Sitat av
Moerketid
@DrPerception
"Mer produktivt stoff"? For hvem?
Jeg deler ut ifra egen erfaring og påpeker også at den ikke trenger å være lik for alle.
Her demonstrer du et eksempel på nettopp dette.
Sitat av
Moerketid
Folk som trenger å stirre på samme Excel-ark i 12 timer uten å faktisk fullføre noe? Speed gir deg kanskje en illusjon av produktivitet, men den forsvinner raskt når kroppen din er utbrent, hjernen din går på tomgang, og du sitter igjen med null energi til å håndtere konsekvensene.
Slik kan det kanskje fungere for deg, men dette er ikke effekt jeg har opplevd med amfetamin. Forsåvidt enig i at man raskere kan bli utbrent av amfetamin en uten, men denne tråden handler om å sammenligne kokain og speed. Ikke amfetamin vs uten amfetamin.
Hvordan man bruker det kan også ha mye å si slik jeg påpekte i tidligere post.
Jeg bruker amfetamin foreskrevet av lege i små doser. Jeg blir mer produktiv og får et langt bedre resultat på studiene enn uten. Gikk fra å være en C student til nesten kun få A.
Sitat av
Moerketid
"Føles mer naturlig"? Det er ikke engang verdt å kommentere. Å kalle syntetisk amfetamin "naturlig" er som å si at plastkjøtt er sunt fordi det minner deg om kylling.
Her har du misforstått. Merk at jeg sier "føles" mer naturlig. Jeg snakker altså ikke om hvorvidt stoffet er organisk eller systetisk, men selve følelsen jeg sitter med etter å ha inntatt stoffet.
Når jeg sier at det føles mer naturlig, så mener jeg at påvirkningen av stoffet føles mer riktig og ikke virker kunstig. Altså jeg føler meg stort sett slik jeg ellers ville gjort uten, men bare klarere i toppen og litt mer interessert i oppgavene jeg gjør.
Igjen så omhandler denne tråden en sammenligning mellom speed og kokain. Kokain føles ikke så naturlig for meg da det gir form stress følelse i kroppen jeg ikke har opplevd uten bruk.
Sitat av
Moerketid
"Merkbare negative effekter er sjeldne"? Da har du tydeligvis aldri møtt paranoia, søvnløshet, tannråte, eller psykiatriske lidelser som er standardpakken for folk som blir sittende fast i speedens glansbilde av falsk kontroll. Og hva er greia med blodprøver? Hva slags pseudovitenskap er det som hevder at speed gir deg en ren helseattest? Både kokain og speed etterlater sine spor – i blodprøver, på kroppene, og i livene til brukerne. Å hevde noe annet er enten ren uvitenhet eller farlig bevisst feilinformasjon.
Igjen så snakker jeg om min erfaring og igjen viser jeg til at dette kan være ulikt mellom ulike individer, samt hvordan stoffet brukes. Slik jeg sa i tidlige post.
Sitat av
Moerketid
Og så forsøket på å balansere med "det avhenger av hvordan stoffet brukes". Som om metoden i seg selv fjerner risikoen for avhengighet, hjerteskader eller psykiske lidelser. Speed er speed, uansett om du tar det i små doser eller store.
jeg har ikke nevnt at det fjerner all risiko. Amfetamin har selvsagt risiko uansett hvordan det brukes og dette vet det aller fleste.
Sitat av
Moerketid
Det er ikke et magisk produktivitetsverktøy, det er en oppskrift på fysisk og mental utmattelse. Innlegget ditt undervurderer ikke bare risikoene, det gjør en farlig bjørnetjeneste for folk som kanskje tror at speed er et trygt valg. Det er det ikke. Slutt å bagatellisere noe som i beste fall er destruktivt og i verste fall dødelig.
Det jeg overvurderte mest var grad av tolkning som kunne legges til mitt innlegg fra lesere. Her burde jeg gjort en bedre jobb med er å spesifisere hva jeg faktisk sier på en måte som unngår rom for mistolkning.
Jeg er IKKE for misbruk av amfetamin så det er tydelig og klart.
Vi er derimot fortsatt uenig på minst et område.
I motsetning til deg mener jeg at amfetamin kan være et nyttig og produktivt verktøy med lite bivirkninger for meg og andre mennesker som bruker det i kontrollerte settinger i samråd med lege.
Du sier derimot at utfallet av bruk alltid er destruktiv. Kan du si noe om hvordan du kom til den konklusjonen?
Sist endret av DrPerception; 21. november 2024 kl. 23:33.