Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1482
Hei!
Jeg og en kompis driver å utvikler https://minekvitteringer.no/docs/beta?ref=freak.no
Vi ser etter noen beta testere og generell feedback på løsningen.

Som takk vil dere få gratis tilgang til tjenesten ved lansering
Send meg gjerne en melding når du har logget inn første gang, da jeg må godkjenne alle kontoer.

Takk,
Erik
Liten avsporing her, men hvordan har dere tenkt til å konkurere med regnskapsystemer? De fleste systemer for regnskap har jo funksjonene dere tilbyr integrert med OCR og effektiv regnskapspostering.

og ja, ser nå at dere retter dere mot privatpersoner. Jeg synes dere bør tydliggjøre det sterkere på forsiden.
Sist endret av Ipeds; 4 uker siden kl. 13:14.
Trådstarter
6 1
Sitat av Ipeds Vis innlegg
Liten avsporing her, men hvordan har dere tenkt til å konkurere med regnskapsystemer? De fleste systemer for regnskap har jo funksjonene dere tilbyr integrert med OCR og effektiv regnskapspostering.
Vis hele sitatet...
Per dags dato er dette rettet mot privatpersoner, det kommer eget system for bedrifter i fremtiden.
Vi har full integrasjon med Vipps, så ingen passord eller brukernavn å huske.
Vi jobber også med å få med flere større kjeder med på laget, ved å få muligheten til å auto importere kvitteringer vil jobben da bli lettere.

Vi tilbyr muligheten til å hente ut enkeltgjenstander fra kvitteringen, og da muligheten til å søke f.eks. «Komfyr» (kommer snart)

Og alt lagret i EU! Bilder lagres i Frankfurt, AIen våres er i Azure, Sverige. Databasen i Azure, Norge.

Vi er i beta, så alt er gratis! Og gratis for alle som blir beta testere før release!

Mobil app kommer også snart, estimert rundt første kvartal 2025

Lanseres også i Sverige, Danmark og Finland også! Vi eier allerede alt av domener osv for dette!
For jeg kan jo liksom ikke laste opp kvitteringer i nettbanken min (som er enda enklere innlogging på enn Vipps som i min erfaring (treningssenter) må logges inn gang på gang flere ganger daglig og ikke klarer å holde selv en booking-nettside innlogget med alle de ekstra stegene det tar å åpne bookingen igjen etter re-login) allerede /s
Trådstarter
6 1
Sitat av bashfoo Vis innlegg
For jeg kan jo liksom ikke laste opp kvitteringer i nettbanken min (som er enda enklere innlogging på enn Vipps som i min erfaring (treningssenter) må logges inn gang på gang flere ganger daglig og ikke klarer å holde selv en booking-nettside innlogget med alle de ekstra stegene det tar å åpne bookingen igjen etter re-login) allerede /s
Vis hele sitatet...
Ikke alle banker har denne muligheten (eika...)
Vi gjør jo ting mye enklere med at du kan snart søke opp enkelt gjenstander i kvitteringene dine.. Du kan faktisk allerede dette, men den er ikke 100% sikker enda.

Si du kjøper en Samsung TV, og om 3 år trenger du service på denne, masse lykke til med å finne eksakt dato osv for den om du ikke har en kvittering liggende et sted!
Hos oss kan du søke "TV" eller "Samsung" eller "Samsung TV", så kommer kvittering, kjøpssted, dato, pris etc opp!

Det finnes mange løsniger der ute som tilbyr ala det samme som oss, men vi har bare gjort prosessen mye enklere for folk flest
Bare et generelt spørsmål her. Om jeg kommer til f.eks. til Power og har tatt et bilde av en kvitering. Printet den ut igjen på papir. Vil de godta denne?
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Bare et generelt spørsmål her. Om jeg kommer til f.eks. til Power og har tatt et bilde av en kvitering. Printet den ut igjen på papir. Vil de godta denne?
Vis hele sitatet...
Det må de. Kvitteringen inneholder jo informasjon som gjør at de kan slå opp kjøpet i sine systemer.
Trådstarter
6 1
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Det må de. Kvitteringen inneholder jo informasjon som gjør at de kan slå opp kjøpet i sine systemer.
Vis hele sitatet...

Stemmer, de godtar det
Gøy at dere går for et så ambisiøst prosjekt! Når det er sagt, er dette et segment med svært sterk konkurranse. Vet ikke om dere har satt dere ordentlig inn i funksjonaliteten og brukergrensesnittet Fiken tilbyr?

Hva gjør at kunder skal velge produktet deres foran konkurrentene?

