Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 8868
Jeg lurer på hva folket mener om Marius Borg Høiby eller har betraktninger om som pågår.

Jeg synes selv det er merkelig at en person som får en guld skje servert har oppført seg som eks damene hans beskriver og hva som kommer frem av at han på en måte ønsker å være kriminell.

Er det omgangskretsen hvor det har gått feil eller får vi ett innsyn i at noe er alvorlig galt i kongefamilien?

Skal ikke blande inn Durek i samme diskusjon men var ikke lenge siden det kom frem bevis på at han har voldtatt "pasienter" gjennom den behandlingen han gir. Men ble stille ganske raskt rundt denne mannen "hele" Norge feiret for en liten stund siden.

Norge er ett lite land så sikkert mange som har en del å dele ang. dette temaet om det så er rykter eller sannheter så er sikkert ikke omgangskretsen til Høiby så lukket. Det virker som ett forferdelig kvinnesyn først og fremst og det er litt merkelig når man har en dronning og en kronprinsesse som hva skulle vært kvinnelige forbilder.

Har de ett dårlig forhold til mental helse i den familien? Som så mange andre familier? De var flinke til å prate om mental helse etter Ari Behn's dødsfall men virker ikke som de er gode på dette gjennom livets gang overhodet.

En annen ting jeg har reagert på er kronprinsens nylig utsagn om at de har forsøkt lenge for at han skal få hjelp men har helt sikkert motsatt seg dette selv. At den normale mannen i gata har ett problem og bli hørt er forståelig men jeg vet selv at om man har litt makt og kjenner folk så får man raskt igang systemet i Norge. Rett før han ble arrestert så skulle han til London for behandling. Er ikke dette veldig sendt å begynne med? De burde tatt tak mye tidligere å brukt penger på de beste behandlingssteder, kanskje i USA hvor man kan betale seg inn på private behandlingssteder hvor man slipper behandling som om man er en del av den 10% del av befolkningen i Norge som skal dårlig behandles uansett.

Mulig dette er over grensen for hva freak godtar av rykter og baksnakking men han har blitt en offentlig person hvor skittentøyvasken tas offentlig.

Håper at flere bidrar med hva som egentlig pågår i den familien.
Han ble jo ufrivillig (som barn) dyttet inn i en dysfunksjonell familie hvor barna hadde forskjellig verdi, han mindre enn sine søsken da de er i arve rekken til kongehuset. Så de har nok ikke fulgt han så tett opp, eller ikke satt harde grenser for han på samme måte som søsknene.

Litt rart de (foreldrene) ikke bare sendte han ut av landet når alt dette startet, det er jo de som finansierer livet hans. Han har jo vist nå at han ikke klarer å korrigere oppførselen sin.
Tenker veldig som @dggr. Dysfunksjonaliteten blomstrer jo i kongefamilien. Ari er allerede gått videre, Marius blir nok den neste om han ikke blir tatt hånd om nå. Mærtha og Durek er jo ikke noe annet enn i beste fall en viss underholdningsverdi. Håper de står til skrekk og advarsel om hvordan det kan gå når du havner oppi alternativgryta med hue først.

Jeg er enebarn men man vet jo at det å bli med inn i en ny familie som halvsøsken kan være en utfordring blant annet med å bli sett. Er jo ikke vanskelig å forestille seg at det kan være utfordrende å bli satt til side for at mamma Mette skal hekke på krompen med plikt og forventing om å sørge for å reprodusere det kongelig blod videre med nye prinser og prinsesser for å opprettholde arverekka. Får da tross alt eget hus på gården...

Han har nok gjort noe av all denne dritten men kansje ikke alt og denne varetektsfengslingen stinker. Fengsel blir det nok uansett. Så han kan vel like gjerne begynne å sone, varetekt blir jo uansett trukket fra.

Ikke lenger etter bryllup og Marius saken begynte hadde de en heftig opprydding i kongehuset. Hele røkla er borte.
Kongehuset
Sist endret av Dough; 27. november 2024 kl. 08:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Støtter på ingen måte det som har kommet for dagen, men det finnes mye, mye verre mennesker som ikke får sine kriminelle handlinger offentliggjort sammen med ansiktet sitt i alle landets aviser.

