Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 10417
Heisann! For en uke siden gikk jeg på en liten smell på peppern, og fikk en ganske kraftig nedtur, og dette her var siste gang jeg tok dette type dope for å si det mildt.. Dette dopet tåler rett og slett ikke nervene mine lenger, hehe.. Nedturene mine pleier vanligvis å være i en uke, så jeg har nå spist til sammen ca 15 rivotril til sammen på en uke, for å roe ned nervene, slik at jeg har klart å komme meg på skolen osv Tror dere jeg kommer til å få noen rivotril abstinenser etter å bare ha spist dette i en uke? Mhv Organ
Sitat av Organ Vis innlegg
Heisann! For en uke siden gikk jeg på en liten smell på peppern, og fikk en ganske kraftig nedtur, og dette her var siste gang jeg tok dette type dope for å si det mildt.. Dette dopet tåler rett og slett ikke nervene mine lenger, hehe.. Nedturene mine pleier vanligvis å være i en uke, så jeg har nå spist til sammen ca 15 rivotril til sammen på en uke, for å roe ned nervene, slik at jeg har klart å komme meg på skolen osv Tror dere jeg kommer til å få noen rivotril abstinenser etter å bare ha spist dette i en uke? Mhv Organ
Vis hele sitatet...
jeg har spist rivotril to-tre stk 2mg hver dag i to ÅR uten å kjent/vite hva abstinenser er for noe engang,når jeg holder opp en ukes tid eller noe når jeg skal noe spesielt,eller glemmer å ta det.
felleskatalogen kommer med veldige vage og svake advarsler rundt dette så du kan ta det med ro!
Sist endret av murmade; 6. februar 2011 kl. 20:45.
Trådstarter
22 2
Tusen takk for svar Enda en bekymring ut av hode, og lettere til sinns..hehe..
Rart med det at du aldri har hatt abstinenser hvis du har brukt det hver dag...
Etter å ha spist det i 2 år uten å få noe type abstinens etter å ha slutta er helt utrolig hvis det er sant, men etter ei uke går det helt fint
Du murmade, når du har brukt Rivotril i en så lang periode rimelig fast så vil du ikke oppleve sterke fysiske abstinenser ved en ukes pause. Det er på grunn av den fryktelig lange halveringstiden. Slutt med alle benzodiazepinene du bruker i en måneds tid så skal du nok få kjenne.

Og Organ, jeg tror nok ikke du vil få noen store abstinenser ved bare en ukes bruk. Men angsten din vil nok kunne bli litt værre en liten periode, men bare ta det med ro og ikke utsett deg for unødvendig stress så roer det seg ned i løpet av dager.
Sitat av Organ Vis innlegg
Heisann! For en uke siden gikk jeg på en liten smell på peppern, og fikk en ganske kraftig nedtur, og dette her var siste gang jeg tok dette type dope for å si det mildt.. Dette dopet tåler rett og slett ikke nervene mine lenger, hehe.. Nedturene mine pleier vanligvis å være i en uke, så jeg har nå spist til sammen ca 15 rivotril til sammen på en uke, for å roe ned nervene, slik at jeg har klart å komme meg på skolen osv Tror dere jeg kommer til å få noen rivotril abstinenser etter å bare ha spist dette i en uke? Mhv Organ
Vis hele sitatet...
Lykke til med nedturen! Stay strong, de greiene der er ikke lette altså, jeg vet.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Du murmade, når du har brukt Rivotril i en så lang periode rimelig fast så vil du ikke oppleve sterke fysiske abstinenser ved en ukes pause. Det er på grunn av den fryktelig lange halveringstiden...
Vis hele sitatet...
Jeg finner det så rart at det skal henge i sålenge når man må fylle på ett parr tre ganger daglig for å opprettholde effekten,jeg tok to stk kl 7 idag og man får beskjed av legen om å KJENNE etter om man kjenner seg skikket til å kjøre bil,som det også står på flunnipam pakka forresten,det skal vises "forsiktighet",ingen forbud..effekten er nå helt borte og jeg skal ut på kjøretur,sånn er det.

Har brukt andre benzoer før jeg begynte med rivotril og aldri kjent noen abstinenser av dem når jeg sluttet,dette står også så tydelig "vagt"på felleskatalogen at det burde understreke poenget og oppfattningen min godt ovenfor eksperter som deg tot:
Rivotril roche
-Abstinenssymptomer kan utvikles etter lang tids bruk, spesielt hvis daglig dose seponeres brått.