Du sier dere bygger for privatpersoner, altså enkeltmannsforetak. Plenty med etablerte bedrifter som tilbyr dette. Hvis tanken enkelt og greit er å
samle alle kvitteringene på ett sted i tilfelle garantisaker og lignende, så har man jo både sin egen mail-inbox og butikkenes egne databaser. Er ikke hver dag man trenger en kvittering liksom. Kan se for meg at det er vanskelig å overtale kunder til å se behovet for enda en tjeneste og logge inn på for akkurat dette. Hvertall hvis man må gjøre dobbeltarbeid med å manuelt laste opp kvitteringer.

Dere utfordrer ganske store og etablerte tech bedrifter med noen av de beste utviklerne og ux-designerne i gamet som har iterert gjennom prøving og feiling i årevis.

Skal dere vinne mot disse ser jeg bare to måter dette kan gjøres på. Enorme investeringer i markedsføring, eller å bygge et produkt som er så mye bedre at ordet sprer seg organisk.
Sist endret av Cheese; 4 uker siden kl. 21:58.
Rimelig sensitiv data, særlig i kombinasjoner med annen data og ny analyse teknologi. Nok med de som fra før vet hva jeg bruker pengene mine til.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Du sier dere bygger for privatpersoner, altså enkeltmannsforetak. Plenty med etablerte bedrifter som tilbyr dette.
Hvis tanken enkelt og greit er å
samle alle kvitteringene på ett sted i tilfelle garantisaker og lignende, så har man jo både sin egen mail-inbox og butikkenes egne databaser.
Vis hele sitatet...
Privatpersoner er ikke ENK. ENK er næring.

Ellers støttes den andre problematiseringen. Man vet kanskje ikke helt konkret hvor man finner kvitteringen fra Power med den TV-en man kjøpte, men om man søker etter «power kvittering» i e-posten og går 3 år tilbake, tipper jeg man finner frem. Har man ikke konto, kundeforhold eller mottar elektroniske kvitteringer, tar man ofte et bilde av den. Nyere telefoner lar seg enkelt ordsøke i bildebibliotek.

Vi har lenge vert i en tid der det finnes apper for alt. Jeg tror fremtiden vil strupe dette ned til færre løsninger, vi trenger ikke flere!

F.eks burde man kunnet samlet alle fordelskort i en app, og scannet en felles strekkode/QR. Så slipper man f.eks en app til Trumf, Æ, Coop, IKEA, Esso whatnot.
Sist endret av reklame; 4 uker siden kl. 13:34.
Sitat av erikcodes Vis innlegg
Ikke alle banker har denne muligheten (eika...)
Vi gjør jo ting mye enklere med at du kan snart søke opp enkelt gjenstander i kvitteringene dine.. Du kan faktisk allerede dette, men den er ikke 100% sikker enda.

Si du kjøper en Samsung TV, og om 3 år trenger du service på denne, masse lykke til med å finne eksakt dato osv for den om du ikke har en kvittering liggende et sted!
Hos oss kan du søke "TV" eller "Samsung" eller "Samsung TV", så kommer kvittering, kjøpssted, dato, pris etc opp!
Vis hele sitatet...
Ja, for en TV (eller hvilken som helst annen dings) er ikke såre enkel å finne igjen i kontoutskriften, uten at jeg lasta opp kvittering til og med.. Med mindre du har tusenvis av uttak per mnd så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal bruke tid på en tredjepartsapp når nettbanken allerede automatisk har infoen jeg trenger. Med netthandel så er det uansett sjeldnere og sjeldnere jeg har fysiske kvitteringer, Gmailen har jo alt jeg har kjøpt online siden 2004..
Betalt regningene ?
35 7
Skjønner ikke helt gria med dette, jeg har så autisme at jeg tar bilde av en kvittering og legger det i egen mappe på tlf enten for reklamasjon eller vis jeg betaler for selskapet mit
Om jeg forstår riktig(noe jeg sjeldent gjør); man trenger jo ikke fysiske kvitteringer, da f eks Power bruker man f eks databasen deres til å finne sitt kjøp ved bruk av navn eller tlf-nr.

Noe som blir mer og mer utbredt hos flere kjeder og butikker..

Dere samler den infoen fra alle kjeder dere evt sammarbeider med for å få alt på ett sted?
Trådstarter
6 1
Skjønner alle sine svar og tanker om dette, vi jobber med dette, vi ønsker å samle alt i et og samme sted.
Vi jobber også med en løsning for å automatisk skanne inkommende epost for kvitteringer (så får du alt et sted, men du må gi oss tilattelse til dette, og vi vil ikke lese noen ting uten din tillatelse)

Det er flere (inkl meg) som har flere banker, flere kontoer. Er ikke lett å finne frem alltid, spesielt om du ikke husker hva det kostet?

Uansett, masse gode tilbakemeldinger og feedback her vi tar med oss videre
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
6 1
Kommet ny funksjon! Videresend kvitteringer på epost! Test det gjerne ut! https://minekvitteringer.no/docs/updates