Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 732
Hei

Har en portåpner fra nussbaum som sporadisk ikke virker.

Disse er ikke å oppdrive i følge styret i borettslaget, så jeg ser på muligheten for å få den reparert.

Noen som har erfaringer med et firma som driver med slikt?

Portåpneren er en kombisak med IR og RF.

Sist endret av Executer; 30. oktober 2024 kl. 22:19.
Hvis den virker noen ganger (?) er det enkelt å kopiere signalet til en ny fjernkontroll. Slike selges fks på elkjøp til rundt 200,-. Har fler av de selv og de funker veldig bra

Ellers er flipper zero genialt. Den gønner på med mange frekvenser helt til den finner den riktige, for så å lagre den
Sist endret av Trefir; 30. oktober 2024 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trefir Vis innlegg
Hvis den virker noen ganger (?) er det enkelt å kopiere signalet til en ny fjernkontroll. Slike selges fks på elkjøp til rundt 200,-. Har fler av de selv og de funker veldig bra
Vis hele sitatet...
Interessant. Hva har du brukt fjernkontrollene til?

Litt usikker på om en tv fjernkontroll fungerer til dette
Sitat av Executer Vis innlegg
Interessant. Hva har du brukt fjernkontrollene til?

Litt usikker på om en tv fjernkontroll fungerer til dette
Vis hele sitatet...
«Universell kodekloner» på elkjøp. Har lagret tre forskjellige garasjeporter på den
Sitat av Trefir Vis innlegg
«Universell kodekloner» på elkjøp. Har lagret tre forskjellige garasjeporter på den
Vis hele sitatet...
Takk!

Flipper zero ser jo meget aktuell ut. Hvis jeg har forstått det riktig har den både RFID og IR
Takk!

Flipper zero ser jo meget aktuell ut. Hvis jeg har forstått det riktig har den både RFID og IR
Vis hele sitatet...
0 problem Ja, flipper zero funker til myyye forskjellig. Litt «nerdete» og koster en del kanskje men mye artig man kan gjøre og en lærer mye
Er du sikker på at den har RF, og ikkje kun IR?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Er du sikker på at den har RF, og ikkje kun IR?
Vis hele sitatet...
Man kan åpne gitterporten til heisen og hovedporten til garasjen med RF. Men for å lukke gitterporten til heisen må man peke fjernkontrollen mot en IR mottaker over porten. Regner med at det er for å unngå at noen står inni heisen når porten lukkes

OK, nå tror vi på deg
Hvis jeg skal ta en brågjetning litt ut av det blå (og tidligere erfaring) vil jeg tro det kan være dårlig kontakt med batteriet en plass.

Du kan prøve å llage en liten shims av aluminiumsfolie eller noe sånt, så batteriet får tightere kontakt med kontaktene i batteriholderen.
Anbefaler også å bruke Google Lens til å søke opp bilder av fjernkontrollen med deksel på. Kanskje du finner NOS et sted.
Man kan åpne gitterporten til heisen og hovedporten til garasjen med RF. Men for å lukke gitterporten til heisen må man peke fjernkontrollen mot en IR mottaker over porten. Regner med at det er for å unngå at noen står inni heisen når porten lukkes

Vis hele sitatet...
Ah, ok, det er bolt on på baksida ja. Interessant løsning, som forklarer at det ikkje var tegn til RF på framsida...