Det som også er verdt å merke seg er at INGEN lege har nevnt abstinenser av de 5 legene jeg har fått benzodiapiner av,og mange med meg sikkert,det eneste du må forstå er at du KAN bli avhengi ved store doser over lang tids bruk som felleskatalogen sier,kunne de "advart" noe svakere?

rart legene nesten ikke tar seg bryet å nevne abstinenser som en mulighet

Det eneste slike negative ting jeg har opplevd er når jeg bråslutta ned fontex uten å trappe ned(cprepp antidep lykkepille)det var som om hele systemet gispet etter luft,trodde blodet mitt var helt fucka eller noe,lå å gispa etter luft om natta tilogmed,oksygenmangelfølelse,heeelt jævlig,sjefen min sendte meg til legen for å ta tester av hjertet osv,så det gjør jeg ikke igjen.
Sist endret av murmade; 7. februar 2011 kl. 10:08.
10 dager burde være nok til å merke abstinenser for de som er sensitive for det. 2-3 uker på "gjennomsnittlige" tenker jeg... Abstinensene treffer inn først når sakene begynner å gå ut av blodet, så til og med etter bare 10-12 dager på så tar det gjerne 4-5 dager etter slutt før abstinensene sparker inn for fullt.

murmade: Kalles ikke det der for glorifisering? Du er tydeligvis en av dem som ikke merker/er svært resistant til abstinenssyndrom. Hvert eneste menneske jeg kjenner som har spist litt piller har endt opp med å få abstinenser på et eller annet tidspunkt, og det har aldri tatt mer enn et par-tre uker på for å utvikle det såvidt meg bekjent ihvertfall. Synes derfor det er bedre å være føre var, fordi abstinensene fra det her kan være helt jævlige rett og slett.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
murmade: Kalles ikke det der for glorifisering? Du er tydeligvis en av dem som ikke merker/er svært resistant til abstinenssyndrom. Hvert eneste menneske jeg kjenner som har spist litt piller har endt opp med å få abstinenser på et eller annet tidspunkt, og det har aldri tatt mer enn et par-tre uker på for å utvikle det såvidt meg bekjent ihvertfall. Synes derfor det er bedre å være føre var, fordi abstinensene fra det her kan være helt jævlige rett og slett.
Vis hele sitatet...
Han er vel en av de som popper et par ekstra piller, for å unngå abstinenser.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
murmade: Kalles ikke det der for glorifisering? Du er tydeligvis en av dem som ikke merker/er svært resistant til abstinenssyndrom. Hvert eneste menneske jeg kjenner som har spist litt piller har endt opp med å få abstinenser på et eller annet tidspunkt,..
Vis hele sitatet...
Nei jeg tror det kalles ærlighet?skal du anmelde meg til forumpolitiet for å være ærlig?
Mulig,men det forklarer fremdeles ikke hvorfor IKKE LEGER nevner NOE om dette når du får det,du skal jammen slite for å få varene,men de burde jo gi deg advarsler til du gikk ut av døra om disse abstinensene da?Det du får vite er at du KAN bli avhengi hvis du bruker LENGE og i STORE doser i tråd med felleskatalogens omtaler om benzoer generelt,det er etter boka å si,det sier de alle.
jeg får seriøse "sukkerabstinenser"dvs Suuug som faen,måtte avvende meg her ett parr dager etter jeg gjennomsøkte fryseren etter IS som jeg er avhengi av,nå er det på`n igjen,mitt værste sug,røykeslutten var kanskje det værste..går ut over humør og velvære i stor grad,så jeg vet da hva sug etter noe er

Så jeg er da ikke imun mot avhengihet og sug etter noe =)

Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Han er vel en av de som popper et par ekstra piller, for å unngå abstinenser.
Vis hele sitatet...
blir som regel 2 hver dag,eneste gangenen jeg popper ekstra piller er i helt spesielle skjeldne situasjoner,har da kjent ett svak sug etter jeg har brukt store doser,men det er intet problem..når jeg kjenner jeg blir avhengi av noe kutter jeg det bare ut

også er det som vanlig igjen etter en dag eller to off..har vært overaska over at suget ikke varer noe særlig lenger igrunn,skal innrømme det.

