Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 6197
Igår da jeg og en kompis gikk hjem så vi en bil som sladdet og bråket noe jævlig bak oss, vi hadde absolutt ingenting imot det så vi bare smilte når den kjørte forbi. Noe som førte til at den stoppet og en irak/afganer hang halvveis ut av ruta og lurte på om vi hadde et problem osv. Bilen kjørte vidre men svingte inn til neste innkjørsel og slapp ut 3-4 personer av utenlands opprindelse SELVFØLGELIG. Noe som førte til at både meg og kompisen min fikk oss en på trynet hver.

Dette var helt uprovosert og jeg mener dette er blind vold.

Hva gjør man med slik? Hadde hverken mulighet til å se bilskiltet eller gjort så mye ettersom vi var ganske beruset.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av lifehackerx Vis innlegg

Hva gjør man med slik?
Vis hele sitatet...
Du anmelder hendelsen til politiet.
Anmeld saken, deretter rister du av deg slaget, tar deg en pils og er glad for at du ikke er en like stor taper i livets spill sånn som dem som slo deg.
Ta turen bort på politikammeret på mandag og anmeld det?
Mhm som alle sir, anmeldt det her

Hadde det vorret jeg som var i din situasjon hadde jeg nok ikke anmeldt, mere tat fram mine insane planer å latt det gå utover dem..
Sitat av Kain Vis innlegg
Mhm som alle sir, anmeldt det her

Hadde det vorret jeg som var i din situasjon hadde jeg nok ikke anmeldt, mere tat fram mine insane planer å latt det gå utover dem..
Vis hele sitatet...
Morsomt at hver gang slike tråder oppstår så er det noen som ville ha banket de og hele familien, eller drept de o.l. Livet er ikke GTA
Så du nomeret på bilen? Isåfall gi det til politiet å annmeld de, eller finn ut hvor de bor å knus hvert bein i kroppen deres med balltre Hvis du annmelder så si at du skal ha erstatningskrav eller hva fan det heter!
Når skal de jævla mongoutlendingene skjønne at de ikke er i Irak eller hvor de nå kommer fra. Nei, jeg er ikke rasist, men hater de forbanna idiotiske utlendingene som er helt ape i hodet. Kan jo ikke engang smile uten at de føler at man har krenket respekten dies, og da må de slå deg ned for å vise at du skal ha respekt. Har selv blitt utsatt for dette her, derav det ekstra store hatet.
Man må huske at dette ikke hovedsaklig handler om nasjonalitet men også alder og interesse. Jeg har vært i lignende situasjon med 100% norske gutter
Sist endret av ZaLaN; 30. januar 2011 kl. 10:20.
Anmeld dem, men hvis dem er smarte nok og saken henlegges. For vi er ikke rasister. Velkommen til Norge, hvor politikere ikke har nok baller å sende kriminelle utlendinger.
Sist endret av Løken92; 30. januar 2011 kl. 11:38.
Sitat av polizei Vis innlegg
Når skal de jævla mongoutlendingene skjønne at de ikke er i Irak eller hvor de nå kommer fra. Nei, jeg er ikke rasist, men hater de forbanna idiotiske utlendingene som er helt ape i hodet. Kan jo ikke engang smile uten at de føler at man har krenket respekten dies, og da må de slå deg ned for å vise at du skal ha respekt. Har selv blitt utsatt for dette her, derav det ekstra store hatet.
Vis hele sitatet...
vi har for svakt retts sytem. utlendinger ler av våres retts system.
Våre fengsels straffer er reine luksusen for mange.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Anmeld dem, men hvis dem er smarte nok og saken henlegges. For vi er ikke rasister. Velkommen til Norge, hvor politikere ikke har nok baller å sende kriminelle utlendinger.
Vis hele sitatet...
Det sendes hjem flere enn dere tror, men det er ikke media omtale rundt hver eneste flytur.