Hadde mine verste øyeblikk og hemmeligheter blitt gransket så nøye og kringkastet på samme måten er jeg veldig usikker på om jeg hadde tålt det.

Hvis målet skal være at han rehabiliteres og at han ikke skal skade flere damer i fremtiden tror jeg ikke det er hensiktsmessig å bryte ham ned på denne måten.

Voldtekt og mishandling er uansett fullstendig avskyelig, det er alle enige om.
som far så sønn? mye ligger i genene
Sitat av DSlhm Vis innlegg
som far så sønn? mye ligger i genene
Vis hele sitatet...
At man kan ha ett voldelig gen er vel diskutabelt.
Egentlig så har vi alle på jorda noe voldelig i oss. Overlevelsesmekanismer, tap av selvkontroll osv. Men man må jo ha selvkontroll når man blir sinna og synes ikke selv at mental helse skal inn på den biten og synes også at det er bare bullshit at man på en måte er uskyldig i avskyelige handlinger fordi det pågår noe i hodet på en person.

Psykose f.eks handler også om selvkontroll mange som blir psykotiske til tider men bruker det ikke på handlinger som skader andre.
Har aldri likt fyren.

Håper for øvrig hele monarkiet legges ned. Det er gammelt, utdatert og urettferdig.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Støtter på ingen måte det som har kommet for dagen, men det finnes mye, mye verre mennesker som ikke får sine kriminelle handlinger offentliggjort sammen med ansiktet sitt i alle landets aviser.

Hadde mine verste øyeblikk og hemmeligheter blitt gransket så nøye og kringkastet på samme måten er jeg veldig usikker på om jeg hadde tålt det.

Hvis målet skal være at han rehabiliteres og at han ikke skal skade flere damer i fremtiden tror jeg ikke det er hensiktsmessig å bryte ham ned på denne måten.

Voldtekt og mishandling er uansett fullstendig avskyelig, det er alle enige om.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det du skriver at det som pågår har gått for langt i bakgrunn av at han ikke har søkt offentligheten selv eller gjort noe for at han skal behandles som kjendis.

Da kjenner jo ikke offentligheten han som person heller og det burde ikke vært lov å skrive så mye om noen som ikke er dømt enda.

Ser andre kjente personer bli dømt ganske ofte med kun en henvisning til hvilken sport personen har bedrevet.

Mulig det er de influenser eks damene hannes som ønsker å bli mer kjent på denne måten og startet alt i offentligheten.

Han er sikkert ikke den verste mishandleren i landet og har ikke satt meg inn i alle situasjoner han er beskyldt for heller.

Jeg er også enig i at å bryte ned folk er ikke godt for noe om det er meningen at man skal gjenoppbygges på institusjon eller fengsel med de menneskene man finner der. Det er noe som kun burde høre militæret til å bryte ned folk med hard trening og at man blir presset til hva man tåler.

Er langt ifra perfekt selv og har ett voldelig rulleblad for veldig mange år siden og det er ikke så ofte rom for bot og bedring når det kommer til noe man er dømt for uansett hvor lenge siden. Han burde nok søke seg bort fra offentligheten for godt om det skal bli ett liv for han etter behandling og straff, ikke være tøff og møte virkeligheten og motstanden han sikkert opplever og kommer til å oppleve resten av livet.
Sist endret av Martan; 27. november 2024 kl. 09:18.
Jeg har ikke sansen for den heksejakta som har pågått siden i sommer. Noen av sakene han er anmeldt for virker litt oppkonstruerte. Jeg tror han blir frikjent på flere av punktene.

Men jeg venter bare på at det skal dukke opp noe mer alvorlig. Det ville ikke forundret meg om han har finansiert den dyre livsstilen på ulovlig vis.
Hvorfor vil damer være sammens med marius etter alt det som har kommet frem? Er det spenning for jenter å være sammens med ustabile gutter som tar kokain?

