Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1066
Hei,


Jeg kjøpte meg en HP Laserjet 100 Color MFP M175nw og forsøker nå å installere den i Windows 10.

Finnes det en enklere (altså i forhold til hvor mye som blir installert på maskinen) måte å installere den på enn å installere all programvaren som følger med skriveren? Altså bare selve driveren eller lignende?

Da jeg søkte etter skriveren i Windows kom den ikke opp, men den ligger inne som en enhet, men fungerer altså ikke som skriver.

Programvaren som følger med virker veldig omfattende, og da jeg forsøkte å installere den fikk jeg faktisk beskjed om at maskinen ikke tillot denne installasjonen, og at jeg måtte ta kontakt med systemadministrator. Noe som er litt rart med tanke på at dette er min egen datamaskin.

Takk for forhånd for all hjelp.


R
Her er kun driver for print og scan, uten bullshit.

http://ftp.hp.com/pub/softlib/softwa..._basic-acf.exe
Takk for svar.


Men også denne er jo en programvarefil på 50 MB som vil bli installert. Finnes det ikke enklere oppsett hvor man bare bruker en systemfil? Mange skrivere fungerer jo også bare man plugger dem inn.

Beklager om spørsmålene viser noe dårlig forståelse av hvordan det fungerer med skriveroppsett i Windows. Jeg har fått skriveren til å fungerer i Linux ved å følge en oppskrift hvor man fikk tak i en samling med drivere.


R
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du kun skal printe kan du antakeleg velge enten ein driver som støtter postscript eller PCL6 i Windows. HP-printere takler nesten alltid PCL6, og svært mange takler og Postscript.
Mener å huske at jeg har gjort noe på denne måten før der vanlig setup tryna:
Pakk den ut i winrar, legg til skriver/device manager og manuelt bla deg frem til riktig .INF fil.
Tusen takk for svar. Skal prøve disse tingene.