Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1614
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har vasket kokain med annet enn acetone?

Noen som har tips/erfaringer?

Ser det er metoder med chloroform, ethanol, anhydrous diethyl ether.

Får man kjøpt dette i Norge f.kes
Memento Mori 🐈x⬛
14 0
Vaske? Hvorfor?
Sitat av Linameluzine Vis innlegg
Vaske? Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Få ut dritt som er blandet i kolaen, ta 1 g og vask med aceton også sitter man igjen med ganske rent igjen, mengden er avhengig av hvor mye drit som er pakket inn i kolaen.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Linameluzine Vis innlegg
Vaske? Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Klar over hvor mye dritt som er i kola?
Sist endret av Skinny; 5. april 2023 kl. 20:25.
Memento Mori 🐈x⬛
14 0
Prøver å være forsiktig
Ta heller å få analysert colaen din hos rusmiddelanalysetjenesten, hvis du bor i nærheten av Oslo
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Får man vite hva prøven inneholder og hvor rent?
Det er veldig viktig at acetonen du bruker er tørr, ellers blir produktet ditt svakere av vasken.

Aceton kan tørkes med msg04. Kjøp deg Epsom salt på en helsekostbutikk, stek denne i ovnen på 100 grader i rundt en times tid. Pulveriser saltet å kast det oppi acetonen. Da trekker den til seg det vannet som eventuelt måtte være oppi der. Både aceton og kokain er veldig hygroskopiske stoffer, så vann er en skikkelig no no!

Det skal ikke mye vann til før en sånn vask stikker av med store deler kokain, da virker hele vaskinga mot sin hensikt.
Både amfetamin og kokain er som regel blandet ut med ting som ikke løser seg opp i aceton, men det hender jo. Jeg vil ikke anbefale at man vasker det med mindre man har større mengder(til eget bruk).
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Stort sett enig med DrDeath, men gjort riktig så anser jeg en acetonvask som nesten nødvendig og smart uavhengig av mengde.

Tenkte jeg skulle prøve meg på en litt mer avansert metode der man oppnår et 99,9 % rent produkt.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet om diethyl ether er lov å importere til Norge?
Diethyl eter er i startgass. Man kan bruke et glass med lokk og vann oppi for å skille ut diethyl eteren, men husker ikke helt åssen man gjør.
Mvh
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er veldig viktig at acetonen du bruker er tørr, ellers blir produktet ditt svakere av vasken.

Aceton kan tørkes med msg04. Kjøp deg Epsom salt på en helsekostbutikk, stek denne i ovnen på 100 grader i rundt en times tid. Pulveriser saltet å kast det oppi acetonen. Da trekker den til seg det vannet som eventuelt måtte være oppi der. Både aceton og kokain er veldig hygroskopiske stoffer, så vann er en skikkelig no no!

Det skal ikke mye vann til før en sånn vask stikker av med store deler kokain, da virker hele vaskinga mot sin hensikt.
Både amfetamin og kokain er som regel blandet ut med ting som ikke løser seg opp i aceton, men det hender jo. Jeg vil ikke anbefale at man vasker det med mindre man har større mengder(til eget bruk).
Vis hele sitatet...
Hm, hvordan kan ren aceton få vann i seg? Kan det unngås ved å minimere hvor lenge korken er av feks? Aldri opplevd at en vask har gått skeis pga vann, alltid endt opp med et (subjektivt, ikke lab testet) bedre produkt.
Aceton er hygroskopisk, men som du sier så kan dette minimeres ved hvor påpasselig man er med korken. Unngå å bruke en gammel boks og så videre. Acetonen kan også inneholde litt vann fra produsenten for eksempel.
Man bør også minimere eksponeringen i det man utfører selve vasken da både kokainen og acetonen er hygroskopiske. Bare å være kreativ.
Det er uansett ikke verdens undergangs så lenge du ikke kaster noe, siden man kan alltids ta vare på den delen man vasker ut av kokainen, så man kan alltids ekstrahere det ut med en vask.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet om diethyl ether er lov å importere til Norge?
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til at det skal være ulovlig når man kan kjøpe startgass som er mer eller mindre rein diethyl ether. Bestill i vei, alternativt kan du bruke startgass som utgangspunkt.

Hvis man skal bruke etheren fra startgass så er det viktig at man får ut smøringen ellers vil den kontaminere produktet ditt.
Noen sprayer bare etheren i vann og tømmer av det laget der mesteparten av dritten ligger, men det optimale er å fraksjonsdestillere startgassen.

