Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1648
Hei.

Jeg har ett problem jeg ikke finner ut av... Kort fortalt.

Har en ZyXEL P2812 i stua. Jeg har satt opp en garasje med loft og det trådløse nettverket rekker ikke ut. Jeg har dratt over en kabel som jeg hadde tenkt å koble til en Gigaset SE366 som jeg hadde liggende for å få trådløst nettverk i garasjen.

Jeg har koblet en kabel fra LAN port i ZyXEL til lan port i Gigaset og deaktivert DHCP på Gigaset. Jeg trodde at nå skulle jeg få strålende trådløse forhold i garasjon, men den gang ei...

Det funker å kable PC til Gigaset - men det funker ikke trådløst. Etter at jeg satte opp som jeg beskrev fikk jeg ett nettverks som het ConnectionPoint. Jeg får ikke koblet meg til den - står bare obtaining IP adress.. og det er nå det begynner å stoppe opp for meg.

What to do?

Noen som kan hjelpe meg videre?

mvh
Frode
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg stiller meg tvilende til siemens og philips "routere".

Har aldri hatt noen god erfaring med de, og etter et kjapt googlesøk kan jeg si at du ikke er den eneste som har problemer med bridging av denne.
Sist endret av AtXbYeA; 15. januar 2012 kl. 20:42.
Må man stille inn routeren til Bridge? Det har ikke jeg gjort...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det aner jeg ikke på denne modellen, normale jallapissroutere holder det med å skru av DHCP og koble uplink til en av LAN-portene.

Virker som denne har noen sperre mellom LAN og WLAN-biten, så kan hende at noe ekstra må gjøres, men som sagt, du er ikke den eneste som _ikke_ har fått dette til.
Har du noen forslag til en enkel og ikke altfor dyr løsning?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg anbefaler beklageligvis ingenting som faller innenfor de kategoriene, hvis du har mulighet til å få tak i et cisco \ hp AP vil dette være haugevis bedre, og kanskje tilogmed dekke begge områder med ett aksesspunkt.