Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 2707
Jeg har for tiden merket at disse søpplete kanalene, fimet med lettutstyr, har begynnt å sende mølet sitt, også etter kl. 11 på formiddagen.
Siden det ikke gikk noe annet på så tok jeg en titt. Dette var en av de amerikanske versjonene, levert med krokodille tårer og "Halleluja" etter hvert 5 ord.
Greia handelt og en mann som var homofil. Først drittsnakket de faren hans, siden han også egentilg var homofil og sa at han ikke var en god far, som sikkert var sant, men de begrunnet dette med "hans sexuelle avvik". Mannen som var homofil hadde blitt frelst i et slags, i mine øyne okult anti homo sekt, de de sang halleluja sanger mens de gjorde en håndbevegelse som minnet sterkt om den 100 000 av Nasjonal sosialister brukte i tyskaland i slutten av 30'åra. Også begynnte han å snakke nedverdigende og homofile, og benektet at han selv var homofil. På slutten av denne reportasjen ser man en hulkende kristen kjerring som gråter på hans veiene, og sier at man ikke dømme ham for at han en gang VAR homofil!

Jeg trodde slik tenkning hørte til 50'år her i norge. Og i Amerika og andre skinnhellige nasjoner....
Det beste er at etter denne "700 club" reportasjen er ferdig, så ser man hvem som har leid inn sendingen------ Verdi kanalen???

Homohets og Homosjikane, er det verdier vi vil ha sammfunnet vårt?
Helt på trynet spør du meg!
Selv er jeg ateist, og har kanskje et litt fientlig syn på kristendommen!
Men jeg mener klart at religion er med på å bygge opp dårlige verdier i samfunnet!

Det du kom med nå var et godt eksempel!

I et samfunn handler alt om toleranse og respekt for enkeltpersoners eksistens og deres verdisyn! Kristendommen har klare fordommer mot andre menneskers syn på saker og ting, og det irriterer meg!

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle kristne, men de få som er blant de mer ekstreme!
Slike ekstrimister burde legges inn!
Sitat av Blomsen Jr.
Helt på trynet spør du meg!
Selv er jeg ateist, og har kanskje et litt fientlig syn på kristendommen!
Men jeg mener klart at religion er med på å bygge opp dårlige verdier i samfunnet!

Det du kom med nå var et godt eksempel!

I et samfunn handler alt om toleranse og respekt for enkeltpersoners eksistens og deres verdisyn! Kristendommen har klare fordommer mot andre menneskers syn på saker og ting, og det irriterer meg!

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle kristne, men de få som er blant de mer ekstreme!
Slike ekstrimister burde legges inn!
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig!
Håper kirken mister all sin makt og sin innflytelse på samfunnet vårt, og alle de folka blir lagt inn! =) Hadde løst endel av våres samfunss problemer!
Du ser ikke noe selvmotsigende i at du sier at du er fientlig mot kristendommen, samtidig som du mener at et samfunn skulle handle om respekt for alle osv...?
Nja, kanskje! Men jeg ser ikke fiendtlig på hele religionen, bare deler av den! Som bl. a. de delene som blir utnyttet av ekstreme grupper til å sjikanere andre!
Det er klart at det er opp til hver ankelt å tolke sin religion, og noen gjør det på en forferdelig måte! Det er disse jeg på forakter mest! Folk som Mech beskriver!

Og fordi noen grupper har så ekstreme syn på samfunnet og dets verdier, tviler jeg neppe at det å være fiendtlig mot dem, skaper en dobbeltmoral som krenker samfunnet! Så nei, det er vel egentlig ikke så selvmotsigende!
Personlig så skjønner jeg ikke hvordan religion kan få så stor innflytelse på folk.
Men dette vi ser her er toppen av kaka. Altså ekstremistene. Slike finner man i alle religioner.
Og etter mitt syn, så er det de som fucker opp alt. Jeg har ikke respekt for noen religioner. Nettopp fordi de har noen forvridde syn på altfor mange ting.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet
Du ser ikke noe selvmotsigende i at du sier at du er fientlig mot kristendommen, samtidig som du mener at et samfunn skulle handle om respekt for alle osv...?
Vis hele sitatet...
Til det ville eg enkelt og greit ha svart at dei som viser meg respekt, får mi respekt. Folk som derimot opent kritiserer homofile bryt såpass klart med mitt menneskesyn, og spesielt dersom dei kritiserer homofile i det offentlege rom, at dei har ikkje lenger rett til den respekten.

