Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 943
Hvorfor kan ikke Canal Digital m.fl. organisere bestillingen av abonnementet via Sverige eller Danmark? Får man faktura fra Sverige eller Danmark trekker de fra de respektives lands moms, hvis de i det hele tatt har moms på denne type tjenester. Beløpet vil bli så lite at det ikke vil bli momsbelagt i når du får fakturaen fra disse. De har jo full mulighet til å autorisere/åpne dekoderen fra hvilket som helst sted i verden.

Mulig teorien er feil, men la oss få snyte den pengegriske norske stat for mest mulig.

Hørte på nyhetene i dag (20.juni) at norske lastebileiere må betale rundt kr. 50.000,- i omregistreringsavgift ved skifte av eier på et nyere vogntog. I Danmark betaler man kr. 750,- for samme tjeneste. I Sverige er det gratis. Å skifte navn på eier av kjøretøyet, og skrive ut nytt vognkort tar ca 5 minutter. Det blir etter mine beregninger en timebetaling på kr. 600.000,- Hvor er logikken? Jo, den er plassert i mellom leggene på de såkalte effektive, og smarte folkevalgte politikerene våre. Det eneste "svina" skal oppnå, er å få satt sitt eget navn på saken de brenner for. Vi husker vel alle "Brustad Bua", kyss meg i hekken!

Nei folkens, foren eder. Kjemp mot avgiftsystemet. Snyt der det snytes kan.

Lykke til!
Originally posted by Fleinsopp
Hvorfor kan ikke Canal Digital m.fl. organisere bestillingen av abonnementet via Sverige eller Danmark? Får man faktura fra Sverige eller Danmark trekker de fra de respektives lands moms, hvis de i det hele tatt har moms på denne type tjenester. Beløpet vil bli så lite at det ikke vil bli momsbelagt i når du får fakturaen fra disse. De har jo full mulighet til å autorisere/åpne dekoderen fra hvilket som helst sted i verden.
Vis hele sitatet...
Tror ikke lar seg gjøre, fordi vi i Norge har CD Norge, i Sverige heter det CD Sverige osv. Hver gren av skandinaviske Canal Digital har hver sine eiere. Her i Norge er det Telenor Broadband(?) System som har aksje majoriteten.
Altså, de fire Canal Digital'ene er "uavhengige" av hverandre pga. de fire landene har forskjellige lovverk. (det er her Norge skiller seg ut...)

Da sier det seg selv at man betaler moms og annen dritt til det landet man har abonnementet i. Så hvis du kjenner noen i Sverige som kan kjøpe abonnement til deg, så slipper du unna med svenske-moms.
Men da kan du ikke bruke Kiosk. (tror jeg)
Det svenske kortet kan du bruke i Norge.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
siden vi snakker om fanteri og canal digital kan jeg komme med en liten historie. vi har et sånt standard kort der vi betaler 200 - 300 kroner året for å få inn nrk, tv2, tvnorge og nrk2. så pl00tselig w00tselig en dag får vi et brev i posten der de sier takk for samtalen de hadde med oss og at de er glad for at vi ville kjøpe den største pakken med kanaler av dem. de sa også at dekoderen og alt annet shit allerede var sendt og kunne snart hentes på posten. jeg har ikke bestilt dette, og heller ikke min far, som regningen blir sendt til. Så når pakken kom tok vi turen bort til posten, og sa at vi ikke skulle ha disse sakene. da sa posten at det var greit, fordi det har vært jævlig mange andre som har kommet i samme situasjon. det her er jo bare utrolig dårlig av canal digital. tror de virkelig at ingen kommer til å merke det? i neste uke er de sikkert på tv2 hjelper deg eller på forbrukerinspektørene (kan hende de allerede har vært der, har ikke sett på det i det siste). uansett, canal digital suger.