Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1745
Hei!

Jeg har sjekket rundt på nettet, finner ikke svar.

Hvor mye koster en nettside som telenor.no. Alt fra design til funksjonalitet.
Med funksjonalitet, mener du alle betalings og bestillingsløsningene?

Isåfall så er det langt mer enn det de fleste privatpersoner kan betale, men selve desinget og slikt kan du nok klare og lage selv (til slutt) eller betale selv (med en litt tykk lommebok kanskje).
Hei!
Prisene varierer alt utifra om du får utviklet egne tilpassede løsninger, eller om du får hjelp til å sette opp ferdige løsninger. (Type wordpress, magento, opencart +++).

Vanligvis ligger dette fra 5000 og oppover.
Det enkleste for deg vil kanskje være å gå for eksempelvis http://www.shopify.com/pricing ? Som tilbyr en ferdig løsning du leier på månedsbasis.
Sitat av isos Vis innlegg
Hei!

Jeg har sjekket rundt på nettet, finner ikke svar.

Hvor mye koster en nettside som telenor.no. Alt fra design til funksjonalitet.
Vis hele sitatet...
noen millioner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RareJonna Vis innlegg
Vanligvis ligger dette fra 5000 og oppover.
Det enkleste for deg vil kanskje være å gå for eksempelvis http://www.shopify.com/pricing ? Som tilbyr en ferdig løsning du leier på månedsbasis.
Vis hele sitatet...
Det inkluderer massiv backend med oversikt over telelinjene i landet, integrasjon mot CRM og betalingsløsninger? :P
Telenor sine nettsider har nok fort kostet noen millioner ja. Det er derimot ingen nødvendighet å bruke like mye hvis du har plener om å lage en egen nettbutikk. Du kommer nok et godt stykke med 20-30 000, med mindre du har lyst på veldig mange spesielle funksjoner.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det inkluderer massiv backend med oversikt over telelinjene i landet, integrasjon mot CRM og betalingsløsninger? :P
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Alt dette for kun 29$/mnd.
Sist endret av Orca; 10. desember 2013 kl. 09:43.
politi.no kostet 28.5 millioner å utvikle. Det er drøyt.
Jeg tror verken du eller jeg har oversikt over all funksjonaliteten på Telenor.no, så det blir omtrent umulig å svare på.
For å svare litt mer utfyllende enn "noen millioner" så er det som driver kostnaden opp i slike prosjekter ikke at nettsiden i seg selv er så veldig kompleks, men at det finnes x antall eksisterende systemer man må integrere seg mot.

Å lage en nettside og en nettbutikk uten avhengigheter er relativt billig og du slipper unna med alt fra noen tusenlapper for ferdige templates og et webhotell til et par hundre tusen for en tilpasset løsning. Det er når du må forholde deg til flere kundesystemer som alle inneholder noen millioner kunder, komplekse verdikjeder som sjelden har gode grensesnitt mot omverden og generelt arkaisk teknologi (som i god telco-ånd fortsatt kjører "fordi det funker!") at dette blir dyrt. Du må bruke mye mer tid og penger på å tilpasse omliggende systemer, eller lage mellomvare, enn å faktisk lage nettsiden.
Sist endret av liasis; 10. desember 2013 kl. 12:51.
Trådstarter
11 1
Tenkte ikke spesielt på nettbutikken.

Hele nettsiden inkludert mine sider, nettbutikk osv.

Jeg tippet selv rundt 2 millioner. Vet noen sånn ca. pris.
Isos: tror du må tidoble det tallet, om ikke mer.
Mest sannsynligvis stiger prisen for denne siden også dag for dag,
vil tippe at det sitter et par utviklere å videreutvikler siden hele tiden.
Bergen kommune sine nettsider endte på rundt 90 millioner. Så vil gjette rundt halvparten av det. 40 millioner.
Trådstarter
11 1
Takk for mange skikkelige svar! Da vet jeg ca. pris nå.. Gjettet 2 milioner fordi Chess sin har kostet underkant 200 000.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av isos Vis innlegg
Takk for mange skikkelige svar! Da vet jeg ca. pris nå.. Gjettet 2 milioner fordi Chess sin har kostet underkant 200 000.
Vis hele sitatet...
Chess er ein virtuell operatør, utan infrastruktur. Dei er ein ny operatør utan arkaiske CRMer. Dei har einsretta produkt, og relativt einsretta kundemasse.

Som moridin er inne på så er nok telenor sine system skreddersydd til å snakke med ulike backends, og det koster penger. Å kjøpe ferdig CRM med fornuftig interface for enkle tilfeller som chess er ekstremt mykje billegare.
Sikkerhetsklarert
Som flere har nevnt, det er backend og integreringen med andre systemer som koster penger her.
Om du vil lage en klone av websiden med statisk innhold koster ikke mange tusen.

Det er vanskelig å si noe om antall utviklingstimer som er medgått ved kun å se på frontend.