Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3840
Hei.


Noen som vet hva de kinovaktene sjekker når de ser på billettene?

Har grublet litt og vil prøve og scanne inn en billett og endre den så den passer til andre filmer i Photoshop, kunne potensielt slippe og betale for kinobesøk fra nå av om det funker?
Du risikerer jo å sitte på fanget til en random person.
Arket på billetten må jo være lik, i tillegg så må den være veldig enkel å dele i to. Ihvertfall i Oslo, så er billetten veldig bøyd når en får den i tillegg så er lappen delt i to, på en måte.
Trådstarter
Tror ikke de sjekker sånn supernøye om det er 200+ personer som skal inn samtidig, hvertfall ikke her jeg bor.

De skriver vel også ut billettene der, må jo gå ann å få tak i en sånn skriver de bruker på kinoen? Også bare endre billetten i Photoshop hver gang jeg skal på kino, og skrive ut.
utrolig hvor lite folk gjør seg til kjeltringer for...

forstår at du ikke ønsker noen moralpreken. men dette er jo rett og slett idiotisk. kjiper'n å rasere rullebladet sitt for å få se noen kinofilmer til 100,- gratis...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Printeren koster fort nokre tusen, og du veit ikkje om plassen du tar er ledig eller ikkje. Det er slikt som funker 2-3 gonger, men om du ofte tilfeldigvis får samme plass som andre på grunn av feil vil dei gjerne sjekke litt grundigare, og oppdage at du aldri har kjøpt biletten, og du er tatt.

Så kor interessant er det å svindle kinoen 2-3 ganger - og bruke tigangen av det du sparte på printer?
Trådstarter
E-Billett?

Det er jo bare å vise frem mobilen sin. Også sette seg på en av de fremre setene som aldri er i bruk.

Kommer det noen så si at du er lei deg og ikke så skikkelig etter.
Kompis av meg jobber på kino i Oslo og han har tatt et par stk med falsk billett.
Som sagt så har billetten en viss bøy og er ikke i vanlig printer papir.
Hvis man har jobba på kinoen en stund så har man kjent på mange tusen billetter og merker da små forskjeller.

Men det som går er å printe ut billettene på automatene og så gå i kiosken og si at det ikke kom noen billett ut så får man nye så da har man et dobbelt sett, men det hjelper lite om salen er utsolgt
Trådstarter
Blir nok at jeg prøver ebillett opplegget, bare kjøpe en, som jeg endrer dato, og tittel på.
Sitat av Riverhill Vis innlegg
Blir nok at jeg prøver ebillett opplegget, bare kjøpe en, som jeg endrer dato, og tittel på.
Vis hele sitatet...
Trur ikke det er noe enklere med ebillett heller, brukte ebillett i helga og han som sjekker billettene brydde seg ikke om dato, tittel osv, han ville at jeg skulle zoome opp til en firkant opp i hjørne på ebilletten som han sjekke, trur det var sånn QR kode els. husker ikke helt. for å sjekke om det var legit.

vis du bruker falsk billett så er det vel enklest å gå på forestillinger som ikke er fulle(premierer) også er det bare å sjekke på filmweb hvor mange ledige plasser det er, og sett deg på kanten slik at du unngår å ta noen andre sine plasser.
Sist endret av Uklar; 30. mars 2014 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Går du så ofte på kino at det er verdt det å gjøre deg selv til en kriminell?
Du har sett på for mange filmer..
Har deltidsjobb som maskinist og slipper inn til alle visningene og jeg kan trygt si at jeg ville sett forskjell med en gang da jeg uansett må se på biletten hvilken sal du skal til. så om du ikke får lagd en meget god forfalskning vil du bli tatt ja