En jeg jobbet med før hadde et firma hvor han jobbet med å hjelpe de som ble sendt hjem siden de bare blir kasta tilbake til hjemlandet uten hus og jobb. I følge han var det snakk om ganske store tall.
Sitat av ZaLaN Vis innlegg
Man må huske at dette ikke hovedsaklig handler om nasjonalitet men også alder og interesse. Jeg har vært i lignende situasjon med 100% norske gutter
Vis hele sitatet...
Det finnes selvfølgelig norske mennesker som gjør det samme, men det er utvilsomt en STOR overvekt av utlendinger som oppfører seg sånn. Først fly hjem burde vært straffen for slike ting.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Det finnes selvfølgelig norske mennesker som gjør det samme, men det er utvilsomt en STOR overvekt av utlendinger som oppfører seg sånn. Først fly hjem burde vært straffen for slike ting.
Vis hele sitatet...
Det er vel utvilsomt en stor overvekt av nordmenn som gjør sånn. Faktisk er de fleste lovbrytere i Norge... nettopp norsk. I 2006 så hadde 85% av de som ble siktet norsk statsborgerskap. 95% hadde Europeisk statsborgerskap...

Så overvekt er det nok ikke. De er kanskje overrepresentert, men utgjør langtifra hovedvekten av problemet.

Kilde: http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim...-12-03-20.html
Sist endret av MrBlaine; 30. januar 2011 kl. 13:18. Grunn: kildehenvisning
Sitat av valek_84 Vis innlegg
fest masse sprengstoff rundt mage, gå inn på moskeen deres og trykk på knappen... jeg lover de blir overrasket
Vis hele sitatet...
Overasket? Trodde dette var dagligdags for dem.

OT:
Husker du farge på bil, eventuelle tatoveringer, piercinger osv på dem?
Etter oppførselen er dem sikkert kjenninger av politiet om du kan gi enkelte likhetstrekk..
Det store problemmet med mange av utlendingene i Norge(det gjelder ikke alle) er denne såkalte æren.
Det er litt spesielt at de kan gå rundt og si at Norge er et møkka land mens med engang du sier at vis det er så fælt så får du heller dra tilbake ditt du kom fra.
Så blir de plutselig voldelige, men det gjelder kun noen ikke alle.

Jeg venner fra mange forskjellige land jemen/serbia/irak/iran/somalia/jordan/india å det oppfører seg ikke slikt.
Å de har også opplevd mye fælt, men de går ikke rundt og er voldelige av den grunn.
Ser at trådstarter bor i Trondheim, og hvor skjedde det hen? Kjenner en del utlendinger i Trondheim. Kanskje jeg vet hvem det er. Utlendinger som banket uskyldige folk skryter jo ofte om det til kompisene(deriblant meg).
Sitat av UB3R Vis innlegg
vi har for svakt retts sytem. utlendinger ler av våres retts system.
Våre fengsels straffer er reine luksusen for mange.
Vis hele sitatet...
Hvordan skulle fengselet vært? Råtne huler, med torturinstrumenter Henry den åttende style? Blir så provosert når jeg hører sånt. Frihetsberøvelsen er poenget med fengselstraffer i dag, og selv om jeg helt klart mener at også det kan diskuteres, så kan vi ikke gå tilbake til middelalderske metoder, hvor man fysisk avstraffer folk.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Ser at trådstarter bor i Trondheim, og hvor skjedde det hen? Kjenner en del utlendinger i Trondheim. Kanskje jeg vet hvem det er. Utlendinger som banket uskyldige folk skryter jo ofte om det til kompisene(deriblant meg).
Vis hele sitatet...
stemmer det, skjedde på heimdal. innvandrernes mekka han kjørte en hvit gammel mercedes.
Sitat av EoT Vis innlegg
Hvordan skulle fengselet vært? Råtne huler, med torturinstrumenter Henry den åttende style? Blir så provosert når jeg hører sånt. Frihetsberøvelsen er poenget med fengselstraffer i dag, og selv om jeg helt klart mener at også det kan diskuteres, så kan vi ikke gå tilbake til middelalderske metoder, hvor man fysisk avstraffer folk.
Vis hele sitatet...
Sant nok norske fengsler er rene lukus for utlendinger som har bodd i et land med enda verre fengsel og fattige kår. Det var han mente. Kanskje strengere straffer hadde vært bedre for utlendinger og nordmenn som begår grove forbrytelser i Norge. Syns straffenivået er helt tullete i Norge.
Sitat av lifehackerx Vis innlegg
stemmer det, skjedde på heimdal. innvandrernes mekka han kjørte en hvit gammel mercedes.
Vis hele sitatet...
Har sett han et par ganger ja. Anmeld han drittsekken, hvis du husker bil nummer og husker fjeset hans. Da har politiet bevis.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Har sett han et par ganger ja. Anmeld han drittsekken, hvis du husker bil nummer og husker fjeset hans. Da har politiet bevis.
Vis hele sitatet...
Husker så ikke på bilnummeret i det heletatt, de parkerte bak ett hus også kom de løpende mot oss.
Kan vel også legge til at kompisen min ble spurt om han hadde penger på seg, hvilket går under blind vold/ran?

