Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1010596
Vel, akkurat å få tak i frø er ikke veldig vannskelig.
Om du ikke kjenner noen som har, så kan et googlesøk hjelpe veldig.
eks: "Cannabis seeds" så skal du få mange treff på seeds banks som selger frø.

Kan vel også anbefale zenseeds. Gode erfaringer derfra(om akkurat anbefalingen strider mot regelverk er mods velkommen til å redigere dette vekk)
Sitat av moret Vis innlegg
Vel, akkurat å få tak i frø er ikke veldig vannskelig.
Om du ikke kjenner noen som har, så kan et googlesøk hjelpe veldig.
eks: "Cannabis seeds" så skal du få mange treff på seeds banks som selger frø.

Kan vel også anbefale zenseeds. Gode erfaringer derfra(om akkurat anbefalingen strider mot regelverk er mods velkommen til å redigere dette vekk)
Vis hele sitatet...
Ok bestiller du fra .dk eller .com?
Blir ikke frø som oftest stoppet i tollen?
.dk
Mine har aldri blitt stoppet. Har bare to bestillinger though, men begge kom igjennom.
De kom i en hvit boble-konvolutt uten noe form for firma-navn eller lignende printet på. Kun min adresse.
Leveringstid har vært ca. 1 uke på begge gangene.

Bare husk å bestill med brev, der du sender penger og en notis på hva du ønsker. Så kan ikke politet spore bestillingen din.
Sitat av moret Vis innlegg
.dk
Mine har aldri blitt stoppet. Har bare to bestillinger though, men begge kom igjennom.
De kom i en hvit boble-konvolutt uten noe form for firma-navn eller lignende printet på. Kun min adresse.
Leveringstid har vært ca. 1 uke på begge gangene.

Bare husk å bestill med brev, der du sender penger og en notis på hva du ønsker. Så kan ikke politet spore bestillingen din.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar det var det jeg trengte å vite
Sitat av moret Vis innlegg
Bare husk å bestill med brev, der du sender penger og en notis på hva du ønsker. Så kan ikke politet spore bestillingen din.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo veldig viktig med tanke på at politiet aldri går så langt som å få rettslig tilatelse til å sjekke betalingshistorikken på visa kortet.
To kjappe spørsmål.
1. Hvis man gror èn plante innendørs, med vekstlys, men ellers veldig basic sett up(lys, vann, potte, jord og litt næring). Hvor mye kan man forvente å høste fra èn plante? Tenker da på buds som er ferdig tørka og cura.
2. "Cannabis er en ettårig plante", betyr dette at den dør etter første blomstring, eller kan den blomstre igjen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Revbatim Vis innlegg
To kjappe spørsmål.
1. Hvis man gror èn plante innendørs, med vekstlys, men ellers veldig basic sett up(lys, vann, potte, jord og litt næring). Hvor mye kan man forvente å høste fra èn plante? Tenker da på buds som er ferdig tørka og cura.
2. "Cannabis er en ettårig plante", betyr dette at den dør etter første blomstring, eller kan den blomstre igjen?
Vis hele sitatet...
1. Går ikke an å svare på , alt mellom 0 og 150 gram. "Vekstlys" er også en vag beskrivelse, mener du CFL, MH, HPS eller LED?

2. Det finnes folk som revegger planter, setter den under vekstfase lys (18/6 eller 24/0) etter den har blomstra, den vil da gå tilbake til et tidligere stadie i livet om du vil. Men det vanligste er å kutte stiklinger av en voksen plante (før blomstringen starter) det blir en klon av den voksne. Ofte har man en egen morplante som du aldri setter i blomst for å ta kloner av.
Sist endret av Dodecha; 4. november 2010 kl. 17:00.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
1. Går ikke an å svare på , alt mellom 0 og 150 gram. "Vekstlys" er også en vag beskrivelse, mener du CFL, MH, HPS eller LED?