Det går begge vegar: viser dei respekt for andre, får dei ha meiningane sine i fred. Men den dagen dei skal påstå at noko er synd, og sei at alle synderar havner i helvete, og i tillegg bruke /offentleg/ TV-tid på dette, så har dei IMHO gått over streken, og har ikkje mi respekt for sine meininger lenger.
Alt som har med kristendom burde vært banned! De gjør alt for å presse deres synspunkt inn på oss "normal".
Jeg respekterer at de har en annen tro enn meg, men når jeg får den trøkt opp i rævva på meg, da blir jeg forbanna!
Hver gang jeg ser på slike tv kanaler med relgion begrensa innhold blir jeg kvalm.
Verste er jo at salen der sendinga blir filma er fylt til randen med idioter som faktisk
betaler penger for å sitte å høre om og om igjen om homofili og andre ting man kommer til helvette for.
Relgion er verdens største form for svindel. Undertrykker de troende og får dem til å
betale penger for evig frelse.

Kristendom har sikkert mange fine regler og verdier (som nestekjærlighet, den gylne regel og de 10 bud) som blir flittig brukt i samfunnet vårt i dag, men jeg er ikke glad i hele konseptet bak: "tro ellers kommer du til helvette". Det er jo en fryktelig måte å få folk til å tro det samme som deg på.
Sitat av Dj-Dolli
Jeg er helt enig!
Håper kirken mister all sin makt og sin innflytelse på samfunnet vårt, og alle de folka blir lagt inn! =) Hadde løst endel av våres samfunss problemer!
Vis hele sitatet...
Nå har ikke kirken så mye makt at det er noe spesielt å snakke om.
Protestantisme er en nokså diskre gren innen Kristendommen.
Det som derimot er helt på trynet er slik som han sier i første post, Johovas vitner, Misjons leirer, og andre ekstremistiske retninger er helt bak mål...
Sitat av slashdot
Til det ville eg enkelt og greit ha svart at dei som viser meg respekt, får mi respekt. Folk som derimot opent kritiserer homofile bryt såpass klart med mitt menneskesyn, og spesielt dersom dei kritiserer homofile i det offentlege rom, at dei har ikkje lenger rett til den respekten.

Det går begge vegar: viser dei respekt for andre, får dei ha meiningane sine i fred. Men den dagen dei skal påstå at noko er synd, og sei at alle synderar havner i helvete, og i tillegg bruke /offentleg/ TV-tid på dette, så har dei IMHO gått over streken, og har ikkje mi respekt for sine meininger lenger.
Vis hele sitatet...
Joa, den er egentlig grei nok den, men når man starter med så aggressive holdninger som flere her har, så syns jeg ikke de er noe bedre selv.

For the record: finnes ikke kristen eller noe sånt selv, og er absolutt ikke begeistra for alle disse ekstreme tullingene som blir beskrevet i første post her, eller holdningene deres, men jeg mener at det er et viktig prinsipp her: Man ikke skal senke seg ned til samme nivå som "motstanderne" sine (gjelder i de fleste sammenhenger - f.ex. kamp mot terror osv) samme hva. Går man ned til deres nivå, hvorfor er vårt system, vår tro, våre meninger eller lover da noe bedre?
Alle har sitt syn på hvordan ting skal være og ikke være. Selv synes jeg homofile er like ille som pedofile og nekrofile for den saks skyld. De er ikke "normale". De er avvik. Hadde alle vært homofile hadde ikke menneskene overlevd. Mennesker er skapt med kukk og fitte, og resten sier seg vell selv.