Skal tenke litt på å anmelde det, tror ikke politiet legger så mye resusser i det ettersom vi ikke har så alt for mye info om dem?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Få drittsekkene sendt tilbake der de kommer fra!

nok offtopic, som alle andre sier her. Anmeld dem, har forresten hørt at innvandrere som dreper/andre alvorlige lovbrudd i norge kan bli sendt tilbake hvis det ikke er fare for at de blir drept i hjemlandet sitt. Jeg er ikke sikker på dette så ikke ta helt av.
Sitat av lifehackerx Vis innlegg
Husker så ikke på bilnummeret i det heletatt, de parkerte bak ett hus også kom de løpende mot oss.
Kan vel også legge til at kompisen min ble spurt om han hadde penger på seg, hvilket går under blind vold/ran?

Skal tenke litt på å anmelde det, tror ikke politiet legger så mye resusser i det ettersom vi ikke har så alt for mye info om dem?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du tviler på om du skal anmelde eller ikke! Disse er helt sikkert kjent blant forebyggende gruppa på Heimdal politistasjon, og jo flere anmeldelser de får på seg, jo enklere er det for politiet å gjøre noe med saken før de går enda lengre med noen andre. For slike slutter ikke før de blir tatt! Neste gang er det kanskje lillebroren din det går utover! Eller søstra di!
Anmeld det selv om saken sikkert blir henlagt, hvis du ikke anmelder det har det ikke skjedd.
Du kan jo alltids gå til politiet og anmelde det, blir mest sannsynelig henlagt men det vil ihvertfall komme frem på statistikkene.
En annen løsning da dette virker som det er en gruppe som gjør slikt på jevnlig basis er og ganske enkelt spre nyheten om hvordan de "terroriserer og jakter" på hvit ungdom i Trondheims gater slik at nyheten når de diverse nazi gruppene så kan de jo få seg en smak av egen medisin...
Navn, bil type og bosted vil være hjelpsom informasjon i begge tilfeller...
Forhør deg litt rundt, se om du finner ut hvem det er og annmeld dem? Ingenting er bedre om sånne som det blir sendt ut herfra! Fikk meg og en på tryne engang, helt uprovosert av en utlending. Jeg anmeldte det ikke, noe jeg kanskje burde i stede for og la han smake litt på bakken(?) da hadde han vel fått litt pes for det, spesielt med tanke på alt annet han hadde gjort
Sist endret av ghettokid; 30. januar 2011 kl. 18:35.
Anmeld saken, men politiet er ganske busy med å løpe etter dopgutta så spørs om de har tid
Sitat av lifehackerx Vis innlegg
Igår da jeg og en kompis gikk hjem så vi en bil som sladdet og bråket noe jævlig bak oss, vi hadde absolutt ingenting imot det så vi bare smilte når den kjørte forbi. Noe som førte til at den stoppet og en irak/afganer hang halvveis ut av ruta og lurte på om vi hadde et problem osv. Bilen kjørte vidre men svingte inn til neste innkjørsel og slapp ut 3-4 personer av utenlands opprindelse SELVFØLGELIG. Noe som førte til at både meg og kompisen min fikk oss en på trynet hver.

