Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 40758
IDwax, hvor får du kjøpt den? Og hva kosten den sånn ca?
En kompis av meg brukte DAX green i 4 år. Dette endret seg en dag hvor han dro til svømmebassenget. Han stupte uti, kom opp fra vannet, ristet på hodet og dro hånden igjennom håret. Plutselig hørte han folk som lo og gispet rudnt seg, og han så på hånden sin.

Midt i hånden lå en svære kladd med hår, som han hadde dratt av hodet. Han hadde fått den verste månen tenkelig.

Dette var for meg et bevis på at DAX ikke skal brukes i hår... Men kanskje til å smure mutterne på mopeden.
prøv gelatin (helst pulver, det er lettere) - gammalt pønkeknep, billig, holder i flere dager og har aldri skadet håret mitt ; )
hmm... snakk om freakforum ass... diskuterer hår-produkter som en annen homo-gjeng...:P

Kjøpt voks på prix til 50 kroner, duger den!
Hvem faen betaler over 200kr for voks? Sykeste jeg har hørt i hele dag Funker da like fint med en til rundt en 50 - 60 kr på Rimi.
Har vel brukt alt mulig av voks og gele siden jeg var vel 11-12, nå er jeg 20 og har nesten tykkere hår idag en når jeg var 12
Jeg har hørt at en blanding av rød swix og grønn Phil's gir en uslåelig hårsveis.

Vaskes ut igjen med esco b eller jotun 10 !
haha eid..! eller motorolje fra bilen/mopeden, funker fint som vox d og.. kan enkelt vaskes ut i diesel, eller sabilex for de som er hobby-sosser...
Jadda, det var veldig morsomt, men nå kan vi godt prøve å peile oss inn på ett litt mer saklig nivå...
Sitat av SaxonNOR
hmm... snakk om freakforum ass... diskuterer hår-produkter som en annen homo-gjeng...:P
Vis hele sitatet...
Snakker om idiot. Er du så usikker på din egen seksualitet at du ikke tåler en diskusjon om hårprodukter? Hårprodukter de alle fleste bruker til daglig. Er det homofilt?
Da er du i sannhet en uvitende idiot.
Har brukt sweet georgia, rød og blå dax i perioder over 6-7 år nå.. Ingenting som tyder på at jeg skal bli skallet though.. Lønner seg forresten å blande rød og blå dax sammen, mye lettere å ta i håret ;p

Bruker for det meste sølv renatien nå, men den funker ikke så godt på lengre hår. Det heter forresten RETTEtang, og ikke glattetang.
Sist endret av dirtyp0p; 27. november 2006 kl. 22:54.
Prøver å slutte å prøve dax selv, bruker den til regnvær og fotballkamper. Har merket at diverse "paster" får dax'en til å forsvinne ut av håret, kanskje noe med at pasten selv blander seg med dax'en og skyller den lett ut. Har da hatt i dax en dag, dusje neste morgen, ta i paste, dusje mot kvelden / neste morgen igjen. Er jo en tungvint prosess, men regner med det funker om du bare bruker pasten som en type shampo også.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Zepplin
Prøver å slutte å prøve dax selv, bruker den til regnvær og fotballkamper.
Vis hele sitatet...
Hvem er du? Christiano Ronaldo? Trenger for guds skyld ikke bruke voks når du spiller fotballkamp.
Jeg er glad jeg endelig har klyppet meg kort. Hadde et enormt bruk av Dax når håret gikk langt under hake- partiet.

Siden jeg er servitør på Hotell Ullensvang (faktisk veldig seriøst hotell), så måtte jeg nok klippe meg. Begynner å frykte for håret, synet og helsen min når jeg leser dette.
tnt: Kan jeg vel velge selv? Om du vil løpe rundt på banen og se jevlig ut er vel opptil deg ?(Nei, sier ikke jeg ser jevlig ut uten dax ) Og ja, jeg er Christiano...
Dirtypop:

Det heter hverken rette tag eller glatte tang, det heter Jarnet. Alle rundt meg veg vet att jeg kaller det for jarnet. Gidder ikke å si, nei folkens no må jeg inn på rommet å bruke rettetanga.......
Liker å ha "langt" hår, bortsett fra at jeg har brukt lue de siste 5 ukene, pga frisøren klipte bolleklipp til meg, når jeg sa jeg fortsatt skulle ha langt hår. Værste du kan gjøre med meg er å fucke håret mitt.
Før jeg hadde langt hår, luktet jeg på den grå renati lukta i to år, så fudge rundt ett (ble lei). Bra med langt hår, da slipper du bruke slikt. Kunn å brule jarnet...
Sist endret av spirith; 27. november 2006 kl. 23:44.
Jeg brukte DAX i tenårene, og håret falt av litt etter litt fra jeg var 19 år. Nå sitter jeg igjen som skalleper, kun hår på sidene
Sist endret av Vaktbikkja; 28. november 2006 kl. 07:51.
Leser igjennom her, og ser for meg den dårlige reklamen :P

