Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1439
lurer på om det er mulig å få inn parabol sendinger på fler tv'er i huset uten å ha flere motagere? eventuelt hvordan dette jøres?
hadde også vert en fordel om jeg kunne se på noe annet en foreldra mine jorde.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sånn står det nå tenker jeg;

Parabol-->Tuner-->Tv

Det du kan gjøre er og koble på en coax til fra tunere, og trekke til TV nr2. Du vil da få samme bilde på begge TV'ene

Hvis du investerer i en tuner til, så kan du dra coax rett fra parabolen og til hver av Tunerne, som igjen går til hver sin tv.

Du vil da få eget bilde på begge to
Sist endret av Ond^Sofa; 29. august 2001 kl. 19:37.
Better than thou.
Uhm ja.. Jeg editet feil post.. Men jeg mener en kammerat av meg gjorde dette uten å ha en ekstra dekoder eller noe.. Jeg kan jhøre med ham..
Sist endret av Carlo; 29. august 2001 kl. 20:09.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du kan jo ikke ta signalet rett fra parabol'en.. Du må ha en tuner/dekoder i mellom..

Du kan event. koble deg på tuneren som allerede er i huset, men de som har fjernkontrollen til tuneren bestemmer hva du skal se på :P
cyclops's Avatar
Trådstarter
**Sånn står det nå tenker jeg;
Parabol-->Tuner-->Tv
Det du kan gjøre er og koble på en coax til fra tunere, og trekke til TV nr2. Du vil da få samme bilde på begge TV'ene
Hvis du investerer i en tuner til, så kan du dra coax rett fra parabolen og til hver av Tunerne, som igjen går til hver sin tv.
Du vil da få eget bilde på begge to**

hehe. det var jo akkurat sånn jeg IKKE skulle hatt det. å jeg veit det går ann å ha 1 decoder å 2 tv som en kan se fosjellig på.

Carlo: ja det hadde vert drit kult.