Visste ikke 26. septemberjenta hva hun gikk til?
Sist endret av IneartheDx; 27. november 2024 kl. 10:05.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvorfor vil damer være sammens med marius etter alt det som har kommet frem? Er det spenning for jenter å være sammens med ustabile gutter som tar kokain?

Visste ikke 26. septemberjenta hva hun gikk til?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skal gjette så tipper jeg de står i kø nå som aldri før for "å hjelpe han".
Han oppfører seg som han er hevet over loven så jeg syntes ikke noe synd på han akkurat.
Han gir blanke f. I besøks og kontaktforbud, han får hjelp av mamman sin til å rydde leiligheten før politiet kommer, han og hans familie blir tipset om hva politiet foretar seg, han blir anholdt på passende sted etter avtale med politiet så i mine øyne er det lenge siden Marius har vært en helt vanlig dude med psykiske problemer. Det stinker priviligert colahue lang vei.

I min krets i byen for en stund siden var det flere damer som var på nachspiel på slottet. Visstnok. Sikkert like sant som at skytern hans var ekte.

Jeg tipper vi ser slutten på monarkiet utfolde seg. Bare steng ned sjiten spør du meg.

Sitat av Dough Vis innlegg
Hvis jeg skal gjette så tipper jeg de står i kø nå som aldri før for "å hjelpe han".
Vis hele sitatet...
Fin anledning for å prate ned damer generelt, syntes du?
Sist endret av Majao Gibensis; 27. november 2024 kl. 11:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen som har ish peiling på loven, hva er realistisk og tro på av straff her? Har fått med meg at han kommer til og bli frikjent på par av punktene, som er oppkonstruerte av media.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fin anledning for å prate ned damer generelt, syntes du?
Vis hele sitatet...
Virkeligheten er tøff.

Hybristofili som er et dokumentert fenomen er noe som så absolutt skjer og det ville virkelig være rart om MBH var unntaket.

Sitat av klattus Vis innlegg
Noen som har ish peiling på loven, hva er realistisk og tro på av straff her? Har fått med meg at han kommer til og bli frikjent på par av punktene, som er oppkonstruerte av media.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om flere år pr forbrytelse så er det bare å begynne på kulerammen. Det ligger an til å bli noen år på han.
Sist endret av Dough; 27. november 2024 kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har ingen formening om Marius, annet enn at han ser tøff ut, og tøffer seg ganske mye. Det er bare en fase av livet han er inne i, han kommer på bedre tanker senere når han modner litt.
Fortsatt er han et menneske som burde behandles akkurat som alle andre, både når det kommer til straff og tilgivelse.
Virkeligheten er tøff.

Hybristofili som er et dokumentert fenomen er noe som så absolutt skjer og det ville virkelig være rart om MBH var unntaket.

Det er snakk om flere år pr forbrytelse så er det bare å begynne på kulerammen. Det ligger an til å bli noen år på han.
Vis hele sitatet...
Og hybrostifili er ikke noe som er unikt for kvinner. Hvis du ser litt lenger enn Hollywood og se&hør
Og hybrostifili er ikke noe som er unikt for kvinner. Hvis du ser litt lenger enn Hollywood og se&hør
Vis hele sitatet...
Selv om man kanskje ikke har den diagnosen, så skjønner jeg veldig godt at man blir fasinert av noen som har tilknytning til kongefamilien.

