Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3633
Nå har det seg slik at jeg ikke får karakter i 2 fag. Norsk muntlig(manglet særemne + høyt fravær), religion(høyt fravær) og kanskje gym(høyt fravær).

Norsk og religion er det mulig å ta privatist eksamen på for å få karakter, men hvordan kan jeg få karakter i gym? Er vel ikke bare en eksamen for å få en gym karakter.
Du kan ta opp gym på samme måte som norsk og religion.
Jeg mener at gymeksamenen du vil måtte ta opp går ut på at du setter opp et treningsopplegg, for så å utfør det. Teoretisk og praktisk del med andre ord.
en godsnakk med læreren slår aldri feil, bare ikke drit deg. God instilling og masse komplementer til lagspillerne. Mye innsats ser de også på.
Trådstarter
Tror jeg skal prøve å smiske mest mulig med læreren. Gjore en bra innsats på coopertesten vi hadde nettopp. Men fikk ikke karakter til jul, og har stort sett hatt like mye fravær dette halvåret.
God snakk hjelper ikke alltid - fikk stryk jeg, selv om jeg møtte opp hver eneste gang. Glemte bare å gi sammendrag av planen. Kunne ha klaget, men det var jo min feil.
Trådstarter
Glemte å legge til det ja, har ikke levert egentreningsplanen. Og gjennomførte den aldri. ble busta av læreren når jeg statt i bilen og spiste bigbite istede for å jogge.
Man må ta gym som skriftlig eksamen, samme som alle andre eksamener bortsett fra at pensum er gymboka.
Men er det bare det teoretiske man må ta opp igjen neste år? En eksamensak liksom?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Har ikke tatt kroppsøvning som privatist selv, men er ganske sikker på at det kun er det teoretiske man må igjennom.. Men vær oppmerksom på at skolene gjerne prøver å unngå at elevene tar fag som privatist, og dette er sikkert fordi at de får penger for den enkelte elev. Uansett så nektet de meg å ta valgfag, men jeg printet bare ut noe greier fra internett som motbeviste det tullet inspektøren kom med og da fikk pipa en annen lyd
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Jeg tok GK eksamen i gym, det var først en liten prøve, så muntlig overhøring om et par ting og så en halv times praktisk arbeid i gymsalen.
Er det virkelig mulig å stryke gym???
Gym er lett å stryke. Fikk 3 i GK, og jeg prøvde faktisk (innimellom). Prøvene er sinnsykt vanskelige og det skal ikke mye unnasluntring til i timene før karakteren raser nedover. Vi hadde også bare gym en gang i uka, noe som gjorde at den ene timen telte mye. Mistet vi tre timer i løpet av hele året var i også i fare med å stryke pga fraværet.
En av grunnene til at det også er lett å få styk i gym er mangel på timer. Faget har jo, i alle fall der jeg gikk, bare 2 uketimer... Og med lærere som dry-humper 15% regelen på fravær skal det ikke mange dager til før et grunnlag forsvinner.
Allikevel burde det være mulig for alle å få stå karakter i gym, så lenge de møter opp... bør ikke nødvendigvis delta engang, men det er vel veldig individuelt fra lærer til lærer... Uansett er det ikke verdens største undergang å stryke i et par fag, eventuelt ikke få karakter. GL
Mulighetene dine i en slik situasjon er vel egentlig ikke så mange, er bare å bite i det sure eplet og ta det som privatist...
15%-regel?! Shit! Jeg hadde muligens overlevd en 60%-regel!(gym) :s Hmm... Kan ikke huske sist gang jeg gymma enkli..... Hmm........
Til dere som kanskje ikke er så glade i gym, er det faktisk en enkel utvei.
Fra og med videregående så er dere faktisk ikke *nødt* til å ha gym, det eneste som trengs er en eksamen i slutten av året der du utfører noen gymnastiske øvelser.
Det kan også hende at en skriftelig prøve må avlegges, dette kommer vel ann på hvilket videregående år en går på.

Jeg var faktisk ikke så glad i gym før, fordi jeg syntes det var utrolig kjedelig.
Det var jo bare fotball konstant hele tiden- og å spille med de jævla apene som har hatt ball mellom beina siden 1. klasse på barneskolen og er fullstendig egotrip på banen, er jo drit kjedelig for oss andre som ikke har brukt like mye tid på fotball.
Desuten hater jeg den pikk lukta i gymsalene.

Etter et parr traumatiske fotball gym år på ungdomskolen, bestemte jeg meg for å drite tynt i gymmen på videregående, så jeg klagde til rådgiveren over ryggplager.
Hun fortalte meg det jeg skrev ovenfor, plus at jeg ikke burde snakke om det til så mange andre.
Hun nevnte at det var en helt vanlig ordning på grunn av utlandske jenter som i følge dems religion ikke kunne dusje nakene i garderobene eller noe sånt.

Så hvis noen av dere er lei gymtimene eller lignende så er det bare å ta seg en prat med rådgiveren og si at du er homo og ikke gidder å gymme med de andre guttene.
Har ikke tatt kroppsøvning som privatist selv, men er ganske sikker på at det kun er det teoretiske man må igjennom..
Vis hele sitatet...
Tar det som privatist jul neste år, og da er det kun en teoretisk prøve, men:
Dersom du stryker, og må ta det på sekundærvitnemålet, må du avlegge en teoretisk og praktisk prøve.

Ihvertfall hvis man stryker første privatisteksamen. Dersom du først stryker i standpunkt, og så tar det som privatist, tror jeg det er samme regla...