får litt lyst til å kjøre på som faen noen uker med 5-10 rivos daglig og bråslutte og holde det off ett parr uker for å kjenne om jeg kjenner noe til denne følelsen som kun omtales på forumet og ikke av legene mine,blir nyskjerrig på hvrodan det fungerer og føles da,om det kun er en myte:P

Hvor skal jeg kjenne etter da?eller hvordan føles denne følelsen,i tilfellet jeg skulle få den uten å vite/Merke hva det er for noe...
Sist endret av murmade; 7. februar 2011 kl. 12:36.
murmade, du har vel ikke utviklet en liten resistans etter å ha brukt så mye, over så lang tid?
Sitat av murmade Vis innlegg
Jeg finner det så rart at det skal henge i sålenge når man må fylle på ett parr tre ganger daglig for å opprettholde effekten,jeg tok to stk kl 7 idag og man får beskjed av legen om å KJENNE etter om man kjenner seg skikket til å kjøre bil,som det også står på flunnipam pakka forresten,det skal vises "forsiktighet",ingen forbud..effekten er nå helt borte og jeg skal ut på kjøretur,sånn er det.
Vis hele sitatet...
Men tingen er at når du har brukt benzodiazepiner i så lang tid så sitter effekten ganske gravd inn i hjernen din. Du har nok en rimelig konsentrert mengde γ-aminosmør-syre/GABA (susbtansen som økes ved benzobruk). Men du er vant til det, og føler derfor ikke den umiddelbare effekten lenger. Om du er skikket til å kjøre eller ikke kan diskuteres, men du kjenner det jo best selv. Om selve toppen virkningen ikke er der er du relativt mer konsentrert enn om du akkurat hadde tatt deg en tablett. Likevel burde du utvise forsiktighet med kjøring annet risikofylt arbeid siden du har høy GABA-aktivitet.

Sitat av murmade Vis innlegg
Har brukt andre benzoer før jeg begynte med rivotril og aldri kjent noen abstinenser av dem når jeg sluttet,dette står også så tydelig "vagt"på felleskatalogen at det burde understreke poenget og oppfattningen min godt ovenfor eksperter som deg tot:
Rivotril roche
-Abstinenssymptomer kan utvikles etter lang tids bruk, spesielt hvis daglig dose seponeres brått.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende at du ikke er spesielt følsom ovenfor benzodiazepiner og effektene. Det fins jo alltids eksmepler som deg da, jeg skal ikke påstå at jeg sitter på hele verdens fakta, dt er ikke sånn jeg prøver på. Men det er så utrolig rimelig spesielt at du ikke kjenner noen ting av abstinenser ved så hyppig bruk!

Sitat av murmade Vis innlegg
Det som også er verdt å merke seg er at INGEN lege har nevnt abstinenser av de 5 legene jeg har fått benzodiapiner av,og mange med meg sikkert,det eneste du må forstå er at du KAN bli avhengi ved store doser over lang tids bruk som felleskatalogen sier,kunne de "advart" noe svakere?
Vis hele sitatet...
Sitat av murmade Vis innlegg
rart legene nesten ikke tar seg bryet å nevne abstinenser som en mulighet
Vis hele sitatet...
Det er dårlig, men det er faktisk slik de fleste leger er. Juridisk havner de ikke i en lei possisjon så lenge de forskriver ansvarlige doser. De regner med at di leser pakningsvedlegget selv.

Sitat av murmade Vis innlegg
Det eneste slike negative ting jeg har opplevd er når jeg bråslutta ned fontex uten å trappe ned(cprepp antidep lykkepille)det var som om hele systemet gispet etter luft,trodde blodet mitt var helt fucka eller noe,lå å gispa etter luft om natta tilogmed,oksygenmangelfølelse,heeelt jævlig,sjefen min sendte meg til legen for å ta tester av hjertet osv,så det gjør jeg ikke igjen.
Vis hele sitatet...
Fontex (fluoksetin) er jo et SSRI, om du har brukt de og begynt å få effekt av de kan det være livstruende å slutte brått på dem. Du kunne i verste fall endt opp med serotonergt syndrom, eller fått andre forstyrrelser i hjernen.

Sitat av Pumpkin Vis innlegg
murmade, du har vel ikke utviklet en liten resistans etter å ha brukt så mye, over så lang tid?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg tror og.

Sitat av murmade Vis innlegg
Hvor skal jeg kjenne etter da?eller hvordan føles denne følelsen,i tilfellet jeg skulle få den uten å vite/Merke hva det er for noe...
Vis hele sitatet...
Les på felleskatalogen om abstinensymptomer. Jeg kan liste opp de vanligste:

Nervøsitet, angst, sterk angst eller panikk. (Det varierer, i ditt tilfelle vil jeg tippe sterk angst).