Er man 19-20år og har blitt invitert på fest på Skaugum/slottet, så hadde jeg vært super stoked. Hadde ikke takket nei til det da.
Vis hele sitatet...
Det er nå så. MBH er nå offentlig kjent som mann så da er det mest aktuelt for kvinner selvom det sikkert er noen menn som er tiltrukket også.
Alle saker har flere sider. Jeg har også en gang i livet hatt en heksejakt etter meg, blitt hengt ut, anmeldt osv. Endte med at jeg selv krevde saken rettslig behandlet, og ble frikjent eller henlagt på alle punkter. Så jeg dømmer ingen før retten har dømt noen med innsyn i de faktiske bevis.
Tenker han må jo ha ekstremt dårlige venner som lekker alle disse bildene og screenshotsene. Og på gruppechattene ler de seg skakk av at han slår mot kamera og gjør narr av anklagene mot han. Ikke at jeg på noen måte forsvarer det han har gjort men han må jo føle seg ganske alene. Og aner nok ikke hvem han kan stole på. Som andre nevner her, jeg er stygt redd dette kan ende fatalt
Sist endret av Ab083351; 27. november 2024 kl. 16:25.
Tenker veldig som @dggr. Dysfunksjonaliteten blomstrer jo i kongefamilien. Ari er allerede gått videre, Marius blir nok den neste om han ikke blir tatt hånd om nå. Mærtha og Durek er jo ikke noe annet enn i beste fall en viss underholdningsverdi. Håper de står til skrekk og advarsel om hvordan det kan gå når du havner oppi alternativgryta med hue først.

Jeg er enebarn men man vet jo at det å bli med inn i en ny familie som halvsøsken kan være en utfordring blant annet med å bli sett. Er jo ikke vanskelig å forestille seg at det kan være utfordrende å bli satt til side for at mamma Mette skal hekke på krompen med plikt og forventing om å sørge for å reprodusere det kongelig blod videre med nye prinser og prinsesser for å opprettholde arverekka. Får da tross alt eget hus på gården...

Han har nok gjort noe av all denne dritten men kansje ikke alt og denne varetektsfengslingen stinker. Fengsel blir det nok uansett. Så han kan vel like gjerne begynne å sone, varetekt blir jo uansett trukket fra.

Ikke lenger etter bryllup og Marius saken begynte hadde de en heftig opprydding i kongehuset. Hele røkla er borte.
Kongehuset
Vis hele sitatet...

Hadde helt glemt ut av Ari Behn. Wow ja, det er mye problemer i kongefamilien.

Men det viser på en annen side at kongefamilien er som oss alle andre mennesker. Forskjellen er bare den at de har millionervis som stirrer på dem når de driter seg ut.

Jeg vil nok tro at slikt kongedrama har alltid eksistert, bare at det ikke var så lett tilgjengelig informasjon for hundre og to hundre år siden.. Og at kongen ikke akuratt kan henrette de som sprer slik oppmerksomhet idag som før.

Til sammenligning kan man se på kongen i Sverige med sin utroskap og tsaren i Russland som for knapt hundre år siden hadde healeren Rasputin i sin indre krets... Om ikke annet er kanskje kongefamilien enda mer tam enn før.
Sitat av Ab083351 Vis innlegg
Tenker han må jo ha ekstremt dårlige venner som lekker alle disse bildene og screenshotsene. Og på gruppechattene ler de seg skakk av at han slår mot kamera og gjør narr av anklagene mot han. Ikke at jeg på noen måte forsvarer det han har gjort men han må jo føle seg ganske alene. Og aner nok ikke hvem han kan stole på. Som andre nevner her, jeg er stygt redd dette kan ende fatalt
Vis hele sitatet...
Han gir rett og slett faen, vet han får forskjellsbehandling og er en del av kongefamlilien. De har foret han med penger, høyt forbruk til lukus og ikke minst dopet. Så er nok mye penger han får av Mette marit.

Anf bildene så tipper jeg media betaler godt for de, vanlig alle bilder media bruker betales for. Og disse bilder betales extra for. Om de venner er rusavhengig tenker nok de sitt snitt å dra i land noen kroner å selge dette. Se og hør betaler bra for eksklusive bilder. Nå er dette en hypotese, men tipper dette er årsaken at «vennene» gjør alt for penger
Sitat av Ab083351 Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Tror ikke han har venner.. bare en krets og henge i som utnytter han uten at han skjønner det.

"Hvordan slo du opp med din siste kjæreste?"

Tror den som solgte til se og hør fikk gode penger der!
Sist endret av Naturgrønn; 27. november 2024 kl. 18:55.
Jeg tror han får folk til å filme disse tinga og ta disse bilda som en stor ædda bædda til alle. Jeg tror det går sport i det og han ler av oss/alle
Sist endret av Jerna; 27. november 2024 kl. 21:08.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Jeg tror han får folk til å filme disse tinga og ta disse bilda som en stor ædda bædda til alle. Jeg tror det går sport i det og han ler av oss/alle
Vis hele sitatet...