Dette var helt uprovosert og jeg mener dette er blind vold.

Hva gjør man med slik? Hadde hverken mulighet til å se bilskiltet eller gjort så mye ettersom vi var ganske beruset.
Vis hele sitatet...
kor i byen va det?
Sitat av Euforia Vis innlegg
kor i byen va det?
Vis hele sitatet...
heimdal/citycyd
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Det er vel utvilsomt en stor overvekt av nordmenn som gjør sånn. Faktisk er de fleste lovbrytere i Norge... nettopp norsk. I 2006 så hadde 85% av de som ble siktet norsk statsborgerskap. 95% hadde Europeisk statsborgerskap...

Så overvekt er det nok ikke. De er kanskje overrepresentert, men utgjør langtifra hovedvekten av problemet.

Kilde: http://www.ssb.no/emner/03/05/a_krim...-12-03-20.html
Vis hele sitatet...
85% hadde norsk statsborgerskap sier du.. Det hadde sikkert de som slo her og.
Men etnisk Norske står IKKE for 85% av lovbrudd..
Faktisk er de med muslimsk bakgrunn VELDIG sterkt overrepresenter i norske kriminalstatistikker.. -De og østeuropeere..
Dette er faktisk sant..
Og å påpeke at 85% har norsk statsborgerskap er et latterlig forsøk på å forvrenge fakta..
La denne diskusjonen slippe å bli en diskusjon om innvandrere bør kastes ut av landet eller ikke, dette er noe som kunne skjedd hvem som helst, og vært gjort av hvem som helst.

Angående trådstarter sitt problem: Hvis ikke du fikk noen info om hvordan de så ut, bilskiltet, navn eller noe annet som kunne hjulpet i en eventuell sak, så vil jeg anbefale å bare komme over hendelsen og være glad du ennå lever. Slik som du presenterte det virket det som om du ikke fikk noen varige skader, annet en et midlertidig blåmerke, så det å gå til politiet virker litt håpløst slik som situasjonen er nå.
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
85% hadde norsk statsborgerskap sier du.. Det hadde sikkert de som slo her og.
Men etnisk Norske står IKKE for 85% av lovbrudd..
Faktisk er de med muslimsk bakgrunn VELDIG sterkt overrepresenter i norske kriminalstatistikker.. -De og østeuropeere..
Dette er faktisk sant..
Og å påpeke at 85% har norsk statsborgerskap er et latterlig forsøk på å forvrenge fakta..
Vis hele sitatet...
Hvis det er et latterlig forsøk på å forvrenge fakta, så har jeg et par spørsmål.
1. Det jeg kom med var empiriskbasert, også kjent som den høyeste form for fakta. Jeg har ikke sett at du har kommet med noe annet enn dine egne meninger, som ikke er annet enn nettopp det meninger.

2. Hvis etnisitet skal være vesentlig for kriminalitet så må man definere hvem som er etnisk norsk. Nordmenn er ingen distinkt etnisk folkerase. Hvem er etnisk norsk er subjektivt. En presumpsjon har ofte vært at innvandrere ikke er etnisk norske. Spørsmålet da er hvor langt tilbake må man før man blir "etnisk" norsk.
Jeg regner med (jeg legger ord i din munn) at du ikke regner samer som etnisk norske, ettersom de har en annen etnisk linje enn oss her sør. Det betyr også at du ikke regner opphold i riket i x antall generasjoner som grunnlag for å bli en del av den assimilerte "etniske norske" linjen du snakker om.

