Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1823
Som kanskje mange av dere vet så skal verdens første telefon med støtte for 3D. Den skal vel vises fram av LG i Barcelona 14. februar, om ti dager. Hva syns dere om dette? Tror dere det vil være noen særlig støtte, med tanke på programmer, spill osv?

Tror navnet var LG Optimus 3D. Nå kommer jo LG Optimus 2x snart, som vurderes sterkt å bestille.
En eventuel 3D telefon, ville vert ganske sensasjonelt. Jeg tviler på at den vil ha støtte for 3D på standardprogrammer fra evt. market e.l.

Vet du noe om hva slags OS denne telefonen vil få?
Håper virkelig ikke at man må bruke de big ass brillene for å få 3D.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Håper virkelig ikke at man må bruke de big ass brillene for å få 3D.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har skjønt vil de bruke noe alá teknologien brukt på Nintendo 3DS, altså du må ha telefonen rett foran deg for at 3D effekten skal fungere.

Personlig har jeg ikke noe særlig tro på 3D før de klarer å lage ordentlig 3D.
Android høres ikke usannsynlig ut, og det skal visstnok være brilleløst
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Android høres ikke usannsynlig ut, og det skal visstnok være brilleløst
Vis hele sitatet...
Det blir vel Android eller Symbian s30/60 ja I og med at IOS er veldig strengt, og noen store gjennombrudd nå i de nermeste tider virker usansynelig.
Det blir Android, og ja det blir brille løs 3D. Om det blir bra eller ikke får vi se den 14. februar
2 kamera vil den også ha, så den kan filme i 3d også.
Men hva er meninga med 3D på en mobiltelefon? Det skjønner ikke jeg..
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Men hva er meninga med 3D på en mobiltelefon? Det skjønner ikke jeg..
Vis hele sitatet...
Hva er meningen med 3D på andre produkter? Det er fancy og folk vil ha fancy ting.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Hva er meningen med 3D på andre produkter? Det er fancy og folk vil ha fancy ting.
Vis hele sitatet...
Har du behov for å se telefonlista i 3D? Spille Angry Birds i 3D?
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Har du behov for å se telefonlista i 3D? Spille Angry Birds i 3D?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om behov. Du har jo praktisk talt ikke 'behov' for 3D funksjoner på mobilen i det hele tatt. Det er mer snakk om å ligge et skritt foran, og det å skape noe folk vil kjøpe! Du har jo heller ikke behov for spill, touchskjerm, musikkspiller eller noe lignende.
Effage's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Har du behov for å se telefonlista i 3D? Spille Angry Birds i 3D?
Vis hele sitatet...
Har du behov for tv med farger? Har du behov for fancy klær? Har du behov for 5.1 anlegg? Har du behov for et samuraisverd?
Sitat av Effage Vis innlegg
Har du behov for tv med farger? Har du behov for fancy klær? Har du behov for 5.1 anlegg? Har du behov for et samuraisverd?
Vis hele sitatet...
Har ikke behov for en dritt egentlig, verden gikk fint når menneske løp rundt med beinklubba å slakta dyr for å overleve.

Farge tv vil jeg jo seff ha, svarthvitt er jo håpløst å se på.
Fancy klær har vi jo pga vi vil ta oss bra ut. Vil ikke gå rundt i mors omsydde gardiner, men det er fortsatt ikke et BEHOV! Og det er uansett lettere å få i klær som er "fancy", enn mors omsydde gardiner.
5.1 anlegg gir jo bare en mye bedre opplevelse av filmen
Men et samuraisverd må jeg så abselutt ikke ha, totalt ubrukelig! Alikevell har jeg 3stk. Kun fordi det er fin "pynt"

Men jeg har enda ikke sett nytten i en 3D telefon... Alt det andre har kommet så mye lengere i utviklinga. 3D er for nytt, føler det er uferdig.. Ser derfor ikke meninga i det ENDA!
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Men jeg har enda ikke sett nytten i en 3D telefon... Alt det andre har kommet så mye lengere i utviklinga. 3D er for nytt, føler det er uferdig.. Ser derfor ikke meninga i det ENDA!
Vis hele sitatet...
Du er ikke den eneste! 3D er egentlig en luksusvare jeg vil ha på tven når jeg ser film, ikke på telefonen. Hadde vi snakket om hologram, hadde jeg sett nytten med en gang!

Det er jo litt av det at tekno-verden skal komme seg videre, og noen prøver jo å "ta steget" sånn som apple gjorde med sin iPhone.

Touch Skjerm er jo også egentlig ganske nytt, og det vil jeg også anse som nyttig. Dette gjør at man kan surfe raskere rundt på telefonen, og finner lettere frem. Hvilke goder får du av 3D, utenom at det er kult visuelt?

Med en evt hologram telefon, kunne kan ha hatt bedre konferanser, samt brukt mobil i bilen, med mindre skader samt mye mer.

Er jo kult at det kommer en 3D telefon, kun for å se hvor langt teknologien har kommet. Men ser helt klart ingen nytte i det hele tatt.
Jeg ser liksom ikke hvordan 3D + touch skjerm skal funke så bra sammen. Blir det ikke liksom å trykke "inn" i displayet?
Effage's Avatar
Trådstarter
Er forresten blitt lagt ut en del videoer fra Barcelona på youtube nå, http://www.youtube.com/watch?v=JuspsDJ74ck .

Hvor mye tror dere den kommer til å koste i Norge ?
Sist endret av Effage; 15. februar 2011 kl. 02:54.
Sitat av Effage Vis innlegg
Er forresten blitt lagt ut en del videoer fra Barcelona på youtube nå, http://www.youtube.com/watch?v=JuspsDJ74ck .

Hvor mye tror dere den kommer til å koste i Norge ?
Vis hele sitatet...
Prisen vil nok ligge på iPhone 4 / Desire pris, om du tar de telefonene da de var helt nye

Men etter å ha sett på videoen så syntes jeg hele telefonen så rotete ut. Du har 2 kameraer, 2 skjermer, 2 prosessorer(som er bra), osv.

Og 3D effekten var jo ikke noe som skjedde hele tiden, det var noe som skjedde etter at du aktiverte 3D "appen" på telefonen.

Nå kan det jo hende at jeg tar like feil på dette, som mange andre tok med multitasking på IOS, men jeg syntes det så rotete ut, og usystematisk.

Den kjørte Android Froyo 2.2 om jeg ikke tok helt feil, og kom med en 1ghz snapdragon dualcore prosessor. dette vil jo gjøre at du betaler relativt mye bare for komponentene og OSet i telefonen. Det med at det er en ny 3D telefon til jo sette opp prisen betydelig.

Jeg tror egentlig at man betaler alt for mye for denne telefonen, kontra det man får igjen.

Hilsen skeptisk mobilbruker, haha.