Hehe veldig mulig! Tenker da spesifikt på bildet der han viser fingen til se og hør med en six-pack i ene hånden.

Det han tidligere hadde i inntekt og formue har jo forsvunnet (ikke at han er i nød), så kanskje han og en "kompis" går sammen for å tjene kr på se og hør. De betaler ikke lite i hele MHB saken tipper jeg.

Hvem vet, uansett er det ikke en fing til folket, men også mot mor og kronprinsen.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
så kanskje han og en "kompis" går sammen for å tjene kr på se og hør. De betaler ikke lite i hele MHB saken tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Skal ikke se bort at Marius står på lønningslista til S&H. Bestefar Sven O. gjorde jo også det.
Jeg og frøkna ser på the crown om dagen. Og man kan jo til en viss grad dra en sammenlikning.

Han har ikke vokst opp normalt og har jo som flere nevner her mest sannsynlig hatt mangelfull oppfølging.

Det betyr ikke at handlingene hans kan unnskyldes på noen måte, men faen heller, fyren har fått «dårlige» kort delt ut og. Det må vi kunne innrømme.

Noen sier at siden han er i kongefamilien så betyr det «alt servert på sølvfat» og kanskje det stemmer rent bokstavelig. Men det er ikke det samme som en oppdragelse, en følelse av tilhørighet og sikkert heller en følelse av å alltid være annerledes. Det er oppskriften på en sårbar ung mann som visse miljøer vet å utnytte.

Har han voldtatt noen så fuck han, og fengsel fortjener han. Rusbruken er det vel flere som kan sympatisere med. Uansett så er det vel ikke så mye som er dønn bevist enda? Mulig jeg bare ikke følger med godt nok lenger
Kom over noen artikler Dagbladet har skrevet om Høiby sin omgangskrets.

Virker som han har vært blant de mest kjente kriminelle i landet over lang tid men de skriver det litt sensasjonelt og trekker paralleller til han kjenner og han kjenner han helt til de kommer til Bhatti og han som kalles Onkel Skrue osv.

Men leste at nært nettverk inkludert en tidligere fotballproff er i en sak ang. befatning av 35 kg kokain. Noen som vet hvem denne proffen er? Rart hvordan de forskjellsbehandler om hvem som kan skrives om og ikke skrives om.

Virker som det meste har vært i media tidligere uten at jeg har fått det med meg.
Marius borg høyby bruker vel det norske klatrestativet akkurat som alle andre. At han er en offentlig dust gjør det vel ikke akkurat bedre. Noen kan du gi alt og de ender med å ødelegge det uansett. Andre får ingenting, men bygger seg et paradis allikevel. Fyren er jo som en sånn ballong ungene griner seg til på tivoli. De mister de den, den stiger til trykket blir for stort. Sprekker og lander et sted der ingen bryr seg…….
Han er en offentlig person, og det i en rolle der det forventes at han er en rollemodell. Når det er sagt er han ikke den første i et kongehus til å gjøre skandale. Var jo snakk om at svenske kongen hadde kost seg litt på strippebar utenfor ekteskapet. Men ikke voldtekt. Marius har misbrukt privilegiet til å klø sitt kriminelle behov. Nå blir han innhentet av sin egen dritt. Kommer fremover helt an på hvordan han tar det. En angrende synder er lettere å like enn en som står med pilsen i handa og viser fingeren til anklagene mot seg. Tror egentlig han føler seg hevet over loven. Han må nok jordes litt. Kanskje ei uke i buret har tørka fliret av han. Der må han i luftegården som alle andre……..
Hvorfor uttaler han seg slik i avhør som blir dumpet utover media.

Hva er det han tenker med, hva er baktanken? Helt meningsløst og idiotisk. Hvem faen forteller slikt i avhør.

Helt blåst i hodet eller noe som ligger bak.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvorfor uttaler han seg slik i avhør som blir dumpet utover media.

