Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1389
Beste måte å installere Ubuntu på en MSI Wind U100 uten CD-rom?

Jeg har kjøpt en Wind U100 med pre-installert Windows XP Home Edition. Kunne selvfølgelig tenkt meg å ha Ubuntu 8.10 installert fremfor Windows XP, problemet er at det ikke er CD-rom på Wind U100'n..

Jeg har en ekstern harddisk, er det mulig å instalere Ubuntu fra den, isåfall, hvordan?

Jeg har en minnepinne (4GB, kanskje litt lite plass for full Ubuntu?), er det mulig å installere fra den, isåfall, hvordan? Jeg vet at det går ann å installere fra minnepinnen, men da får man vel ikke den ordinære utgaven av Ubuntu?

Jeg har en USB-kabel som kann koble 2 pc'er sammen, er det mulig å koble til Wind U100'n til en annen bærbar pc, for så og bruke CD-rom'n derifra?

Takker for alle tips og råd! Har virkelig lyst å få Ubuntu 'up and running'...
Okey, takk.. Men jeg fatter jo at det går ann å søke på google, jeg gjør det nesten til alt jeg lurer på - jeg sitter å fikler med pc'n 24/7 så det blir en del... Men når jeg først spør på et forum så er det jo pga at jeg vil ha folk sine meninger, ikke pga at jeg ikke greier å skrive "ubuntu+msi+usb+boot" i søkelinjen til google.

Det funka ikke å boote fra minnepinnen da.. Jeg tror heller jeg kjøper meg en bærbar CD-rom
1. Gå på denne siden http://wubi-installer.org/
2. Glem alt som står ovenfor
3. Du er fornøyd!
4. Jeg får KP!
entotre, hadde en passe god ide...

Han blir ikke kvitt windows... noe som er et must^^

Vis du har en oppdatert ubuntu maskin i nærheten ville jeg ambefalt og ta en titt på løsningen under administrasjon, har testet den og den er knall god!

Eller så er http://lubi.sourceforge.net/unetbootin.html kanskje noe og tenke på, eller prøve!

mvh
Kristoffer
God Jul
Sitat av EasyLiving Vis innlegg
Okey, takk.. Men jeg fatter jo at det går ann å søke på google, jeg gjør det nesten til alt jeg lurer på - jeg sitter å fikler med pc'n 24/7 så det blir en del... Men når jeg først spør på et forum så er det jo pga at jeg vil ha folk sine meninger, ikke pga at jeg ikke greier å skrive "ubuntu+msi+usb+boot" i søkelinjen til google.

Det funka ikke å boote fra minnepinnen da.. Jeg tror heller jeg kjøper meg en bærbar CD-rom
Vis hele sitatet...
Du må gjøre minnepinnen bootable. Denne kommandoen fungerte for min del...

install-mbr /dev/sda

(må ha pakken mbr installert, og bytt selvsagt ut sda med riktig plassering av minnepinnen...)
Sitat av snegler Vis innlegg
Du må gjøre minnepinnen bootable. Denne kommandoen fungerte for min del...

install-mbr /dev/sda

(må ha pakken mbr installert, og bytt selvsagt ut sda med riktig plassering av minnepinnen...)
Vis hele sitatet...
Ehm, da må jeg vel alerede være inne i Ubuntu?
Sitat av KristofferA Vis innlegg
entotre, hadde en passe god ide...

Han blir ikke kvitt windows... noe som er et must^^

Vis du har en oppdatert ubuntu maskin i nærheten ville jeg ambefalt og ta en titt på løsningen under administrasjon, har testet den og den er knall god!

Eller så er http://lubi.sourceforge.net/unetbootin.html kanskje noe og tenke på, eller prøve!

mvh
Kristoffer
God Jul
Vis hele sitatet...
Denne fungerer utmerket under både Linux og Windows.
Trenger ikke laste ned ISO filen hvis du ikke vil, programmet kan gjøre det for deg. Og hvis du allerede har ISO filen kan du bare bruke den.

atlef.
Sitat av EasyLiving Vis innlegg
Ehm, da må jeg vel alerede være inne i Ubuntu?
Vis hele sitatet...
Jepp, men på en annen pc. Boot fra live-cd