2. Det finnes folk som revegger planter, setter den under vekstfase lys (18/6 eller 24/0) etter den har blomstra, den vil da gå tilbake til et tidligere stadie i livet om du vil. Men det vanligste er å kutte stiklinger av en voksen plante (før blomstringen starter) det blir en klon av den voksne. Ofte har man en egen morplante som du aldri setter i blomst for å ta kloner av.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Med vekstlys så tenkte jeg på HPS.
Men 150 gram fra èn plante? Snakker vi om slike da, eller?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den der vil nok produsere mer enn 150 gram, med riktig teknikk og ScroG eller SoG kan man få ganske mye ut av en plante.
Sist endret av Dodecha; 4. november 2010 kl. 17:22.
snakker nok kilo når det er såpass store planter!
Lurte dere! Heiv ingenting!



Måtte bare dele nydelighetene.. 3 uker gamle
Hvordan strain er det du dyrker ?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Takk for svar
Med vekstlys så tenkte jeg på HPS.
Men 150 gram fra èn plante? Snakker vi om slike da, eller?
Vis hele sitatet...
Hvis du kjører en strain som har gode gener til å avle mye (Cheese, Big Bud feks) så kan du fort få mye per plante om du har litt erfaring, og gjerne kjører ScrOg eller LST. Hvor lenge du vegger planten har jo også mye å si.

Det monsteret du har avbildet kan produsere syke mengder, i Norge kunne den planten gitt deg en liten årslønn i avkastning.

Sitat av robinyo Vis innlegg
Hvordan strain er det du dyrker ?
Vis hele sitatet...
Tenker det er White Rhino.

Kan legge til at dette ser bra ut daaa, sleng gjerne ut et bilde eller to til i løpet av prosessen.
Sitat av moret Vis innlegg
Tenker det er White Rhino.

Kan legge til at dette ser bra ut daaa, sleng gjerne ut et bilde eller to til i løpet av prosessen.
Vis hele sitatet...
Sykt, hvordan visste du det? Imponerende!
Strainen er ganske lav og buskete, blir spennende å se hvordan LST'en ender opp. En uke igjen før jeg setter den i blomst, kan hive ut et par bilder hver uke - slik at dere kan se progressjonen.
PS: Den luuukter godt!

----------------------
Noen som vet hva dette kommer av? Burde jeg bekymre meg for småkryp? Det noe som ligner på små hvite støvflekker på flere av plantebladene, jeg trodde det kom ifra tråden jeg brukte til å binde fast planten min..Men jeg begynner å småtvile litt nå, siden jeg har et lite hull på det ene bladet!

Sist endret av Dodecha; 10. november 2010 kl. 22:55. Grunn: Fikset duplikering
Sitat av daaa Vis innlegg
Sykt, hvordan visste du det? Imponerende!
Strainen er ganske lav og buskete, blir spennende å se hvordan LST'en ender opp. En uke igjen før jeg setter den i blomst, kan hive ut et par bilder hver uke - slik at dere kan se progressjonen.
PS: Den luuukter godt!
----------------------
Noen som vet hva dette kommer av? Burde jeg bekymre meg for småkryp? Det noe som ligner på små hvite støvflekker på flere av plantebladene, jeg trodde det kom ifra tråden jeg brukte til å binde fast planten min..Men jeg begynner å småtvile litt nå, siden jeg har et lite hull på det ene bladet!

Vis hele sitatet...
Har sett et par White Rhino grow logs fra før, og så kan jeg legge til at jeg har en relativt god hukommelse om det er noe jeg interresserer meg for, dyrking er virkelig med i den kategorien.

Bilder = nice

Ser ikke veldig godt problemet siden hvitbalansen er dårlig på bildet. Uansett sjekk denne linken:
http://www.420magazine.com/forums/pr...pictorial.html
eller denne:
http://weedfarmer.com/cannabis/nutri...ders_guide.php
Har mange gode tips der.
Det kan også være småkryp(spinnmidd?), men ser du ingen så tviler jeg. Etter det jeg har fått med meg er det lite skade pga dyr i Norge.