Hva er det han tenker med, hva er baktanken? Helt meningsløst og idiotisk. Hvem faen forteller slikt i avhør.

Helt blåst i hodet eller noe som ligger bak.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke det du snakker om. Hva snakker du om?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Jeg tenker at folk bør skjerpe seg og heller passe på seg selv og fokusere på sin egen families problemer istedenfor alle andres.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Jeg tenker at folk bør skjerpe seg og heller passe på seg selv og fokusere på sin egen families problemer istedenfor alle andres.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt uenig med deg. Er ikke en som baksnakker eller er interessert i rykter til vanlig, men når man blir foret med noe over tid så er det greit å ha en diskusjon på det. Det man får inn bør også komme ut. Klag på se og hør, vg og db istedenfor.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hadde det vært snakk om "vanlige" folk så ja, men dette er en person med sterk tilknytting til kongehuset, kronprinsessen varslet han før pågripelse og ryddet huset++. Det er mange ting med denne saken som bør belyses.
Vis hele sitatet...
4 dager siden i de fleste store nettaviser: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...eden/17234232/
Vært der, gjort det.
Nå er han i rusbehandling, og skal skjerpe seg. Er det enda like mye og snakke om?

https://www.dagbladet.no/nyheter/har...dling/82305348
Koblingen imellom PST (Politiet) og Politiet er fortsatt en aktuell situasjon som denne saken har belyst (mer enn at PST tidligere bare har blitt tatt i å råkjøre i tjenesten). Når et suverent land velger å ikke tillate skarpe vektere, og da kun har Politiet til å beskytte milliardærer/andre-eksponerte-personer, hvordan er det egentlig sikret at det ikke lekker informasjon ifra Politiet til Politiets Sikkerhetstjeneste som gjør at desse personene får et rettsvern som vi vanlige borgere ikke har tilgang på? Det er ingen som ringer meg og tipser meg om knuse iPhoner/fjerne/ødelegge bevis før en razzia skjer..
Denne saken har fått alt for mye mediadekning og det virker som utenforstående vet alt og kan alt om denne familietragedien og selv om Marius fremstår som en bortskjemt drittsekk finnes det mange som han.
Vis hele sitatet...
Eksempelvis 20k støtten fra foreldrene. Iflg. div media ble det fortalt i avhør.

Jeg kan jo bare tenke meg frem til at det kanskje var svar på hvordan han finansier div, på spørsmål fra politiet.

Uansett, jeg stiller bare spørsmål til hvorfor han lar seg avhøre slik. Men jeg vet lite annet enn det som popper opp i feeden jeg gidd trykke på.

Jeg tenker kanskje han fortalte det med 20k for at det var en beskjeden ydmyk sum. Og at det kom ut i media, det er jo fra avhør.(!!!)

Hva ligger bak det?
Sist endret av Naturgrønn; 7. desember 2024 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Jeg ønsker å gi min tolkning av Marius Høiby. Det er skrevet mye mange steder, så det er vanskelig å si om dette ikke er skrevet før.
Man kan si mye om kongefamilien og om hans rolle i den, men jeg er ikke enig i at oppveksten hans eller familien i seg selv fører til noe absolutt utfall. Det er mange mennesker i den familien, og det er mange mennesker med liknende forhold som likevel ikke ender i Marius sine sko. De utslagsgivende faktorene slik jeg ser dem forsøker jeg å liste nedenfor.

Det er viktig å aller først påpeke at hva som er rett og galt er relativt, vi kjenner ikke menneskene eller situasjonene personlig.

Grenser rundt samliv og seksualitet er et evig pågående samarbeid med de aktuelle partene. Det tryggeste er å være forsiktig, men til en viss grad må man også ta litt sjanser om man skal få til noe. Ulike mennesker kan opplevel dette på ulike måter, og det er derfor viktig å hele tiden føle seg fram og følge med empati så godt man kan. Det som rett med noen, er ikke alltid rett en annen plass. Noen jenter liker å "bli tatt" og blir kåte av det. Andre får angst, og vil ha en lang og rolig prosess. Noen jenter vil bli pult mens de sover - av noen de liker selvfølgelig, og våkne opp til rå sex. Andre jenter føler seg krenket. Et annet eksempel satt på spissen er mennesker som liker pisking og ydmykelse. Det er ikke min favoritt, men for noen passer det perfekt. Dette er eksempler, og jeg henviser ikke direkte til Marius sine saker. Men hans saker er likevel relative på samme måte.

