Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 890
Jed McKenna - Book 1 - Spiritual Enlightenment, The Damnest Thing
Jed McKenna - Book 2 - Spiritually Incorrect Enlightenment
Jed McKenna - Book 3 - Spiritual Warfare

Jeg ble veldig usikker på måten jeg skal gå fram på når det gjelder seriene av bøkene fra Jed Mckenna.
Jeg har aldri vært noen fan av å lese bøker, men da jeg "tilfeldigvis" stublet over disse fra bok 1 ble jeg hook'd. Den var tung for meg å sette meg inn i, men etterhvert ble det "lettere" å lese. Mye å hente mellem linjene. Har lest Book 1 og 3 og er halvies i nr 2 (ikke spør hvorfor jeg valgte den rekkefølgen).

Summert fra mitt synspunkt: Den drøfter hvordan mennesker følger spirituelle guruer uten å ha kritisk tenking selv, der det er mye bias i forhold til hvordan virkeligheten fungerer. (Jeg var selv et eksempel da jeg leste Echhart Tolle; jeg leste bøkene hans og stolte på alt han sa siden han hadde "guru" status.)Å ikke følge andres fotspor i blinde, og det å tenke selv. Man lager egne grenser, som begrenser en selv's muligheter.

Enten man er enig eller uenig i boka, er det litt av en "wake up call", som gjør boka fantastisk. Skrevet av en veldig smart fyr, som kutter drittet og kommer til poenget. Muligens et poeng som fler ikke vil (tørr?) å utforske.

Jeg føler jeg må gi en subjektiv "advarsel" om at hvis en leser gjennom alt, så vil ikke realiteten bli det samme som før. Han som har skrevd boka lever som en boms, så det er ikke sikkert alle vil like den delen av kaka han deler.

Er ganske nyskjerrig om andre her har lest noe fra han, og hva som er deres meninger.
Sist endret av Egget; 15. februar 2011 kl. 18:21.