Jehovas Vitner, Smiths Venner, Mormoner osv er ikke noe værre en Statskirken. De har bare tolket bibelen litt anderledes og følger litt andre regler. Jeg er ikke kristen selv, på noen som helst måte.

Ang kristenskiten som sendes på TV må de nesten få ha sin del av underholdningen på TV, akkuratt som alle fotball idioter får sin del.
Det er STOR forskjell på homofile og pedofile..

Tenk på dem som har fått livet sitt ødelagt pga en kåt pedofil. Og en gutt som er sammen med en annen..Ser du ikke forskjellen?

Homofile "ødelegger" for seg sjøl og ikke andre, men Pedofile ødelegger for andre..
Sist endret av Drit God; 20. august 2006 kl. 19:37.
Sitat av Boller
Det er STOR forskjell på homofile og pedofile..

Tenk på dem som har fått livet sitt ødelagt pga en kåt pedofil. Og en gutt som er sammen med en annen..Ser du ikke forskjellen?

Homofile "ødelegger" for seg sjøl og ikke andre, men Pedofile ødelegger for andre..
Vis hele sitatet...

Var ikke sånn jeg mente det. Begge to er avvik fra det som er normalt. Ingen kan komme
å si at det er normalt og helt OK å være homofil.
er ganske enig med atomet i det at man bør prøve å ikke falle ned på samme nivå som "motstanderne".
kristendomen og andre relgioner skaper noen dårlige verdier(selfølgelig er det bra verdier flere relgioner fremhever), fordommer og annet dritt mellom mennesker så derfor syntes jeg at kristendommen og andre relgioner er no dritt, men har ikke noe imot folka bare relgionen.

kiminator: ser ikke hva som er så galt med homofile, tviler på det plutselig at de skal overtale hele menneskeheten til å bli homo og hvertfall ikke få det til.
nekrofili skader jo egfentlig ikke noen får de de forgriper seg på er jo døde, men må nesten si at nekrofili høres "litt" ekkelt ut.
men homofile kan egentlig ikke sammenlignes med pedofile fordi de forgriper seg på barn og det er IKKE akseptabelt.
Sist endret av HMX; 20. august 2006 kl. 19:47.
Sitat av kiminator
Alle har sitt syn på hvordan ting skal være og ikke være. Selv synes jeg homofile er like ille som pedofile og nekrofile for den saks skyld. De er ikke "normale". De er avvik. Hadde alle vært homofile hadde ikke menneskene overlevd. Mennesker er skapt med kukk og fitte, og resten sier seg vell selv.
Vis hele sitatet...
det er vel kanskje litt værre at folk går å knuller døde folk enn at gutter holder på
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av kiminator
Var ikke sånn jeg mente det. Begge to er avvik fra det som er normalt.
Vis hele sitatet...
Vel, er du så smart at du kan definere hva "normalt" er for noe? Tror du bet over mer du kan svelge med den uttalelsen.
Normalt er et definisjonsspørsmål, og bestemmes ofte av ens kultur, familie og tradisjoner.
heh, er ganske morsomt å høre at alle her er imot religion. Som har faktisk gitt en god del godt til verden. Selv er jeg kristen men selv går jeg ikke rundt, og sier dritt om andre. siden det er noe man har lært seg som kristen. Er utrolig imot disse programmene, som jeg kaller dritt i seg selv. Men er også veldig lei av at "hele norge" er så lei kristendom.
Man skal alltid respektere troen til en person sånn synes jeg det er. Ser selv på Verdikanalen, men da er det bare musikk det gjelder(rock osv). Men hvorfor kritiserer vi bare kristendom på forumer, er det ikke mange andre dere kan kritisere, som Islam (som steiner/henger folk), jødene osv..