*ruller inn på en teenager som grauter dax i håret*, *gal blondine entrer med telefon på øret og mora i andre enden*
"å herregud, dax.. nei uff. Det er for hardt for håret ditt vennen min.. Prøv denne! For _DU_ er verdt det!" *gal blondine trippe rundt som en sinnsyk elefant i leiligheta si* *the end*
Sist endret av catolh; 28. november 2006 kl. 08:24.
Vet ikke om dette har blitt nevnt før, siden jeg ikke gadd å lese igjennom hele tråden, men;

Jeg brukte også Dax før, og ett godt tips som fungerte veldig godt for meg, var å smøre shampo godt inni håret FØR jeg bløtte det.
Det har blitt nevnt før ja...
Jeg bruker grønn dax, og dobel dush eller hva faen den heter...
Når jeg gnir det inn i håret før jeg bruker vann, så blir det en helt forjævelig lukt
Det lukter smør som har stått på benken i 3 timer på en varm sommerdag...

Men ellers takk for tipset
Bruker den röde, og kan rive ut never med löshår fra hodet, selvom det er sannsynligvis fordi det naturlige hårtapet klistrer seg sammen med resten. Tror uansett ikke de greiene er spesielt bra for håret, men frisörer er jo en tanke hysteriske også...
Bruk MudWax/Renati og sleng på ei ert med rød dax før du sklir ut døra - sitter som smurt, og du har ikkje noke store problem med å vaske det ut, siden mengden med dax er så pass liten, nok til å få litt hold på dei større frisyrene
Tror vel mange av dere her som sier at dere mister håret er i den "fasen" at man mister hår, dette gjør vel kanskje 10-20% av menn over 20++ så jeg tror ikke dax ødelegger så mye i seg selv men det er det jeg tror til en flokk 1o åringer mister håret etter og ha klint oppi en bøtte men den dritten...
Sitat av Pinh34d
Bruker den röde, og kan rive ut never med löshår fra hodet, selvom det er sannsynligvis fordi det naturlige hårtapet klistrer seg sammen med resten.
Vis hele sitatet...
Tror du har et poeng der. Normalt mister man jo rundt 100 (mer enn 100, ifølge mange) hårstrå fra hodet hver eneste dag.
Brukte mye Dax før men ble lei av at håret ALDRI var rent så jeg slutta med det. Uten tvil den sterkeste voksen jeg har prøvd. Bruker nå Renati voksne og må si den er meget bra. Har prøvd mange andre men ingen gir i nærheten av samme hold som renatin (Utenom Dax). Har prøvd både den hvite å den svarte. Og synes begge er bra. Den hvite skal visst være litt mindre hold i, men det har jeg ikke merket. Morten Gamst Pedersen bruker foresten den svarte
etter min erfaring, så er ikke renati så bra...Kjøpte den grå renati boksen for noen dager siden, og vil ikke si at det akkurat var et kupp. Synes GelWax fra H&M er mye bedre..
Brukte forresten 169kr på den jævla boksen
Noen som har en bra hårvoks/gele å anbefale til en med litt langt og tjukt hår, og skal få håret til å gå opp?
Sist endret av madano; 6. desember 2006 kl. 19:17.
Sitat av Konamixx
Brukte mye Dax før men ble lei av at håret ALDRI var rent så jeg slutta med det. Uten tvil den sterkeste voksen jeg har prøvd. Bruker nå Renati voksne og må si den er meget bra. Har prøvd mange andre men ingen gir i nærheten av samme hold som renatin (Utenom Dax). Har prøvd både den hvite å den svarte. Og synes begge er bra. Den hvite skal visst være litt mindre hold i, men det har jeg ikke merket. Morten Gamst Pedersen bruker foresten den svarte
Vis hele sitatet...
Sier'u det? Da må jeg jammen løpe å kjøpe et eksemplar...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
ingen som faktisk har hørt om renati ROCK HARD... er ikke klissete så lenge du ikke dynger oppi et tonn og er lett og vaske ut og har veldig bra hold... koster vel 180-200 spenn for en box :P
Brukt dax nå i alle år (den røde) og merker at jeg har hånda fullt av løse hår etter jeg har klint det inn, men utover har jeg ikke merka noe enda (17 år) så vi får nå se hvordan det går.. nyttter ikke tro på alle rykter som finnes her i verden, da hadde man blitt nervevrak. og blind, wtf? sikkert solgt det i Norge da liksom.
Sitat av s0ndr3
ingen som faktisk har hørt om renati ROCK HARD... er ikke klissete så lenge du ikke dynger oppi et tonn og er lett og vaske ut og har veldig bra hold... koster vel 180-200 spenn for en box :P
Vis hele sitatet...
Den har jeg, kjøpte feil men jeg synes den funke bra så jeg er fornøyd. Enkel å vaske ut.
Sist endret av 3RD; 27. september 2007 kl. 20:33.
Før og tildels nå , drar jeg ut hår fra hodet mitt.
Mamma kommenterte det i februar engang at jeg begynte å bli tynn i hodebunnen(noe som slettes ikke er normalt for en 14åring) , etterhvert ble det verre, og man kunne se hodebunnen min _godt_ bak.
Jeg bruker Renati, men tror ikke det har noe med det å gjøre, kostholdet mitt sugde som faen (ei brødskive om dagen og resten godteri og cola ) .
Nå har jeg endre kostholdet mitt noe ekstremt, begynt å ta b-vitamin (som er for hud , hår og negler) og nå er håret på god vei tilbake .
lol, mobbe-bombe om man får måne som 14 åring da
men renati is tha shitt!
men hvorfor dra opp en gammel tråd om hårvoks?:P
Sitat av christian.!.!
lol, mobbe-bombe om man får måne som 14 åring da
men renati is tha shitt!
men hvorfor dra opp en gammel tråd om hårvoks?:P
Vis hele sitatet...
Haha, vet

