Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3986
Jeg har en gammel PC. Litt oppgradert igjennom årene. Har fått dilla på PUBG, og må kjøre det her på bunn-grafikk.
Resultatet er at jeg sliter med å se folk på avstand.
Kunne noen av dere flotte folk hjulpet meg med litt oppgradering dersom det er mulig?
Speccy:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 750 @ 2.67GHz 70 °C
Lynnfield 45nm Technology
RAM
12,0GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P7P55D (LGA1156) 72 °C
Graphics
BenQ G2400W (1920x1200@59Hz)
S24B300 (1920x1080@60Hz)
1279MB NVIDIA GeForce GTX 570 (ASUStek Computer Inc) 40 °C
Storage
931GB Western Digital WDC WD1002FAEX-00Z3A0 ATA Device (SATA) 23 °C
223GB OCZ-AGILITY3 ATA Device (SSD) 30 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-5260S ATA Device
Audio
VIA HD Audio(Win 10)

Hjertelig takk
Problemet her er at både prosessor/hovedkort og skjermkort er veldig utdatert. Om du oppgraderer en av delene vil du få en stor bottleneck..
Lamatryne's Avatar
Trådstarter
13 1
Huff.... Som student har jeg ikke råd til noen ny PC
Tusen takk for svar
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er infoen fra Speccy tatt fra idle? Ser cpu ligger på 70c, mens gpu kun er 40c, dersom cpu throttler er det ikke rart ingenting er spillbart, dersom dette ikke er tilfelle, bare se bort ifra dette.

Er også enig med Fekillix, men dersom du skal oppgradere for minst mulig penger ville jeg kjøpt nytt (brukt) skjermkort og deretter sjekket ut muligheter for overklokking av cpu dersom din nåværende kjøleløsning tåler dette.

Du har sikkert lest her, men se over minimum krav til hardware, og evt kan du prøve noen tips for bedre flyt
http://www.shacknews.com/article/997...c-requirements
Sist endret av Fleff; 6. juli 2017 kl. 17:39.
Lamatryne's Avatar
Trådstarter
13 1
Hei Fleff og takk for svar. Tok infoen mens jeg hadde chrome og en hel del vinduer oppe. Spillte av en video tror jeg.
I følge systemrequirementslab har ikke PUBG noe å gjøre på lik maskin, men jeg kunne ikke dy meg.

Når det er sagt, har jeg ikke peiling på hva som er best av de forskjellige komponentene så en minimum requirements liste hjelper meg svært lite. ��
Sist endret av Lamatryne; 6. juli 2017 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du trenger mest er et nyere skjermkort. https://www.komplett.no/product/909220/ feks.
Lamatryne's Avatar
Trådstarter
13 1
Hei Meitemark. Du mener det vil hjelpe? For da handler jeg det. Og det sklir rett inn i PCen min uten komoabilitetsproblemer? ��
Går det an å kjøre to skjermkort? Har to skjermer.

Update; Snakket med en kamerat som skal hjelpe meg å bli kvitt den jeg har og kjøpe en (ny) brukt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal skrape sammen kronene, men det må til.
Sist endret av Lamatryne; 6. juli 2017 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan jo beholde noen av komponentene. Strømforsyningen kan være grei. SSDen holder fint, harddisken kan du bruke til ikke viktige filer. Kabinettet er sikkert datert men ok.

Følg med på finn om du finner en god deal på et brukt skjermkort. Så lenge du har nok/riktige strømplugger fra strømforsyning og nok dybde og lengde i kabinettet passer det fint. Prisen på skjermkort er ganske inflatert akkurat nå grunnet de som miner kryprovalutaer som kjøper alt av RX470/480 (Lå rundt 2200 før, ingen på lager nå). Se på f.eks. GTX 1060.

Du kan jo se om du finner en deal på nyere prosessor og hovedkort også. Du har jo 1. generasjon i5, er jo på 8.? generasjon nå, trenger ikke nødvendigvis kjøpe nytt. Eventuelt så får du Ryzen 1400 med hovedkort for rundt 2500kr, en grei proessor.
Lamatryne's Avatar
Trådstarter
13 1
Takk Fekillix. Problemet er at jeg ikke aner hvilke komponenter som passer om hverandre. Risikoen for feilkjøp er derfor stor. Støtter meg da evnt til kompiser med kompetanse. Kjipt å være grønn.
Smart valg tror jeg, forøvrig hadde ikke skjermkortet som ble linket passet. Hovedkortet du har støtter pci-e 2 ikke 3.
Du kan bruke pci E 3.0 på pci E 2.0 uten noen nevneverdig tap i ytelse. Så det korte passer
Sist endret av TeliaSuger; 7. juli 2017 kl. 00:08.
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Du kan bruke pci E 3.0 på pci E 2.0 uten noen nevneverdig tap i ytelse. Så det korte passer
Vis hele sitatet...
Det var jeg ikke klar over
Lamatryne's Avatar
Trådstarter
13 1
Kort spørsmål; Jeg kjører to skjermer. Vil det være noen betydelig forbedring av ytelse om jeg kun kjører en?
Limited edition
Moff's Avatar
Kort svar: Nei.

Langt svar: Ja, bittelitt. Det koster ikke så fryktelig mye ressurser å rendre en ekstra skjerm, men nøyaktig hvor mye kraft som brukes på det er avhengig av grafikk-innstillingene i spillet, og hvorvidt spillet utnytter flere skjermer. Hvis du vil være på den sikre siden så kan du enten kjøre spillet som fullscreen i stedet for windowed / windowed fullscreen, evt. så kan du deaktivere den andre skjermen mens du spiller. Dette gjøres raskt via Windows-P-menyen.

Det er mange som er uenige om hvilke innstillinger som gir best ytelse. Dette tyder på at forskjellen er så liten at det ikke er noen enkel sak å måle det. Det er rett og slett for mange variabler som spiller inn, og jeg ville heller bare prøvd å redusere kvaliteten på refleksjoner og lys / skygge i spillet; det vil uten tvil gi et bedre resultat.
Lamatryne's Avatar
Trådstarter
13 1
Moff! Takk! ❤️
Har kjørt 2 og 3 skjermer i over et tiår nå med varierende grafikkkort. Aldri merket noe til dårligere ytelse, selv med f.eks youtube i full hd på den ene skjermen
Sist endret av Gildarts; 13. juli 2017 kl. 14:29.