skål
Sitat av kiminator
Var ikke sånn jeg mente det. Begge to er avvik fra det som er normalt. Ingen kan komme
å si at det er normalt og helt OK å være homofil.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ingen komme og si det? og hva er egentlig "normalt"? Er du egentlig seriøs, jeg har (helt seriøst) problemer med å tro at du mener det du skriver. Hvorfor kan det ikke være helt ok å være homofil? Det er ikke noe logikk i at homofili er noe mer galt eller riktig enn heterofili selvom det er flere som praktiserer heterofili. Kan du utdype hva du egentlig mener?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av ZeroZ
Men hvorfor kritiserer vi bare kristendom på forumer, er det ikke mange andre dere kan kritisere, som Islam (som steiner/henger folk), jødene osv..

skål
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål og for å svare på dette: Det ser ut som om skrekken sitter godt i folket enda, for kristne kan man hetse, men så fort man sier noe om islam eller jødedom er man en "rasist". Også har vi jo 11. september og krigen mot terror hengende over oss enda.

Det kan jo også komme av at vi ikke møter de to relegionene så ofte. (annet enn i storbyer, selv her i trondheim merker jeg ikke noe spesiellt fra noen av partene).
Sitat av Dodecha
Vel, er du så smart at du kan definere hva "normalt" er for noe? Tror du bet over mer du kan svelge med den uttalelsen.
Normalt er et definisjonsspørsmål, og bestemmes ofte av ens kultur, familie og tradisjoner.
Vis hele sitatet...
Er vanskelig å definere normalt hvis du hadde spurt meg om det er "normalt" at gutter har langt hår, eller om det er "normalt" å sitte foran datan 8 timer om dagen. Men når det kommer til om det er "normalt" å være homofil synes jeg det ikke er vanskelig å svare i det hele tatt. Noen ble skapt med kukk, noen ble skapt med fitte og det er det som skal til for å føre rasen vår videre. Da sier det seg selv at det ikke er "normalt" å knulle en gutt i rompa, pga at det ikke fører til at vi formere oss.

Selvfølgelig er det værre at en gammel gris knuller et spedbarn, men poenget mitt er at det ikke er ok å knulle en gutt i rompa heller. Begge parter, både homofile og pedofile, gjør noe som ikke er ment for å gjøres.

Edit: Vet jeg kanskje tar i litt hardt her nå, men prøver å få frem et poeng. Homoer får knulle hverandre i toern så mye de vil for min del, men de trenger ikke å forvente at jeg skal si at det er ok. De har sin mening, jeg har min.
Sist endret av kiminator; 20. august 2006 kl. 20:03.
har ikke sagt at det bare er kristendommen som jeg ikke liker.
og har også sagt at relgion fremhever også gode verdier, men de gode verdiene finner man vel i mennesker gennerelt.

OT: ja det er bra du har din mening kiminator for hvis ikke hadde dette sikkert blitt en mye kjedeligere diskusjon
Sist endret av HMX; 20. august 2006 kl. 20:08.
Sitat av kiminator
Homoer får knulle hverandre i toern så mye de vil for min del, men de trenger ikke å forvente at jeg skal si at det er ok. De har sin mening, jeg har min.
Vis hele sitatet...
Altså, man knuller stort sett ikke for å føre rasen videre. De færreste får vel heller ikke barn for å føre rasen videre. Det er private valg som enkeltmennesker gjør, og som samfunnet generelt ikke har noe med å gjøre. Så hvorfor synes du ikke at det er ok når to gutter\menn har sex? Så lenge du ikke tilhører en religion som klart sier at homofili er galt kan jeg bare ikke fatte at du ikke synes det er ok.

Kanskje det er jeg som er treig, men kan du ikke prøve å utdype hva du mener enda mer?
Kiminator: er du imot bruk av kondom?
eneste argumentet du har er at gutt+gutt ikke kan få barn, men gutt+jente+kondom får jo heller ikke barn.
folk puler støtt og stadig, men ender ofte bare opp med 2 barn.
Jeg føler det samme for kristendommen som jeg gjør for fotball: Jeg har ikke noe imot sporten, det er tilhengerne som er problemet
En av mine gode (mannlige) venner er homofil, samt min en nær slektning på morssiden. Jeg har vel mer eller mindre vokst opp med de begge.

personlig, har jeg ikke noe som helst imot slikt. Jeg ser på det som normalt, eller hvertfall, en del av livet. Kanskje ikke mitt, men dems. og alle mennesker har vel rett til og drive med det de driver med, så lenge de ikke bryter noen lover/planlegger lovbrudd?

