Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 870
Heisan.

Jeg bruker Tramadol 50 mg rekreasjonelt i blant. Det gir lite ruseffekt, men en liten buzz og grunnet serotonin-reopptaksblokkerne blir jeg energisk og i godt humør. Effektivt på en typisk fyllesyke-søndag. Min sambo fikk Tramagetic 300 MG depot-tabletter for noen år siden pga en skade, men har ikke brukt noen av disse. Så til spørsmålet: Hvis man klarer å dele disse opp i 50 MG-doser(pulver eller biter), vil dette gi samme effekt som en standard 50 MG kapsel? Eller blir det noe helt bortkastet grunnet depotegenskapene?
Har ikke lyst til å ta høyere dose, og har ikke lyst til å svelge en hel 300 MG da jeg regner med at det ganske kjapt vil øke toleransen og virker litt for lenge etter min smak(24 timer).
Sist endret av Pervoid; 4 uker siden kl. 13:56.
Knus de helt opp. Husk bindemiddel er mye av vekten så 50mg er ikke nødvendigvis 50mg virkestoff. Vei hele tabletten knus i fint pulver og ta 1/6 for omtrent 50mg virkestoff.
Jeg har 200mg på resept og min opplevelse er at maler man de opp (evt tygger de) funker de like fort som de 50mg hurtig.
Sist endret av Fashen; 4 uker siden kl. 14:52.
Sitat av Fashen Vis innlegg
Knus de helt opp. Husk bindemiddel er mye av vekten så 50mg er ikke nødvendigvis 50mg virkestoff. Vei hele tabletten knus i fint pulver og ta 1/6 for omtrent 50mg virkestoff.
Jeg har 200mg på resept og min opplevelse er at maler man de opp (evt tygger de) funker de like fort som de 50mg hurtig.
Vis hele sitatet...
Ja.
I tillegg vil jeg si at jeg fant det enklere og mer nøyaktig å knuse og dele opp pulveret på en glassplate med barberblad. Heller enn å veie slike små mengder.
Også... når du gjør dette , ikke la tante Erna se deg. Jeg trenger ikke si hvorfor.
Går ut ifra at du vet du ikke bør gjøre dette ofte.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Ja.

Også... når du gjør dette , ikke la tante Erna se deg. Jeg trenger ikke si hvorfor.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om?
Sitat av Redhot Vis innlegg
Hva er det du snakker om?
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at han ikke burde la andre se det.
"Tante Erna" virker kanskje litt uklart. Siden Erna Solberg. "Tante Hilda" burde jeg vel heller sagt.
Grunnen til at hun ikke bør se det er at hun vil da ha en del av kaken selv. For å holde kjeft til mor.
Du vet hvordan slike gamle tanter er. De er de aller værste pille-poppere.
Hvis du skal ha nøyaktig 50 mg så er det nye enklere å løse opp denne typen tabletter i en væskeløsning. Du kan foreksempel løse det opp i 10ml alkohol/vann for å få det helt nøyaktig. Eventuelt bruk en pille kuttet hvis det ikke er så farlig at du får i deg en 5-10 mg for mye eller lite.
De funker vel best faktisk når man bruker de som man skal å svelge de hele. Tar en 20-45 min før rusen kan komme litt snikende.. Begynn med 100-150mg og gå forsiktig oppover... Skal du på 400mg elller mer anbefaler jeg valium eller anen muskelsvslappende for å ikke gå kramper.
Sitat av Coffern Vis innlegg
De funker vel best faktisk når man bruker de som man skal å svelge de hele. Tar en 20-45 min før rusen kan komme litt snikende.. Begynn med 100-150mg og gå forsiktig oppover... Skal du på 400mg elller mer anbefaler jeg valium eller anen muskelsvslappende for å ikke gå kramper.
Vis hele sitatet...
Hæ?! Anbefaler du valium i tillegg til 400mg av dette opiatet?
Du ser han sier han tar 50mg iblant. Han vil ruse seg. Ikke forlate denne verden.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hæ?! Anbefaler du valium i tillegg til 400mg av dette opiatet?
Du ser han sier han tar 50mg iblant. Han vil ruse seg. Ikke forlate denne verden.
Vis hele sitatet...
Det er som han sier, for å unngå potensielle kramper. 400mg er satt som en max døgndose, og her er det noen som misforstår og tror man kan ta 400mg på en gang, men det er altså den maksimale dosen fordelt på et døgn.

Så ja jeg er enig i han over at diazepam kan være lurt å ha tilgjengelig om dette skulle skje. Har ingen erfaring med tramadol selv, men av det jeg vet så virker det som at kramper er ganske vanlig. Så noen valium kan faktisk redde TS om han får i seg for mye tramadol.

Fra Felleskatalogen: Miose, oppkast, sirkulatorisk kollaps, sedasjon og koma, krampeanfall og respirasjonsdepresjon, som i alvorlige tilfeller kan bli fatalt. Serotonergt syndrom er sett.

Og behandling: Akutt behandling skal, avhengig av symptomene, foretas for å holde luftveiene åpne (aspirasjon), opprettholde respirasjonen og sirkulasjonen. Nalokson kan brukes ved respirasjonsdepresjon. Krampetilstander kan kontrolleres med diazepam. Elimineres kun i liten grad fra serum med hemodialyse eller hemofiltrasjon.
Sist endret av Candiru; 3 uker siden kl. 03:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Takk for gode svar(for det meste)��. To gode alternativer; knuse og måle opp eller løse opp i væske. Tror jeg går for å måle opp - må kjøpe en mikrovekt, tror noen selger noe sånt i nærheten - kaffevekt. Har også en sprøyte med ml-mål så også mulig å løse opp i vann/sprit.

Sitat av Candiru Vis innlegg
Hvis du skal ha nøyaktig 50 mg så er det nye enklere å løse opp denne typen tabletter i en væskeløsning. Du kan foreksempel løse det opp i 10ml alkohol/vann for å få det helt nøyaktig. Eventuelt bruk en pille kuttet hvis det ikke er så farlig at du får i deg en 5-10 mg for mye eller lite.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Prøver væskeløsning! Eller knusing og fordeling
Sist endret av Pervoid; 3 uker siden kl. 04:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.