3. Det jeg selvfølgelig mistenker er noe av det du vil frem til her, er hudfarge. Men det skriver du ikke, så jeg skal ikke tilskrive deg det standpunktet før du eventuelt bekjenner det selv.
Synd for alle innvandrere i det Norske land, som vil starte et bedre liv. Det er akkurat disse rasshølene som er med å drar ned ryktet, og skaper fordommer mot alle innvandrere.
Denne type tomskaller, kalles for søppel!

Jeg bor på Heimdal, så om jeg skulle komme over en hvit mærsj'e, full av utagerende afganere\irakere. Så vet jeg at jeg ikke skal smile iaff
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hvis det er et latterlig forsøk på å forvrenge fakta, så har jeg et par spørsmål.
1. Det jeg kom med var empiriskbasert, også kjent som den høyeste form for fakta. Jeg har ikke sett at du har kommet med noe annet enn dine egne meninger, som ikke er annet enn nettopp det meninger.

2. Hvis etnisitet skal være vesentlig for kriminalitet så må man definere hvem som er etnisk norsk. Nordmenn er ingen distinkt etnisk folkerase. Hvem er etnisk norsk er subjektivt. En presumpsjon har ofte vært at innvandrere ikke er etnisk norske. Spørsmålet da er hvor langt tilbake må man før man blir "etnisk" norsk.
Jeg regner med (jeg legger ord i din munn) at du ikke regner samer som etnisk norske, ettersom de har en annen etnisk linje enn oss her sør. Det betyr også at du ikke regner opphold i riket i x antall generasjoner som grunnlag for å bli en del av den assimilerte "etniske norske" linjen du snakker om.

3. Det jeg selvfølgelig mistenker er noe av det du vil frem til her, er hudfarge. Men det skriver du ikke, så jeg skal ikke tilskrive deg det standpunktet før du eventuelt bekjenner det selv.
Vis hele sitatet...
Statistikken du refererte til var fra 2006, dette er fra 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=z-D861HxCck
Som du ser så dreier det seg nå i Oslo om en overvekt av utlendinger, altså folk uten norsk statsborgerskap. Da er de ganske så kraftig overrepresentert. Enda flere av dem har utelandske navn.

Jeg forstår at man ikke kan sende folk med norsk statsborgerskap ut av landet på neste fly, så sånn sett har du helt rett i å påpeke at de fleste ugjerninger blir begått av norske medborgere. Men du vinklet det fremdeles på en måte som fikk det til å høres ut som om innvandrere og folk av innvandrerbakgrunn ikke er overrepresenterte i kriminalstatistikken, og da tar du rett og slett feil. Det ville vært å forvrenge fakta.

Hudfarge har ingenting med saken å gjøre, for en bisarr ting å skulle forholde seg til, spør du meg.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hvis det er et latterlig forsøk på å forvrenge fakta, så har jeg et par spørsmål.
1. Det jeg kom med var empiriskbasert, også kjent som den høyeste form for fakta. Jeg har ikke sett at du har kommet med noe annet enn dine egne meninger, som ikke er annet enn nettopp det meninger.

2. Hvis etnisitet skal være vesentlig for kriminalitet så må man definere hvem som er etnisk norsk. Nordmenn er ingen distinkt etnisk folkerase. Hvem er etnisk norsk er subjektivt. En presumpsjon har ofte vært at innvandrere ikke er etnisk norske. Spørsmålet da er hvor langt tilbake må man før man blir "etnisk" norsk.
Jeg regner med (jeg legger ord i din munn) at du ikke regner samer som etnisk norske, ettersom de har en annen etnisk linje enn oss her sør. Det betyr også at du ikke regner opphold i riket i x antall generasjoner som grunnlag for å bli en del av den assimilerte "etniske norske" linjen du snakker om.

3. Det jeg selvfølgelig mistenker er noe av det du vil frem til her, er hudfarge. Men det skriver du ikke, så jeg skal ikke tilskrive deg det standpunktet før du eventuelt bekjenner det selv.
Vis hele sitatet...
Fantastisk hva for noe svada du her klarer å lire av deg.
Jeg får vel omformulere meg sånn at det glir inn i den tette politisk korrekte skallen din. I mellomtiden får du løsne litt på palestinaskljerfet ditt sånn at du får litt blod til hjernen.