Du så / ser det ikke så jævlig godt, men jeg kjenner det fortsatt .
bruk gelwox fra h&m koster 35,- synes denne er like god som renati
Jeg skjønner ikke at folk her sier at de har blitt tynne på toppen på grunn av voks. Greit nok at folk mister litt og har blitt litt tynnere i håret under Dax-perioden, det er normal, men hvis man barberer seg glatt på toppen vil håret vokse på nytt, og all dax kjemikaliene som var i håret vil bli borte. Alt som har med måne og permament hårtap å gjøre har kun noe med genene til familien og kostholdet. Jeg har noen kompiser som begynner å miste håret allerde i en ung alder, men ikke på grunn av voks-bruken deres, men på grunn av genene til mor og far. Så her må man skille mellom hårtap under hardcore voks-periode, og hårtap som permament er koblet til familie.
Når du kapsler inn håret ditt, så må du nesten regne med at det faller litt av, her og der.
Viss du er skikkelig redd for å miste håret ditt, så kan du bare unngå å bruke voks/gel/spray etc.
Så enkelt er det :-P

Men "mange" hårprodukter inneholder stoffer som ikke er bra for håret i det hele tatt.
Eller hodebunnen, for den saks skyld.
Og det er jo stadig vekk noe i media om folk som mister håret og får hodebunns sykdommer eller brannskader av diverse hårprodukter.
Men det er sjeldent mer enn 5 av de 20 000 som bruker produktet som får noen reaksjon.
Og likevel blir det tatt av markedet.
- Rart det der!
Blir som å gjøre nøtter ulovlig, fordi noen er allergiske mot det.

Faren min begynnte forresten å miste håret da han var 14 - 15år, så det er jo ikke nødvendigvis voksen som gjør det! xD
Bruker vanlig shockwaves jeg. Har ikke merket noe negativt ennå
▼ ... over en måned senere ... ▼
Den røde boxen med Dax er jo som vaselin banda med et eller annent sterkt.. Hehe får det nesten aldri ut.. Dessuten er det et helvete og vaske henda etterpå xD
Sitat av christian.!.!
lol, mobbe-bombe om man får måne som 14 åring da
men renati is tha shitt!
men hvorfor dra opp en gammel tråd om hårvoks?:P
Vis hele sitatet...
Word, renati er best
å herregud husker jeg brukte dax før den grønne boxen!
tok sikkert 5 stk dusjer før alt var ut av håret mitt!
værste jeg har vært borti

renati is still tha shitt
Sitat av Alex90
Word, renati er best
Vis hele sitatet...
Renati lukter te punktum,blir kvalm av den jævlige lukten.

Jeg syntes maria nila, trevorsorbie og fudge er tingen. den siste liker jeg aller best !