[qoute]heh, er ganske morsomt å høre at alle her er imot religion. Som har faktisk gitt en god del godt til verden[/qoute]
Hørt om korstogene?

Sitat av gæærn
Kiminator: er du imot bruk av kondom?
eneste argumentet du har er at gutt+gutt ikke kan få barn, men gutt+jente+kondom får jo heller ikke barn.
Vis hele sitatet...
Godt poeng.
Jeg har GOD-Tv *elske på Viasat*
Er vanskelig å definere normalt hvis du hadde spurt meg om det er "normalt" at gutter har langt hår, eller om det er "normalt" å sitte foran datan 8 timer om dagen. Men når det kommer til om det er "normalt" å være homofil synes jeg det ikke er vanskelig å svare i det hele tatt. Noen ble skapt med kukk, noen ble skapt med fitte og det er det som skal til for å føre rasen vår videre. Da sier det seg selv at det ikke er "normalt" å knulle en gutt i rompa, pga at det ikke fører til at vi formere oss.

Selvfølgelig er det værre at en gammel gris knuller et spedbarn, men poenget mitt er at det ikke er ok å knulle en gutt i rompa heller. Begge parter, både homofile og pedofile, gjør noe som ikke er ment for å gjøres.

Edit: Vet jeg kanskje tar i litt hardt her nå, men prøver å få frem et poeng. Homoer får knulle hverandre i toern så mye de vil for min del, men de trenger ikke å forvente at jeg skal si at det er ok. De har sin mening, jeg har min.
Vis hele sitatet...
Du sier du ikke er kristen selv, jeg stusser derfor på at du bruker religiøse argumenter mot en seksuell orientering. At "de ikke er ment til å gjøre det" høres for meg ut som om du mener homofile bryter med en guddommelig vilje(synd) rundt menneskets skapelse. Mennesker var neppe "skapt" til å røyke sigaretter, avstå fra å spise kjøtt, eller bruke sminke, men enkelte gjør det fordi det er behagelig, eller det faller dem naturlig. Dette er avvik på samme måte som avvikende seksualitet, uten at folk stempler dem som "unormale" på samme måte.

Du har gulpa opp... unskyld, framstilt homofile som unormale(de utgjør en statistisk minoritet, javel) og som unaturlig(bullshit; http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle546318.ece ).

Slik jeg ser det, mangler du fortsatt å belyse oss om hvorfor dette fenomentet ikke er "ok". Du får ha dine meninger, jeg har mine.





Min mening er ironisk nok at folk med dine meninger fortjener å bli raupult med et ferdig pynta juletre.
Mech's Avatar
Trådstarter
Sitat av kiminator
Var ikke sånn jeg mente det. Begge to er avvik fra det som er normalt. Ingen kan komme
å si at det er normalt og helt OK å være homofil.
Vis hele sitatet...

Du snakker om avvikere, mens du sammtidig reklamerer for et cannabis forum?
jeg tolker det da slik at ditt ideal menneske sympatiserer med kirken, men er ikke kristene, røyker hasj er hetrofile og ser på kristen-tv.......




EDIT: Hørte noen nevnte krisen leirer.. putter opp en link for å kryddre debatten litt.

Link
Sist endret av Mech; 21. august 2006 kl. 00:36.
Jeg er kristen, og gang på gang føler jeg meg tråkket på dette forumet. Jeg elsker NFF, og er innom her hver dag, men det er så ufattelig mange her inne som ikke forstår hvor dypt det sårer når man skriver så hatefulle ting. Jeg tror ikke jeg trenger å sitere engang, fordi det er så utrolig mye å ta av.

Det foregår en meget grov form for generalisering her..

