Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 923
Hei.


Har Nokia Lumia 925.

Noen som vet om det er mulig å f.eks scanne en NFC tag, også lagre den og bruke mobilen som tag istede for det jeg scannet?

Gjelder også om jeg kunne scannet inn en tag, endret litt på den også sendt den ut igjen?

Har hatt Android, og fikk Lumia for litt siden, så er ikke veldig flink enda. Av de appene jeg har sett så er det ingen som kan gjøre dette, og de fleste vil ikke la meg lese teksten pga det jeg scanner ikke støtter SNEP, noe jeg er rimelig sikker på at den gjør siden det funket fjell på Android.
plain-tekst tags kan du gjøre dette med, men enkelte NFC-tagger er krypterte. (f.eks. de som er brukt til busskort og lignende), og kan det fort bli problemer.
Windows Phone supports rewritable, unprotected NFC Forum Type 1 - 4 compatible & NDEF formatted tags (example NTAG203 & Mifare Ultralight = Type 2). Other tags might not be supported.

To ensure you get the right tags, we have partnered with two of the most reliable and well-known companies TagAge and RapidNFC. They sell compatible tags, charge competitive prices and ship worldwide.
Vis hele sitatet...
Kilde: FAQ - What types of NFC tags do the Nokia Lumia phones support?

Typer NFC: http://www.nfc.cc/technology/nfc-tag-types/

Med mindre NFC-chippen er dritsær, som bare kan leses av android men ikke nokia, vil jeg tro at trådstarter har samme problem som denne karen: NFC SNEP Protocol in Windows Phone 8

hi

This is the response i have received from blackberry development forum.
Vis hele sitatet...
Hi

I got a more or less immediate response from the BlackBerry NFC dev team. There are a number of known issues, all rooted in problems with the Lumia device. I'm told that NFC P2P initiated Bluetooth Connection handover on the [color=red]Lumia is not compliant with the NFC Forum specification.[/color] In addition, there's an issue whereby the Lumia P2P server crashes when used with BlackBerry 10. Again, our engineers are adamant the problem is with the Lumia. BlackBerry 10 P2P works fine with Android devices and other Nokia devices.
Vis hele sitatet...
Et forslag i tråden som kanskje du kan benytte deg av tho:

http://ndef.codeplex.com/

Install the ndef sample app on your phone and select the option to subscribe to NDEF messages. See what happens.

I use NDEF as a sample app for my NFC presentations and it works every time so far, so it should also work with BB10.
Vis hele sitatet...
lykke til.
Trådstarter
Det jeg har er et gammelt skikort som rewrita til å sette android telefonen på lydløs, men det er nok mulig at det ikke funker på lumian min.