Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3771
Har tenkt å røyke hasj for første gang, men vil helst ikke blande med tobakk. Tenkte derfor å røyke reint. Hvor mye er greit første ganga? 0.5 hvis vi er to?
Det er vel egentilg bare å varme klumpen, gni litt i pipa og prøve seg frem. Ta to-tre trekk hver og se 'an an.
Finn en tapet kniv å dra av "lange" strimler av klumpen og pakk i pipa
røyk bruning rent? :S
ta heller å spis det hvis du ikke vil bruk tobakk. No problemo, trenger litt mere da tho..rundt 2 gram hver tenker jeg er bra.
Hvordan er det og spise hasj? er det noe annerledes?

Jeg har altid hatt lyst til og prøve, men siden jeg ikke røyker så har det aldri blitt no av.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Kaptein Snus
røyk bruning rent? :S
ta heller å spis det hvis du ikke vil bruk tobakk. No problemo, trenger litt mere da tho..rundt 2 gram hver tenker jeg er bra.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke røyke rent? Det er minst like effektivt, og det er mildere for de som ellers ikke røyker tobakk. Imo så er det jævla dumt å starte med tobakkshelvetet bare fordi man vil røyke hasj.

Greit, jointer blir ikke det samme, dvs. de er umulige uten noe urter som holder de sammen, men man kommer jo over pot i ny og ne, ikke sant?
Bland det med pot og så blir det nok bra
Trådstarter
2 0
Kan man lage en joint med bare ren hasj? Eller bør man blande det med noe, isåfall hva ?
Sitat av appelsin
Kan man lage en joint med bare ren hasj? Eller bør man blande det med noe, isåfall hva ?
Vis hele sitatet...
Det er vel mulig. Men tror ikke det blir noen stor suksess nei. Tobakk eller pot i såfall. Vet ikke av noe annet jeg nei.
Sist endret av tomiz; 18. august 2006 kl. 10:51.
Røyk det i pipe du
Jupp. Du må passe på sånn at du ikke bynner å lette der du sitter å spiser opp lørdags middagen.
Så må du for guds skyld passe på sånn at du ikke går tom for hasj. Da ender du opp med og sette skudd fra søndag av.

"Hvis du likevel gjør det, så anbefaler jeg at du bare gjør det en gang. Andre gangen tredobles sjansen for å bli avhengig."

Umm. Javel? Kilde?

Avhengig av hasj ja. Den har jeg hørt før. Det er kun psykisk. Og det er ikke mange som tenker på hasj når man våkner dagen etter.

Bare slapp av appelsin. Eneste du har og bekymre deg for er at din mor/far blir sur for at all maten er borte dagen derpå!
Meldingen min ble tatt bort.
Jeg har lagt ved dokumentasjon for det samme i en annen post.
Sist endret av 1000; 18. august 2006 kl. 11:40.
Sitat av 1000
Meldingen min ble tatt bort.
Jeg har lagt ved dokumentasjon for det samme i en annen post.
Vis hele sitatet...
Har lite og tilføye. Men hendvender deg gjerne til denne.
Når jeg røyker reint pleier jeg, når jeg ikke har en liten pipe med rist å røyke på, å rulle hasjen (dette funker selvsagt bare på seig hasj) til en liten pinne og feste den til et eller annet så den står rett opp. Så tenner jeg på og blåser ut som på en røkelsepinne (hasjen vil fortsette å ryke), setter en flaske med kork over og lar flasken fylle seg. Så bare tar jeg av korken og trekker hver gang flasken har fylt seg...
Jaujau. Roper man i skogen får man svar er det noe som heter... Dette blir litt offtopic, men siden det er nevnt i tråden og så mange tror det: man blir ikke fysisk avhengig av hasj!

Fra wikipedia. Nå kan man sikkert finne andre artikler som sier det motsatte, men wikipedia er vel så nær en nøytral kilde man kommer. (Ja, jeg vet at wikipedia ikke er "nøytral" som sådan, men info om hasj på nettet består ofte av pro-hasj artikler eller anti-hasj artikler - wikipedias konklusjon tror jeg alle kan være enig i.)

"Cannabis' avhengighetskapende potensiale er omstridt, men prevalensen av kontinuerlig bruk som definert i ICD-10 blant dem som noensinne har brukt cannabis, er 10–15 % i følge amerikanske studier. Tallet øker for dem som bruker cannabis regelmessig (ukentlig) over flere år, og er ifølge de samme studiene mellom 57 og 92 %.

