Har ikke skjønt den regelen helt i Norge.
Ok, hvis du type er i fødestedet til hip hop, i tjukkeste Bronx. Stort sett langt unna rennende vann, voksende gress, syngende trær og et pulserende samspill mellom faderen, moderen og sønnen.
Så skjønner jeg at det er mye i din sjel som trenger og komme i kontakt med alt'et. Det trengs rytme, regler og refleks!
Men her i Norge. Jeg tenker at det er borderline klassehat å tægge på bygårder og ikke på hus, men så er jeg jo også bymenneske, så jeg er nok farget av det.
Reclaim reality. Tægging er sunt!
Tægger i sentrum også tar man båten hjem til suburbia på Nesodden, eller en Bolt til Bærum?
Vi må tørre og ta debatten.
Tægg der du bor, du må tåle din egen stank. Tægging er sunt!
Spørsmål: Hvorfor lagde menneskene hulemalerier. Hvorfor finner vi på historier? Hvorfor liker vi konseptet sang, altså ikke bare freestyle anything goes. Men en felles sang, med melodi og tekst.
Fordi intet narrativ, intet menneske.
Tægging er sunt!
Ja vi elsker å tægge i dette landet, sprayflasken er norsk. *melodi: Ja vi elsker*
---
Alle siterer regelen, men ingen forteller om regelens hensikt?
Altså, jeg kan skjønne at det er andre spilleregler i Bronx enn på Carl Berners Plass, på tross av at jeg kun har vært ett av stedene.
Kjenner jeg er over gjennomsnittet klar for denne debatten.
Blikke ekte hiphop hvis du bare føller regler'vøtt.
----
Jeg påkaller Sven-O og Behn i forsonende håp om at Marius Borg Høiby tidligere har, eller i fremtiden skal tægge på Skaugum.
Sist endret av 1000bein; 6. desember 2024 kl. 01:07.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.