Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 6823
Personvernentusiast
M|kkelRev's Avatar
Sitat av Gjemme-seg Vis innlegg
Har vært til advokat og han var hyggelig. Han syntes ikke jeg burde dra hjem til min samboer men anmelde ham med det samme, også kan jeg bo på krisesenteret. så kunne min samboer få besøksforbud. Advokaten opplyste meg endel om mine rettigheter blant annet at om jeg velger å anmelde min samboer vil jeg kunne få advokaten jeg snakket med gratis i min sak i rettsak ol. På nåværende tidspunkt tenker jeg ikke å anmelde men kanskje det blir aktuelt når jeg går fra min samboer dersom han begynner å følge etter true venner meg og andre. Egentlig håper jeg min samboer finner noe annet å gjøre enn å gå til meg og mine venner å mitt nettverk å ville ha penger- når det blir slutt.

Men jeg er redd det blir fullstendig katastrofe etter det blir slutt å at han henger seg på meg leter etter hvor jeg kan være.. Jeg føler på at jeg har ikke noe å vinne på å gå til sak mot min samboer - Min samboer har ikke penger å vil derfor aldri kunne betale tilbake noe..

Hvis min samboer blir helt katastrofe etter det er slutt vet jeg at jeg også har støttende advokat. Hele situasjonen er likevel tung da jeg synes rettsak er siste utvei. Så altså om han ikke aksepterer når det blir slutt må det jo bli rettsak og alt .

Det er også noe jeg ikke har fortalt det er at min samboer har flere gamle saker mot seg politi i Norge og i annet land, så om han får anmeldelse fra meg også så vekkes trolig endel saker til liv, så det kan bli veldig lang dom. Endel av paranoia anfallene hans har jo dreid seg om han er redd for politiet jeg får ikke gå ut han er rasende politiet kan finne oss. Politiet kan følge etter meg så jeg får ikke handle mat gå på studiested osv. Men andre ganger min nåværende samboer er like sint bare fordi han er kontrollerende og sjalu. Som når jeg skulle på hyttetur på et fjell ei helg med ei tante. Og han ville drepe min tante osv osv.

Til sammen blir alt for mye og jeg må bare fokusere på at jeg selv blir svært syk av å bo med ham så jeg må jo komme meg bort fra ham.

Noe jeg har tenkt på en stund er å reise med ham til utlandet nært der hans familie bor å gjøre det slutt der. Jeg tenker det er en sjanse han da ikke kommer tilbake til Norge og ikke kommer tilbake til Bergen. Og at det blir mindre drama styr av det enn om jeg gjør det slutt med ham i Bergen. I Bergen har han ikke noe bra eget nettverk henger bare på meg og mine venner vil låne penger.

Det er vondt å være så sliten å tenke på hvor mye jeg har lurt meg selv. Han har jo i perioder vært rusfri framstått som svært oppegående jeg har trodd jeg kunne låne ham penger og at han ville få jobb, og at det å låne ham penger og hjelpe ham med jobbsøknader var en bra investering i bedre framtid for oss begge jeg trodde jo at han ville være takknemlig og glad for dette selv hvis forholdet skulle ta slutt. Vi var venner en stund før vi ble sammen. så har jeg blitt helt tullete i hodet av å tro på så mye som ikke er sant. For alt er jo motsatt når til og med mine venner setter opp kamera på sine hus og er redd for at han skal angripe i raseri.