Noe info om oppsettet ditt hadde hjulpet, type næring, jord, luft, pottestørrelse og sånt. Det er godt mulig du har skrevet det før, men da har ikke jeg fått det med meg.

Edit: Glemte å legge til at det godt mulig det ikke er noe galt i det hele tattt...
ville bare slenge inn at jeg har noen hps lamper jeg skal kvitte meg med, 600w.

når kan man sette hps lampe på plantene? de har blitt 2cm høye nå. har bare hatt vanelig lys på de nå men lurer på når jeg skal starte med hps..
Funker fint fra dag en. Men du unngår en del strekk som de gjør med HPS lyset hvis du kjører 600 w MH lys isteden ut hele vekstfasen. Men har du ikke cash til MH pære så er LST eller trellising noe du kan leke deg med. Men hvis du setter HPS på de så pass på for guds skyld og ha mer enn en meter i avstand til å begynne med. Tanken er at du gjør de vant med alle de lumens som HPS avgir. Krever at du følger med på de og identifiserer når de strekker seg
Jeg tenkte og begynne med dyrking, var i albir i spania og fikk noen frø derfira, sweet caramel og white widow, desverre har jeg ikke disse lenger, when mamma was making some drama så skal nå bestille nye, kan noen anbefale et sted jeg bestiller ifra og hvem som er lettest og dyrke da jeg er førstegangs dyrker. Jeg fikk testet et da jeg la litt vann med bomull i et glass og lot frøet sto over natten den kom ut mørk og fin.

ting jg lurer på er : Konkret hvor mye watt jeg skal ha og hva jeg trenger, har et disponibelt rom , tenker og begynne smått med fire til fem planter kan noen gi meg ''oppskriften'' Vet du kan se alt dette på youtube.com men har dårlig tålmodighet og er ikke god i engelsk heller. Om noen andre har prøvd for førstegang og oppnåd riktig resultat og er fornøyde ønsker jeg gjerne svar fra dere.


takk for eventuelle svar..=)


Love peace and harmony
Bare for å starte med å si det..Hvis du har dårlig tolmodighet, så kan du igrunnen bare glemme hele prosjektet ditt. Å dyrke cannabis skjer ikke over natta, og det er utrolig mye kunnskap å lære før du starter.

Frø: Northern lights anbefales, men du kan lese på selve frøene - der pleier det å stå vanskelighetsgrad + les reviews.
Butikk: seed boutique
Watt: Jeg går ut ifra at du tenker på HPS-lamper? De generer en syk mengde varme, så det er i grunn opp til jeg. De sier at yielden du får er 0.25-0.5 gram per watt for nybegynnere, du skal ikke se bortifra mer med optimale forhold. Det er opp til deg, men tenk på at varmen lett kan stige over 30 grader celcius, og da synker yielden igjen ned. Klarer du å kjøle ned en 600W, go for it. 400W HPS gikk fint for min del.

Uansett, du må lese for å kunne klare det her..Les gjennom tråden er mitt første tips.
Sitat av Goodgirlgonebad Vis innlegg
Jeg tenkte og begynne med dyrking, var i albir i spania og fikk noen frø derfira, sweet caramel og white widow, desverre har jeg ikke disse lenger, when mamma was making some drama så skal nå bestille nye, kan noen anbefale et sted jeg bestiller ifra og hvem som er lettest og dyrke da jeg er førstegangs dyrker. Jeg fikk testet et da jeg la litt vann med bomull i et glass og lot frøet sto over natten den kom ut mørk og fin.

ting jg lurer på er : Konkret hvor mye watt jeg skal ha og hva jeg trenger, har et disponibelt rom , tenker og begynne smått med fire til fem planter kan noen gi meg ''oppskriften'' Vet du kan se alt dette på youtube.com men har dårlig tålmodighet og er ikke god i engelsk heller. Om noen andre har prøvd for førstegang og oppnåd riktig resultat og er fornøyde ønsker jeg gjerne svar fra dere.


takk for eventuelle svar..=)


Love peace and harmony
Vis hele sitatet...
http://www.norcan.org/index.php?id=33 denne dyrke håndboken og norcan forumet har alt du trenger
Har du i det hele tatt orket å gå litt inn i denne tråden?
Kom igjen mann, du klarer vel å lese de første 4 sidene liksom, der får du svar på det meste du spør om. Om du ikke gidder å lete opp info selv tror jeg du skal legge dyrkinga på hylla. Dyrking tar tid, krefter og krever at du følger med.