Altså: Norske fengsler er fyllt til bristepunktet av folk fra midtøsten/nord-afrika.
Om de har klart å karre til seg et norsk pass er i denne sammenhengen likegyldig all den tid det her er snakk om at enkelte folkegrupper er overrepresentert på kriminalstatistikker.

Dette går på religiøs og kulturell bakgrunn. Hvilken farge det er på huden til et menneske er uten betydning. Kulturell ballast er ikke det.

At du her prøver å trumfe igjennom at alle med norsk pass er like norske og normenn er jo bare et forsøk fra din side å få statistikken til på se ut som om det er etniske nordmenn som står for 85%.

Det ville jo og ha vært logisk ettersom etniske nordmenn ennå er i sterkt flertall blant befolkningen. Men det er det stikk motsatte som viser seg på statistikkene: det er ugjendrivelige fakta at folk fra MØ/NA er veldig sterkt overrepresentert på kriminalstatistikkene.
Du kan prøve å skjule det alt du vil ved å si "nordmenn" -det er en typisk rødgrønn tåkeleggingstaktikk..
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
Det ville jo og ha vært logisk ettersom etniske nordmenn ennå er i sterkt flertall blant befolkningen. Men det er det stikk motsatte som viser seg på statistikkene: det er ugjendrivelige fakta at folk fra MØ/NA er veldig sterkt overrepresentert på kriminalstatistikkene.
Du kan prøve å skjule det alt du vil ved å si "nordmenn" -det er en typisk rødgrønn tåkeleggingstaktikk..
Vis hele sitatet...
Absolutt logisk. Det er også poenget. Du har helt rett i at de er overrepresentert i kriminalstatistikken, men å påstå at norske fengsler er sprekkeferdige av folk fra midtøsten og nordafrika er like rett som å påstå at fengslene i Kongo renner over av nordmenn.

Hvis man ønsker å komme kriminalitet til livs så er det vel kanskje like greit å satse på å angripe der hovedvekten av lovbryterne ligger, og det er ikke i gruppen av innvandrere. Nettopp fordi det er som du sier, de er overrepresentert på statistikken. Det vil da også si at det er forholdsvis få som gjør uforholdsmessig mye - og dermed også forholdvis mange nordmenn som gjør forholdsmessig resten.

Personlig stemmer jeg ikke rød-grønt, men du må gjerne klistre på meg de etikettene du ønsker hvis det får deg til å føle deg bedre. I mangel på argumenter så kan jo det å ta mann og ikke ball være et interessant tidtrøyte.

Jeg ser ikke det stikk motsatte du snakker om, for det første så viser du ikke til noe annen statistikk enn dine egne utsagn og for det andre så er det vel ikke sånn at vi skal rette innsatsen i kriminalbekjempelse etter mindretallet?

Sitat av jakk Vis innlegg
Statistikken du refererte til var fra 2006, dette er fra 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=z-D861HxCck
Som du ser så dreier det seg nå i Oslo om en overvekt av utlendinger, altså folk uten norsk statsborgerskap. Da er de ganske så kraftig overrepresentert. Enda flere av dem har utelandske navn.

Jeg forstår at man ikke kan sende folk med norsk statsborgerskap ut av landet på neste fly, så sånn sett har du helt rett i å påpeke at de fleste ugjerninger blir begått av norske medborgere. Men du vinklet det fremdeles på en måte som fikk det til å høres ut som om innvandrere og folk av innvandrerbakgrunn ikke er overrepresenterte i kriminalstatistikken, og da tar du rett og slett feil. Det ville vært å forvrenge fakta.

