Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3158
Av ren nyskjerrighet lurer jeg på om noen har noe informasjon om
Hvilken måter narkotika som blir inndratt av politiet blir destruert på i norge?...

Er det kripos som har ansvar for dette?
Hvilken måter blir narkotika produktene destruert på osv, osv?
Finnes det et sted for destruering eller flere?
Noen som vet noe om dette?
Sist endret av plater; 4. januar 2007 kl. 22:11.
Tror i hverfall at de narkotiske stoffene i pulver ekstens blir blandet ned i en slags olje og tent på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kan tenke meg kjemisk nedbryting for enkelte stoff (fordel: raskt, enkelt og trygt), forbrenning for andre, eller simpelthen bare utslepp i kloakksystem for en del.
Jeg tenkte mest på de store beslagene av f,eks hasj på mange hundre kilo.
Å beslag på 10talls kilo med amf å heroin
I 2005 ble det stoppet 150kg med ren kokain på en lastebåt på vei til øst europa

Så en film fra afrika for noen år siden på tv2. de brant opp mange hundre kilo med kokain i store forbrenningsovner, den ene ovnen ble så varm så den sprakk å Enorme mengder røyk strømet ut. De gjør jo ikke slikt her til lands. men det må vel være et sted der de kan destruere store mengder om gangen å ikke bare litt og litt, det må være veldig tidkrevende...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Her er jo en video av hvordan de gjør det i sør amerika.

Men til alvoret, de plassen de evt brenner store kvanta er nok ikke akkurat åpne for allmennheten.
Ideene til vidarlo hørtes temmelig rimelige ut.
Sist endret av Dodecha; 4. januar 2007 kl. 23:08.
Ideene til vidarlo er de som blir benyttet også. Når det gjelder smuglersprit, blir den gjort om til desinfiserende legemiddeler.
er kripos som tar seg av destruksjon, å ja det blir dunkter i syre/brent opp

Kaptein Snus: finnes jo rus avhengige overalt så ser ikke vekk ifra at det finnes politi personell med lange fingre
Staten har et eget opplegg for destruksjon av legemidler, hvor medisinsk morfin o.l. blir destruert, men vet ikke med beslaget.
drQ
Egendefinert
Såvidt jeg vet er det kripos som er ansvarlig for all destruksjon, og da skjer på ett sted.
Hvordan det gjøres er ikke godt å si, men jeg tipper at de ikke brenner det. Å gjøre det kjemisk ville vel være det beste.
i 2002 ble en slik bil stoppet av maskerte menn i oslo.
bilen var full av legemiddler som hadde gått ut på dato
For noen år siden ble det tatt tonnevis med marihuana på en båt, i Stavanger? Husker ikke helt. Jeg husker i hvert fall at avisene gjorde et nummer ut av at de skulle destrueres på et søppelforbrenningsanlegg i Oslo. Sikkert den mest rasjonelle måten å gjøre det på når det er slike mengder.
Sitat av pecado
Jeg husker i hvert fall at avisene gjorde et nummer ut av at de skulle destrueres på et søppelforbrenningsanlegg i Oslo. Sikkert den mest rasjonelle måten å gjøre det på når det er slike mengder.
Vis hele sitatet...
stemmer det . en bekjent har jobbet der . og dette foregikk under meget kontrollerte former med bevæpnet politi . og de annsatte fikk aldri beskjed på forhånd.