Syntes folk burde bruke litt peng å kjøpe hår produkter på frisørsalonger, i stedet for det dritet du får kjøpt i dagligvare butikker / h & m + cubus+++. DEre kunne like godt stylet håret deres med superlim.
Det er en gang jeg kjøpte ett hårstyle produkt fra en rimi butikk, define tror jeg den het, syntes det var rett å slett elendig, frisøren (kick) jeg går til likte det lite , å ambefalte meg å kjøpe produkter på frisørsalonger.
Siden den tiden har jeg bare kjøpt hårstylingsprodukter på frisørsalonger, er meeeget fornøyt!
Sist endret av Spelly; 12. november 2007 kl. 23:36.
maria nila? tror du geakse'ene her inne er fashion queens eller ?
Selv bruker jeg (paste'n?) L'oreal Tec Playball. Den blå.
Kjøper den for 200,- på frisørsalongen. Helt greit hold, omtrent som Renati. Pleier også å spraye lett over med en lett hårspray, holder perfekt til min frisyre. Er svært fornøyd, men dette passer dårlig til mange av vennene mine.

Her ute er det et helt idrettslag som er kjent for å bruke DAX. De er også kjent som huleboerne. Skulderlangt hår med DAX i, ser helt forjævlig ut. Satt og diskuterte dette med frisøren en gang. "Nei, av alle slags stoff som selges lovlig på det norske markedet i dag, er DAX det uten tvil jævligste. Særlig emd tanke på at det skal i håret. Jævligere voks finner du ikke. Vi har prøvd med vanlig shampo, grønnsåpe og salmiakk, men det går altså IKKE ut av håret. Det e helt forferdelig og burde totalforbys."

Farfar mener jo at det er unødvendig å bruke penger på voks i det hele tatt. "Faen a, det går jo så jævli me pæng på det der tulle. Veit du ka vi gjor? Bærre hælt ei nævva sokker nedi et vannglass og blanda ut. Siesleik av sukkervann! Billig og bra."
Han ble engasjert i den debatten, skal si...
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av christian.!.!
maria nila? tror du geakse'ene her inne er fashion queens eller ?
Vis hele sitatet...
haha! eid!
Sitat av christian.!.!
maria nila? tror du geakse'ene her inne er fashion queens eller ?
Vis hele sitatet...
Selvom du ikke er det, er jeg helt sikker på at noen brukere er det her inne
Grunnen til at Dax ikke er likt av frisører er fordi de ikke får den ut. Så lenge du tar den ut før du stikker til frisøren, er det ikke et problem. Den ødelegger ikke håret eller hodebunnen din. Da må det kjemiske stoffer til. Jeg får den lett ut om jeg tar shampo i håret før jeg gjør det vått. Det samme gjelder håndvasken. Får man den ikke ut, bruker man for kaldt vann. Og da vasker man hendene generelt feil uansett. Dax er forøverig det eneste jeg har funnet som funker for mitt hår også. Det samme har frisørene mine sagt.
One of the good guys
2rs1's Avatar
brukte dax (både rød og blå), men stoppa med det siden det var et rent helvette å få ut av håret. Zalo funker til en viss grad, men fikk det liksom ikke heelt ut fordet. Endte opp med at voksen ble liggende noe som etterhvert førte til at hodebunnen min fikk alvorlige pusteproblemer. Håret redda jeg, men hadde noe evig problemer med flass etter det.

Bruker i dag d:fi, enkelt og greit pga. voksen er genial, vasker seg lett ut og ikke minst den lukter magisk
Hadde et hårprodukt en gang.. Fikk det til 12- eller 13-årsdagen tror jeg. Ga det bort til en her på forumet som delbetaling for at han hjalp meg med nettet her hjemme
Nå bruker jeg barbermaskin for å holde håret i sjakk. Klipper til 3mm og venter til jeg våkner med sovesveis, da klipper jeg igjen.
Der må jeg arrestere deg, Mushy. Den røde Dax'en kan være skadelig for håret. Dersom man ikke vasker den ut godt nok kan den tette hodebunnen så hårrøttene ikke får puste. Det kan føre til hårtap.

Ikke for det, jeg bruker rød Dax hele tiden (har utrolig tykt og stritt hår, kombiner dette med fall og verver over alt, og du har en vinnermix!) uten noe problem. Jeg vasker bare tørt hår med Zalo før jeg dusjer som vanlig.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av spelley
...frisøren (kick) jeg går til likte det lite , å ambefalte meg å kjøpe produkter på frisørsalonger...!
Vis hele sitatet...
Bombe!