Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2160
Hei jeg er 65 år og mistet min 41 år gamle datter i sommer hun var stor røyker røykte 30 til 40 om dagen helt siden hun var 19, obduksjonen viste at hun hadde tre årer som var ca 50% tett og lungene var full av svarte prikker.

Men det ble også konkludert at hjerteinfarktet var primært pga dårlig hjertegener i slekten det er veldig mye hjertetrøbbel på min side farfar fikk et kraftig hjerteinfarkt ved 73 far fikk to hjerteinfarkt ved 70 og 82 fars lillerbror ved 48,57 og 65 min bror ved 46 min søster ved 47 jeg har ingen...

jeg burde ha forklart min datter om all hjertetrøbbelet og overbevist henne om at røyking er farlig men nå ble det bare slik...

Og bare så det er nevnt mitt kallenavn er 1991 pga volvoen min som min datter forgudet...
Sist endret av EGJ1991; 4 uker siden kl. 12:53. Grunn: forvirring om kallenavn
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Hei, du må ikke føle på skyld eller føle at du sviktet henne. Det kommer ingen til gode. Det skader kun deg selv og de andre kjære rundt deg. Det faktum at du føler på skyld, tyder på at du har vært en omsorgsfull far for henne, dette er superviktig at du vet og husker på. Jeg kondolerer<3
Trådstarter
7 3
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Hei, du må ikke føle på skyld eller føle at du sviktet henne. Det kommer ingen til gode. Det skader kun deg selv og de andre kjære rundt deg. Det faktum at du føler på skyld, tyder på at du har vært en omsorgsfull far for henne, dette er superviktig at du vet og husker på. Jeg kondolerer<3
Vis hele sitatet...
Hei tusen takk for flotte ord min datter tok en risk med en usunn vane og det gikk som det gikk røkere kan dø tildig og det gjorde hun hun fikk en sønn ved 22 så jeg har et barnebarn på 19 som elsker hip hop og rap hørte nylig på changes av 2pac og den må jeg høre på hver morgen den hjelper mye...

[quote=EGJ1991;3915229]Hei tusen takk for flotte ord min datter tok en risk med en usunn vane og det gikk som det gikk røkere kan dø tildig men hennes tdligere fastlege og min fastlege mener at genene var hovedgrunnen men at tobakken gjorde mye skade værste er at hun så sprek ut både i fjeset og kroppen jogget og hele pakken...hun fikk en sønn ved 22 så jeg har et barnebarn på 19 som elsker hip hop og rap hørte nylig på changes av 2pac og den må jeg høre på hver morgen den hjelper mye
Sist endret av EGJ1991; 4 uker siden kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av EGJ1991 Vis innlegg
jeg har et barnebarn på 19 som elsker hip hop og rap hørte nylig på changes av 2pac og den må jeg høre på hver morgen den hjelper mye...
Vis hele sitatet...
Tupac er en klassiker. Barnebarnet ditt kan musikken sin
Er vel ikke din feil det her, og hun som alle andre viste nok godt at røyking kan ha alvorlige konsekvenser.
Kondolerer. Ikke legg skyld på deg selv. Når det kommer til usunne ting så er det valg vi tar.

Viste selv om de dårlige genene i familien, på begge sider. Men røkte, snuste og spiste sunt, vekta steg og jeg trente ikke. 37 år var jeg da jeg fikk ett infarkt.

Vi vet at det er usunt å røyke, vinvet at det er usunt å spise godteri, hamburger, potetgull, pizza, osv. Men vi gjør det for det.

Hadde så lyst til å skylde på noen, men desverre så kunne jeg ikke skylde på noen andre enn meg selv.
Ikke tenk at det var din skyld, og det var ikke hennes skyld heller. Jeg har familie som røyker og drikker (en vinboks daglig) og har all slags helseproblemer, men som bare lever og lever, gjennom slag og kreft og jeg vet ikke hva. Og så er det 20- 30- og 40- åringer som plutselig dør ganske uventet. Man kan alltid se tilbake og tenke at man burde skjønt at det kunne gå sånn, man burde gått til legen før, burde trent mer, burde levd sunnere... Men det er lett å tenke i ettertid. Hun var veldig heldig som har en far som brydde seg så mye om henne. Og som passer på barnebarnet. Vi må bare ta vare på de rundt oss mens vi har dem. Kondolerer
I 2024 vet nok de fleste hva røyking leder til-så det kan du ikke bebreide deg for
Som nevt må du ikke føle skyld, det er ikke din feil hun har røyket. Hun var et voksnet menneske som tok egne valg, og fu kunne ikke bestent hva hun skulle og ikke skulle. Alle vet røyking er farlig, men folk røyker for det

Kondolerer
Usikker på hva hensikten med tråden er, foruten å få blåst ut litt følelser. Alle vet jo at røyk er farlig. Alle vet at røyk er avhengighetskapende. Det er jo bare til å stompe røyken hvis de vil leve et lengre liv, men de som røyker 40 om dagen lever i nuet og gir egentlig faen i både kroppen og morgendagen. Har mye familie selv som lever langt over på overtid da de har vært storrøykere hele livet.

Hvis du skal føle noe skyld, så må det være fordi det var du som ga den første røyken til henne.

Kondolerer forresten. 41 år er en alt for ung alder å dø på.
New generation
colakork's Avatar
Veldig leit, all medfølelse til min freaker-bror. Håper du har noen mer oppegående løsninger enn meg for sorgen, alkohol demper men det som blir dempet kommer gjerne opp igjen.

Godt og vondt å være glad i noen som er glad deg..

Alle damene i min familie røyker også, er vel ingenting en kan gjøre utenom å kjøpe søte askebegere og flotte kaffe kopper til kose-stundene dems.
Det her er ingenting du skal ta på din kappe EGJ1991.
- Det kommer til ett punkt hvor enhver av oss vokser opp og velger det vi selv ønsker irrelevant av hva foreldrene våre ønsket for oss.
De eneste som kan stå til ansvar for valgene våre er oss selv.

Kondolerer tapet ditt!
Det kommer det punktet der de sjøl får lov å kjøpe alkohol og røyk... jeg røyka sjøl i 5 år, før jeg bytta til snus... Blei mye billigere da jeg har en boks i 3-4 dager gjerne mot en 20pk som varte 1-2 dager.. Så har sterkt redusert nikotinen og fjernet røyken. Aldri sett meg tilbake Godt for lungene var det og... Men om det hadde gått andre veien hadde jeg ALDRI klandret mine foreldre som også er/har vært røykere i mange år... Ei heller genetikken.. Kondolerer, men dette var IKKE din skyld.