Marius er en relativt kjekk mann, han er ung, han er rik, og han er nesten kongelig. Det er massevis av jenter som ville latt ham gjøre alt med seg, hvis de fikk muligheten. Det er helt sikkert at Marius har opplevd at han kan gjøre hva han vil, og veldig mange av jentene vil da bare være fornøyde og nærmest føle at de har oppnådd noe. Når Marius over lang tid har denne opplevelsen, så kan dette være med på å viske ut grensene om han ikke passer på og er forsiktig.

De fleste er forsiktige, men her kommer neste steg i regnestykket:
Marius har i lengre tid hatt en dårlig omgangskrets, og også erkjent at han har et rusproblem. Denne omgangskretsen svekker dømmekraften hans, legger til en tankegang som ikke hjelper ham, de tøyer hans oppfatninger av grenser, og undergraver hans empati der han burde være mer forsiktig og følge bedre med. De underbygger en dårlig situasjon. Det samme gjør rusmidlene. Over lang og tid vil han begynne å foreta handlinger som han der og da ikke tenker er galt, for han bedømmer situasjonen feil. Den ene situasjonen oppstår, men den føyes under teppet. Han tenker ikke mer over det, og etter hvert oppstår en annen sitiusjon. Slik fortsetter det, og han mister oversikten. Han har fokus et annet sted. Det er ikke før politiet tar ham og anklager ham for alt de kan finne på at helhetsbildet kommer fram. Der sitter han med en drittpakke han selv ikke hadde oversikt over, og heldigvis innrømmer han jo selv at han har noen problemer.

Politiert er en påtalemyndighet, og deres jobb er å opprette påtale. Når Marius, eller noen som helst, ender i et søkelys - så stopper de ikke bare med en anklage - ikke når søkelyset er slått på. Hvis man ender i søkelyset, så får du prioritet. De skal kjøre så hardt på deg som de kan. De tar alle mulige situasjoner og beviser, og anklager alle mulige lovbrudd de muligens kan finne. De er svært flinke med det. Det er jobben deres. Slik blir ett lovbrudd fort til et fjell av lovbrudd, slik som for Marius. Det er ikke dermed sagt at alle påtalene holder vann, men påtalemyndighetene vil prøve seg.

Dette er min tolkning av Marius. Tolkningen betyr at han ikke automatisk er den dårlig person, men han er på en veldig dårlig vei. Han kan snu, og han kan endre veien. Men han må jo ville det selv. Han har jo alle indisier til å ville det.
Legg ned hele kongehuset, blitt mer som ett sirkus!
Trådstarter
Fredrik Gulsvik har de gått ut med var fotball proffen jeg lurte på hvem var. Er over snittet fotball interessert selv og han var mye i media i ung alder som ett stort talent.
Kongen og Dronningen om Høiby og vipps så fikk maktkåte politikere, politi lobbyister og andre anti demokratiske nisser nok ammunisjon til å drive heksejakt de neste 10år.

Rene Quislingen for norsk ruspolitikk, klasse narsissist han der Høiby, legger sin egen udugelig personlighet over på det faktum at han har et rusproblem? Jeg kjenner flere som er, og har vært misbrukere, felles for de alle er at ingen av de drev på som dette.
Sist endret av Pepranoia; 3 uker siden kl. 15:53.
Vært der, gjort det.
Sitat av Pepranoia Vis innlegg
Kongen og Dronningen om Høiby og vipps så fikk maktkåte politikere, politi lobbyister og andre anti demokratiske nisser nok ammunisjon til å drive heksejakt de neste 10år.