Jeg tenker mye på å reise med ham til utlandet for så bli mer kvitt ham. Hadde vært bra og hatt bergen i fred og kunne være i bergen og vite han var i utlandet. Jeg er usikker på hans mulighet til å komme seg tilbake til Norge. Få i utlandet vil låne ham penger. Og i utlandet vekker det ikke samme sympati. Hva skal han si i utlandet dama mi i norge har gjort det slutt å jeg trenger låne penger reise til henne? Her i bergen klarer han få sympati fra flere han dikter opp at han flyttet langt, og alt for kjærligheten at det er vanskelig å få seg jobb selv om han har jobbet som leder og gjør så godt han kan.
Vis hele sitatet...
Han sa det fordi han vet hvordan majoriteten av slike saker ender. Om alt det du skriver her faktisk er riktig og ikke tull, så risikerer du livet ditt om du behandler dette på feil måte. Er du klar over hvor mange drap som skjer daglig i verden på grunn av sjalusi når en av partene vil forlate forholdet? Selv om dette er mest utbredt i utlandet og i muslimske miljøer, så kan dette absolutt skje i andre religioner og land også. En person som har gjort de tingene du nevner, er ikke psykisk frisk i mine øyne.

Og ikke hør på dette tullet fra andre om at ting tar tid og bla, bla, bla. Det er faktisk en veldig stor forskjell når en advokat ordner noe for deg, og når du gjør det alene. Advokaten vil hele tiden presse myndighetene og kjenner lovverket inn og ut, slik at du får den beste og raskeste behandlingen overalt. Advokaten vil også få dekket alt arbeidet sitt fra offentlige midler i slike saker, så han vil prioritere å jobbe aktivt med saken hele tiden.

Så håper jeg alt ordner seg for deg, og at du tar til fornuften.

Ta imot hjelpen fra advokaten nå!
Sist endret av M|kkelRev; 1. desember 2024 kl. 03:37.
Har selv vært registrert på falsk adresse. Det jeg gjorde var å registrere meg i folkeregisteret på et hus som var forlatt i byen. (trær grodde inn i huset, junkier holdt til der innimellom)

Postkasse hadde jeg postboks i butikken. En trenger nemlig ikke å få posten levert til samme adresse hvor en er registrert boende.

Dette funker bare om en ikke skal ha dekket husleie av Nav. Altså en er i arbeid.

Jeg bodde i bilen og i campingvogn, men trengte en folkeregistrert adresse til byråkratiet som medfølger å være Norsk statsborger.
Det eneste jeg sliter med å se her er hvordan denne samboeren kommer seg til noen annen tannlege enn fengselstannlegen. Høres ut som en person som burde vært sperret inne for lengst. At en så åpent aggerssiv person går fritt rundt i samfunnet er en gåte………
Hei jeg har fått flere bra svar. lurer nå på ny på noe mer konkret angående regler ved NAV

Vi leide en ny plass fra 1 november. Han har endret bosted adresse til denne nye adressen. Og han har søkt til nav men enda ikke fått noen penger for november (og heller ikke desember).

Greia er at nav kommer med ulike krav. Nav mener for eksempel at jeg også skal melde folkeregistret adresse til denne adressen. Noe jeg da ikke vil gjøre og jeg sa til nav at han bor der alene.

Samboern min er i tillegg til mange problemer paranoid og han blir sint på meg for å gjøre feil i forhold til nav ved å ikke endre post adresse til samme adresse som han. Og han er også sint på meg for at jeg vil vi skal sende inn papirer til ny kommune.

I tilegg når vi flyttet 1 november vi flyttet til annen kommune.
Si vi i oktober bodde i en kommune utenfor Bergen. Men i november bor vi på ny i Bergen kommune.

Nav i kommunen utenfor Bergen sa noe om at det er nav som betaler første leia i ny kommune. Så vi trodde jo at nav i gamle kommune skulle betale første leia i bergen.

Saksbehandleren hans i tidligere kommunen utenfor Bergen sa at nå synes han at vi heller skal ta kontakt med den nye kommunen han nå bor i. Så sluttet saksbehandler å svare i forrige uke.

Min samboer vil ikke ta kontakt med ny kommune. Han er redd for å gjøre feil å synes myndigheter er veldig skummelt. Han er redd for å bli beskyldt for å sende inn til to kommuner.

