Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 780
lurte på om det finnes noen dokumentarer eller form for rekonstruksjon av 1972 olympic games munich?
noen som har hørt om det?

leste en artikell om dette her å det hørtes veldig spennende ut
Det er laget både en dokumentar og en film basert på hendelsene. Husker ikke navnet på dokumentaren, men leter du på imdb.com kan det være du finner det ut der. Filmen som er basert hendelsene heter "Munich".
Filmen heter Munich og er en film basert på hendelsene. Sett den tre ganger allerede, alltid like god

http://imdb.com/title/tt0408306/
neeei serr er det den... hehe takk den er ikke så gammel så den finner man da fort på nette!! takk
Har den selv og er veldig bra.. Men den handler mest om det som skjedde etter munich.. Men du får se en god del fra selve munich også
Denne Munichfilmen glorifiserer vel Israelske hevnaksjoner, noe annet kan man vel ikke forvente fra fanskaren i USA. Jeg synes filmen var god propaganda i "alle muslimer er terrorister"-tonen som man jevnt hører derfra.

Jeg så en dokumentar på National Geographic her om dagen, som også var VELDIG pro-Israel. Al-Arabia jobber vistnok med en produksjon som skal være det de kaller nøytral...

Er også interessert i å finne ut mer om dette, men jeg tror det er veldig vanskelig å finne gode og nøytrale produksjoner.
Sitat av Thedeeq
Denne Munichfilmen glorifiserer vel Israelske hevnaksjoner, noe annet kan man vel ikke forvente fra fanskaren i USA. Jeg synes filmen var god propaganda i "alle muslimer er terrorister"-tonen som man jevnt hører derfra..
Vis hele sitatet...
Har du sett filmen vil du forstå at selve budskapet er hvor håpløst det er å slå tilbake med samme medisin, og ikke en glorifisering. Dog er det at Palestinske familier samles foran TVen og jubler etter at de Israelske OL-utøverne er drept en relativt énsporet vinkling. Dog er det også å påpekte realiteter.
Må støtte Marken her. "Munich" er slett ingen glorifisering av Israel's hevnaksjoner.
Sitat av Angry
Må støtte Marken her. "Munich" er slett ingen glorifisering av Israel's hevnaksjoner.
Vis hele sitatet...
Dette er helt riktig den er til og med kritisert for det stikk motsatte. Filmen er vel verd å se, og den gir en god beskrivelse av tiden rundt hendelsen. Etter min mening en av de beste filmene Spielberg noen gang har laget.
Ja, alle snakker om den nye filmen, men nå fant jeg endelig dokumentaren. Dokumentaren heter "One Day in September", skal vist være veldig bra. http://imdb.com/title/tt0230591/?fr=...Q__;fc=1;ft=20
Jeg oppfattet det som en glorifisering, men så er jeg også spesielt negativ mot Israel. Uten å ta den diskusjonen nå, så føler jeg at de bruker sin egen tragedie som en grunn for at de selv kan rasere og plage et annet folkeslag.

Palestinere jublet også ganske vilt etter WTC-aksjonene, noe jeg heller ikke "godtar". Men sånn er det nå når man blir presset dypt ned i søla.

Tips: Se på et verdenskart fra 1950 og dra konklusjonen, der var det et stort land som het Palestina (som på mystisk vis er okkupert og bosatt, noe som er ulovlig).

Mossad (sikkert ikke skrevet riktig) har jo en historie på hvordan de opererer. De var jo en kar på Lillehammer en gang.
Stemmer Thedeeg, de knerta ned en fyr i lillehammer en gang, feil fyr og, om jeg ikke tar feil.

Forøvrig heter byen München på norsk(og tysk)