Rene Quislingen for norsk ruspolitikk, klasse narsissist han der Høiby, legger sin egen udugelig personlighet over på det faktum at han har et rusproblem? Jeg kjenner flere som er, og har vært misbrukere, felles for de alle er at ingen av de drev på som dette.
Vis hele sitatet...
Vi får bare håpe at Norge ikke tenker at alle som ruser seg blir slik, for det er faktisk langt fra realiteten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
La fyren være i fred. Det er ikke noe bra tegn hvis man "godter seg"/koser seg pga andres ulykke.
Ved mindre noen av dere var til stede på noen av de festene/sammenkomstene: Jeg oppfordrer til å holde tunga rett i munn.
Begynner vel å greie seg nå? Han har vel satt en del rekorder innen norsk mediadekning med nesten 5000 nyhetsoppslag på bare to måneder? Han får dommen sin men vil aldri bli frikjent av folket. Saken hans er jo langt ifra unik, lignende saker går jo gjennom rettsaker landet rundt over hundre ganger i uka, og de hører man ikke så mye om i media.

Blir interessant å se hvordan dette kommer til å gå, tragisk hvis fyren begår selvmord, eller kanskje bytter navn å flytter fra landet... Hvem vet
Sitat av Candiru Vis innlegg
Blir interessant å se hvordan dette kommer til å gå, tragisk hvis fyren begår selvmord, eller kanskje bytter navn å flytter fra landet... Hvem vet
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet skal man være veldig forsiktig med å snakke om selvmord, og jeg reagerer på at du tar det opp.
Likevel er det svært viktig å være bevisst på at selvmordsfaren absolutt er til stede. Jeg har lenge tenkt at Eirik Jensen kommer til å begå selvmord før eller senere, det tenkte jeg faktisk med en gang jeg leste de første artiklene om saken hans. «Den fyren der begår selvmord» tenkte jeg. Han har jo ikke gjort det (enda), heldigvis, men han har uttalt seg på en måte som bekreftet magefølelsen min.

Nå sitter selveste Marius midt oppi det. Selvmord er heller ikke noe nytt på slottet, og jeg frykter at om media og andre mennesker fortsetter denne heksejakten mot Høiby, så vil vi få enda en selvmordssak på slottet. Jeg må si at magefølelsen min ofte har rett, men i Marius sitt tilfelle har jeg fortsatt ikke fått en magefølelse av noe annet enn at han sannsynligvis plager seg selv mer enn nok fra før, og jeg ønsker absolutt ikke å bidra til å gjøre det verre for ham. Det burde ingen gjøre.
Sist endret av Tysteren; 2 uker siden kl. 16:06.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
I utgangspunktet skal man være veldig forsiktig med å snakke om selvmord, og jeg reagerer på at du tar det opp.
Likevel er det svært viktig å være bevisst på at selvmordsfaren absolutt er til stede. Jeg har lenge tenkt at Eirik Jensen kommer til å begå selvmord før eller senere, det tenkte jeg faktisk med en gang jeg leste de første artiklene om saken hans. «Den fyren der begår selvmord» tenkte jeg. Han har jo ikke gjort det (enda), heldigvis, men han har uttalt seg på en måte som bekreftet magefølelsen min.

Nå sitter selveste Marius midt oppi det. Selvmord er heller ikke noe nytt på slottet, og jeg frykter at om media og andre mennesker fortsetter denne heksejakten mot Høiby, så vil vi få enda en selvmordssak på slottet. Jeg må si at magefølelsen min ofte har rett, men i Marius sitt tilfelle har jeg fortsatt ikke fått en magefølelse av noe annet enn at han sannsynligvis plager seg selv mer enn nok fra før, og jeg ønsker absolutt ikke å bidra til å gjøre det verre for ham. Det burde ingen gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fortsetter du?
Sist endret av Majao Gibensis; 2 uker siden kl. 16:36.
Kongehuset er udemokratisk og vi må slutte å gi de ryggdekning for kriminalitet.

Haakon og mette Marit og hele gjengen må ut.

Kong Harald er ikke din eller min konge og han er ingen koselig bestefar.

Folk må slutte å backe danskekongen

Dette er fullstendig umusikalsk i 2025.