et tips er jo heller å si at du skal kjøpe biletter til lillebror eller bestefar(om det er aldersgrense) og få rabatt for barn/honnør ^^
Dokumentforfalskning straffes automatisk med fengsel. Om du slår ned noen på byen blir saken henlagt... myndighetene er strenge på forfalskning av penger, frimerker, vitnemål etc. Last ned filmen på blue ray heller...
Sitat av Pure_chris Vis innlegg
et tips er jo heller å si at du skal kjøpe biletter til lillebror eller bestefar(om det er aldersgrense) og få rabatt for barn/honnør ^^
Vis hele sitatet...
Da jeg var i Forsvaret, og skulle på kino med gjengen, så måtte hele gjengen, altså samtlige, møte opp ved billettskranken og legitimere seg for å få vernepliktsrabatten. Vi prøvde en gang å kjøpe billetter til 9 stk, og vi var da tre stk med vernepliktsbevis som dro inn for å kjøpe billettene. Fikk beskjed om at vi bare fikk rabatt for tre stk, og at alle måtte komme inn og vise FD-ID-kortet. De var rimelig streng, altså.

Billettkontrolløren, på sin side, var så sloppy som det er mulig å bli. Han sjekket aldri billettene engang, han bare tok i mot de i én stor bunke og rev de fra hverandre i én manøver, og slapp oss inn. Den ene gangen tok han ikke imot billettene engang, han bare viftet oss inn.

Når det er sagt, så er kinobilletter en såpass liten post på budsjettet, at hvis du først skal ta deg tid til å dra på kino, bør du klare å hoste opp det det koster. Såpass er det verdt. Hvis du er uenig, bør du la være. Det du imho kan "jukse" på, er godteri. Helt latterlige priser på snacks og snop og drikke inne på kinoene. Handle heller på lavprisbutikken rundt hjørnet, så får du snacks til en brøkdel av prisen.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Dokumentforfalskning straffes automatisk med fengsel. Om du slår ned noen på byen blir saken henlagt... myndighetene er strenge på forfalskning av penger, frimerker, vitnemål etc. Last ned filmen på blue ray heller...
Vis hele sitatet...
For det første så havner ikke 100% av de som blir tatt for dokumentforfalskning i fengsel, for det andre så er jeg ganske sikker på at det å snike på kinoen ikke teller som dokumentforfalskning..
Hvis du bruker en forfalsket billett(dokument) så er det dokumentforfalsking
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
For det første så havner ikke 100% av de som blir tatt for dokumentforfalskning i fengsel, for det andre så er jeg ganske sikker på at det å snike på kinoen ikke teller som dokumentforfalskning..
Vis hele sitatet...
Tja, tror det faktisk kan regnes som det om du har forfalsket en kinobillett, da det strengt tatt er forfalskning av ett dokument som gir deg tilgang til en betalt tjeneste.

Om noen bryr seg eller ikke vet jeg intet om.
Jeg jobber som vakt på kino, den bruker et system som heter "DX Bilett" og er ganske bra satt opp system. Alle e-biletter blir scannet via QR-kode du får
på mail/kvitering.

http://bloggfiler.no/fullstendigkaos.blogg.no/images/642120-7-1390737387337.jpg
Slik ser biletten ut, med flippen som blir revet av.

Jeg vil si det er ganske vansklig å "bypasse" det systemet i og med at alle smutthull er tettet. Men det finnes jo alltid sløve vakter da (inkludert meg selv) så det er jo bare til å prøve
Proff kannibal
Sitat av Bombasa Vis innlegg
For det første så havner ikke 100% av de som blir tatt for dokumentforfalskning i fengsel, for det andre så er jeg ganske sikker på at det å snike på kinoen ikke teller som dokumentforfalskning..
Vis hele sitatet...
Saken i seg selv er liten, men det er like fullt forfalskning av et dokument som gir deg tilgang til en betalingstjeneste, dermed kan de sette et eksempel og ta saken videre, noe jeg håper de gjør hvis en stakkars sjel forsøker seg på å snike til seg 100kr spart.
hva med å bare gå inn i salen før kontrolløren kommer? Gjort det ved et par annledninger, begge var uhell tho, da jeg trodde filmen hadde startet og bare spasserte inn.