Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 753
Er det ikke slik at man ikke skal tagge på privatboliger?
I Oslo, hva mener du defineres som privatboliger?
Det er typisk den etiske standarden, ja.

Om du snakker om bygårder finnes det ikke slike etiske standarder, og om det tagges avgjøres ofte av mulig eksponering og hvor mye risiko utøver er villig til å ta.
Men jeg skjønner hva du mener. Det har sklidd ut litt ser det ut som, vanligvis er privatpersoners eiendom ikke ok å male på, mens nå ser det ut som alt innenfor ring 3 er fritt vilt. Det begynner å ligne sentraleuropeiske byer.

Men hvor går grensa, mange bygårder eies av privatpersoner, noen eier leiligheter i første etasje, forretninger blir sikkert holdt ansvarlig for å få malinga fjerna.
Var innom miljøet for veldig mange år siden.

Såvidt jeg fikk med meg er næringsbygg og kommunale bygninger stort sett er innafor, virker som det brukes mye skjønn. Er det grått og stygt så kjør på, men kanskje ikke tagge ned operaen liksom.

Bygårder er i gråsonen, kommer an på hvor nedslitt fasaden er. Bolighus har jeg aldri sett blitt tagget på.
Sist endret av Cheese; 5. desember 2024 kl. 21:49.
Det er blitt malt på bygårder innafor Ring3 i Oslo siden jeg var kid og tagga på slutten av 90-tallet.

Er spoten god, blir det malt uavhengig om det er privat eller ikke. Ta private garasjer langs banen som et eksempel. Der males det over en lav sko nettopp grunnet eksponeringen.

Risikoen på privat eiendom er dertil større, for på nærings- og kommunal grunn er det ingen huseiere som blir så grisepissed at de kommer etter deg med balltre. Det skjer når du maler privat - tro meg.
Sist endret av voktern; 5. desember 2024 kl. 21:53.
Trådstarter
2 0
I dette tilfellet så tenker jeg på hus som står for seg selv, så dette senest i dag på veg hjem:
https://imgur.com/a/p7ODSxK
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Fordi det er mangel på kulturelle og kreative tilbud for ungdommer. Da også grafitti artister.
Har ikke skjønt den regelen helt i Norge.

Ok, hvis du type er i fødestedet til hip hop, i tjukkeste Bronx. Stort sett langt unna rennende vann, voksende gress, syngende trær og et pulserende samspill mellom faderen, moderen og sønnen.

Så skjønner jeg at det er mye i din sjel som trenger og komme i kontakt med alt'et. Det trengs rytme, regler og refleks!

Men her i Norge. Jeg tenker at det er borderline klassehat å tægge på bygårder og ikke på hus, men så er jeg jo også bymenneske, så jeg er nok farget av det.

Reclaim reality. Tægging er sunt!

Tægger i sentrum også tar man båten hjem til suburbia på Nesodden, eller en Bolt til Bærum?

Vi må tørre og ta debatten.

Tægg der du bor, du må tåle din egen stank. Tægging er sunt!

Spørsmål: Hvorfor lagde menneskene hulemalerier. Hvorfor finner vi på historier? Hvorfor liker vi konseptet sang, altså ikke bare freestyle anything goes. Men en felles sang, med melodi og tekst.

Fordi intet narrativ, intet menneske.

Tægging er sunt!

Ja vi elsker å tægge i dette landet, sprayflasken er norsk. *melodi: Ja vi elsker*

---

Alle siterer regelen, men ingen forteller om regelens hensikt?
Altså, jeg kan skjønne at det er andre spilleregler i Bronx enn på Carl Berners Plass, på tross av at jeg kun har vært ett av stedene.

Kjenner jeg er over gjennomsnittet klar for denne debatten.

Blikke ekte hiphop hvis du bare føller regler'vøtt.

----

Jeg påkaller Sven-O og Behn i forsonende håp om at Marius Borg Høiby tidligere har, eller i fremtiden skal tægge på Skaugum.
Sist endret av 1000bein; 6. desember 2024 kl. 01:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.