Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1005
1) Har fundert en stund på å få satt sammen et par bøker og få dem trykt. Er det noen som har erfaring med steder som trykker bøker i ett eksemplar?

Tenker da ikke på sånne fotobøker, men på tekst (evt med noen få illustrasjoner i svarthvitt).

Kan fint finne steder som gjør det med google, jeg ville bare høre om noen hadde positive/negative erfaringer, og kanskje få tips om feil å unngå (når man setter sammen pdf'en for eksempel, jeg er ikke spesielt dreven).

2) Ett spørsmål til, ang fotobøker, vil det bli noe problem om man lager en bok kun med bilder man har henta fra nettet? Tenker da i forhold til opphavsrettigheter, om firmaet kommer til å reagere på at jeg bruker andres bilder. (Jeg er klar over at de fleste bilder fra nettet ikke egner seg til trykking pga oppløsning/strl).
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvor mange sider er det snakk om og hvordan skal den bindes inn?
En paperback burde de fleste mindre trykkerier kunne lage, men om du skal skikkelig bokomslag nok det litt verre.
Sist endret av datagutten; 1. april 2011 kl. 21:55.
Antagelig 100-aktig, bare paperback

Jeg finner forsåvidt selv flere steder på nettet som gjør det (med ordentlig omslag og greier om man vil), men lurte litt på om noen hadde erfaringer (kvalitet ift pris, tabber å unngå)
Om du bruker andres bilder i din bok uten rettigheter til de på noen som helst slags måte så kommer du til å få trøbbel.. Du må nok betale for de illustrasjonene og bildene du vil ha i boka di.
Men kommer noen til å få vite det? Det jo ikke snakk om å selge den til noen. Det er jo kun de som jobber på fotobutikker som evt kommer til å reagere.
går du til et trykkeri og sier "dette er mine bilder", så vil ingen stille spørsmålstegn ved det. folk flest er hyggelige og godtroende.