Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 17664
Jeg har hørt om snorting av tobakk et par ganger før(snus... Å snuse tobakk ), og lurte på Hva det er og hvor man kan kjøpe det.
Sist endret av adrian nor; 16. mai 2005 kl. 01:17.
Snuff?
Vanlige butikker?
det heter snuff, hvor du får kjøpt det lurer egentlig jeg på også ?
Slottsnarr
Allure's Avatar
snuff er mest vanlig i USA. Er veldig lite av det her i Norge.
Man får også kjøpt det nedover i alpene så vidt jeg husker.
Trodde du får tak i det i helt vanlige butikker som f.eks. Rema 1000
Eller så får man kjøpt det på Esso on the run i Spydeberg.
Får det på narvesen f eks. Det begynner du å blø neseblod av hvis du tar for mye
Trådstarter
Hmmm... Aldri sett det selv, men har hørt om flere folk som kjenner en som har/skal prøvd/prøve det. +det står om det på Erowid.

Hva heter det på Norsk da?
Sist endret av adrian nor; 16. mai 2005 kl. 01:14.
jeg prøvde for en stund siden, var i byn og hadde ikke mer røyk igjen eller penger, så jeg spurte tilfeldige folk om de hadde en røyk til boms, han jeg spurte hadde ikke røyk, men han hadde noe som het snuff.
han helte en liten haug opp på hånden min og jeg sniffet hele greien, var ganske stor haug egentlig, fikk ett lite kick av det men ikke mer.

hehe, når jeg tenker litt, burde vel gå å sniffe tørr tobakk eller ? funker fint å ta en klump med rulletobakk i munnen og tygge den, jeg gjør det av og til når jeg er for lat til å rulle :P *prøve* jeg kjeder meg :P
Sist endret av XTC; 16. mai 2005 kl. 01:23. Grunn: endring av ordvalg
usertitle import
bleh's Avatar
Snuff er jævlig bortkastet egentlig, får bare vondt i nesen om man tar stor nok dose til at du kanskje kjenner et snev av nikotin feeling... har prøvd å sniffe hele boksen omtrent opp i nesen, fortsatt tilnærmet ingen effekt...fuck snuff!

det finnes forresten flere forskjellige typer i salg i norske butikker (rema 1000, kiwi...whatever suits you). Du har de gode gamle med ingen spesiell smak, også har du de med appelsin smak, mint smak...+++.

men som sagt; bortkastede penger!
Jeg prøvde snuff for en tid tilbake... jeg hadde egentlig aldri hørt om det før jeg prøvde det.

Jeg syntes det var digg, fikk niko-kick og kraftig mentolsmak i nesa
Liker det bedre enn snus.
effie: du snuser og fikk nikotin kick?
jaja noen er sånn også.
personlig så er snuff utrolig godt en gang iblandt hvor du sitter og kjeder livet av deg. også tar du en liten liner med Snuff og tror du er tøff Det rimte
Prøvd det èn gang (snuff). Det var D I G G.
ok, prøvde nettopp å sniffe tørr tobakk, ikke akkurat snuff, men faen heller :P

fjernet de altfor store bitene, hakket det litt opp med kniv, rullet opp en kvittering jeg hadde liggende ( hadde noen sedler og lignende også, men du vet jo aldri hvem som også har hatt den opp i nesen :P ), la det opp i en linje ( ganske lang og feit en egentlig :P ) og sniffet alt på en gang...
2 - 3 sekunder etterpå kjente jeg at det begynte å svi som faen, nesen min begynte å renne ca. 10 sekunder etterpå, og ca. 30 - 40 sekunder etterpå begynte jeg å spytte tobakk...
fikk ett skikkelig hostekick og tok meg ett glass vann, kjenner faktisk ett lite rush i hodet nå..

konklusjon: ikke sniff tørr tobakk :P

denne var vel mer for gøy, og har egentlig ingenting med snuff å gjøre :P
usertitle import
bleh's Avatar
hehe tørr tobakk er noe jævelskap...når min lille fetter ruller røyk for meg når jeg ikke gidder blir det alltid tørr tobakk i kjeften...og det er faen ille! det smaker jævel!
Snuff er noe dritt. Anyways, IKKE sniff rett fra boksen. Det gjorde vondt.
Synes snuf er digg jeg Du får heller ikke kjøpt det overalt, men ser du bor i oslo så stikk innom den tobakks butikken på Oslo S..Der får du det for 30,- boksen å den varer lenge
En kompis av meg tok en snuff boks og helte ut på en cd , så dytter han nesa nedi haugen og begynner å snorte.Han hosta ialefall pulver etterpå.Bare for morro vel og merke.hehe
Tenkte jeg skulle nevne at langvarig bruk av snuff ødelegger nesegangene. Fucker opp nesen totalt. Så er dere bare advart. Men nesen tar ingen skade av litt snuff nå og da.
Salt N Pepper - Push It <-- beste party låten ever.. i tilfellet noen vil evite det:P