Leste en annen teknikk som skulle være bedre enn den ziplock/bottle-tek’en, men jeg har ikke prøvd den selv:
Preparation of Ether+Heptane from Starting Fluid without Distillation

I was going to write this post with a gigantic tweaker rant about how I discovered this solution on accident, but in my current state of sleep deprivation, it’s clear to me that such a wildly excessive narrative on my entire life story until the moment I discovered how to separate the valuable NP solvents from starting fluid without distillation was probably just unnecessary and mostly inspired by the fact that I was *fucked up* on really high quality crystal meth as a result of this very procedure.

You will need:
1. Engine starting fluid (the more ether, the better)
2. Acetone
3. Isopropanol (optional)
4. Distilled water
5. Numerous glass droppers
6. A fuck ton of glass jars/vessels consistent in size with the amount of ether you intend to prepare
7. Some kind of stabilizer (recommended). Butyl hydroxyl Toluene (BHT), Potassium hydroxide etc.

Okay.

1 can of starting fluid was discharged into a glass vessel with sufficient depth to avoid excessive overspray. It is possible to freeze the can, puncture a hole, discharge the co2 aerosol slowly and then puncture a second hole and pour the contents out and may give a higher yield per can, but this is not 100% necessary and I have never used this trick.

To this vessel was added an equal volume (exact ratio not required) of distilled water and the layers were allowed to separate.

The materials section of this writeup does not specify the need for anhydrous solvents, because bees will be adding them to a vessel containing water anyway. It is the author of this writeup’s recommendation to always use anhydrous and/or salted out solvents anyway, but for this, it is not critical.

This technique will be exploiting an interesting characteristic of acetone. Acetone is miscible with or soluble in both diethyl ether *and* water, and yet these two materials will be separated by visually distinct phases.

What seems to occur, is that, when acetone is added to the vessel, at least some quantity of that acetone cannot decide whether it wants to go with the ether or the water, and as a result, it will form a middle layer between these two phases.

As it turns out, many of these upper cylinder lubricants which — traditionally — we have targeted with distillations, appear to be more soluble in acetone than the ether they come with.

Upon formation of this middle layer (which will appear cloudy) the non polar phase is taken up using a glass dropper and put into a fresh vessel with distilled water. The process can and should be repeated a great number of times until the current vessel no longer manifests a cloudy, oily, impurity laden appearance. After this, it would be helpful to spend meticulous time and effort carefully aiming the dropper into the remaining thin lubricant layer atop each phase in the vessel, and siphoning these carefully. Successful aim will be indicated by the obvious appearance of viscous, oily bubbles being taken up by the dropper.

After this process is repeated as many times as necessary, the final collection vessel has its aqueous layer separated and is treated with a desiccant to remove residual water before being used as a medium in which to protonate amines.

If, after this, a bee decides to opt for distillation anyway, this should ease the process massively, by removing most or all of those lubricants, which, in my experience, seem to come over with distillation anyway. And separation of the Heptane content will likely require distillation, if ether alone is necessary for one’s needs.

It is also recommended to stabilize this ether(+heptane) using a commercially available stabilizer such as BHT or Potassium Hydroxide if it will be kept for future storage.
Vis hele sitatet...
Ether er en veldig flyktig og aggressiv gass, så vær forsiktig når du holder på
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Hm, hvordan kan ren aceton få vann i seg? Kan det unngås ved å minimere hvor lenge korken er av feks? Aldri opplevd at en vask har gått skeis pga vann, alltid endt opp med et (subjektivt, ikke lab testet) bedre produkt.
Vis hele sitatet...
Lurt å lukke beholderen så fort som mulig, ja. Teknisk sett er det vel umulig å ha en 100% vannfri aceton, siden den er hygroskopisk (suger til seg vann fra luft).
Jeg kan anbefale biltema sin aceton, den er (ifølge sikkerhetsdatabladet) >99% ren. Beholderen er en metallboks med plastforsegling under korken, som virker litt ekstra betryggende.

Jeg har bare erfaring med acetonvasking av amf, og har hatt noen vasker som gikk skeis pga vann. Brukte et "vanlig" merke fra jernvarehandelen. Tror det var Jotun eller Blåtind aceton, sikkerhetsdatabladet hevdet 90-95% renhet om jeg husker rett. Mista et par gram amf pga det lille vannet som var der.
Hadde det vært coke hadde jeg sikkert mista alt. Jeg tar alltid vare på avskyllet i et glass og lar det fordampe i tilfelle jeg driti meg ut...


Når du skal vaske kokain er det sykt viktig å unngå vann. Kokain løses 2 hele gram ren kokain i 1ml vann. Amfetamin er vel 1g i 8.9ml vann, så det er ikke "skummelt" å vaske som coke (billigere er det jo også).