Skjelvninger, muskelspasmer og kramper. (Dette skjer ikke alle).

Søvnprøblemer, rastløshet og depresjon.

Men som tidligere sagt så kutt brått ut alle benzodiazepiner, og vent og vent gjerne i måneder så får du se om symptomene kommer. Om det blir ille og du må begynne igjen, så har du jo da klart å senke toleransen din litt og kanskje kan bruke mindre doser igjen.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Men du er vant til det, og føler derfor ikke den umiddelbare effekten lenger...
Vis hele sitatet...
Mye riktig og viktig å reflektere over i innlegget ditt..bortsett fra en motsettning,og det er at effekten er så umiddelbar som den kan få blitt,jeg kjenner veldig godt at det ikke er noe placebo,jeg tør påstå at effekten slår inn i løpet av 1-5 minutter etter rivo inntak når toppen etter kanskje 10 min før følelsen endres til det som varer i en 3-4 timer kanskje,jeg føler det er litt slik som med garva hasj røykere som ofte blir raskere og mer fjerne til mer de røyker,akkuratt som om kroppen bare venter på å få det for å sette igang.....samme med alkoholikere som blir raskere fulle,må være en sammenheng der tror du ikke?ting pleier å henge sammen=)

Kan få angst når jeg ikke er på ja,kan gå en hel dag..også kan det å komme ved kveldstider iblandt
Sist endret av murmade; 7. februar 2011 kl. 15:26.
Sitat av murmade Vis innlegg
Mye riktig og viktig å reflektere over i innlegget ditt..bortsett fra en motsettning,og det er at effekten er så umiddelbar som den kan få blitt,jeg kjenner veldig godt at det ikke er noe placebo,jeg tør påstå at effekten slår inn i løpet av 1-5 minutter etter rivo inntak når toppen etter kanskje 10 min før følelsen endres til det som varer i en 3-4 timer kanskje,jeg føler det er litt slik som med garva hasj røykere som ofte blir raskere og mer fjerne til mer de røyker,akkuratt som om kroppen bare venter på å få det for å sette igang.....
Vis hele sitatet...
Det også er spesielt, det er nesten som om du har en unik metabolisering hvis du faktisk er helt sikker på at det ikke er placebo. For klonazepam bruker vanligvis 20-40min på å tre ordentlig inn.
angst kommer gjerne om kvelden,akkuratt som man gjerne tenker mer om kvelden...er noe hjerneaktivitet som økes da tror jeg,mye rart

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det også er spesielt, det er nesten som om du har en unik metabolisering hvis du faktisk er helt sikker på at det ikke er placebo. For klonazepam bruker vanligvis 20-40min på å tre ordentlig inn.
Vis hele sitatet...
Det er helt garantert,jeg hadde kjempehøye forventninger til første gangen jeg fikk flunnipam husker jeg,trodde jeg virkelig skulle få meg en på tryne, og følte ikkenoe spesielt til dem,placebo er noe jeg ikke lider av!
Sist endret av murmade; 7. februar 2011 kl. 15:30.
Er ikke helt sikker jeg... Det er vanlig blant de jeg kjenner som får sobril mot angst av legen å føle seg nesten umiddelbart bedre etter å ha svelgt pillen. Jeg må derimot vente 30-45 minutter på effekt eller noe i den duren.

Clonazepam har en halvveringstid på 18-50 timer, som tilsier en mye lengre varighet enn de få timene du nevner. Det at effekten avtar så raskt, tyder på at du har en enorm toleranse ihvertfall. Som du selv sier, burde du prøvd ut å være av en periode for å kjenne etter abstinensene. Jeg mistenker at angsten du sier du kan oppleve om kvelden kan være første tegn på abstinensene, og de kan gjerne ta et par dager derfra på å bygge seg skikkelig opp.