Er ikke det bare å sende inn papirer flere plasser. Si en skal søke sosial bidrag økonomisk nødhjelp. Kan en da ikke bare fylle ut skjema og levere i begge kommunene. Kan det bli feil? Det kan vel ikke bli feil? nav registrer jo alle kommuner en søker i. Så en kan vel ikke bli beskyldt for å forsøke å lure til seg støtte fra flere kommuner?

Saksbehandleren hans mener hun ikke har lov å snakke med meg. Men jeg lurer jo på om burde sende inn skjema til ny kommune eller bare gamle kommune? Hva kan gå galt ved å sende inn til ny kommune? Jeg lurer på å bare ta kopi av søknaden han sendte inn til gammel kommune og sende inn samme til ny kommune i posten...

Han er jo sint vi ikke har penger, men han skulle jo fått ca 10 000- 15 000 fra nav for november. Han er veldig så rasende vi ikke har penger. Og det går dårlig med alle jeg vanligvis kan låne litt penger av. De har uhell og økonomiske vansker.

Hva skjer om nav beskylder en for feil? Det blir vel ikke verre enn at må betale tilbake?

Jeg trenger virkelig at hen får penger nå. Men han blir sint når forsøker få ham oppsøke nav. Nav vil ikke snakke med meg de vil heller ikke fortelle generelt om hvordan en søker.
Sist endret av Gjemme-seg; 3. desember 2024 kl. 13:36.
Hei jeg har fått flere bra svar. lurer nå på ny på noe mer konkret angående regler ved NAV

Vi leide en ny plass fra 1 november. Han har endret bosted adresse til denne nye adressen. Og han har søkt til nav men enda ikke fått noen penger for november (og heller ikke desember).

Greia er at nav kommer med ulike krav. Nav mener for eksempel at jeg også skal melde folkeregistret adresse til denne adressen. Noe jeg da ikke vil gjøre og jeg sa til nav at han bor der alene.

Samboern min er i tillegg til mange problemer paranoid og han blir sint på meg for å gjøre feil i forhold til nav ved å ikke endre post adresse til samme adresse som han. Og han er også sint på meg for at jeg vil vi skal sende inn papirer til ny kommune.

Si vi i oktober bodde i en kommune utenfor Bergen. Men i november bor vi på ny i Bergen kommune.

Nav i kommunen utenfor Bergen sa noe om at det er nav som betaler første leia i ny kommune. Så vi trodde jo at nav i gamle kommune skulle betale første leia i bergen.

Saksbehandleren hans i tidligere kommunen utenfor Bergen sa at nå synes han at vi heller skal ta kontakt med den nye kommunen han nå bor i. Så sluttet saksbehandler å svare i forrige uke.

Min samboer vil ikke ta kontakt med ny kommune. Han er redd for å gjøre feil å synes myndigheter er veldig skummelt. Han er redd for å bli beskyldt for å sende inn til to kommuner.

Er ikke det bare å sende inn papirer flere plasser. Si en skal søke sosial bidrag økonomisk nødhjelp. Kan en da ikke bare fylle ut skjema og levere i begge kommunene. Kan det bli feil? Det kan vel ikke bli feil? nav registrer jo alle kommuner en søker i. Så en kan vel ikke bli beskyldt for å forsøke å lure til seg støtte fra flere kommuner?

Saksbehandleren hans mener hun ikke har lov å snakke med meg. Men jeg lurer jo på om burde sende inn skjema til ny kommune eller bare gamle kommune? Hva kan gå galt ved å sende inn til ny kommune? Jeg lurer på å bare ta kopi av søknaden han sendte inn til gammel kommune og sende inn samme til ny kommune i posten...

Han er jo sint vi ikke har penger, men han skulle jo fått ca 10 000- 15 000 fra nav for november. Han er veldig så rasende vi ikke har penger. Og det går dårlig med alle jeg vanligvis kan låne litt penger av. De har uhell og økonomiske vansker.

