Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3002
Hei

Sorry hvis det allerede er en tråd om dette, men er på mobilen så får ikke søkt og det haster litt. Jeg skal på pissings og møte i morgen med en helsestasjon/politiet.. kan de tvinge meg til å fortelle hvor jeg år weed fra? Eller hva gjør de med meg om jeg nekter å fortelle det?
Sitat av wazzted Vis innlegg
Hei

Sorry hvis det allerede er en tråd om dette, men er på mobilen så får ikke søkt og det haster litt. Jeg skal på pissings og møte i morgen med en helsestasjon/politiet.. kan de tvinge meg til å fortelle hvor jeg år weed fra? Eller hva gjør de med meg om jeg nekter å fortelle det?
Vis hele sitatet...
De kan ikke tvinge deg til og si det du ikke har lyst til og si.
De kan ikke tvinge deg, viss du er smart sier du det ikke.
De kan ikke tvinge deg til noe som helst. Det beste er å holde helt kjeft slik at du ikke snakker deg inn i flere kriminelle handlinger. Det er for øvrig ikke kriminelt å unnlate å fortelle sannheten til politiet.
Det eneste du noen gang har plikt til å opplyse politiet om er navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel. Ut over dette kan du velge å bare holde kjeft eller ljuge dem opp i trynet om du så vil. Du gjør i det hele tatt lurt i å ikke snakke med dem i det hele tatt. Bare å holde kjeft, og det er pent lite de kan gjøre med det.
Sist endret av Moreagain; 17. juli 2011 kl. 13:56.
kjedelig streiting
Bor du i Oslo er det jo en masse random folk ved elva du kan si du har fått det fra. Når jeg var i samma situasjon for en 5-6 år sia sa jeg det.
Trådstarter
14 1
Sitat av caperno Vis innlegg
De kan ikke tvinge deg til noe som helst. Det beste er å holde helt kjeft slik at du ikke snakker deg inn i flere kriminelle handlinger. Det er for øvrig ikke kriminelt å unnlate å fortelle sannheten til politiet.
Vis hele sitatet...
Bra for sier ikke noe uansett hva de truer med, ville bare vite hva som skjer
"Kjøpte av en random fyr som kom bort til meg på byen" ? De kan ikke motbevise det...
Ville ikke anbefalt å si du kjøpte på akerselva. av en eller annen uforståelig grunn får man større bot hvis man skaffer derifra, enn hvis man sier at man fikk det på f.eks Majorstuen (Hvis du bor i Oslo). hvis jeg ikke tar feil finnes det også andre "omstridte" områder hvor narkotikahandel straffes strengere. Utover det kan du si hva du vil egentlig så lenge de ikke har tilstrekkelig med belegg til å bevise det motsatte. men politimenn er ikke mindre menneskelige enn alle andre, så hvis de får inntrykk av at du er ærlig, vil de muligens behandle deg mykere.
Sist endret av panda123; 17. juli 2011 kl. 17:02.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
De kan ikke tvinge deg, viss du er smart sier du det ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er det teiteste jeg har lest på kjempelenge.
Det smarteste du gjør er å fortelle alt dersom du vil holde deg på godsiden av loven.

Hvis du liker bøter og eventuell fengselstid, da kan du godt holde kjeft.
Dette er det teiteste jeg har lest, blir jo bare ett lite forelegg uansett.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Dette er det teiteste jeg har lest, blir jo bare ett lite forelegg uansett.
Vis hele sitatet...
Hvis han er samarbeidsvillig kan politiet være snill og IKKE sette dette på rullebladet.
Hvis han nekter, kan han forvente å få en prikk på rullebladet for å ha befatning med narkotika, noe som vil forringe arbeidslivet hans i 5 år framover.

Det er ikke kult å få bøter/forelegg eller havne i fengsel.
Det er heller ikke kult å ikke få jobbe med det man vil fordi man skulle være kul før i tiden med å motarbeide politiet.
Det er faktisk sant. hvis purken opplever deg som samarbeidsvillig og du fremstår som motivert til å legge disse lugubre aktivitetene på hylla, kan de tilby deg et pissings program der man unngår rulleblad hvis man gjennomfører. dette skjedde med meg for en måned siden, mulig jeg fikk denne muligheten pga jeg er såpass ung, så om alle får denne sjansen, vet jeg ikke.

