Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 970
Hei!

Fikk ikke noe sommerjobb i år på de vanlige stedene, og orker ikke gå hele sommeren å drive dank.


Så, har vurdert litt andre steder, og jeg har veldig lyst til å søke jobb hos er IT firma rett ved her jeg bor. Er bare 16 år, men har en god del erfaring innen programering og serverdrifting, men regner med at det ikke har mye å si pga alder.

Men, hva burde jeg eventuelt nevne i en søknad, og burde jeg heller ringe de først og snakke med de?

Lønn er ikke viktig, kan gjerne jobbe ulønnet, burde jeg nevne det, og er det lov?
Jeg fikk min første IT-Jobb som 15åring, jeg hadde da hatt arbeidsuke, etter en god stund så ringte sjefen meg opp for å tilby meg arbeid. Det som er så flott er at jeg kunne jobbe når jeg ville/hadde tid.

(jeg syns selv at det er ganske imponerende hva de gir 15åringer lov til å gjøre med systemer i prod, det viser vel bare hvor mye de stoler på meg)


Dette firmaet var et datacenter, dvs colo og andre hostingtjenester. jeg jobbet med drift av Linux og Windows servere, det var også mye fysisk hardware.
Jeg vil anbefale deg å sende en mail med hva du kan og at du er veldig lyst å jobbe der.
Ikke nevn lønn med det første.