Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1369
Hei og god dag!

Jeg kunne tenkt meg å bytte mobiltelefon.
Jeg bruker den nesten kun til å høre på musikk og surfe på nettet.

Det jeg hovedsakelig lurer på er om det er forskjell på lydkvaliteten på de forskjellige telefonene, og om det er forskjell i volumstyrke når man sender musikk over bluetooth eller aux-porten.

Så det jeg trenger er

1. Grei batteritid
2. Høy avspillingsvolum på musikk
3. Fornuftig pris.

Tusen takk for at du leste
Har du et budsjett? Må du ha AUX? Personlig liker jeg å legge ekstra penger inn i et godt headset med bluetooth, det fungerer best for musikk.
Må si jeg er veldig fornøyd med min oneplus, kann egnt nesten det samme som alle topp telefonene bare at det koster halvparten. Så kan anbefale å se på de vertfall!
Moto G5 plus er også verd en kikk, den er mye bedre enn prisen tilsier.
Hvilke hodetelefoner har du? Det har alt å si for lydstyrken. Ja, det er en del forskjell. Toppmodellene til LG og HTC er overlegne; Samsung sine er bra, men ikke optimale hvis du har headphones som krever mye. Sjekk ohm på dine hodetelefoner. Dersom det er under 32 funker nok de fleste. Er du oppi 80 tror jeg Samsung skal fungere greit, er du på 250 ohm bør du vurdere LG V30. Usikker på om LG-en er tilstrekkelig, men det er hvertfall den beste lydtelefonen der ute. Er visst et kinesisk merke som også har bra lydkvalitet for en relativ rimelig penge. Sistnevnte kan være et godt valg, da pris og batteri er bra. Du finner ut hvilken jeg mener hvis du gjør litt research. Tror den er nevnt på tek.no.
Grunnen til at jeg vil ha AUX, er for å koble til et stereoanlegg på jobben som tydeligvis har høy ohm i og med at lyden via min Samsung S6 blir veldig lav.

Jeg har et par ganske bra bluetooth ørepropper men også der blir lyden litt lav.
Det er derfor jeg lurer på om det "bluetooth er bluetooth" eller om en nyere mobil vil gjøre sånn at ørepluggene spiller høyere.

Jeg ser at Huawei er ganske billige, hvordan er den i forhold til Samsung, LG, Oneplus osv?

Takk for hjelpen folkens
Er det ikke mulig å kjøpe en ekstra for forsterker bare når du skal bruke anlegget på jobb? Mener jeg har sett det en plass. Vet ikke hvordan det er med Bluetooth headsettet, virker rart at det skal spille lavt pga telefonen, men ikke vet jeg.
Ja hvis du er fornøyd med mobilen din og bare ønsker høyere output i jacken, burde du vurdere forsterker. Bare å sette seg i research. Jeg har en FiiO E5.