Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1172
Hey! Vet ikke om det er riktig forum med prøver her

Synes det kabinettet jeg har nå ser ganske kjedelig ut, så kunne tenkt meg å lage en ny sideplate på den. Er ingenting av komponenter som er festet til den så det er ikke noe stress, den skal bare bli festes med skruer og noen klemmer... Har ikke gjort noe slikt før så lurer på om noen andre har? Og som kanskje har noen tips?

Hvordan det skal se ut har jeg ikke tenkt ut, blir kanskje noe med glass og lys

Takk på forhånd!
Hadde noen enkle og grei tegninger til et lignende prosjekt jeg hadde. Ble aldri gjennomført, men kan sjekke om jeg fortsatt har tegningene når jeg kommer meg over på den andre PCen
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Poenget var?

Sitat av McLovin Vis innlegg
Hadde noen enkle og grei tegninger til et lignende prosjekt jeg hadde. Ble aldri gjennomført, men kan sjekke om jeg fortsatt har tegningene når jeg kommer meg over på den andre PCen
Vis hele sitatet...
Høres bra ut, tar gjerne en titt på de hvis du får tak i dem
Skal du lage en ny sidedør eller modifisere den gamle?

Hva med radioaktivt merke med gult lys bak?
Vet ikke helt, tror det blir å lage en ny. Synes det er litt standard, men er kult uansett! Men tenkte mest på hvilke materialer som bør brukes, og eventuelt hvor jeg kan få tak i det, tenkte å bruke plexiglass, men aner ikke hvordan jeg skal få festen det, skjære i det osv. Er vel litt mer enn å bare lime det på? Har veldig dårlig kunnskap om dette.
Sitat av ProdigyOfMind Vis innlegg
Poenget var?
Vis hele sitatet...
Det er vitkig å spesifisere hva du faktisk trenger hjelp til! Man kan nok anta at du mente kabinett til PC, men siden dette ikke er en PC-spesifikk del av forumet så kan det like gjerne være et kabinett for annen elektronikk, kontrollsystemer eller glasstøyet du skal stille ut i stua
om det er til sidedør, så ligger det mange fine guider ute på nettet, så beste tipset jeg kan gi deg er å kjøpe dremmel, stiksag og tynn baufil, og søke opp en guide.
Sitat av ProdigyOfMind Vis innlegg
Vet ikke helt, tror det blir å lage en ny. Synes det er litt standard, men er kult uansett! Men tenkte mest på hvilke materialer som bør brukes, og eventuelt hvor jeg kan få tak i det, tenkte å bruke plexiglass, men aner ikke hvordan jeg skal få festen det, skjære i det osv. Er vel litt mer enn å bare lime det på? Har veldig dårlig kunnskap om dette.
Vis hele sitatet...
Du modifiserer bare døra som er der fra før. Letteste er vel kanskje å skjære ut med dremmel først, for så å pusse ned kantene til det blir fint.
Jeg ville også brukt plexi-glass som du limer på innsiden av døren med tec7, superfix eller lignende. Skal lete litt til etter tegningene!
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Det er vitkig å spesifisere hva du faktisk trenger hjelp til! Man kan nok anta at du mente kabinett til PC, men siden dette ikke er en PC-spesifikk del av forumet så kan det like gjerne være et kabinett for annen elektronikk, kontrollsystemer eller glasstøyet du skal stille ut i stua
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig i at det ikke var så veldig godt spesifisert, men fortsatt ikke så veldig vanskelig å skjønne hva jeg trengte hjelp til

Oki, takk for svar, får lete litt på nettet og kjøpe inn litt verktøy!
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Det er vitkig å spesifisere hva du faktisk trenger hjelp til! Man kan nok anta at du mente kabinett til PC, men siden dette ikke er en PC-spesifikk del av forumet så kan det like gjerne være et kabinett for annen elektronikk, kontrollsystemer eller glasstøyet du skal stille ut i stua
Vis hele sitatet...
Av en eller annen merkelig grunn forstod jeg at det var PC hva det var snakk om. Trolig det som kalles common sense.
Sitat av br4inz Vis innlegg
Av en eller annen merkelig grunn forstod jeg at det var PC hva det var snakk om. Trolig det som kalles common sense.
Vis hele sitatet...
Akk.. Så du i det hele tatt hva du siterte?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Akk.. Så du i det hele tatt hva du siterte?
Vis hele sitatet...
At du er så fantastisk kverulant at du var nødt til å linke han til kabinett-vin. Du dreit deg mer enn du tjente på det
Sitat av br4inz Vis innlegg
At du er så fantastisk kverulant at du var nødt til å linke han til kabinett-vin. Du dreit deg mer enn du tjente på det
Vis hele sitatet...
Mulig du ikke vet hva å kverulere er, du kan jo finne en link på det selv. Å ta opp en død sak helt off-topic for å poengtere hvor mye du bryr deg... Da begynner vi å snakke kverulant Det første innlegget mitt var i tråd med forumregler og fungerte for å opplyse trådstarter om at han kan tjene på å oppgi mer informasjon, eller spesifisere bedre. Hvordan jeg viser poenget mitt er likegyldig. Hvis du tar så på vei over å se hva trådstarter gikk gjennom etter innlegget mitt at du velger å kommentere det off-topic (merk deg at han ikke selv synes det var verdt det), vel bekomme!
Driti meg ut, hehehe....

kverulant m (Bokmål/Nynorsk), c (Riksmål)
Person som liker å krangle, kverulere.
Vis hele sitatet...