Men siden jeg er så insane snill kan jeg hjelpe deg bittelitt på vei:
Frø: zenseeds.dk Enkle nybegynnerstrains er; Northern Lights, Top44, tror også dark kush er grei, lowryder.
Lampe: HPS. Så mye watt du har penger til å drifte, jo mer jo bedre. Men, en 400w holder til 4-5 stk.
Ellers trenger du
-Potter: 1 liters til seedling-stadiet og 10 liters til veg/blomst.
-Jord: Blomsterjord, perlite, lecakuler.
-Næring: Til vekst og blomst.
-Vifter: Bordvifte til sirkulering og inntaksvifte/uttaksvifte til å skifte luft i rommet.
-Kullfilter: til å skjule lukt.

Alt du spør etter har blitt svart på før, opptil flere ganger. Det er greit å be om hjelp, men latskap er ikke nøkkelen til suksess. Regner med at resten av forumbrukerene har samme innstilling som meg akkurat her også. Vi er svært behjelpelige, allikvel setter man pris på litt inisiativ fra deg også.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Det skulle la seg ordne
Vis hele sitatet...
jeg vil gjerne ha hjelp.. men hvordan sender man en privat melding..

Sitat av moret Vis innlegg
Har du i det hele tatt orket å gå litt inn i denne tråden?
Kom igjen mann, du klarer vel å lese de første 4 sidene liksom, der får du svar på det meste du spør om. Om du ikke gidder å lete opp info selv tror jeg du skal legge dyrkinga på hylla. Dyrking tar tid, krefter og krever at du følger med.

Men siden jeg er så insane snill kan jeg hjelpe deg bittelitt på vei:
Frø: zenseeds.dk Enkle nybegynnerstrains er; Northern Lights, Top44, tror også dark kush er grei, lowryder.
Lampe: HPS. Så mye watt du har penger til å drifte, jo mer jo bedre. Men, en 400w holder til 4-5 stk.
Ellers trenger du
-Potter: 1 liters til seedling-stadiet og 10 liters til veg/blomst.
-Jord: Blomsterjord, perlite, lecakuler.
-Næring: Til vekst og blomst.
-Vifter: Bordvifte til sirkulering og inntaksvifte/uttaksvifte til å skifte luft i rommet.
-Kullfilter: til å skjule lukt.

Alt du spør etter har blitt svart på før, opptil flere ganger. Det er greit å be om hjelp, men latskap er ikke nøkkelen til suksess. Regner med at resten av forumbrukerene har samme innstilling som meg akkurat her også. Vi er svært behjelpelige, allikvel setter man pris på litt inisiativ fra deg også.
Vis hele sitatet...


Hei tusen takk! Ja jeg så det men fy fader er mange sider her da, allle skriver rotete spør du meg og mye forskjellig derfor et svar på alt og det ga du meg..=) vet det krever myyyye tid og krefter og det skal jeg gi when time is ready!=) ikke noe mann, a lady..Og vi kvinnfolk er late om dagen.
Ha en fin dag.
Sitat av Goodgirlgonebad Vis innlegg
jeg vil gjerne ha hjelp.. men hvordan sender man en privat melding..
Vis hele sitatet...
Klikk navnet på den du vil kommunisere med til venstre her, så er det tredje alternativ i menyen som kjem ned
Kvinnelige drykere er en sjelden rase
Det er mange sider, helt klart. Men, det står veeeeldig mye av interresse på dem også. Jeg skylder denne guiden mye av det jeg har lært om cannabis og da spesilet dyrking.
Nå har du jo kommet litt på vei ihvertfall. Så får du heller komme tilnbake om det er noe konkret du ikke finner svar på eller vil ha en utdyping på.

