Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 980
Hei hei!

Lenge siden jeg har postet noe på forumet føler jeg, å jeg trenger deres hjelp!

Jeg er i 20årene, interriserer meg for psykologi, universet, weed, og grafisk design.
Føler jeg har ett problem med å finne bøker som kan interriserer meg, nettop fordi jeg egentlig aldri har vært noe spesielt stoket på bøker.
Men siden jeg sitter døgner rundt å leser på diverse nettsider, så er det ikke noe galt med mine lese evner.

Noen som har noen bøker å anbefale! Ville spart meg meget med tid.

Takk på forhånd!
Innen grafisk design vil jeg hvert fall absolutt anbefale bøkene om/av Stefan Sagmeister:

Made you look

Things I have learned so far in my life

og den nyeste, som jeg ikke har fått kjøpt selv ennå, men som jeg velger å tro er like bra:

Another book about promotion and sales material.

Førstnevnte presenterer oppbygningen av hans karriere, hvor vi få se arbeidene hans og hvordan han har tenkt, samt personlige notater. Selve bokas utseende i seg selv er verdt prisen, men man få så mye mer også.

Inspirerende!
Sist endret av Viva la Opium; 15. september 2011 kl. 10:33.
Takk skal du ha! Har du noen formening om Los logos? Er den bra, er den verdt å kjøpe osv?
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Takk skal du ha! Har du noen formening om Los logos? Er den bra, er den verdt å kjøpe osv?
Vis hele sitatet...
Ukjent for meg, men utifra det jeg finner på Google virker det som bra bøker med mye fine logoer, og mye eksperimentelt. Dog er det noen som savner litt mer bakgrunnsinfo.

Selv har jeg nettopp bestilt Symbol, en bok litt i samme bane. Kan jo si fra hvor bra jeg syns den er når jeg får den.

Og når vi først er inne på David Aireys side kan jeg jo anbefale Logo Design Love, skrevet av David Airey. Gir et godt innblikk i hvordan han jobber og lager logoer/identiteter. Selv om jeg ikke elsker alt han lager, er det mye bra der!
Sist endret av Viva la Opium; 15. september 2011 kl. 11:23.
Dolores Cannon
Convoluted Universe 1, 2 & 3.

M. Desmarquet

Thiaoouba Prophecy (Abduction to the 9th planet)

George Orwell
1984 [wiki] - Audiobook [youtube]
Sist endret av eRixn; 15. september 2011 kl. 12:35.