Forøvrig har jeg ingenting å si om homofile i denne debatten. De er Guds barn de også, Gud velsigne de.
Tør påstå at det finnes flere som har prøvd hasj enn det er homofile, den argumenteringen blir feil å bruke ettersom man kan sammenligne det med alt fra universitetsstudenter til tilhengere av et politisk parti, som begge er i mindretall i forhold til resten av befolkningen.

Jeg begynte å skrive min mening om dette, men fant det best å la vær, siden jeg ikke vet nok om emnet til å komme med noen vanntett konklusjon.

Edit: vil bare støtte Matthiesen her. Jeg er ikke kristen selv, men vet nok om kristendommen til å skjønne at hovedbudskapet er at du skal elske din neste, uten forbehold. De som i kristendommens navn hevder at noen mennesker er mindre verdt enn andre er ikke sanne kristne, de bruker bare kristendommen som et påskudd for å fremme sin egen egoistiske agenda.
Sist endret av Tobb; 21. august 2006 kl. 00:55.
Mech's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tobb
Tør påstå at det finnes flere som har prøvd hasj enn det er homofile, den argumenteringen blir feil å bruke ettersom man kan sammenligne det med alt fra universitetsstudenter til tilhengere av et politisk parti, som begge er i mindretall i forhold til resten av befolkningen.

Jeg begynte å skrive min mening om dette, men fant det best å la vær, siden jeg ikke vet nok om emnet til å komme med noen vanntett konklusjon.

Edit: vil bare støtte Matthiesen her. Jeg er ikke kristen selv, men vet nok om kristendommen til å skjønne at hovedbudskapet er at du skal elske din neste, uten forbehold. De som i kristendommens navn hevder at noen mennesker er mindre verdt enn andre er ikke sanne kristne, de bruker bare kristendommen som et påskudd for å fremme sin egen egoistiske agenda.
Vis hele sitatet...
Bare sa det for å drite karen ut. Ble sliten av de trangsynte greiene.
Mech's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZeroZ
heh, er ganske morsomt å høre at alle her er imot religion. Som har faktisk gitt en god del godt til verden. Selv er jeg kristen men selv går jeg ikke rundt, og sier dritt om andre. siden det er noe man har lært seg som kristen. Er utrolig imot disse programmene, som jeg kaller dritt i seg selv. Men er også veldig lei av at "hele norge" er så lei kristendom.
Man skal alltid respektere troen til en person sånn synes jeg det er. Ser selv på Verdikanalen, men da er det bare musikk det gjelder(rock osv). Men hvorfor kritiserer vi bare kristendom på forumer, er det ikke mange andre dere kan kritisere, som Islam (som steiner/henger folk), jødene osv..

skål
Vis hele sitatet...
og jeg er lei at du er lei at hele norge er lei kristendom....

Personlig er jeg relgionsfiendlig, og liker ingen relgioner i det hele tatt, men nå var denne tråden om kristen tv, og siden jeg ikke har sett mye til islam tv på tv, så gir jeg f.
Men noe som også irriterer meg er at ES tv som det het fikk lov å kjøpe sendings tid av nrk, det er kanal vi betaler for å se på! Hårreisende.
Hvor skal denne diskusjonen ende? Folk har forskjellige meninger om det meste.

Og:

I min oppfattning er necrofile og homofile nesten like kvalmt, men om en kar vil pule ett lik, evnt en gutt i toern så skal jeg ikke stoppe de.
Evt. sex med tre (ikke tallet 3 men de greiene med kvister på), som faktisk har skjedd i sverige... Sykt?
Sitat av Zenix89
Evt. sex med tre (ikke tallet 3 men de greiene med kvister på), som faktisk har skjedd i sverige... Sykt?
Vis hele sitatet...
hva er så farlig med det a?
jeg blir sprengkåt hver gang jeg ser trær
Omlag 10% av verdens befolkning er homofile. I tillegg kommer folk med "biseksuelle tendenser", og da er vi oppe i en ganske høy prosentandel.
Sjansene er store for at du kjenner noen som i det minste "litt" homo.

