Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1756
trøbbel for eggkast?



får man bot eller noe, eller er det bare tilsnakk vis politiet blir innvolvert?



Mvh Mr_james
Det kommer vel egentlig helt an på om de som du pælmer egg på vil anmelde forholdet, det.
Husker i russetiden da det ble litt eggkasting, at noen traff bilen til en lærer. Og siden alt innholdet i egget lå klint over bilen hele dagen ble det store skader i lakken. Skolen vår fikk da et ganske stort beløp de måtte erstatte pga lakkskader, dette måtte selvfølgelig de som hadde kastet betale. Så du bør være klar over at egg kan gjøre ganske stor skade.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Ikke bom, så går det fint.
Og ikke kast på vinduer...
Nettopp blitt anmeldt for å kaste vannballonger....
Eggkasting blir det vel sjeldent sak av(bortsett fra om du ødelegger noe), men om du springer etter han som gjorde det, ødelegger sykkelen hans, gir han et lite slag og ber han kysse skoa dine, blir det fort sak..
Sitat av Don Veto
Nettopp blitt anmeldt for å kaste vannballonger....
Vis hele sitatet...
Vannballong? Hva var det somm var oppi di ballongene da?
Sitat av alizm0
Eggkasting blir det vel sjeldent sak av(bortsett fra om du ødelegger noe), men om du springer etter han som gjorde det, ødelegger sykkelen hans, gir han et lite slag og ber han kysse skoa dine, blir det fort sak..
Vis hele sitatet...
Hehe, høres ut som om du snakker av erfaring
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Sitat av kinaputt
Vannballong? Hva var det somm var oppi di ballongene da?
Vis hele sitatet...
En vannbalong kan gjøre stor skade om den ikke sprekker. Var en sak om det under russefeiringen i fjor, da det var en dame som kom på sykehus etter noen kastet en vannbalong på henne som ikke "detonerte".
Jeg å noen andre ble politi anmeldt pga egg-kasting..

Var jo russeterror mot en naboskole, stakk vi å kasta.. Fikk ikke vite at jeg var politi anmeldt før jeg fikk et brev i posten, hvor det stod : "***** Skole har trukket anmeldelsa" elns .. Så jeg ringte snut'n å skjønte lite.. Var vist anmeldt for herværk å tilgrising!

INGEN ødela noe, bare pga vi kasta egg..


Kunne fått bøter osv, fått det på rulleblade
En vannballong som ikke "eksploderer" kan gjøre enormt med skade. Russen tok terror mot hele skolen når jeg gikk i første, og en venn av meg satt under et vindu. Russen siktet mot oss/han, traff vinduet som kunste da vannballong ikke "røyk". En ca. 20x30 cm stor glassbit falt ned mot oss fra vinduet og streifet nakken til kæmmisen med 10 cm.

Det kunne plutselig sett veldig stygt ut. Tror russen da ble anmeldt for hærverk. Bare å tenke seg litt om, sikt gjerne på folk, men ikke store glassflater.
Det regnes som hærverk.
Bruk heller pengene på øl framfor egg.

Egg-kasting er i grunn ganske kjedelig, spesielt om du må vaske opp alt etterpå.
Folk blir heller mindre imponert over drittsekkheten.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Når jeg gikk på VGS var det en søppelruss som kastet et egg på en forbipasserende bil - en bil som viste seg å være i millionklassen. Regningen han måtte betale var mer enn 1000 kr stipend i måneden klarte å dekke.

Politianmeldelse ble det og.
KingKong
Trådstarter
ok, trur jeg skal holde meg unna eggkasting da...

takk for svar..
Jeg har opplevd at folk har blitt taua og kasta på glattcelle "mistenkt for eggkasting", så ja.