edit: gjerne slett om du er admin/crew og ikke liker litt 04:36 usaklige poster:P men nach med 1 person kan bare bli så bra som man gjør det til:P

edit: kan vel kjøpes i en hver tobakk-kiosk! seriøst.. ha deg ut i byen å let:P jeg vet om i det minste to kiosker i tr.heim.. husker ikke navn atm.. men kan muligens komme tilbake til det senere:P

jpr: å snus koser med leppa:P? røyk koser med lungene? jeg tror han duden er klar over konsekvenser av bruken...
Sist endret av utmeldt; 16. mai 2005 kl. 04:50.
Trådstarter
Jepps. Tviler på at en tobakkssjappe selger til en 15åring Ser eldre ut da, så hvis jeg sier at glemte leg. i bilen. Gjorde en jente i klassen i åttende! Og hun ser litt yngre ut enn det hun er!
Sist endret av adrian nor; 16. mai 2005 kl. 06:01.
selvfølgelig gjør de det, er ikke vanskelig.
tror det er 2 år siden, var 14 da, skulle kjøpe røyk på butikken, så jeg tok med meg noen bilnøkler.. når fyren i kassa spurte etter legg sa jeg at, nei faen, det må jeg ha glemt i bilen, så viser jeg ham bilnøklene. funket fint det vettu :P
Sitat av thomaseh
effie: du snuser og fikk nikotin kick?
jaja noen er sånn også.
personlig så er snuff utrolig godt en gang iblandt hvor du sitter og kjeder livet av deg. også tar du en liten liner med Snuff og tror du er tøff Det rimte
Vis hele sitatet...
<offtopic>
Trur ikke jeg skreiv noe om at jeg snuser. At jeg har prøvd snus, ja, men jeg snuser ikke.
Men med litt livlig fantasi kan jo alt gå ann...
</offtopic>
XTC: dritbra!!

snuff er konge... hele kunsten er bare å ikke trekke for hardt, for da går det bare rett gjennom nesa, og det vil du ikke, for da blir det 0 effekt... vettafaen om det er 18 grense på snuff.. jeg er 16 og få alltid kjøpt snuff, men ikke alltid snus/røyk, i samme sjappa... koster 26 spenn for en boks her... og den varer i 3-4 dager... og fyfaen det er godt å snuse en løs general/skruf og ta seg ei god stripe... ..seriøst!!=D
Det skulle være ganske enkelt å få tak i snuff i vanlige butikker siden dette er et ganske nytt produkt i Norge, og de fleste som jobber i sjappene vet ikke hva det er og at det er 18 års grense på det.
Det heter Snuff i norge også, og kan skaffes i forskjellige butikker. Man får kjøpt en liten sølvfarga plastboks som koster ca 19-29kr. I sandnes har jeg ivertfall sett det på Havanna senteret, i Egersund har dem det på 11 Ekspress ved Kinoen. Så snuff burde jo skaffes lett i Oslo, såvidt jeg vet er det 18års grense på snuff, men ser ikke ut til at butikk folka vet det, eller bryr seg, da jeg får kjøpt snuff uten problemer.
Snuff er heller ikke noe spesielt deilig, man får en krible følelse i nasen en liten stund, så når man snyter seg kommer det en helt forjævlig "gugge" ut som ser verre en basjen til Goatse mannen.
Morsomt å prøve et par ganger, kjedelig etterpå.. Men jeg håper du finner noe.


[Edit]
Man kan også rulle litt snuff i en røyk, får en spesiell smak på den da
Sist endret av møkk; 16. mai 2005 kl. 16:15.
dere gjør ett eller anna feil, som ikke kjenner noe til nikotinet... prøv å ta større striper... og pass på at det ikke bare går rett gjennom nesa;p
Jepps. Tviler på at en tobakkssjappe selger til en 15åring
Vis hele sitatet...
Du har jo "Sted:Oslo", og da veit jeg at det ikke er noe problem.. de fleste steder i byen behøver man bare å gå 5min før du er i en kiosk som selger til barneskoleelever.

Men snuff smaker forjævlig, gikk med gjødselsmak i munnen flere timer etterpå... Det eneste jeg har snorta som er værre, er salt.
På de fleste tobakksjapper i byn (Oslo) selger de snuff. På f.eks sigarsjappa i Byporten Shopping får man kjøpt hva det enn skulle være selv om du er under 18 år. De spør aldri om legg og selger alltid.