Hva skjer om nav beskylder en for feil? Det blir vel ikke verre enn at må betale tilbake?

Jeg trenger virkelig at hen får penger nå. Men han blir sint når forsøker få ham oppsøke nav. Nav vil ikke snakke med meg de vil heller ikke fortelle generelt om hvordan en søker.
Vis hele sitatet...
Hva er planen din nå egentlig? Fikse alt for han i håp om at han blir mindre sint om du i det hele tatt klarer å komme deg bort. Eller håper du på at alt skal bli bedre mellom dere når det ordner seg med nav?

Denne mannen kommer aldri til å bli snill og grei uansett hvor mye penger han får.

Det er jo ikke økonomi som er problemet, men at en voksen mann oppfører seg som en trass femåring som nekter å ta ansvar, den oppførselen du beskriver er farlig.
Sist endret av utepaanordnes; 3. desember 2024 kl. 14:43.
Vært der, gjort det.
Jeg får frysninger av dette. Jeg begynner faktisk å lure på om det er noen form for Stockholm-syndrom inne i bildet her, IKKE vondt ment på noen som helst måte.

Jeg synes du burde ta en runde med deg selv, og tenke deg litt om her. NAV forteller deg fakta her. Du har IKKE noe med hans sak å gjøre hos NAV, ei heller han med DIN sak. Det er ikke ditt problem at denne personen sliter med økonomi.

H*n bruker deg, og det kan gå VELDIG galt for deg om du ikke kommer deg bort fra personen,
helst allerede for lenge siden. At h*n synes myndigheter er skummelt, er åpenbart fordi h*n ikke har rent mel i posen, og ender med å dra deg med ned når det smeller. H*n er redd for å sitte alene, men kan umulig være oppriktig glad i deg dersom h*n behandler deg på denne måten.

Det er nok en grunn til at venner og familie "har uhell og økonomiske vanskeligheter" når du spørr om hjelp, fordi de ser situasjonen og ikke vil bidra til at kjæresten din kan fortsette slik som h*n gjør.

KOM DEG UNNA, START PÅ NYTT FOR DEG SELV!
Du må ikke starte helt på nytt i livet av den grunn, bare få en ny start!
Det vil nok gjøre det godt, å du vil få det bedre generelt etterhvert.
Sist endret av SaerDnAX; 3. desember 2024 kl. 15:38.
Vis hele sitatet...
Dette er et ikke-problem. Dere er usikre på reglene og hvordan praksisen er, og jeg er 120% sikker på at det går bra å sende inn en ny søknad til en ny kommune, selv om det skulle ha vært feil å gjøre det. Det kalles å ha SUNN FORNUFT. Det blir IKKE problemer for dere fordi dere gjør dette her, NAV forstår seg på sunn fornuft og har uansett oversikt over det selv, OG, så lenge dere svarer sant på alle spørsmålene som ny kommune stiller, så har dere alt på det rene. Lyver dere derimot, da får dere problemer. Men å være ærlig, usikker, og gjøre en formell feil (sende samme søknad til to kommuner) fordi man er usikker på reglene, det er ikke slike ting dere vil få problemer med. SUNN FORNUFT!!!

Vis hele sitatet...
Nei, nei, sånne ting skal dere ikke bekymre dere for! Siden NAV ikke spør «Har dere sendt en søknad til en annen kommune også?» i spørsmålene som stilles når du søker sosialstønad, så er dette altså IKKE noe dere skal bekymre dere for. Uansett har NAV oversikt, og vil håndtere dere korrekt. Dere blir IKKE anmeldt eller får problemer så lenge dere ikke lyver eller oppgir uriktige opplysninger. Det å sende en søknad to steder er ikke å lyve eller oppgi uriktige opplysninger, det er heller en naturlig handling av mennesker i den situasjonen dere er i. Ikke bekymre deg om det!