Edit: Tror LoveToGrow har pansjonert seg, så er ikke sikkert man får veldig mye hjelp derfra. Mulig jeg tar feil though.
hmm, har ett spørsmål. har hatt plantene fra de kom opp fra jorda i en gjennomsiktig boks, så de har fått høy fuktighet, når skal de ut av den boksen ? de har blitt 3 cm høye nå ca. trenger de fortsatt ha en fuktighet på 80% ca? spørsmålet er egentlig når de kan/skal settes ut av boksen
Sitat av Xelon Vis innlegg
hmm, har ett spørsmål. har hatt plantene fra de kom opp fra jorda i en gjennomsiktig boks, så de har fått høy fuktighet, når skal de ut av den boksen ? de har blitt 3 cm høye nå ca. trenger de fortsatt ha en fuktighet på 80% ca? spørsmålet er egentlig når de kan/skal settes ut av boksen
Vis hele sitatet...
Jeg hadde kun plastikk over de til de ble ca 3-5cm høye, og jeg syns det funket greit det.
Jeg har aldri brukt sånn "drivhus" og mine har alltid klart seg helt fint uten.
takk for svar, da forsvant det lokket
Good morningS ! Okaii ja fikk mye hjelp herifra har lest en del nå, fikk litt dårlig samvittighet og har til og med skrevet fire a4 sider Har et spørsmål om du/dere vet. Hvor mye vil det koste ca jeg tenker en hsp lampe med 400watt siden jeg begynner smått. Hva vil alt koste alt i alt? Og hvor mye mere vil det bli på strømregningen? Lønner det seg og kutte ned tv osv med tanke på politi og mistanker i forhold til strømmen?

takk for svar folkens!=)

fant ut=) snart oppstart!
Så lenge du ikke kjører 5 til 10 lamper så går det som regel greit. Og så lenge frøken kullfilter er med, sammen med mottoet " LOSE LIPS SINK SHIPS "
Sitat av Goodgirlgonebad Vis innlegg
Good morningS ! Okaii ja fikk mye hjelp herifra har lest en del nå, fikk litt dårlig samvittighet og har til og med skrevet fire a4 sider Har et spørsmål om du/dere vet. Hvor mye vil det koste ca jeg tenker en hsp lampe med 400watt siden jeg begynner smått. Hva vil alt koste alt i alt? Og hvor mye mere vil det bli på strømregningen? Lønner det seg og kutte ned tv osv med tanke på politi og mistanker i forhold til strømmen?

takk for svar folkens!=)

fant ut=) snart oppstart!
Vis hele sitatet...
400w HPS: 1500,- - 2000,-
Strøm til lampa: ca 150,- i mnd
Kullfilter: 1000,-
Vifter: 700,-
Potter: 250,-
Jord, Leca, Perlite: 250,-
Næring: 500,-

Dette er et grovt overslag, men prisene skal stemme sånn halvveis ihvertfall. Det koster litt penger i innkjøp men dette er jo også utstyr som kan brukes om igjen mange ganger.

Politet mistenker nok ikke strøm. Så lenge du ikke kobler utenfor telleren så strømmen "forsvinner" er du nok ganske safe. Strømselskapet er happy så lenge de får pengene sine de, de går ikke ti politet for 150,- ekstra i mnd. Da hadde jeg fått mye politi på døra da jeg fikk installerte vinskap som står å durer nonstop, de skapene drar strøm. Om vinteren så er det jo også veldig mange elektriske ovner som står på liksom, skulle pluttselig 50% av Norge's befolkning få besøk av politet da liksom? Nei, du er nok safe på akkurat dette serru
Sitat av moret Vis innlegg
400w HPS: 1500,- - 2000,-
Strøm til lampa: ca 150,- i mnd
Kullfilter: 1000,-
Vifter: 700,-
Potter: 250,-
Jord, Leca, Perlite: 250,-
Næring: 500,-

Dette er et grovt overslag, men prisene skal stemme sånn halvveis ihvertfall. Det koster litt penger i innkjøp men dette er jo også utstyr som kan brukes om igjen mange ganger.