Snuff syns jeg var litt digg i begynnelsne, men føler at det nærmest tetter nesa ettersom jeg har brukt det et par ganger. Muligens fordi jeg trekker ganske store "drag" . Syns ikke det på noen måte erstatter snus/røyk i alle fall
Hmm.. hvorfor har vi snus da?
^^^Hvorfor vi har snus? Snuff er jo egentlig opprinnelig "snusens far". Det var jo det europeerne i Spania, Frankrike osv brukte ved sosiale anledninger. Det ble etterhvert veldig populær å trekke inn snuff gjennom snusen. Så kom svenskene på idéen med å putte snuffen under leppa og dermed ble snusen født. Ideen med snuff er jo mye eldre enn snus. I Danmark ble det veldig populær med skrå, sånn tyggetobakk som plasseres mellom kjeve og kinn. I dag er det hvertfall snusen som ruler, men kan godt hende snuff er utbredt i andre land hvis ikke sigarettene/sigarene har tatt fullstendig overhånd da
Sitat av adrian nor
Jepps. Tviler på at en tobakkssjappe selger til en 15åring Ser eldre ut da, så hvis jeg sier at glemte leg. i bilen. Gjorde en jente i klassen i åttende! Og hun ser litt yngre ut enn det hun er!
Vis hele sitatet...

Finn deg en sjappe drevet av utleninger. Funker garantert med mindre politiet nettopp har vært der og informert om reglene
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kjøpte en del snuff i polen når jeg var der..veldig billi..
Red bull strong snuff eller ka faen det heite..
bare på gøy hehe
President snuff er vel den mest "vanlige" "sniffe" tobakken her til lands ... Får du kjøpt i de fleste narvesen butikkene å tobakksjappene
19-24 kroner for en boks?
I Haugesund skal dem ha 39 kroner hvis jeg husker helt nøyaktigt.
Prøvd det et par ganger. Men jeg vet ikke helt jeg
Var ikke det stor, for å si det slik :P
Jeg drakk en gang, men så hadde en kukk vi kjøpte sprit avvanna den ut, så vi ble ikke fulle. Men så kom en fyr med snuff (hadde aldri prøvd nikotin før) og så sniffa jeg og noen venner en fet dose vær... jeg fikk ihvertfall digg mentolsmak i nesa og siden jeg aldri hadde prøvd nikotin før sjangla jeg nesten ut av rommet
Anbefales
Snuff er digg
Jeg pleier å kjøpe snuff på tobbaksbutikken rett ved siden av slottsparken jeg, den like ved national.
Går på Wang som ligger rett ved siden av, og alle, absolutt alle elver som røyker, snuser eller snorter får kjøpt der
Du får en boks president får 29kr.. President= Snuff
President Snuff koster 29kr på BonBon i Hgsd og CM Snuff med lakris smak koster 39..
Noen som har testet med Tropical smak? Selger det på samme butikken har jeg hørt

CM Snuff er mye sterkere, men President er best på smak
Sist endret av eXeFic; 12. september 2005 kl. 22:57.
Her koster President 26,- Og til alle dere som sier det er no drit: STUFU!
Det er deilig. Men ikke for ofte, da blir man helt jævli i nesen. Men en stripe eller to om dagen er fett. Sykt deilig om mårran eller hvis man er litt trøtt.
Sitat av TEHb
Her koster President 26,- Og til alle dere som sier det er no drit: STUFU!
Det er deilig. Men ikke for ofte, da blir man helt jævli i nesen. Men en stripe eller to om dagen er fett. Sykt deilig om mårran eller hvis man er litt trøtt.
Vis hele sitatet...
Enig med deg der Får vondt i halsen og tett i nesen hvis jeg tar for mye, sånn som jeg gjorde de første dagene jeg kjøpte det...
Kjøpte i Polen 8kr/boks... Liker Polen!
President snuff <3
er vel ikke vits i å ramse opp alle steder du får kjøpt det, det er ihvartfall mange steder. jeg har aldri prøvd det, holder meg til snus, men er jo litt barsk å sitte å snorte hvitt pulver med tusen lapper :P hehe
men det med aldersgrenser på utlendings butikker i oslo tror jeg funker fint, var der for en stund siden og en kamerat av meg skulle ha røyk(han er 18 da) og så sa han hva han skulle ha og utlendingen ba om legg, og da han begynte å lete i sekken så han at det var greit, for da skjønte han at han hadde legg. er kanskje noe å prøve for dere som er under 18 og ha jævlig lyst på giftpinner og snus
Sist endret av BigFigWasp; 13. september 2005 kl. 13:28.
i tyskland kosta det 5 kroner per boks, med herta berlin logo på ..
Min personlige erfaring av snuff, er at man ikke kjenner noenting til nikotinet. Svir litt i nesa og smaker/lukter menthol. Og etterpå er du brun i nesa, og det renner dritt ned i halsen din. Noe som svir og klør no jævlig. Snuff var kult en gang, da vi hadde konkuranser hvor lange striper vi kunne ta, men det var litt kjipt i lengden. Nesa mi ble herpa og jeg måtte "brenne" i nesa fordi jeg begynte å blø neseblod jævlig lett etter en stund.
MIN erfaring med snuff som jeg kjøpte i ei tobakks sjappe er at det er bortkasta penger.. sto ikke noe om nikotin på det heller og ikke kjente jeg noe
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Selges det på de fleste Narvesen butikker her til lands?
Gå og se, vel. Er ikke verre en det.
Poenget var at jeg bor litt uttafor en slik Narvesen butikk, så hadde bare vært kjekt å visst det .