Forskjellen mellom å bruke biltema 99% og blåtind 95% var ganske tydelig i amfetaminvask, men med kokain blir forskjellen enorm.
Jeg kan vise et eksempel for å understreke, i tilfelle noen lesere tror det bare er overdrivelse fra min side:

La oss si at vi skal vaske 3g kokain i 20ml aceton.
Vi finner en helt standard aceton på den lokale jernvarehandelen.
Sjekker sikkerhetsdatablad og ser at produsent oppgir 90-95% ren aceton.
Det høres jo ikke så ille ut, hvor mye kan 5-10% vann ha å si?

La oss anta at acetonen er 95%. Da er 5% av 20ml aceton = 1ml vann.
Av våre 3g mister vi potensielt 2g fordi 1ml vann stjeler 2g kokain.
Altså 66% tapt produkt pga 5% vann.

Hadde vi brukt 99% ren aceton, ville bare 0.4g kokain bli tapt til vann.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurt å lukke beholderen så fort som mulig, ja. Teknisk sett er det vel umulig å ha en 100% vannfri aceton, siden den er hygroskopisk (suger til seg vann fra luft)
Vis hele sitatet...
God info, men jeg vil legge til at man får helt tørr aceton av å tilsette Msg04, magnesium sulfat med andre ord. Man må bare sørge for at magnesiumen er skikkelig tørr først(kan stekes i ovnen). Tørr aceton kalles gjerne anhydrous aceton.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Si man er uheldig og mister mye på grunn av vann, vil den totale mengden pulver bli mindre eller bare mindre potent?

Som en regel har jeg brukt aceton fra apoteket, det må vel være det nærmeste man kommer 100%.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Ser ingen grunn til at det skal være ulovlig når man kan kjøpe startgass som er mer eller mindre rein diethyl ether. Bestill i vei, alternativt kan du bruke startgass som utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
Det skal undersøkes. Jeg tenkte mer på å importere rent ether fra ett eller annet sted. Jeg kom bare over tråder her hvor det ble diskutert rus av ether, så jeg mistenkte at det ikke er lovlig.

Takk for de gode svarene.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Når jeg tenker meg om, vil alt forsvinne hvis det blandes med vann. Derfor er det pulveret du sitter igjen med et bedre produkt. Men hvis du får vann inn i blandingen, vil det resultere i mindre pulver.(?)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Si man er uheldig og mister mye på grunn av vann, vil den totale mengden pulver bli mindre eller bare mindre potent?

Som en regel har jeg brukt aceton fra apoteket, det må vel være det nærmeste man kommer 100%.
Vis hele sitatet...
Det vil jo automatisk bli mindre totalvekt. Hvis kokainen er helt ren for eksempel, så vil ikke mindre vekt gjøre den mindre potent, men hvis den inneholder andre ting(noe den garantert gjør), så vil mindre kokain bety lavere styrkegrad med mindre samme mengde kutt forsvinner.

Hvis man har 1g 100% kokain, og man mister ett halvt gram, da sitter man igjen med 0.5g 100% kokain.

Hvis man har 1g 50% kokain + 50% kutt så betyr ethvert tap av kokain at mengden med kutt stiger. Dette blir umulig å gjette siden det kan være at noe av kuttet forsvinner også, men om bare kokainen forsvinner så.. mister du 0.1g kutt og 0.2g kokain så sitter du igjen med 0.7g med ca 40% kokain(tror jeg).
Sitat av DrDeath Vis innlegg
God info, men jeg vil legge til at man får helt tørr aceton av å tilsette Msg04, magnesium sulfat med andre ord. Man må bare sørge for at magnesiumen er skikkelig tørr først(kan stekes i ovnen). Tørr aceton kalles gjerne anhydrous aceton.
Vis hele sitatet...
Helt tørr som i 100%?

Bruker stabil aceton nå, eller har ei flaske av den jeg ikke har åpna enda, den skal være 95-100% tror jeg. Så ser det kan være greit å teste ut dette

Jeg tørker epsom saltet, tilsetter det i flasken(?). Og da er den tørr hvor lenge? Saltet blir liggende?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Helt tørr som i 100%?

Bruker stabil aceton nå, eller har ei flaske av den jeg ikke har åpna enda, den skal være 95-100% tror jeg. Så ser det kan være greit å teste ut dette

Jeg tørker epsom saltet, tilsetter det i flasken(?). Og da er den tørr hvor lenge? Saltet blir liggende?
Vis hele sitatet...
Den er tørr til saltet har fylt sin kapasitet med h2o, så blir den våt igjen. Spørs med andre ord hvor mye salt du bruker, ta derfor oppi en del ekstra.
Molecular sieves er også suverent til dette. Brukes til å lage 100% ethanol, blandt annet.
Sist endret av Skinny; 6. april 2023 kl. 23:41.