Vi også legge til at jeg slapp å tyste på noen, men tror jeg var heldig med han som avhørte meg.
noen av dem oppfordrer veldig sterkt til angiveri, og det kan skape et ganske kjiipt dilemma hvis man er uheldig.
Sist endret av panda123; 17. juli 2011 kl. 17:36.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Dette er det teiteste jeg har lest på kjempelenge.
Det smarteste du gjør er å fortelle alt dersom du vil holde deg på godsiden av loven.

Hvis du liker bøter og eventuell fengselstid, da kan du godt holde kjeft.
Vis hele sitatet...
Ja, følg dette rådet fra en som tydelig har vært bort denne type saker før; Tyst på dealeren din, alle du vet som har befatning med stoffet å gjøre, alle du kjenner som røyker, alle du kjenner som gjør noe som helst annet av ulovligheter, fortell om hvor du tror dealeren din får greiene sine fra, fortsett fortsett...

Hallo?

Man sier minst mulig i et avhør. Hvis TS allerede er tatt for besittelse/bruk av hasj, så nekter han ikke for dette og vet ingenting om hvor han har fått det fra. Punktum. (Ja, jeg snakker faktisk av erfaring, og NEI, det lønner seg ikke å snakke i avhør (såfremt vi snakker om "mindre" saker slik denne saken fremstår).

Dette er da med utgangspunkt av at avhører gjelder noe av det over, siden TS gir oss lite info ellers.

"Fortell alt" = vikle deg inn i all slags mulige problemer, både i det legale- og det illegale -miljøet i Norge.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hvis han er samarbeidsvillig kan politiet være snill og IKKE sette dette på rullebladet.
Hvis han nekter, kan han forvente å få en prikk på rullebladet for å ha befatning med narkotika, noe som vil forringe arbeidslivet hans i 5 år framover.

Det er ikke kult å få bøter/forelegg eller havne i fengsel.
Det er heller ikke kult å ikke få jobbe med det man vil fordi man skulle være kul før i tiden med å motarbeide politiet.
Vis hele sitatet...

Han kan da fortsatt være godt likt av politiet selv om han ikke ønsker å oppgi dealeren sin, er bare og være høflig og oppføre seg ordentlig.

Forelegget kommer du ikke unna nesten uansett hvor mye eller lite du forteller dem.

Dessuten har det ingenting med og "være kul" og gjøre, mer det at en vil ha mulighet til og kunne handle i fremtiden, og kanskje også unngå en real trøkk midt i trynet.
ArbeidsledigProletar
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Dette er det teiteste jeg har lest på kjempelenge.
Det smarteste du gjør er å fortelle alt dersom du vil holde deg på godsiden av loven.

Hvis du liker bøter og eventuell fengselstid, da kan du godt holde kjeft.
Vis hele sitatet...
Du tar så feil som det går an. Å holde kjeft er ALLTID best, uansett, strafferabatter er alltid småååå og vandelen er allerede ødelagt.
Trådstarter
14 1
Jeg er bare 15, og har gått på pissings i en måned.. Men i morgen er jeg gaaaanske sikker på at de skal snakke om hvor jeg får det fra, pga jeg sa jeg bare hadde røyka 1 gang, men de fant veldig høye verdier mef thc i meg,og det vil si jeg har røyka mer enn 1. Når jeg starta på pissingsen fikk jeg ikkenoe på rullebladet. så nå vil de finne ut mer... :/
Forresten, sorry hvis jeg forklarer meg dårlig, vanskelig å skrive med mobilen osv..
De vil presse deg VELDIG hardt for og skremme deg og få deg på andre tanker, du er jo bare 15 år. Uansett hva de sier til deg så IKKE fortell noenting om hvem du har fått det ifra og hvem du røyker med, eventuelt noe annen informasjon om din vennegjeng som de prøver og fiske ut.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hvis han er samarbeidsvillig kan politiet være snill og IKKE sette dette på rullebladet.
Hvis han nekter, kan han forvente å få en prikk på rullebladet for å ha befatning med narkotika, noe som vil forringe arbeidslivet hans i 5 år framover.

Det er ikke kult å få bøter/forelegg eller havne i fengsel.
Det er heller ikke kult å ikke få jobbe med det man vil fordi man skulle være kul før i tiden med å motarbeide politiet.
Vis hele sitatet...
Du vet vel at dealeren blir fortalt av politiet hvem som har tystet?, så lenge man har gjort noe ert det beste å aldri si noe som helst, og hvorfor i all verden skal han unngå smekk på rullebladet fordi han tyster til politiet?