Politet mistenker nok ikke strøm. Så lenge du ikke kobler utenfor telleren så strømmen "forsvinner" er du nok ganske safe. Strømselskapet er happy så lenge de får pengene sine de, de går ikke ti politet for 150,- ekstra i mnd. Da hadde jeg fått mye politi på døra da jeg fikk installerte vinskap som står å durer nonstop, de skapene drar strøm. Om vinteren så er det jo også veldig mange elektriske ovner som står på liksom, skulle pluttselig 50% av Norge's befolkning få besøk av politet da liksom? Nei, du er nok safe på akkurat dette serru
Vis hele sitatet...
Nja, de lys-pakkene som selges på nett er vel analoge. De bruker betydelig mer strøm enn digitale, slik jeg har forstått det. 150 for digital, og opp i mot 500 for analog.

Hvis jeg skulle bestilt utstyr, ville jeg gjort det undet et falsk navn og falsk adresse.
Finn en stor boligblokk hvor de har mange postkasse, kjøp en og sett den opp med falsk navn - og bestill dit.
Ser ut som jenta er fra Oslo, om hun er det er det ikke værre enn å stikke innom Scorpius eller Desginbelysning og betale cash. De har digitale balaster også...
Helt enig =) Det krever hard jobbing for å finne ut en metode å gro på som passer hver enkelt ...

Og hei igjen alle sammen lenge siden sist =) Jeg holder på med sammfunnstraff siden jeg ble tatt med en realtivt stor grow for 1.5 år siden :/ Men er back og skal prøve å være mere aktiv her på forumet, liker å se at tydelig mange fler har søkt råd her, og begynt å dyrke selv ! Jeg råder alle som røyker i det hele tatt, til å gro det selv, da det er mindre straff for å bli tatt for det , enn og kjøpe seg noen gram røykings.. (Jeg fikk 266 timer sammfunnstraff for ca 2 kilo ferdig tørkede buds. Det ble lagt til grunn i retten at det skulle være min medisin i ca 1 år, mot smerter fra nyrestein)

Har fått masse hjelp fra dette forumet , fra og vite ingenting, til å kunne høste min egen prima røkings =) Mye takket være LoveToGrow! Så jeg skal prøve å hjelpe til jeg også med det jeg har lært meg med et par års erfaring

Det kommer ann på hvordan man gror. Gror man 1 plante på 600w kan du fint få oppi 400 gram på en plante. Gror du 10 planter tett i tett under en 600w, så kan det bli kanskje 400 gram tilsammen delt på alle 10 plantene. Det er ofte sånn at om du gror i optimale forhold, ( gjør allt riktig med næring, lys, luft ) så får man oppimot 1 gram per watt, og det er ikke bullshit nei som mange sier, det er fakta. Politiet forbinder ofte flere planter med salg, har du derimot en eller 2-3 store planter , så blir det mildere sett på i retten garantert, samme hvor mye som er på planten. Så derfor råder jeg dere til å gro færrest mulig planter og behandle de best mulig, ( bøy grener osv, for å få mer ut av hele planten).

Surret litt med siteringen der, det siste avsnittet mitt var til Revbatim ! ......
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skade-skutt: Vi trenger litt mer info om EC meteret ditt om vi skal klare å hjelpe deg.
Man må ha en kalibreringsveske, som kan være forskjellig fra meter til meter.
Ser det er mange sider her, orker ikke lese alle enda.. men står det mye om utegrowing her ?
hva trenger man ? hvilke frø anbefales til norsk natur? hva må man tenke på når man gror ute? eksempler på fine spots?
anbefaler deg å lese denne tråden http://freak.no/forum/showthread.php...ight=utidetfri der sår det masse om ute groing!
Sitat av zevz Vis innlegg
anbefaler deg å lese denne tråden http://freak.no/forum/showthread.php...ight=utidetfri der sår det masse om ute groing!
Vis hele sitatet...
Takk så mykket, skal nok lese gjennom denne posten også. sikkert en hel hau med lærerikt informasjon =)

Står ikke så mye om jordblanding til utegrow på den forrie posten..
noen som har noen "tutorial" ?