Vis hele sitatet...
NAV har taushetsplikt, derfor kan ikke veilederen hans si noe til deg, så enkelt som det, men bare ta kopi og send den søknaden ja! Null stress.

Vis hele sitatet...
Gå fra ham for faen!! Nå har mange sagt det til deg flere ganger, gjør det eller hold kjeft.

Vis hele sitatet...
Feil og feil… De bryr seg ikke om slike «feil». De bryr seg bare om du lyver eller oppgir uriktige opplysninger. Å gjøre en «feil» er ikke å lyve eller oppgi uriktige opplysninger. Kjør på.

Vis hele sitatet...
Gå fra ham??? Hva faen, kvinne? Bare gå ut døra.
Er dere egentlig samboere når dere ikke har samme adresse? Da er du jo teknisk sett bare en tilfeldig besøkende.

Så kan du fortelle han at hvis han vil ha penger må han GJØRE NOE SELV! Enten det er å besøke NAV eller få seg en jobb.
Han fyren der må jo være selve skole eksempelet på en narsissist og psykososiopat. Kanskje han egentlig er psykolog……. Alle danser etter hans pipe. Og tro meg, han nyter det. Han driter i alt annet enn sin egen melodi og at andre danser etter den. Han er på ego disko døgnet rundt. Det han oppnår på veien er bare bonuser.
Get out or Get lost!
Så en kommentar der dere skulle ut på tur sammen. Tenk om det klikker for han om dere reiser utenlands og han faktisk dreper deg. DU trenger hjelp så fort som mulig, han våkner ikke en dag frisk som du kanskje håper på.
Han har fullstendig overtaket. Poenget med slike personer er at de får deg til alltid å ville ha en bekreftelse på at du har gjort noe riktig. Det skjer ikke. Det er som hunden som løper på bane etter mekanisk hare. Den øker bare farten etter forfølgeren. Bruk hodet. Steng følelsene og hør på alle de som kommer med knallgode råd her!!!! Klarer du det skal du se han kommer krypende som den slangen han er. For egen energi har han ikke………
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her kan man jo se hvor galt det kan gå i værste fall.
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
Følg nøye med her nå: IKKE lag noe falskt, ikke gjør noe ulovlig.

Skaff deg en advokat, og fortell dette til advokaten. Gjerne fortell alt dette til krisesenteret og. Vær så snill, om du vil overleve, og beholde kroppen din uten skader, så forlat dette mennesket. Husk, her er det også en stor sjanse for at h*n kan påføre deg psykiske problemer. Pass på at du har en stødig, god og ordentlig person med deg når du skal gjøre det slutt. IKKE vent med dette, det vil da bare gi deg problemer videre.

Du fortjener så mye bedre, og et bedre liv. Ikke la slike kakerlakker som det ødelegger for deg. Jeg skjønner at det er vanskelig, spesielt om h*n manipulerer deg, og lyver og bruker deg da du har følelser for h*n. Men stol på meg, om du forlater h*n vil ALT bli bedre!
Vis hele sitatet...

Second this. Her var det utrolig mange røde flagg mange ville løpt til åse for.. Håper du kommer deg vekk!!

Vanligvis ville jeg, etter å ha lest lista di over hva han har gjort, sagt "all guns blizing". Men ja du kan gjøre lurt i holde anmeldelse i bakhånd i nettop ditt tilfelle for å kunne "kontre" de kommende truslene med, at om han ikke gir seg og lar deg være så ber du politiet om hjelp. Samtidig ta vare på ALT bevis du kan ha imot mange av tinga du forteller om... "Lånte penger til tannlege".... "Uttak samme beløp". Uvanlig måte å betale tannlegen men okai hvis betalt kontant, kvittering for det... I journalen din kan du få alle avtaler og jobber utført i kjeften din sidein barneskolen omtrent", med dato og beløp.