Det du sier med hasj er også tull, jeg sitter her og smatter på bongen mens jeg skriver og den tar fremdeles 10-15 min på å peake, akkurat som før i gamle dager. Innrøykt er jeg også. Så personlig tror jeg den der hurtig-effekten er det som er placeboen her, spesielt mtp. at vitenskapen allerede har bevist hvordan begge stoffene fungerer farmakologisk sett.
Etter å ha snakket en del med legen på ullevål om avhengihet og abstinenser har jeg fått følgene informasjon:

Hva er grunnen til at du tar "Stoffet"? (I dette tilfelle Rivotril)
- Dersom du bruker dette som medisin mot en "sykdom" eller et annet problem, vil sjangsen for avhengihet og abstinenser etter lang tids bruk være mye mindre enn om du tar stoffet kun for og ruse deg.


Dette stemmer meget godt, ihvertfall for meg personlig. Har selv brukt heroin flere ganger daglig i nesten et år. Jeg har altså selvmedisinert mot kroniske ryggsmerter. For 4 uker siden, sluttet jeg på dagen. Og opplevde kun et psykisk sug etter heroin i rundt 36 timer, ingen fysisk reaksjon, bortsett fra litt rastløshet.
Derimot vet jeg om en annen, som har brukt heroin daglig i ca 3 mnd. Han brukte heroin kun fordi han likte rusen. Da han ikke lenger fikk tak i stoffet, pga penge-mangel sleit han med både psykiske og sterke fysiske abstinenser i nesten en hel uke. Kramper, diare, forkjølelse lingnende symptomer m. feber, oppkast, søvnløshet og andre psykiske problemmer.

Det er veldig forskjellig fra person til person, men tror legen hadde noe i det han sa.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Er ikke helt sikker jeg... Det er vanlig blant de jeg kjenner som får sobril mot angst av legen å føle seg nesten umiddelbart bedre etter å ha svelgt pillen. Jeg må derimot vente 30-45 minutter på effekt eller noe i den duren.

Clonazepam har en halvveringstid på 18-50 timer, som tilsier en mye lengre varighet enn de få timene du nevner. Det at effekten avtar så raskt, tyder på at du har en enorm toleranse ihvertfall.

Det du sier med hasj er også tull, jeg sitter her og smatter på bongen mens jeg skriver og den tar fremdeles 10-15 min på å peake, akkurat som før i gamle dager. Innrøykt er jeg også. Så personlig tror jeg den der hurtig-effekten er det som er placeboen her, spesielt mtp. at vitenskapen allerede har bevist hvordan begge stoffene fungerer farmakologisk sett.
Vis hele sitatet...
Mulig oss "angstfolk"føler reaksjonen raskere ettersom disse er utmerket mot angst,det er jo et poeng.
Nei jeg tror toleranse er feil,jeg trenger bare en eller to rivo for å føle meg bra,jeg tror heller det at jeg kanskje bryter ned medikamenter raskere enn andre,noe legen min også har snakket om en gang.

Godt mulig du må vente 10-15 min,men du blir ikke MER imun mot thc da hvertfall,alt er som i gamledager enda mao,hva med alkoholikere som kun trenger en dramm for å bli fulle?Er en teori der altså,om det er at det fremdeles ligger mye av stoffet allerede i kroppen eller om kroppen "blir bedre til å ta opp"er det ikke folk som sier det også da at thc reseptorene blir bedre og bedre med tiden,at de må trenes og derfor virker det ikke de første gangene

im on to somethin
Sist endret av murmade; 8. februar 2011 kl. 11:22.
Sitat av murmade Vis innlegg
Mulig oss "angstfolk"føler reaksjonen raskere ettersom disse er utmerket mot angst,det er jo et poeng.
Nei jeg tror toleranse er feil,jeg trenger bare en eller to rivo for å føle meg bra,jeg tror heller det at jeg kanskje bryter ned medikamenter raskere enn andre,noe legen min også har snakket om en gang.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg klarer ikke å se for meg annet en placebo effekt. Jeg kan ikke helt se for meg at Rivotrilen går ned i magen din, brytes ned og passer barriæren i løpet av så kort tid som du beskriver. Det at du skiller ut stoffet fortere kan jo stemme, enkelte mennesker har forstyrrelser både opp og ned i forskjellige enzymer. Slik at stoffer metaboliseres og virker annerledes.

