Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1391
Jeg er fullt klar over at denne artikkelen er fra og ble publisert tilbake i juli 2022, men hva synes dere om dette?

For å ikke nevne noe om insider trading, nepotisme, og plagiering. Våre politikere i Norge begynner vel å bli litt for komfortable

https://www.nettavisen.no/norsk-poli.../s/5-95-528659
Hvis dette hadde skjedd i Hviterussland ville norske journalister og politikere skreket opp om korrupsjon.
Sist endret av FriFugl; 3 uker siden kl. 08:26.
viterussland-ja-der en mann-et parti tar allt. Gubben der har jo sittet siden minst 1994.
Selv udugelige norske politikere har fått med seg at det ikke heter Hviterussland lenger..
2pac alive in serbia
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
Selv udugelige norske politikere har fått med seg at det ikke heter Hviterussland lenger..
Vis hele sitatet...
Belarus betyr fortsatt Hviterussland på hviterussisk/russisk.

Jeg sier riktig nok Belarus når jeg refererer til landet, men det er litt mindre intuitivt å bøye det ordet i enkelte sammenhenger?


For meg som kan russisk i noenlunde grad er ikke omdøpingen fra Hviterussland til Belarus ikke noe som akuratt gjør at navnet på landet høres mindre derivert fra Russland. Så symbolismen i navneendringen lever kun gjennom manglende kunnskap om hva Belarus som navn og ord egentlig betyr (forståelig nok det, kan ikke forventes at alle skal vite det).
Sist endret av frilansloser; 3 uker siden kl. 16:02.
Tiltakspenger ligger fortsatt på 255 kroner per dag fra Nav som utgjør 5100 kroner for 20 dagers arbeid og man får 50 kroner for 8 timers arbeid i norske fengsler.

De tiltakspengene er verst for de er det meningen med at man skal dekke alle livskostnader med.

Jeg mener at det er laget slik så de med lang egentlig ganske ubrukelig utdanning for det meste hvor de kun arbeider med desillusjonerte
Illusjoner har folk å fange i ett økonomisk system de færreste kommer ut av.

Meg selv som ett eksempel går rett inn i dritten demmes satt i system uten rettigheter med mye arbeid i andre land som blir motarbeidet og skrevet annerledes som ikke arbeid når man må innom de en tur. Uansett hvilket land, UK, Spania er noen eksempler hvor de ikke har godtatt arbeid fra og skal inn på bunnlinja.

Jeg starter aldri i livet på bunnlinja demmes og kommer meg ut istedenfor.

De burde seriøst jobbet med hva minstelønn er i verdens rikeste land og ikke bare angripe de som utnytter litt billig arbeidskraft i byggebransjen f.eks.
De arbeiderne hadde vært verre betalt med tiltakspenger fra NAV.

Så det er mange illusjoner i dette landet som er helt rare og uakseptable når man ser hva media skriver om.
Synes ikke dette var så fryktelig ille. Det er viktig at de har en grei lønn, siden det tiltrekker seg smarte/flinke folk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av j0n Vis innlegg
Synes ikke dette var så fryktelig ille. Det er viktig at de har en grei lønn, siden det tiltrekker seg smarte/flinke folk.
Vis hele sitatet...
Nja. Eventuelt tiltrekker det seg folk som har lyst på "grei lønn", som tydeligvis er det du kaller 1.1M i året (for en stortingspolitiker siden, ironisk nok, 1. mai '23). Det er sikkert ikke umulig å bli motivert av grådighet, men folk sier dette som om grådige folk nødvendigvis må ha mer talent (el.)

Jeg skulle gjerne sett noen forklare den sammenhengen litt nærmere.
Sist endret av robhol; 3 uker siden kl. 19:32.
Sitat av j0n Vis innlegg
Synes ikke dette var så fryktelig ille. Det er viktig at de har en grei lønn, siden det tiltrekker seg smarte/flinke folk.
Vis hele sitatet...
Men er det smarte/flinke folk stortinget renner over av? Eller er det sleipe luringer som jukser til seg grader, bedriver skattefusk, dokumentforfalskning, innsidehandel, ansetter venner i godt betalte stillinger, sniker til seg gratis bolig de ikke har krav på eller jukser med reiseregning eller på andre måter stjeler penger fra fellesskapet?

Nesten halvparten av de på stortinget er jo enten rene kriminelle eller i det minste tatt i lov og regelbrudd.

Kanskje politikere skulle hatt lavere lønn slik at det først og fremst tiltrakk seg personer som er genuint opptatt av å skape et bedre samfunn - ikke egosentriske sjarlataner som er mest opptatt av å fylle opp egen lomme?

Stortinget har så mange søppelmennesker at det er til å oppgitt av.
Psykopater har en tendens til å albue seg opp og fram. Når de kommer dit glefser de i seg så mye de kan og lyver om det imens de smiler på TV. På bakrommet ler de godt og ler av hvor dumme folk er som stoler på dem. Glad jeg sluttet å stemne. Stortinget bør rives. En skamplett for landet.
Sitat av Politikeren123 Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at denne artikkelen er fra og ble publisert tilbake i juli 2022, men hva synes dere om dette?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok sikkert gjort det samme om jeg hadde vært i den posisjonen. Ville ikke dere? Må være chill å bestemme egen lønnsopprykking.

Ellers så er det vel ikke noe nytt at de tar 3,5 mnd sommerferie fra stortinget når de ofte bruker den tiden ellers på valgkamp.
Det er så tabloid som du får det. «3,5 måneders ferie» er jo bare ikke riktig. Det er ikke møter i stortingssalen på 3,5 måneder, men alle stortingspolitikere jeg kjenner er heldige om de får seg 3-4 uker ferie i løpet av sommeren, og i valgår blir det fort en del mindre. Tiden bruker de stort sett på å besøke organisasjoner og bedrifter for å lære mer om dem, utforme politikk, delta på arrangement i hjemfylket sitt, drive valgkamp i valgår, forberede neste stortingssesjon, deltakelse i parlamentarikerdelegasjoner til internasjonale organisasjoner og reiser i inn- og utland for å lære, lære bort og knytte bånd til resten av verden på Norges vegne.

Og en kan for all del mene at stortingspolitikere tjener for mye selv om timelønna er ganske medium minus, men hvem andre skulle liksom fastsette den? Stortinget er statens øverste organ, der er samlet «all makt i denne sal», da er det ikke bare-bare å gi et annet organ økonomisk makt over det.