Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1484
Hei,

Jeg har da Visual Basic 6.0, men jeg har ikke Winsock controllen
Jeg hadde den før å det hjelper ikke å reinstalere VB for det står alltid setup was not completed succesfully, men jeg får kjørt VB uansett da...
Noen som har en anelse hvor jeg kan finne eller laste ned Winsock controllen for V 6.0?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
  1. vb6 er utdatert
  2. Du har lasta ned piratkopiert versjon.
  3. VB.net Visual Studio Express, som er nyaste utgåve, er gratis.
VB6 kom i 1998. Seriøst. Bytt til vb.net.
http://www.microsoft.com/express/
Sist endret av vidarlo; 1. januar 2008 kl. 15:53.
Trådstarter
99 1
Er det likt når det kommer til programmering?
Noen bruker VB 6.0 fortsatt pga at man ikke trenger å laste net .NET Runtime
Trådstarter
99 1
jaha, Hva er det .Net runtime gjør? hva slags rolle spiller den?
.NET er et rammeverk som alle .NET-applikasjoner trenger for å kunne kjøres. Det er ingen grunn til at man ikke skal utvikle for .NET. Det er et glimrende rammeverk, og all heder og ære til deg dersom du slenger deg på slik at vi kan bli kvitt 6.0 og eldre en gang for alle.
Trådstarter
99 1
Finnes det ikke 3 forskjellige VB`s?
6.0 2005 og 2008... samma det uansett
jeg laster ned og kommer til å bruke VB.net og 2008
Sist endret av ClaweD; 1. januar 2008 kl. 22:34.
Det er en rekke forskjellige Visual Basic versjoner, det er alle som er tidligere som går opp til 6.0, disse er da uten binding mot .NET-rammeverket. Så har du også versjoner som er koblet mot alle .NET versjoner, som 1.0, 1.1, 2.0, 3.0 og 3.5. Da sistnevnte er det som er pr. standard i 2008 versjonen av Visual Studio. Det skal dog være mulig for deg å sette opp et prosjekt til å være bundet mot 2.0. Det er trolig 2.0 som er de facto standard i produksjonsmiljøer idag. Skal vel også nevnes at de releasene som er over 2.0 idag ikke er totale revisjoner av .NET slik som 2.0 var da det kom, 3.0 og 3.5 kan du egentlig kun kalle for tillegg og ikke fullverdige versjoner. Utivkler du mot 3.5 så benytter du deg strengt tatt fortsatt av .NET 2.0 med mindre du bruker ting som er spesifikk for rammeverket som f.eks Linq , WCF, etc.

Men, nå er jeg i utgangspunktet ikke noen spesielt god tilhenger av VB - så jeg ville egentlig anbefalt deg å starte med C# dersom du er seriøs i å lære deg noen form for programmering.
Sist endret av m0b; 1. januar 2008 kl. 22:45.
Trådstarter
99 1
OK takk

Det Står at jeg må legge in disk 0o
Tror du skal forklare litt bedre.
Trådstarter
99 1
Jeg prøvde alle programmene, men er alle nødvendige? :
MSDN Express Library For Visual Studio 2008
Microsfot SQL Server 2005 Express Edition (x86)
Microsoft Silverlight Runtime
Sist endret av ClaweD; 1. januar 2008 kl. 23:07.
Du trenger strengt tatt ingen av de der.
Trådstarter
99 1
Jeg prøvde ingen av dem, ser ut som det virker nå :P
MSDN er vel bare et "biblotek" av hjelpe filer?
sitter fast på nr. 2 av 7 =/ må vel bare vente 20 min til -.-

Trenger disk nå også -.-

Tror jeg skal prøve 2005 er den dårligere? å hvor mye vis dårligere
Sist endret av ClaweD; 1. januar 2008 kl. 23:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du lasta ned frå microsoft.com/express? I så fall hørest det veldig rart ut at du blir spurt om CD.
Trådstarter
99 1
ja, jeg har lastet ned fra den linken du ga meg

Skal jeg ta offline instal?
Trådstarter
99 1
Jeg tror jeg får gå tilbake til VB 6.0... Var lettere å fårstå,
hvor skal .ocx filer?
for jeg har nemlig lastet ned Winsock controllen
også må jeg registrere den?
Limited edition
Moff's Avatar
Du kan legge den hvor som helst, men du må da legge den til manuelt via verktøykassen eller referanser. Windows/System32 er default.

(Høyreklikk på verktøykassen eller velg Project > References for å legge til nytt stasj)
Sist endret av Moff; 2. januar 2008 kl. 15:33. Grunn: Middagen eksploderte
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
99 1
ok, har nå fjernet VB 6.0 og byttet til VS 2008
men kan jeg ikke bruke annet språk en .Net ?
som jeg ikke kan noe av!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ClaweD
ok, har nå fjernet VB 6.0 og byttet til VS 2008
men kan jeg ikke bruke annet språk en .Net ?
som jeg ikke kan noe av!
Vis hele sitatet...
.net er ikkje eit språk. .net er eit rammeverk. Du skriver Visual Basic, og benytter deg av .net-rammeverket. Eg tviler på at det er dei heilt ekstremt store forskjellane, men har aldri prøvd meg på .net-baserte språk.

Om du trenger kort crash course så kan du forsøke googling etter visual basic .net tutorial.
Trådstarter
99 1
oki.. har VB 2008 nå... er jo mere komponeneter og mer vrient. men skal nok få det til