Sitat av murmade Vis innlegg
Godt mulig du må vente 10-15 min,men du blir ikke MER imun mot thc da hvertfall,alt er som i gamledager enda mao,hva med alkoholikere som kun trenger en dramm for å bli fulle?Er en teori der altså,om det er at det fremdeles ligger mye av stoffet allerede i kroppen eller om kroppen "blir bedre til å ta opp"er det ikke folk som sier det også da at thc reseptorene blir bedre og bedre med tiden,at de må trenes og derfor virker det ikke de første gangene

im on to somethin
Vis hele sitatet...
Hvordan cannabinoid-reseptorene fungerer har jeg ikke satt meg så my inn i, så jeg vet ikke stort om de annet enn basics. Men det som er spesielt er at de ikke fungerer/responderer likt som andre susbstans-reseptorer som (klassisk eksempel) GABAα. Det er akkurat som om man må åpne opp cannabinoid-reseptorene, men likevel blir de mindre følsomme for virkestoffer over lengre tid med påvirkning. Det er spesielt, jeg skulle gjerne likt å få greie på hele sammenhengen.

Reseporer blir ikke bedre med tiden vel, de blir mindre følsomme. Hvorfor alkoholikere blir "fulle" av en dram er fordi de da blir kvitt abstinensene sine men likevel har stor promille fra før av pga det store inntaket alkohol over lang tid.
i hea you

kan ikke annet enn å si det er for real,jeg har liksom gjort og kjent det en del hundre ganger nå Kommer snikende umiddelbart hvor jeg kjenner det bygger seg opp til en peak på 10-15 min som med ditt thc,jeg husker jeg røkte en del i mine yngre dager uten at jeg fikk noen særlig virkning av det i det heletatt

Syntes å huske en annen fyr som brukte xanor her også rappoterte at han fikk effekt umiddelbart.

Jeg har prøvd en del forskjellig og MYE har ikke virket noe særlig i det heletatt,hakke kjent en dritt,så jeg føler det backer opp min antiplacebo person.

Når ting virker så kjenner jeg det,hvrodan du begynner å miste,dulte/sparke borti ting hvrodan oppmerksomheten og kordinasjonen sløves..

my rart under sola
Jo vel da, mye som er mulig
murmade, http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7492983
Ingen tvil om at du er pilleavhengig, men sjekk ut det uansett.

Plutselig går det galt, så hvorfor ikke roe ned eller slutte?

Nok moral herfra. Lykke til!
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
murmade, http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7492983
Ingen tvil om at du er pilleavhengig, men sjekk ut det uansett.

Plutselig går det galt, så hvorfor ikke roe ned eller slutte?

Nok moral herfra. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg var "avhengi"av de før jeg begynte...

-Etter hvert vil man oppleve at man får abstinens hvis man ikke tar tabletten.

- Det kan arte seg på forskjellige måter, for eksempel ved muskelspenninger, hodepine, søvnløshet og forsterket angst, forklarer Nordlie

Noe som motsier det folk sier her om at man enda ikke etter EN uke merker noe til abs,logisk nok,jeg får ikke dette,bortsett fra den opprinnelige angsten jeg hadde før jeg begynte å bruke dem,nøyaktig den samme.

-Du forandrer deg

-For venner og familie vil det være åpenbart at noe er forandret. De vil oppleve at du oppfører deg annerledes enn før og at personligheten virker endret.

Dette har kun vært positivt i mine tilfeller og reddet mange fine sosiale stunder hvor jeg opprinnelig følte meg elendig og stressa og irritabel og endte med å få humøret løftet og kunne bidra til å gi de rundt meg mer tolmodighet og glede,uten tvil,samboeren min sier hun ikke klarer å se eller merke forskjell på meg bortsett fra at stresset er borte,at jeg får mer tolmodighet og blir i lettere humør

Så jeg må være en av de heldige som opplever de positive tingene,noe annet kunne man heller ikke forvente fra en som jobber ved et sted for å få folk til å slutte med medikament og alkohol.

Helsenett kaller b-prepp for lettere medikament og oppgir at dette er måten å behandle angst og nevner ikke en dritt om noe negativt,jeg tar de mer alvorlig enn blåkors mannen:

Hvilke medikamenter bruker man i psykiatrisk behandling?
Vi har tre hovedgrupper av medikamenter: - De som særlig brukes mot psykoser kaller vi neuroleptica eller ataraxica. Vanlige medisiner innen denne gruppen er Klorpromazin, Nozinan, Esucos, Trilafon, Melleril, Haldol og mange andre.

- De som brukes mot depresjoner kaller vi antidepressiva. Vanlige medisiner her er Tofranil, Seroxat, Tolvon, Fevarin, Aurorix, for å nevne noen.

