Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1127
Hei. Nå har det seg sånn at jeg skadet en bil med takst på 28k, men jeg skulle få lovt til å kjøpe bilen til 65k. Og da tenker jeg bare å kjøpe bilen siden den er fullt kjørbar og vil komme igjennom eu kontroll med skaden. Nå lurer jeg bare på hvor jeg får det beste lånet?

Kriterier:
19 år
39k i inntekt 2012
over 150k i inntekt 2013
Tenker at jeg bruker minst 6 mnd på å betale ned lånet
Har ikke fast jobb, men har et gjennomsnitt på 13k i mnd i lønn.

Takker på forhånd for svar.
Du skadet en bil som har takst på 28k og har godtatt å kjøpe den for 65k?

Høres ut som en dårlig deal. Prøver du egentlig å skrive at skaden er taksert til 28k?

For øvrig kan ingen her gjette hva bankene vil si til deg. Det er det kun bankene selv som vet.
Ring til banken du :-)
Gjerne flere banker for beste tilbud.
Jeg har ikke billån så jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Syntes bare du fortjener et hyggeligere svar, ihvertfall siden dette er din første post.
Velkommen :-)
Jeg har lån på to biler.
Ett i satander/elcon og ett i sparebanken. Samme rente hos begge og samme betingelser.

Opplevelsen er vel at elcon er enklest å få lån hos, sparebanken krever mer dokumentasjon feks
Selv om skaden er taksert til 28k, trenger du jo ikke å betale mer en egenandelen på forsikringen. Om du kjøper bilen for 68k må du forsikre den på nytt og da er de 28k tapt. Får du bileier til å melde skaden inn til forsikringselskapet sitt og du betaler egenandelen så kommer du mye bedre ut av hele situasjonen. Enten du velger å kjøpe den eller ikke etterpå.

Bileier er heller ikke pliktig til å utbedre skaden, men kan få 28k utbetalt og la skaden være som den er.
Trådstarter
3 0
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Du skadet en bil som har takst på 28k og har godtatt å kjøpe den for 65k?

Høres ut som en dårlig deal. Prøver du egentlig å skrive at skaden er taksert til 28k?

For øvrig kan ingen her gjette hva bankene vil si til deg. Det er det kun bankene selv som vet.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener skaden ble taksert til 28k. Gikk litt fort i svingene her.

Sitat av Fernet Vis innlegg
Selv om skaden er taksert til 28k, trenger du jo ikke å betale mer en egenandelen på forsikringen. Om du kjøper bilen for 68k må du forsikre den på nytt og da er de 28k tapt. Får du bileier til å melde skaden inn til forsikringselskapet sitt og du betaler egenandelen så kommer du mye bedre ut av hele situasjonen. Enten du velger å kjøpe den eller ikke etterpå.

Bileier er heller ikke pliktig til å utbedre skaden, men kan få 28k utbetalt og la skaden være som den er.
Vis hele sitatet...

Bileier hadde bare ansvarsforsikring
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Det er vel ikke ditt problem at eier bare har ansvarsforsikring?

Og det har vel egentlig ikke så mye å si på vedkommende sin forsikring, er vel forsikringen din det går på?
Trådstarter
3 0
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Det er vel ikke ditt problem at eier bare har ansvarsforsikring?

Og det har vel egentlig ikke så mye å si på vedkommende sin forsikring, er vel forsikringen din det går på?
Vis hele sitatet...
Glemte å skrive at jeg kjørte denne bilen, og ikke krasjet i den med min bil.