Er alle disse folka per definisjon umoralske eller sinnsyke?

I min oppfattning er necrofile og homofile nesten like kvalmt, men om en kar vil pule ett lik, evnt en gutt i toern så skal jeg ikke stoppe de.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det værre at en gammel gris knuller et spedbarn, men poenget mitt er at det ikke er ok å knulle en gutt i rompa heller. Begge parter, både homofile og pedofile, gjør noe som ikke er ment for å gjøres.
Vis hele sitatet...
Den viktige forskjellen, det mener iallefall jeg, er at hverken dyr, barn eller dauinger godkjenner eller i det hele tatt forstår det de er med på.
Det gjelder derimot ikke homofile ( Hvis det da ikke er snakk om voldtekt. Da er det i prinsippet det samme som å ha sex med et barn..)
Tenkte også på noe i stad: Vi mennesker lever ikke som "vi er ment til". F.eks. så er det rent biologisk sett beste tidspunktet for en jente å bli gravid, rett etter første eggløsning (for minst sjanse for spontanabort). Så akkurat det at homofili ikke er naturlig holder ikke.
Sikkert greit for de Kristene, men er veldig enig jeg har ikke behov for sånne kannaler, skulle vært bestillings kannal!
Jeg mener at alle kan få mene det de vill. Mener folk at homofile er satans sønner sier det mer om de enn noen andre.
Relgion= tull.... livet er for kort for og stå på knærene og tilbe en fyr som KANSKJE levde for 2006 år siden.
Selvfølgelig er det værre at en gammel gris knuller et spedbarn, men poenget mitt er at det ikke er ok å knulle en gutt i rompa heller. Begge parter, både homofile og pedofile, gjør noe som ikke er ment for å gjøres.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få lov til å runke eller? Eller er ikke hånda mi ment for sånnt?
Det er ikke bare kristne miljøer som ser ned på homofili. Det har vært flere episoder i Oslo hvor "innvandrerungdom" eller "pakkispøbel" som det populært kalles har angrepet og utøvd vold mot homofile ene og alene pga deres seksuelle legning. De begrunner det med at åpenbar homofili er en provokasjon mot deres religion(!).

Så hvis man vrir litt på dette, og begrunnelsene så er det altså greit for meg som lidenskapelig vålerengasupporter og slå ned, terrorisere og banke opp alle lyn supportere fordi deres oppførsel provoserer meg. Eller er det ikke det?

At JesusTV sender "Fuck the gay"-programmer er selvsagt et problem. Jeg har selv flere venner som er homofile, enten innover eller utover. At disse skal rakkes ned på, over kabelnettet jeg betaler for, tar jeg som en personlig fornærmelse mot meg og mine venner.

ShAnGlaPanG: Jesus døde, ifølge Bibelen, i en alder av 36 år (hvis jeg husker riktig)... Siden vår tidsregning er basert på hans fødselsår så er det 1970 år siden han levde, ikke 2006.

Sitat av Matthiesen
Forøvrig har jeg ingenting å si om homofile i denne debatten. De er Guds barn de også, Gud velsigne de.
Vis hele sitatet...
Hadde alle dine religonsfeller tenkt på samme måte, ville vi hatt en god verden. Jeg har fått med meg at Jesus lekset opp om nestekjærlighet, fordomsfrihet mm. Kan du da forklare hvorfor religiøse miljøer ofte er de som sterkest fordømmer alt? Bra at du har vokst deg til å bli "normal" i holdning ovenfor andre mennesker.
Sist endret av Thedeeq; 25. august 2006 kl. 21:18.
Sitat av Dodecha
Godt spørsmål og for å svare på dette: Det ser ut som om skrekken sitter godt i folket enda, for kristne kan man hetse, men så fort man sier noe om islam eller jødedom er man en "rasist". Også har vi jo 11. september og krigen mot terror hengende over oss enda.