Hagejord fra plantasjen ?
+ leca? som i leca blokker som man smuldrer opp og blander i jorden ?
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
Takk så mykket, skal nok lese gjennom denne posten også. sikkert en hel hau med lærerikt informasjon =)

Står ikke så mye om jordblanding til utegrow på den forrie posten..
noen som har noen "tutorial" ?

Hagejord fra plantasjen ?
+ leca? som i leca blokker som man smuldrer opp og blander i jorden ?
Vis hele sitatet...
Hagejord fra plantasjen funker fett. Med leca mener man lecakuler. Det får du kjøp hos blomsterforhandlere.
Det er ikke verre enn at du graver et hull i jorda og fyller dette med jordblandingen din.
Selve blandingen har jeg alltid tatt litt på gefülen. 10 liter jord, 5 liter lecakuler og 5 liter sand er cirkamål å gå etter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skade-skutt: Om EC i jorden er for høy må man gjøre en "flush", la det renne mye vann igjennom jorden for å få skyllt ut næringsstoffene.
Jeg har lest litt om "the holy grail" innen strains. "c-99" eller "cinderella 99 " eller "Cindy99"

jeg har funnet ut at disse er litt sjeldene.. hvor kan man få tak i slike ?
@Greendudeblue: Jeg ville fjerna linkene dine i siggen din ettersom du linker rett til sider der det står hvem du er.
Sitat av deFestoVisuals Vis innlegg
@Greendudeblue: Jeg ville fjerna linkene dine i siggen din ettersom du linker rett til sider der det står hvem du er.
Vis hele sitatet...
Takker for det ,tenkte ikke på det i det hele tatt =)
Har lest litt rundt om diverse strains som ikke ser ut som cannabis i det hele tatt.
Australian Bastard Cannabis og Duckfoot er vel de to strains'a som slår seg fram. Men etter at WallyDuck har lagt frøproduksjon på fylla er det ikke veldig lett å få tak i noen duckfoot. Og ABC har jeg heller ikke sett solgt noe sted.
Men, er det noen som vet hvor og hvem som kan levere frø? Etter litt dypdykking fant jeg fram til at seedbay antagelig er beste mulighet, erfaringer herfra?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen her som har ett eksempel på å lage ett kullfilter billigere enn å kjøpe ?
Kan jeg koble ett " rør " til vifta med masse kull inni ? Eller er det way more difficult?
Ja, du kan lage hjemmelaget kullfilter. Men om det blir såå mye billigere vet jeg ikke(hvertfall den versjonen jeg så), bedre å gå for the real deal og være sikker.
bah, finner bare filter til en grei pris. http://weedshop.no/dyrkeutstyr-ventilasjon-c-25_41.html
Også må jeg vel ha en sånn vifte under der til 2 lapper :/
Sitat av Needleteck Vis innlegg
bah, finner bare filter til en grei pris. http://weedshop.no/dyrkeutstyr-ventilasjon-c-25_41.html
Også må jeg vel ha en sånn vifte under der til 2 lapper :/
Vis hele sitatet...
Følg denne linken:
http://www.vifter.no/shop/
Trykk "kanalvifter". Så kan du sikkert slenge på en av de som finnes der. Koster rundt 8-9 hundre for en som funker. eks: "Kanalvifte i plast Ø125mm"
Sitat av Needleteck Vis innlegg
Noen her som har ett eksempel på å lage ett kullfilter billigere enn å kjøpe ?
Kan jeg koble ett " rør " til vifta med masse kull inni ? Eller er det way more difficult?
Vis hele sitatet...
Du trenker aktivt kull i alle fall. Ikke grillkull
Hei.. Noen som vet om lamper hps? tenkte kjøpe i januar.. Alt og hvor jeg for tak i det er bra=) privat personer og nettsider.

Takker for eventuelle svar..