt fantasi og kreativitet, og jeg vil påstå at det er grunnen til at de tror at de har lettere for å løse problemer under cannabis-rus. Man tenker så mye, man deler opp problemet og ser ting i et nytt lys, men man vil ikke ha det samme fokuset, klarheten og effektiviteten som man har i edru tilstand.
Sitat av toeless Vis innlegg
"3. Cannabis nedsetter evnen til å tenke klart. Under rus får man dårlig hukommelse, koordinering og vurderingsevne med negative følger for arbeid og fritid og økt risiko for ulykker, bl.a. i trafikken. Tidlig debut med cannabis eller mye røyking gir nedsatt hukommelse og dårligere evne til å bruke hode også over lengre tid. Er cannabis gift for hjernen eller kommer de nedsatte evnene av at man har tilbrakt bare for mange timer i rusa tilstand? Det er i hvert fall sikkert at man ikke blir klok av å være stein mange timer om dagen!"

Kjenner folk som driver med fysikk og som påstår at det er "enklere" å løse problemer etter en joint. Men hva vet vel jeg...

Skal man være konsekvent så er det jo bare å forby alkohol...
Vis hele sitatet...
Det han sier her er skadene av cannabis etter flere år med røyking, godt mulig du føler deg mer "klar" når du ikke har røyka alt for lenge.