Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2422
Når: 11.09.2015 kl 19.00
Hvor: Hos en god venn

Dette kan bli veldig lang, men verdt å lese.

vil bare legge til at jeg aldri har tatt noen rusmidler før og kun hatt alkohol så dette var kjempe spennende for meg, vennen min hadde prøvd LSD en gang før og klarte å overbevise meg om å ta det med han. Jeg visste ikke doseringen, men det var en liten papir bit.

Jeg sitter på sofaen og er ganske spent på hva dette papirbitet på 1cm2 har å tilby, jeg ser spent på vennen min og er lykkelig men litt nervøs og vi setter papirbiten som snus foran tennene og svelger dem etter 30 min.
La oss kalle vennen min for Rune

*30 min*

Det har ikke skjedd noe spesielt og vi sitter fortsatt i sofaen og hører på chill musikk på youtube, en playlist fra Monstercat, (består fordet meste av chill indie, electro og vocal musikk)


*45 min*

Vi er på kjøkkenet og lager popcorn og bare snakker om ting og tang, og jeg måtte plutselig på do. Jeg sier ifra Rune og "setter" meg opp fra stolen på kjøkkenet, følte ikke noe spesielt først men etter et par steg merket jeg at det var litt "tungt" å gå, akkurat som du bærer en skolesekk fullt med bøker men bare at.. skolesekken er ikke der. Dette gjorde meg litt nervøs men tenkte ikke så mye over det. Vi satt oss tilbake på sofaen og ser at Rune har tatt igjen gardiner og styr uten at jeg visste hvorfor, skulle spør han om dette men glemte det han trakk gardiner, lukket igjen vinduer og skrudde på lys, ble litt lyst i stua enn det var nødvendig

*en time*

BOOM. heilt plutselig ser jeg at vegger og golv "blander" seg i flere "ruter" på en måte, det er veldig vanskelig å beskrive, men jeg ser "patterns" og streker, lysene i stua begynte å bevege seg og jeg følte en syk eurofi i kroppen. Rune følte omtrent det samme 5 min etter meg, og vi satt bare i sofaen og det ble stillhet. Vi så på tv skjermen og følgte med musikkvideoene på Youtube, alt var jo i 3D! Farger og mennesker i videoen kom ut av TVen, det var heeeelt sykt! Jeg kunne bokstavelig talt føle musikken i kroppen min. Det var som jeg hadde hundretusenvis av minikuler i kroppen som vibrerte etter musikken, det gikk perfekt etter rytmen på musikken, jeg kunne se fra høytalerne at det kom "musikk" rett inn i kroppen på meg. Jeg blir gal av å ikke kunne forklare dette skikkelig men håper noen har følt det samme på stoffet. Dette var jo helt fuckings uvirkelig for meg da jeg ikke har røyket cannabis før engang. Men jeg hadde lest mye om stoffet og andre trip men kunne aldri tenke meg det var som dette.

A


*2 timer*

Så langt hadde vi bare hørt på musikk, og snakket ilag. Alt jeg beskrev tidligere ble 2x mere intens. Vi bestemte oss for å lage mer popcorn og.. herfra ble det et helvette for meg.

Rune reiste seg til kjøkkenet og jeg følgte etter. Popcornet var sånn plastikk pose på der du må rive av den plasten først, for så å putte popcornposen i microen for å poppe, men det Rune gjorde var å ta av plasten, og posen så alle cornene ble sølt over hele gulvet. Vi så hverandre og brøt ut i latter. Vi lo og kunne ikke stoppe. Jeg lo så mye at det ikke kom noe lyd ut av meg lenger, akkurat sånn noen "mimer" at de ler. etter 5 min sånn fikk jeg pusteproblemer for jeg ville slutte å le, men kunne ikke stoppe, Rune hadde roet seg ned og ble litt nervøs etter jeg ga tegn på at dette er mest sannsynlig en ukontrollbar latter, og det han gjorde var å si "Det går bra, jeg skal på do nå kommer straks tilbake", og med en gang han forlot kjøkkenet ble helvette mer helvette. Det samme skjedde igjen, han sølte popcornet og han sa "det går bra, jeg skal på do kommer straks tilbake" dette skjedde flere ganger..? som en slags Loop jeg ikke kunne komme meg ut i, og jeg trodde jeg hadde gjort med hjerna mi sånn at jeg kom til å bli sånn for alltid og aldri komme meg ut av det, nå fikk jeg jævlig stor panikk og begynte nesten å få tårer og angsfall og alt det der.. Visste ikke hva jeg skulle gjøre, tror Rune prøvde å hjelpe men hørte ikke drit av det han.. Så plutselig meg selv i en gate med en kopp i hånda, det snødde og det tok ikke langt tid før jeg skjønte at jeg var en tigger (?), folk ga meg penger her og der og jeg trodde seriøst dette var ekte, jeg visste ikke hva som var virkelighet og ikke, jeg trodde dette var 5-10 år senere og jeg hadde blitt en tigger fra å med den dagen jeg tok LSD'en. Jeg følte meg forvirra, sint og trist. Føltes som en evighet, men.. det snødde ute som sagt og det var varmt. For varmt for været så noe var galt.. Jeg skjønte ikke noe som helst. Dette varte i ca 1.5t ifølge Rune, som føltes som 1 måned for meg-


*4-5 timer*

Rune fortalte meg hva som skjedde og ting roet ned. Husker jeg ble så utrolig lettet når jeg fikk vite at det som hadde skjedd var bare en bad trip thought, og at jeg ikke er en tigger i gaten haha! Jeg var så utrolig gla og satte pris på livet mitt mer enn jeg noen gang har gjort.

Mens jeg gikk gjennom dette sa Rune at jeg ropte "nei!" x100 ganger.. Han prøvde tydeligvis alt for å få meg ut av det men lyktes ikke. Resten av kvelden slappet vi av og jeg begynte å sove etter ca 7 timer Han kalte dette et "Thought loop"


Hva var det jeg opplevde? Det var sykt skummelt. Det begynte med at jeg lo veldig mye, hadde det gøy, men latteren ble for mye og da gikk det til helvette derfra..

Deres mening? Bekalger for lang tråd
Alt du skriver er gjenkjennbart. Spesielt dette med musikken. Det er noe av det beste med trippen. For meg personlig er en viss grad av planlegging cluet med en god trip. At man kan dele den opp i 2-4 deler. Den første og mest intensive delen tilbrunges med musikk på ørene og gjerne lukkede øyne. Bli helt fortapt i CEVs, når man føler man har fått nok er alfa omega å skifte setting så fort som mulig. Kom deg ut av rommet, spaser en tur i hagen og kikk på alt du ser, etterhvert er det kanskje på tide med en film? Noe som trekker tankene eksternt, og som får deg til å følge med. Mot slutten begynner kontrollen gradvis å komme tilbake, og det er her jeg personlig har fått flest thought-loops, men nå går det ann å løsrive seg fra dem. Bra du hadde tripsitter. Jeg bruker å trippe på egen hånd, men nå har jeg gjort det noen ganger så jeg har erfart de fleste do´s and don´ts.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Oi, dette hørtes skikkelig skummelt ut. Sykt hvordan du hallisunerte på denne måten, lurer på hvorfor du så deg som akkurat en tigger..? Bra det gikk fint, da!