Hudfarge har ingenting med saken å gjøre, for en bisarr ting å skulle forholde seg til, spør du meg.
Vis hele sitatet...
De er overrrepresenterte, men i det store og det hele så utgjør de forholdsvis få mennesker i forhold til den store mendgen lovbrytere.
Forøvrig har jeg også et utenlandsk navn, men i følge familietreet har vi bodd i Norge i over 250 år - hva gjør det meg til?

Du etterspør nyere statistikk, statistikk kan leses slik fanden leser bibelen - det vet NRK også. Straffereaksjoner i forbrytelsessaker, etter forbrytelsesgruppe og statsborgerskap. 2009. 24' av 29' straffereaksjoner var mot "nordmenn".
27' av 29' straffereaksjoner var mot Europeere.

Sånn sett er det større sjans, mye større sjans faktisk, for at han som harver over dama di, slår ut tanna di mens han stikker av i bilen din med promille er... både hvit og nord-europeer.
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Jeg bor på Heimdal, så om jeg skulle komme over en hvit mærsj'e, full av utagerende afganere\irakere. Så vet jeg at jeg ikke skal smile iaff
Vis hele sitatet...
Best å holde seg innendørs
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Absolutt logisk. Det er også poenget. Du har helt rett i at de er overrepresentert i kriminalstatistikken, men å påstå at norske fengsler er sprekkeferdige av folk fra midtøsten og nordafrika er like rett som å påstå at fengslene i Kongo renner over av nordmenn.

Hvis man ønsker å komme kriminalitet til livs så er det vel kanskje like greit å satse på å angripe der hovedvekten av lovbryterne ligger, og det er ikke i gruppen av innvandrere. Nettopp fordi det er som du sier, de er overrepresentert på statistikken. Det vil da også si at det er forholdsvis få som gjør uforholdsmessig mye - og dermed også forholdvis mange nordmenn som gjør forholdsmessig resten.

Personlig stemmer jeg ikke rød-grønt, men du må gjerne klistre på meg de etikettene du ønsker hvis det får deg til å føle deg bedre. I mangel på argumenter så kan jo det å ta mann og ikke ball være et interessant tidtrøyte.

Jeg ser ikke det stikk motsatte du snakker om, for det første så viser du ikke til noe annen statistikk enn dine egne utsagn og for det andre så er det vel ikke sånn at vi skal rette innsatsen i kriminalbekjempelse etter mindretallet?



De er overrrepresenterte, men i det store og det hele så utgjør de forholdsvis få mennesker i forhold til den store mendgen lovbrytere.
Forøvrig har jeg også et utenlandsk navn, men i følge familietreet har vi bodd i Norge i over 250 år - hva gjør det meg til?

Du etterspør nyere statistikk, statistikk kan leses slik fanden leser bibelen - det vet NRK også. Straffereaksjoner i forbrytelsessaker, etter forbrytelsesgruppe og statsborgerskap. 2009. 24' av 29' straffereaksjoner var mot "nordmenn".
27' av 29' straffereaksjoner var mot Europeere.

Sånn sett er det større sjans, mye større sjans faktisk, for at han som harver over dama di, slår ut tanna di mens han stikker av i bilen din med promille er... både hvit og nord-europeer.
Vis hele sitatet...
Jepp, men hvis dama di blir overfalt og voldtatt på vei hjem fra byen i Oslo så er det 100%!!!!! sikkert at det er en innvandrer

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3028203.ece
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Jepp, men hvis dama di blir overfalt og voldtatt på vei hjem fra byen i Oslo så er det 100%!!!!! sikkert at det er en innvandrer

