Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1497
jeg bor 2meter fra et beite! vokser flein på denne tiden?tenkte plukke no jeg vis det vokser! men noen som har bilde av den?
Du finner flere bilder dersom du søker på hvilken som helst søkemotor.
Og om jeg ikke tar helt feil må du nok vente et par måneder før du går på jakt.
Trådstarter
79 0
fluesopp da? er det farlig
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Les de postene som er klistret i dette forumet, så finner du det du leter etter.
Beste tida er vel rett etter første frostnatt, men har hørt det vokser noe på våren.
Jeg ville nok ventet minst 2 måneder før jeg hadde giddi å lete selv om det antakeligvis blir litt for tidlig det også.
Men på www.norshroom.org finner du alt av info om Fleinsopp du kan tenke deg på norsk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som vet om bra locations for flein i Oslo området?
Om noen vet det tror jeg de færreste gir opp sine hemmelige "spots" til randoms på nettet. Det hadde ikke jeg gjort hvertfall. Du er nesten nødt til å lete litt, eller komme inn i et miljø hvor folk vet hvor det gror. Om du skal lete så let på jorder(bra om det er kuer der), de er veldig små(fleinen alltså, ikke kuene) så du må smøre deg med tålmodighet. Var ute å lette i 4timer ifjor høst og fant ingen ting. Noen andre som hadde lett like ved, hadde funnet masse.
Sist endret av Sinister; 8. juni 2006 kl. 21:42.
kjip den Sinister Hos Dweep gror det rett uttafor døra hans. Men det er noe han bare sier da, jeg har ikke tatt meg tid til og finkjemme gresset hans Har en grønn slette nedenfor meg, får vel lete der når høsten kommer.
har lest masse om korleis du id'er ein flein nå skal ut når dei begynner og vokse hehe
sider som er bra er:
http://www.norshroom.org/OldSchool/fleinsopp.htm (Norsk forklaring)
http://www.erowid.org/plants/mushroo...d_guide2.shtml (engelsk side med mange forklaringer og bilder visst du leiter litt :P)
noen som vet om det er noe sånt der i finnmark?
ikke jeg som lurer altså. en venn.
Flein finnes i nord-norge, og anntar at det finnes i Finnmark også. Flein fra nord-norge skal visstnok være mer potent enn vanlig. Noen som vet om det ligger noe i dette, eller om dette også er an av de mange myter?
Sitat av Noose
kjip den Sinister Hos Dweep gror det rett uttafor døra hans. Men det er noe han bare sier da, jeg har ikke tatt meg tid til og finkjemme gresset hans Har en grønn slette nedenfor meg, får vel lete der når høsten kommer.
Vis hele sitatet...
Har sett soppen der, har jeg sagt. Men siden mamma og pappa er gartnere på fritiden, så er det nok ikke så mye sopp å finne der til høsten but still; good luck!
Sitat av Dweep
Har sett soppen der, har jeg sagt. Men siden mamma og pappa er gartnere på fritiden, så er det nok ikke så mye sopp å finne der til høsten but still; good luck!
Vis hele sitatet...
Så med andre ord, mor og far turer som bare faen? :P hehe. Kult, tror ikke jeg skal drive og lete i hagen din, det kan se litt dumt ut.
er det noen som kan fortelle meg hva som spises på den?
Sitat av potty
fluesopp da? er det farlig
Vis hele sitatet...
Fluesopp.... vil vel si at det er farlig ja...

Burde vente til midten av oktober iallefall før du finner noe..