Hvis han har flaks får en sjangs av purken får han det uansett om han tyster eller ikke, politiet vet godt hvor mye mas det blir for han som tyster...
Strafferabbat er noe tull, når jeg ble tatt for bruk og besittelse for noen år siden så kokte jeg opp en historie som den som står over her at jeg kjøpte det i Oslo. Når forelegget kom noen uker senere hadde jeg fått 500kr avslag.

Det er jo bare latterlig. Hold kjeft, det enkle er ofte det beste.
Latterligste jeg har lest på lenge.... Du tyster ikke uansett hva som skjer
Enkelt og greit nei.

Du er allerede fucked, og kan ikke synke lavere enn du allerede har gjort. Det ville vært en skam om du itillegg hadde fortalt hvem som solgte.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Enkelt og greit nei.

Du er allerede fucked, og kan ikke synke lavere enn du allerede har gjort. Det ville vært en skam om du itillegg hadde fortalt hvem som solgte.
Vis hele sitatet...
Ja, det er skammelig å fortelle politiet hvem det er som dealer til en 15-åring.
Denne kriminell-idiot mentaliteten kan du ta dit peppern gror
Sitat av brunost Vis innlegg
Ja, det er skammelig å fortelle politiet hvem det er som dealer til en 15-åring.
Denne kriminell-idiot mentaliteten kan du ta dit peppern gror
Vis hele sitatet...
Det er noe man rett og slett ikke gjør i det miljøet.
Du har mye å lære. Hadde du tatt dette ut i praksis hadde du fått juling for lengst.
Når politiet tok meg, så ba de meg fortelle alt, og det gjorde jeg, men så klart nevnte ikke noe navn, ble aldri spurt om noe navn heller så var jo forsåvidt greit. Ble tatt med 100g hasj og fikk 30 timers samfunnstraff over 90 dager(mye bedre enn forelegg imo), noe som jeg synes er veldig grei straff. Kan også sies at det lå 500g med pot der som politiet fant litt senere, de spurte jo så klart om det, men da skjønte jeg ikke hva han snakka om.
Sist endret av kimmy9gga; 18. juli 2011 kl. 06:23.
Vil nesten legge til at TS ikke skal i avhør, men på "møte" der han mest sannsynligvis vil få tilbud om rehabilitering eller jevnlig rustest. Dette er altså ikke et avhør, og dermed kommer de nok ikke engang til å spørre deg om spørsmål.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Det er noe man rett og slett ikke gjør i det miljøet.
Du har mye å lære. Hadde du tatt dette ut i praksis hadde du fått juling for lengst.
Vis hele sitatet...
Gutten er da fortsatt 15 år gammel. Det å begynne å omtale ham som noe medlem av et rusmiljø er vel ikke akkurat positivt. Jeg har ikke serdeles mye å lære. De fleste vet veldig godt hvordan sånne som deg tenker, men er av oppfatningen av at dere er idioter. Det at en hadde fått juling for en handling, gjør ikke nødvendig vis den handlingen moralsk feil. Du har mye å lære...
Sitat av brunost Vis innlegg
Gutten er da fortsatt 15 år gammel. Det å begynne å omtale ham som noe medlem av et rusmiljø er vel ikke akkurat positivt. Jeg har ikke serdeles mye å lære. De fleste vet veldig godt hvordan sånne som deg tenker, men er av oppfatningen av at dere er idioter. Det at en hadde fått juling for en handling, gjør ikke nødvendig vis den handlingen moralsk feil. Du har mye å lære...
Vis hele sitatet...
Nå kan ikke jeg se at jeg han nevt at TS er "medlem" i et rusmiljø. Men når du skal kjøpe må du som regel inn i det miljøet som ikke er til å unngå.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Vil nesten legge til at TS ikke skal i avhør, men på "møte" der han mest sannsynligvis vil få tilbud om rehabilitering eller jevnlig rustest. Dette er altså ikke et avhør, og dermed kommer de nok ikke engang til å spørre deg om spørsmål.
Vis hele sitatet...
Har vært borti det der selv, og man får vel valget mellom pissing og forelegg, viss du tar forelegget så er du ferdig med saken, men blir det pissing må kanskje møte han ett par ganger i uken, får prøve så skal det prates litt, vet ikke om dette kommer til og skje med TS, men gjorde værtfall det til meg, konstabelen maste på om navn vær gang jeg var der, selv om jeg sa at jeg aldri kom til og nevne noen navn.