Det er ikke etablert noe abstinenssyndrom, («fysisk avhengighet»), slik som for f.eks. alkohol, kaffe, tobakk og heroin, selv om man har toleranseutvikling for cannabis og det er rapportert fysiologiske symptomer som svette, søvnforstyrrelser, irritabilitet, aggresjon, endret appetitt og skjelving. Imidlertid er ikke disse symptomene så konsekvent rapportert at de defineres som egne cannabis-abstinenssyndromer. Hyppigst er symptomene i spekteret omkring irritabilitet, urolighet og nervøsitet, som man også kan se hos spilleavhengige, noe som muliggjør alternativ tolkning av symptomene som uttrykk for en angstreaksjon.[16] Proponenter hevder at cannabis i seg selv ikke er avhengighetsskapende, men at avhengighetspotensialet avhenger av brukeren."

Røyker du hver dag i flere måneder får du litt abstinenser når du slutter. Dette er individuelt, men mange får et par dager der søvnen ikke kommer så lett og man savner hasjen en del. Jeg har begynt og sluttet med hasj og nikotin mange ganger, og abstinensen du får av nikotin er mye mye mye sterkere enn hasjens. (For ordens skyld: det er noen år siden jeg sist inhalerte nikotin eller cannabis.)
Sist endret av knuthulu; 18. august 2006 kl. 12:36.
Tomiz, jeg har ikke sagt noe om hvordan avhengigheten er (fysisk eller psykisk).
Jeg kan bruke lang tid på å mekke fiint og nesten rent bonge mekk med hasjen helt smuldret ut(ikke overopphetet), og bruker veldig lite av ciggarettene, dette er luxus da, kan bruke 4cigg på ett gram, da blir det pure
Sitat av Winters
Jeg kan bruke lang tid på å mekke fiint og nesten rent bonge mekk med hasjen helt smuldret ut(ikke overopphetet), og bruker veldig lite av ciggarettene, dette er luxus da, kan bruke 4cigg på ett gram, da blir det pure
Vis hele sitatet...
4 Sigg på ett gram!? det høres jo helt sinnssykt ut. 1 gram burde imo ikke mekkes ut med mer en MAX 1/4 Sigg. Er jo ikke noen vits i å skade seg mer en nødvendig. personlig foretrekker jeg å røyke rent på bong/pipe, ser liksom ikke poenget i å mekke med sigg.
Smak og behag. Men dersom man er fast bestemt på å ikke begynne å røyke tobakk, blir du neppe avhengig av en joint en gang iblant. Da er det værre med de som har slutta å røyke tobakk men fortsatt får på hasj.

For meg som sikkert røyker tjue om dagen virker den tobakksparanoiaen til endel hasjrøykere som litt overdreven. Det finnes helsefarlige aspekter ved hasj og, tross alt
NFFs husbedreviter
Men greia er at blandingen av hasj og tobakk øker sjansen til å få KOLS mer en om man bare røyker tobakk. Derfor har smokere ofte tobakksnoia.
Sitat av Alibabaa
Hvordan er det og spise hasj? er det noe annerledes?

Jeg har altid hatt lyst til og prøve, men siden jeg ikke røyker så har det aldri blitt no av.
Vis hele sitatet...
Ganske kult, men du trenger en god del. Meg og en kompis lagde brownies med 10 G i.. Vi merket nesten ingenting først, så vi tok å spiste halve kaken hver. Smakte ikke noe forskjellig heller. Men etter 30-40 min og noen sigg så kicket det helt sykt inn. Jeg var bare 15 da, men så vidt jeg husker så var det en veldig behagelig og lang rus. Anbefales. Man kan også lage Acopulco Green eller hva faen det heter (dipp) og spise chips til. Sinnsyke munches, ikke gjør det uten store mengder mat rundt deg.

On-topic: Bland ut med veeeeldig lite tobakk (en tredjedel av en ferdigpinne), det funker fett nok. Er ikke mer skadelig enn passiv røyking.
Jeg vil ikke komme med noe moral, men her kommer en advarsel. nå er det ca 10 år siden sluttet å røyke hasj og enda har jeg store psykiske problemer til tider enda. kansje det bare er meg, men ha det i bakhodet!
10 år? Det må jo være en annen, mer påvirkende, faktor som gjør at du enda har psykiske problemer.

Hasj er ikke farlig så lenge du ikke røyker hver jævla dag. Og dagens viktigste tips: Ikke røyk når du er langt nede psykisk pga dødsfall i familien / vennekretsen osv, da blir det bare dårlig. Ellers er det skjønt med grønt osv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nei,du måkke lage en joint
m BARE hasj... herregud, da brenner
den jo ikke:P

Ps. det klør mer i halsen asså m
rent på bong!

jeg svarte visst på feil:P faen, jeg er fucked...
D funker bra å spise, men d kan ta en goood
stund før det kikker inn...pluss, ta en del=)

Det går faen ikke ann å lage ei joint
med bare hasj... Da brenner det jo ikke:P
▼ ... flere år senere ... ▼
Fuck Mr. Plod!
Sett fyr på klumpen til den gløder, også blåser du ut flammen og setter ett glass over. Når glasset er fult av røyk, suger du det inn med ett sugerør.

Håper det ordner seg!
Tja, tenker det har ordna seg siden det er 15 år siden