Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 658
Ble innlagt pga angstanfall i 2 døgn. De tok blodprøver, inkludert Peth test. Ble ikke informert om dette. Er bipolar, og hadde en periode der jeg drakk mye alkohol, ikke sprit. Dette var i september. Først nå fant jeg ut at de hadde tatt Peth test, noe man må samtykke til. Hadde 1.5. Det er jo veldig mye når grensa går på 0.30. Er ikke uvitende om at jeg drikker for mye, men så mye trodde jeg ikke det var. Kan jeg klage på at denne testen ble tatt uten samtykke?
Kanskje, men uansett så endrer ikke dette noe. Du får ikke trukket denne informasjonen fra dem som har sett det, og du når ingen vei med det.
Prøvesvarene vil eventuelt bli sendt til fastlegen din, og det er litt der slaget vil stå for din del om du er bekymret for konsekvenser tror jeg.
- Jeg gikk på veggen for noen år tilbake hvor jeg la kortene på bordet for legen min om alt for høyt forbruk og gikk frivillig med på en peth test. Jeg også slo ut høyt, men etter å ha forklart legen hvilke konsekvenser det ville føre til med blant annet jobb, så ble vi enige om at jeg fikk ett muntlig kjøreforbud fra han så lenge jeg gikk med på å bli fulgt opp med fremtidige peth tester som viste at jeg kunne ta i ett tak selv. Tror forbudet ble opphevet allerede etter 4 uker ettersom peth verdiene stupte.