At både bistand ved anmeldelse OG trusler om å sette han i økonomisk gjeld og sosial krise, samtidig.. Så har du beviset og muligheten... Dette gjør oftere at folk selv om han skulle ha noen personlighetsforstyrrelse iht samvittighet og/eller følelser...Og hvordan han har manipulert og "lånt" penger folk aldri kommer til å se igjen og blåst dem på dop og fest og whatever..

Da står du i hans øyne bak 2 murer, ikke bare 1. Og ved å tippe den ytterste så ypper han på seg den innerste muren....poltiet, noe jeg er veldig sikker på at han ikke vil... For ja jeg sliter med samvittighet og driver på med en udredning for en evt personlighetsforstyrrelse som jeg hvertfall kan til egen sikkerhet ha papirer ja jeg sliter med "bla bla PD", så sorry om jeg eller mine reaksjoner eller lack there of til å være litt out of place.
Er også fryktelig introveft og forsvinner nærmest inni meg sjøl ofte...Da snaker vi "thousand yard stare" hvor du nesten må bryte opp topplokkket for å komme inn.... Men for meg så høres det hvis du får sikret bevis til en av alle de gangene.. Så ville ikke jeg giddi å tatt meg bryet å ytre meg noe videre i det. At det er til begges beste fordel at dere går hvert til dere da livene deres kolliderer helt. Og den han han blitt var garantert aldri det du forelska deg til, kan vel kanskje knapt sammenlignes..`?

Har vært til advokat og han var hyggelig. Han syntes ikke jeg burde dra hjem til min samboer men anmelde ham med det samme, også kan jeg bo på krisesenteret. så kunne min samboer få besøksforbud. Advokaten opplyste meg endel om mine rettigheter blant annet at om jeg velger å anmelde min samboer vil jeg kunne få advokaten jeg snakket med gratis i min sak i rettsak ol. På nåværende tidspunkt tenker jeg ikke å anmelde men kanskje det blir aktuelt når jeg går fra min samboer dersom han begynner å følge etter true venner meg og andre. Egentlig håper jeg min samboer finner noe annet å gjøre enn å gå til meg og mine venner å mitt nettverk å ville ha penger- når det blir slutt.

Men jeg er redd det blir fullstendig katastrofe etter det blir slutt å at han henger seg på meg leter etter hvor jeg kan være.. Jeg føler på at jeg har ikke noe å vinne på å gå til sak mot min samboer - Min samboer har ikke penger å vil derfor aldri kunne betale tilbake noe..

Hvis min samboer blir helt katastrofe etter det er slutt vet jeg at jeg også har støttende advokat. Hele situasjonen er likevel tung da jeg synes rettsak er siste utvei. Så altså om han ikke aksepterer når det blir slutt må det jo bli rettsak og alt .

Det er også noe jeg ikke har fortalt det er at min samboer har flere gamle saker mot seg politi i Norge og i annet land, så om han får anmeldelse fra meg også så vekkes trolig endel saker til liv, så det kan bli veldig lang dom. Endel av paranoia anfallene hans har jo dreid seg om han er redd for politiet jeg får ikke gå ut han er rasende politiet kan finne oss. Politiet kan følge etter meg så jeg får ikke handle mat gå på studiested osv. Men andre ganger min nåværende samboer er like sint bare fordi han er kontrollerende og sjalu. Som når jeg skulle på hyttetur på et fjell ei helg med ei tante. Og han ville drepe min tante osv osv.

Til sammen blir alt for mye og jeg må bare fokusere på at jeg selv blir svært syk av å bo med ham så jeg må jo komme meg bort fra ham.

Noe jeg har tenkt på en stund er å reise med ham til utlandet nært der hans familie bor å gjøre det slutt der. Jeg tenker det er en sjanse han da ikke kommer tilbake til Norge og ikke kommer tilbake til Bergen. Og at det blir mindre drama styr av det enn om jeg gjør det slutt med ham i Bergen. I Bergen har han ikke noe bra eget nettverk henger bare på meg og mine venner vil låne penger.