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3028203.ece
Vis hele sitatet...
Dessverre er sannsynligheten langt høyere for at hun blir voldtatt av noen hun kjenner på nachspiel.
Sitat av luni Vis innlegg
Dessverre er sannsynligheten langt høyere for at hun blir voldtatt av noen hun kjenner på nachspiel.
Vis hele sitatet...
Mulig det, har du noe dokumentasjon på det?
kaospiloten: "Men selv om det er overfallsvoldtektene som får størst medieomtale, skjer syv av ti voldtekter i private hjem. Så mange som ni av ti voldtektsofre sier de kjenner overgrepsmannen." -politidirektør Ingelin Killengreen

artikkel kan leses her: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1819642.ece
Sitat av seven_up Vis innlegg
kaospiloten: "Men selv om det er overfallsvoldtektene som får størst medieomtale, skjer syv av ti voldtekter i private hjem. Så mange som ni av ti voldtektsofre sier de kjenner overgrepsmannen." -politidirektør Ingelin Killengreen

artikkel kan leses her: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1819642.ece
Vis hele sitatet...
Sier ikke noe om bakgrunnen til overgriperen der, bare at de kjenner overgrepsmannen. Ser ut til at økningen av innvandrerkvinner som ender opp på krisesentre bare øker:
http://www.ssb.no/ssp/utg/200804/16/
du spurte vel om tall ang. hvor overgripene skjer i størst grad, nachspiel eller hjem fra byen? det ga jeg ett svar på. ikke etnisk bakgrunn, så ikke det i spørsmålet ditt..
Sitat av seven_up Vis innlegg
du spurte vel om tall ang. hvor overgripene skjer i størst grad, nachspiel eller hjem fra byen? det ga jeg ett svar på. ikke etnisk bakgrunn, så ikke det i spørsmålet ditt..
Vis hele sitatet...
Sant det, selv om ikke det står noe om nachspiel i linken din. Men liker at man er ærlige og ikke prøver å skjule et stort problem. Ta dette feks:
http://www.f-b.no/nyheter/hektisk-so...eret-1.5592437

Krisesenteret i Fredrikstad har ca 50/50 kvinner fra Norge og innvandrerkvinner med en liten overvekt av kvinner av annen etnisk bakgrunn. Regner med at det bor flest etnisk norske kvinner i Fredrikstad/Østfold, så da er det statistisk størst sjansje for en innvandrerkvinne å bli voldtatt/utsatt for overgrep/vold.
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Krisesenteret i Fredrikstad har ca 50/50 kvinner fra Norge og innvandrerkvinner med en liten overvekt av kvinner av annen etnisk bakgrunn. Regner med at det bor flest etnisk norske kvinner i Fredrikstad/Østfold, så da er det statistisk størst sjansje for en innvandrerkvinne å bli voldtatt/utsatt for overgrep/vold.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan overhodet ikke konkludere med det. Norske kvinner har i langt større grad enn innvandrerkvinner et sosialt nettverk å støtte seg på, og det er dermed grunn til å anta at flere norske kvinner finner andre løsninger, som venner, familie eller egen leilighet fremfor krisesentre ved misbruk. Det gjelder å reflektere litt over hva man leser i avisene også.
Sitat av luni Vis innlegg
Nei, du kan overhodet ikke konkludere med det. Norske kvinner har i langt større grad enn innvandrerkvinner et sosialt nettverk å støtte seg på, og det er dermed grunn til å anta at flere norske kvinner finner andre løsninger, som venner, familie eller egen leilighet fremfor krisesentre ved misbruk. Det gjelder å reflektere litt over hva man leser i avisene også.
Vis hele sitatet...
Jeg vil vel heller tro at det er lettere for norske kvinner med sitt sosiale nettverk å komme seg til krisesentre en innvandrer kvinner som med et veldig lite nettverk og språkproblemer sikkert ikke engang vet om krisesentre.
Det vil jo være nærliggende å tro å folkeslag som er mer tilbøyelige til overfallsvoldtekter også er mer tilbøyelige til andre voldtekter.
Det er ingen grunn til at de ikke skulle være det logisk sett.

Det gjelder å reflektere litt ja..

Sitat av luni Vis innlegg
Dessverre er sannsynligheten langt høyere for at hun blir voldtatt av noen hun kjenner på nachspiel.
Vis hele sitatet...
Ja ihvertfall hvis hun kjenner en innvandrer ..
Sist endret av Sopptorsk; 3. februar 2011 kl. 00:12.