Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7218
https://www.nrk.no/trondelag/14-arin...jer-1.13498069

14-åringen fra Leksvik var i Steinkjer på turnering sammen med laget sitt. De bodde på Egge barneskole og flere av guttene var ute og spilte fotball i skolegården etter at turneringen var avsluttet for dagen.

– En bil stansa og det kom ut en mann i 18-20-årsalderen. Han sprang imot guttene og sprang flere over ende. Sønnen min og en lagkamerat prøvde å stoppe han, men han tok tak i sønnen min og kasta han i bakken med skuldra først og fikk angriperen over seg, forteller Cecilie Balvold til NRK.

– Var det noen foranledning?

– Det var uprovosert blind vold, sier Balvold.
Vis hele sitatet...
https://www.nrk.no/trondelag/avkreft...jer-1.13503352

Nå er politiet klar med etterforskningsrapporten.

– Det pågikk en rugbykamp på banen i på Egge. Det kom en bil med to personer. De ble med i kampen og det oppstod en situasjon der den eldste gutten på 17, falt over den yngste på 14 og 14-åringen fikk en skade, sier etterforskningsleder i Steinkjer, Leif Gundersen.
Vis hele sitatet...

Eh, what? En så grundig misforståelse skal rett og slett ikke være mulig, etter å ha tilbrakt en dag og en natt på legevakten. Merkeligste jeg har lest på flere timer.
Tror dette er et eksempel på en 14-åring som vrir litt på sannheten, en mor som overbeskytter og litt lite kritisk journalistikk. Eller svært dårlig politiarbeid. Det er umulig ut fra informasjonen vi besitter i saken å mene egentlig noe som helst.
Dette er ikke helt det samme, og det gjelder ikke NRK, men VG, men jeg synes det belyser saken noe uansett.

Den 4. mai 1994 var jeg og et par kompiser på "Black Metal nights" i Oslo arangert på Luse Lottes Pub. Der så vi bl.a. Hades (nå Hades allmighty), men bl.a. Dark Funeral spilte etterpå (dems første konsert, og det irriterer ræva av meg, at jeg ikke fikk sett den.).
Nok om det...
Ene kompisen min som var der, drev bl.a. med dørsalg av såpe, så han kunne ikke stå frem med en slik musikksmak. Det var ikke helt sosialt akseptert den gangen å høre på slikt. En fikk på en måte et "satanist"-stempel i panna, og du ble nesten sett på som rikets fiende.

Men iallfall så var VG der og noen kristne fundametalister der også. Der VG spurte kompisen min om et intervju, noe han sa var ok, men han måtte være anonym på grunn av jobben. Noe som var ok.
Jeg sto siden av han, og hørte på hele intervjuet. Jeg fikk klart fram, både spørsmål og svar. Sammen med at jeg så journalisten noterte. Spent som jeg var i begynnelsen av mitt voksenliv, så måtte jeg lese intervjuet i VG etterpå. For ikke å overdrive, så ble jeg veldig skuffet! Jeg klarte faktisk ikke å kjenne igjen en jævla ting, av det kompisen min sa! Noe som egentlig sier mye om enkelte journalister!..

Ellers kan jeg også i samme slengen nevne, at jeg og noen kompiser (bl.a. han som ble intervjuet) var å så på Godflesh (noe som vi kom for sent til (like greit)), Gorefest og Deicide (som da var det store trekkplasteret). Dette var i oktober november i 1992 i dahetende Alaska (kjelleren på Chateau neuf), og det var Øystein Aarseth som arrangerte konserten. Dette var den enste gangen jeg traff han.

Vinteren 94 og 95 var jeg i Militæret på Andøya. Der hadde velferden en dynge med noe avislignende tidsskrift, med en liten godteripose inni. Der satt vi og pakket ut dynger med "aviser" for litt godteri.
Jeg leste den avisa, der sto det en liten rapport fra den konserten med bl.a. Deicide. Avisa påsto, at Glen Benton (frontmannen, bassist og vokalist i Deicide) hadde sett en som så noen lunde straight ut blant alle de svartkledde menneskene. Da hadde han skreket "Kill that christian!" Og hele den sorte hærskare skulle da ha hoppet over den figuren, og nesten drept han.
Merkelig! For i den konserten sto jeg, med briller, kanadaskjorte (ytterplagg som var ganske vanlig da) og blåe olabukser...
Jeg ble da sjokkert over, at jeg kunne ikke erindre, at han sa dette eller noe lignende, ei heller erindret jeg noen tendenser til vold i den salen! Altså det var blank løgn!

Sammen med at journalister en del ganger ikke aner bæra om, hva de egentlig skriver om. Og noen ganger blir det veldig mye sprøyt!..
Enig i at dette er en grov misforståelse fra medias side, dessverre er det slike tabloide overskrifter som genererer klikk for mediene. Hva etterforskning i en slik sag angår, burde det ikke være nødvendig å bruke flere dager på å komme til bunns i en slik sak.

Bor selv i byen, og vet at de lokale avisene ofte spissformulerer artiklene sine, noe som også er synd. Med det sagt, så sliter jeg med å se hva du egentlig vil diskutere i denne tråden?
bo1e's Avatar
Trådstarter
Syns det var så snålt at jeg måtte sjekke om noen kunne hjelpe meg å forstå. Det mangler åpenbart noe informasjon her. Fillesak i det store og det hele, men det var så spesielt at jeg ble nysgjerrig på hvordan det var mulig å få til.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av bo1e Vis innlegg
Det kom en bil med to personer. De ble med i kampen og det oppstod en situasjon der den eldste gutten på 17
Vis hele sitatet...
Politiet bør vel kanskje heller prøve å finne ut hvordan to gutter, hvor den eldste er 17 år, har klart å kjøre en bil til denne rugby-kampen.
Sitat av Moff Vis innlegg
Politiet bør vel kanskje heller prøve å finne ut hvordan to gutter, hvor den eldste er 17 år, har klart å kjøre en bil til denne rugby-kampen.
Vis hele sitatet...
De kjørte vel ikke bil? Var vel der fra før de? Slik tolket i alle fall jeg det. Syntes alt var ett stort rot egentlig, men han som kjørte bil var litt eldre, 18-20?

Og da "datt" 17 åringen (den eldste) over 14 åringen?
Sist endret av Jens1; 8. mai 2017 kl. 10:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av T.J Vis innlegg
Enig i at dette er en grov misforståelse fra medias side, dessverre er det slike tabloide overskrifter som genererer klikk for mediene. Hva etterforskning i en slik sag angår, burde det ikke være nødvendig å bruke flere dager på å komme til bunns i en slik sak.

Bor selv i byen, og vet at de lokale avisene ofte spissformulerer artiklene sine, noe som også er synd. Med det sagt, så sliter jeg med å se hva du egentlig vil diskutere i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Familien forteller en historie. Denne backes opp av politiet, som etterforsker ut fra den historien. Hvordan er dette medias feil? Og hvordan er dette en overtabloidisering, med det grunnlaget?

Er det en grov misforståelse fra medias side om noen rapporterer en voldtekt, media omtaler dette, og fornærmede senere trekker tilbake anklagen, og innrømmer at det var løgn?

Hva er galt med å vinkle en sak, så lenge det er sant, eller sant så langt enhver rimelig vurdering kan legge til grunn?