Det er vondt å være så sliten å tenke på hvor mye jeg har lurt meg selv. Han har jo i perioder vært rusfri framstått som svært oppegående jeg har trodd jeg kunne låne ham penger og at han ville få jobb, og at det å låne ham penger og hjelpe ham med jobbsøknader var en bra investering i bedre framtid for oss begge jeg trodde jo at han ville være takknemlig og glad for dette selv hvis forholdet skulle ta slutt. Vi var venner en stund før vi ble sammen. så har jeg blitt helt tullete i hodet av å tro på så mye som ikke er sant. For alt er jo motsatt når til og med mine venner setter opp kamera på sine hus og er redd for at han skal angripe i raseri.

Jeg tenker mye på å reise med ham til utlandet for så bli mer kvitt ham. Hadde vært bra og hatt bergen i fred og kunne være i bergen og vite han var i utlandet. Jeg er usikker på hans mulighet til å komme seg tilbake til Norge. Få i utlandet vil låne ham penger. Og i utlandet vekker det ikke samme sympati. Hva skal han si i utlandet dama mi i norge har gjort det slutt å jeg trenger låne penger reise til henne? Her i bergen klarer han få sympati fra flere han dikter opp at han flyttet langt, og alt for kjærligheten at det er vanskelig å få seg jobb selv om han har jobbet som leder og gjør så godt han kan.
Vis hele sitatet...

Vis hele sitatet...
Altså alt i tilflyttet kommune skal ordnes i den aktuelle kommunen.. Så byttet dere kommune, så er det mulig bergen har en greie med at de dekker halve, men kommunen du flytter til skal ta resten på dems nav, samt nav granti (om dette er benyttet). Og alle søknader du sender vil sendes som du bor på adressen du er registert bosatt på.

Så hvis hans navn men ikke ditt er tilknyttet leiligheten i ny kommune. Bruk bank-id hans og fyll ut en søknad om uteblitte deler av husleier samt supplerende stønnad slik at jeg har nok til mat og hygieneartikler. Strømregninger vil bli sendt med en gang motatt til dere da jeg håper dere også dekker evt strøm.

Så er det bare å samle dokumentasjon... Husleiekontrakt, kontoutskrift 1 mnd tilbake i tid eller til okt når dere betalte første splæsj av den husleien.

Så kan man hvis blakk legge til "Nødpenger til mat og hygiene-artikler". som blir behandlet separat på 24t, så tar det nav vanligvis mellom 1-3 uker å få svar på alt sammen og at han kanskje må sende månedelige søknader, eller om han har litt flaks å får noen måneder innvilget frem i tid.

Så er det bare for deg å finne ut hvor DU vil ende opp igjen.. for han er kanskje redd for autoritære folk som faktisk har noe mer enn en sjøl å si i sakens anledning.. For nav ringer omtrent ALLTID mnist og kanskje vil ha ett møte for å høre ståa arbeid, bopel osv.... Hvertfall nye i kommunen... Så det må han bare regne med.... Akkuratt som så ALTOR mange av oss i landet gjør..

Og nødpenger være deg deg eller han kan du bare gå på nav.no og sende sosial søknad elektronisk med "kontooversikt(glemte å nevne istad) " Oversikt over alle dine konti. Kontoutskrift for enten 1 eller 3 måneder, prøver alltid først med 1 ellers spør de dagen etter på tlf om du har e lenger utskrift elno..

Så du kan sende søkad... å dra, og legge opp hos en kjent eller kjær, det videre løpet i å komme seg vekk fra han og finne eget sted å starte på nytt uten å ha han å økonomisk BÆRE fordi han er "redd for å prate med autoriteter, guess what vi hater det alle sammen men gjør det når det er nødvendig".
Sist endret av Coffern; 4 uker siden kl. 10:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.