Det kan jo også komme av at vi ikke møter de to relegionene så ofte. (annet enn i storbyer, selv her i trondheim merker jeg ikke noe spesiellt fra noen av partene).
Vis hele sitatet...
Det er et litt spesielt fenomen synes jeg faktisk. Jeg er selv protestant og har ingen problemer med homofile i det hele tatt. Jeg ser på meg selv som veldig liberal sånn sett. Alikevel møter man hets ute i livet og på forumer over alt. Det er jo helt teit egentlig, det er helt klart mange gode synspunkter her, men det er litt for dumt å stemple en hel religion. Religion i det hele tatt føler jeg er feil å stemple som noe som burde fjernes. Forstår folks syn på at det finnes mye vondt forårsaket av religion, men spør deg selv da; er det religionen som gjør vondt eller er det mennesket i kontroll som gjør det? Tror ikke religion i seg selv har en intensjon om å skape krig eller skape, men det er menneskene med makten som bestemmer seg for det.

Mye innen religion er tolkning av tekster og slikt, derfor finnes det mange som kanskje tolker "feil". Jeg tror på Jesus, og jeg tror at han gjenspeilte Gud. Han gikk til de menneskene som var minst "verdifulle" for samfunnet, de utstøtte og svake. Blinde, lamme, spedalske, prostituerte og tollere som var veldig dårlig likt. Da ser jeg det på det slik at Gud elsker alle og om Jesus skulle ha kommet i dag ville han vel å gått til de homofile like mye som til de prostituerte og narkomane? Det tror hvertfall jeg

@ ShAnGlaPanG:

Det er bevist at Jesus levde, men om han gjorde de tingene som står forklart i Bibelen er opptil hver enkelt Det eneste man vet er at det ikke bare står om Jesus i bibelen, det står i sykt mange fler tekster. Det handler om det å tro, så langt. Ikke det å vite. Og det er veldig personlig fra person til person hvordan troen er.
Sist endret av Baard2k; 27. august 2006 kl. 14:50.
Mech's Avatar
Trådstarter
offtopic:
Kirken har jo denne gode samaritan greia gående, sant? Frelsesarmeen og hele pakka... synge salmer over hvor jævlig folk har det, og hvordan Jesus hjalp dem, selv om han snerka tur , på grunn av det..

Men jeg har alltid følt av kirken opphøyer de rike, og menger seg med overklassen. Jeg mener jeg ikke er alene om denne oppfattninga. SE -> The capitalistic pyramid

Jeg har ikke bakgrunnsjekka dette, men har liksom den følelsen.. så jo også noe om Bondvik som var venn av Rimi Hagen og greier.. noe smuss om et hotel i Molde osv.

Innspil?
Sitat av mr_eff
Kan jeg få lov til å runke eller? Eller er ikke hånda mi ment for sånnt?
Vis hele sitatet...
Onani er synd....
Sitat av Mech
offtopic:
Kirken har jo denne gode samaritan greia gående, sant? Frelsesarmeen og hele pakka... synge salmer over hvor jævlig folk har det, og hvordan Jesus hjalp dem, selv om han snerka tur , på grunn av det..

Men jeg har alltid følt av kirken opphøyer de rike, og menger seg med overklassen. Jeg mener jeg ikke er alene om denne oppfattninga. SE -> The capitalistic pyramid

Jeg har ikke bakgrunnsjekka dette, men har liksom den følelsen.. så jo også noe om Bondvik som var venn av Rimi Hagen og greier.. noe smuss om et hotel i Molde osv.

Innspil?
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen tro på at Kirken i Norge opphøyer de rike i det hele tatt, i den menigheten som jeg konfirmerte meg i blant annet står det svært dårlig til med penger og den kunne ha trengt mer for å få et bedre ungdomsarbeide. Det du har der er et gammalt bilde, slik fungerer ikke Kirken i Norge, blant annet så betaler ikke staten ungdomsarbeidere for Kirken også videre og det kan være dyrt for å holde et bra ungdomsmiljø, med aktiviteter som skal arrangeres og betales.