Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2300
TLF knuste i forgårs så skulle levere den inn til reperasjon, men på elkjøp sa de at de måtte sende ved koden til TLF ellers ville verkstedet eller hva faen sende den i retur, var ganske skeptisk men har bare 1 uke igjen på forsikringen så bare ga den. Selvet skjermen/displayet er helt busted og virker ikke, og de sa verkstedet mest sannsynlig ikke kommer til å reparere den men heller sende den til destruering, og sende ny. Men asså, ser ikke helt hvorfor de måtte ha KODEN, kan jo like gjerne bare tilbakestille den om de må sjekke at alt funker når de evt setter den sammen igjen. Har backup, men skjermen sluttet å funke så fikk ikke resettet TLF før jeg leverte den inn. Er jeg tilbakestående for å ha levert inn koden, eller er det vanlig praksis? Er ikke sikker på om dette var riktig seksjon å poste på, men virker som en relativt stor security risk å bare gi fra meg tlf med kode, slik at hvem som helst kan finne alt av mail/meldinger/++
Avhenger av hva slags skade, merke og mer hva de trenger.
Trådstarter
10 1
Er bare knust, skjermen er svart, er liksom ingen grunn til å gå inn på tlf slik den er nå, uten å resette den
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg jobbet med å reparere telefoner for 8-9 år siden. Vi var 50-60 personer på verkstedet. Dette var riktignok før smarttelefoner og slikt. Hvis kunder glemte å ta ut minnekortet, så skal jeg love deg at det ble sjekket for bilder. Husker jeg hadde telefon til en veldig populær glamour modell. Hun hadde selvfølgelig telefon full av nudes etc. Kopierte hele minnekortet over på pc-en min. Hehe. Vurdert om jeg skal lekke bildene en dag..
Hei! Tenker de mener PIN koden for at verkstedet skal kunne teste om den funker. Anyways, du kan trygt stole på verksteder i Norge. De ville aldri ha kunnet fått brukt telefonen din til noe annet enn reparering, veldig strengt. Jeg ville anbefalt deg å sende den til reprasjon (billigere enn å kjøpe ny) og gi dem pin koden, om du har en. Håper dette hjelper
Samme hendte meg når jeg leverte inn en macbook pro til Eplehuset en gang. Den skulle sendes til verksted i nederland (Apple), men de krevet fortsatt passordet til maskinen. Endret det der og da og deretter tilbake senere.
Her er det nok skjermlåskode trådstarter snakker om. Man kan velge om man vil slå av låskode, eller gi koden til verkstedet. Er det en iphone som sendes inn, må i tilfelle Fin my iPhone også deaktiveres.

Dette må gjøres for at verkstedet skal kunne nullstille telefonen.