- Dernest har vi de såkalte lettere medikamentene mot angst og spenningstilstander, slik som Valium, Vival, Stesolid, Sobril og andre.

http://www.helsenett.no/index.php?op...=119&Itemid=69

Hvis vi går litt dypere i det,avhengi...javell,her har du et valg til den psykiske lidenene pasienten,du kan få et LIV,økt livskvalitet og du kan KANSKJE bli avhengi,for det er det som står og sies i felleskatalogen osv,du KAN.

Så hva vil du?hvor mange ting er vi ikke avhengi av,røyk da?værre en heroin suget som kjent,burde vært i media hver forbanna dag og leger burde gjort husransakinger etter røykpakker for maken til avhengihet og sug finner du jo ikke,kaffe?sukker?the list goes on

Jeg godtar at jeg kan bli avhengi..de positive sidene veier opp 100%

Og hva så om jeg blir avhengi,jeg har det bra,er ikke det hva som teller her da?
For meg er det hva som teller hvertfall,ikke hva andre måtte mene om min kropp,jeg lever et sunt liv og medisinene er ikke farlige for helsen.
Sist endret av murmade; 9. februar 2011 kl. 07:59.
Ut fra måten du beskriver det på, så tolker jeg det dit hen, at du er "kunstig" glad?
Mer eller mindre, trenger du pillene dine for å klare deg igjennom hverdagen på en positiv måte?

Min mening, er at du rettferdigjør missbruke ditt. Fortrenger at du faktisk har et problem?

Men ey, om du MÅ ha det, og ikke på noe måte vil slutte med det.. Ditt liv, din kropp.. Go 4 it!
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Ut fra måten du beskriver det på, så tolker jeg det dit hen, at du er "kunstig" glad?
Mer eller mindre, trenger du pillene dine for å klare deg igjennom hverdagen på en positiv måte?

Min mening, er at du rettferdigjør missbruke ditt. Fortrenger at du faktisk har et problem?

Men ey, om du MÅ ha det, og ikke på noe måte vil slutte med det.. Ditt liv, din kropp.. Go 4 it!
Vis hele sitatet...
heh,kunstig glad?nei jeg føler meg oppriktig bra og av det blir jeg gladmulig det er kunstig fremkalt at jeg føler meg bra,men det føles like bra skal du vite,det er det som er viktig for meg og alle andre er det ikke,å føle seg ok

Ja mer eller mindre så må jeg det,nesten hver dag..visst f er jeg klar over at jeg har et problem,ellers ville jeg ikke brukt det,men problemet er ikke det som hjelper meg vet du.

Nå er det nå sånn og da får jeg gjøre det jeg kan for å gjøre livet best mulig,selvsagt..skulle gjerne ønske jeg ikke trengte det men sånn er det nå,misbruk er de som tar dette iblandt ganger for å få den deilige rusen og som ikke gjør det før å fjerne dårlige følelser som egentlig ikke trenger det,brukeren er de som må ta litt hver dag for å komme opp til normalen,dvs at nervene blir borte.

alle er ikke misbrukere vet du,jeg øker ikke dosen min selv om jeg har brukt det lenge..selv om effekten ikke er stor er de underliggende stoffene der som tar nervene og det er alt jeg trenger,det gjør meg til en bruker

Helt ærlig hadde jeg aldri brukt det hvis jeg følte meg vanlig og ikke hadde nerver,da hadde jeg ikke brukt en dritt!

Nei jeg vil ikke slutte med det,hvorfor er det en underliggende selvfølge at man skulle ville det?Vil du slutte å gjøre de tingene som gjør livet ditt bedre å leve?

Jeg forstår at det er utrolig vanskelig for slike som deg og andre å forstå hvordan psykisk faenskap føles,ja selv ikke legene klarer det,hvis du ønsker å forstå hvorfor folk bruker medisin må du hensette deg til et punkt hvor du er villig til å gjøre eller ta hva som helst for å bli kvitt den følelsen,det overgår kjærlighetssorg,tap av nære,miste jobben og alle andre "vanlige"sørgelige ting,når jeg som andre opplever slike vanlige sorger så trenger jeg ikke medisin for det,det er ikke i nærheten av den følelsen

Hadde nylig en uke hvor jeg sørget en ukes tid over et nært dødsfall,den uken trengte jeg ikke medisin,kroppens fokus/sorg var vell såpass mye på dette at den vanlige dritt følelsen ikke var tilstede!

my rart og interressant
Sist endret av murmade; 9. februar 2011 kl. 13:54.