Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1482
Hei.

Et kjapt spørsmål rundt twitter, der jeg ikke helt forstår opplegget.

La oss si :
Jeg skal legge ut en tweet om en film, der jeg adder med en nettside med #film i tweeten min
om jeg så prøver å gå innpå gruppa #film, finner jeg ikke tweeten min.

Men om jeg legger ut samme tweet uten nettside linken, så vil den komme innpå i gruppa #film og der vil den være tilgjengelig for alle.

Hva kan dette skyldes?
Er det fordi man har for få følgere? ( rundt 30 følgere her)

Kan dere prøve samme tingen å se hva som skjer hos dere? Og fortelle hvor mange følere dere har eventuelt

Jeg har prøvd å finne svar på dette lenge ,samt kontaktet twitter uten noe hjelp å få

Jeg håper noen her kan teste dette selv og eventuelt fortelle meg hva dere tenker/mener om dette problemet.
For at det skal gå for en gruppe eller person vil det da bli @DatPyro som er 'brukere' og heller #bra som kommentar eller adjektiv. Rett om jeg tar feil.
så det du sier, at du må nevne deg selv med @datpyro for at det skal funke?

kan jeg spørre hvor mange følgere du har?

og jeg ser andre følgere nevner en side og en gruppe med # uten at de nevner noe form for bruker :S
Sist endret av datahjelp; 4. februar 2013 kl. 20:25.
En egen tweet at deg selv skal ikke trenge noen @datpyro, men bare din tweet og eventuellt en # eller @ (bruker)
okey,men hvor mange følgere har du?
for her funker det ikke

jeg skriver f,eks

les siste nytt på www.vg.no #nyhet

går jeg inn på #nyhet, så finner jeg ikke innlegget mitt.. det er jo helt utrolig?
jeg har søkt meg litt frem,og det kan skyldes for få følgere?
at de tror man bare spammer på twitter,det er visst grunnen
Jeg har 31 følgere. Funker for meg å skrive f.eks Liverpool FC er et fantastisk fotballlag #Fotball #LFC #PL (da havner alle innleggene mine via disse "gruppene" som andre også ser.
Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg har 31 følgere. Funker for meg å skrive f.eks Liverpool FC er et fantastisk fotballlag #Fotball #LFC #PL (da havner alle innleggene mine via disse "gruppene" som andre også ser.
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke om dere begge missforstod

obster, hvis du nevner en nettside inn i det innlegget og legger det ut, funker det da?
det er poenget mitt er at hver gang man nevner en linkf,eks som dette:

nyhet på www.liverpool.no #LFC
så vil ikke innlegget mitt komme opp i den gruppa
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
1. Det er ikke en gruppe.
2. Funker helt fint for meg
Sitat av FatMan Vis innlegg
1. Det er ikke en gruppe.
2. Funker helt fint for meg
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke hva du kaller det,men du skjønner hva jeg mener

så hva er det du skriver inn fatman?og hvor mange følgere har du?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Det er en tag.

Skrev "hahah mordi www.facebook.com #testing" det gikk helt fint og jeg fant min egen tweet på #testing.

120
det er en tag ja, tenkte mest at det blir en slags gruppe det går til

men uansett, eneste svaret jeg har da er at du har flere følgere, som gjør at du har denne funksjonen og ikke jeg.

kan du prøve ut en ting for meg?
skrive dette: viser til www.blogabet.com #testing

se om det funker?
om det gjør det hos deg,så må det nok være at man kanskje må ha over 100 følgere?hmm
Føler jeg har litt å tilføye her, etter mine år på Twitter.

Du har en helt standard hashtag, som ser slik ut "#". Denne brukes til å tagge forskjellige ting andre personer kan søke opp. Dersom jeg skriver om en spesifikk sak, kan det være greit å rette seg til et spesifikk publikum ved å legge til en slags merknad på at din tweet inneholder dette materialet. Antall følgere har absolutt ingenting å si på hva som kommer opp når du søker på det, det er som regel relevansen som teller. Noen tags har såpass mange skrivere at din tweet ikke rekkes å søkes opp før den allerede er langt(LANGT) nede på siden. Eksempler på dette er #superbowl, som gikk mye rundt i natt. Andre eksempler på kjente tags er #cut4bieber, men nå går jeg off-topic her.

Du har også en slags merknad for at du skriver til en person. Dersom du skal inkludere en person i din tweet, legger du enkelt og greit til en alfakrøll "@", etterfulgt av navnet(uten mellomrom). Jeg heter f.eks @Gronliee på Twitter. Dersom du skal skrive til meg personlig, legger du på taggen i starten av tweeten. På denne måten vil kun jeg få opp denne, med mindre noen går inn på listen over hva du har skrevet. Dette kommer altså ikke opp i noen tidslinje. Dersom du vil at noen få skal få med seg noe, kan du alltids tagge de litt utover i tweeten. Eks: "Nå skjønte jeg det! @DatPyro @Gronliee"

Det kan også være greit å få med seg at det finnes flere forskjellige lister når du søker opp en hashtag. Når du søker opp #film, vil du få opp en masse tweets som er tagget med dette. Øverst til venstre(nettleser), finner du en slags liste med personer, top tweets og diverse. Her skal det ligge noe som viser bilder og videoer som er lagt ut med dette innholdet.

Trodde denne kommentaren skulle bli ryddig og fin, men merker en markant forskjell på ønske og realitet. Er du sikker på at du tagget riktig når du skrev ned det med lenken? Det er lett å blande mellom # og @ i starten.
Sitat av datahjelp Vis innlegg
om det gjør det hos deg,så må det nok være at man kanskje må ha over 100 følgere?hmm
Vis hele sitatet...
Hvor får du det fra at du må ha så og så mange følgere? Som sagt så har jeg 31 følgere og det funker hos meg. Har alltid funket.
Lær deg forskjellen på gruppe og hashtag (#).
For å vise din egen Tweet under en #hashtag:
1. Komponer din egen tweet, legg til ønskede hash-tagger.
2. Trykk på ønsket hash-tag.
3. I listen som kommer opp; viktig at du velger "All" som filtrering, "Top" står som default. Konsekvensen er at bare top-tweets vil synes.
Sitat av Gronliee Vis innlegg
Føler jeg har litt å tilføye her, etter mine år på Twitter.

Du har en helt standard hashtag, som ser slik ut "#". Denne brukes til å tagge forskjellige ting andre personer kan søke opp. Dersom jeg skriver om en spesifikk sak, kan det være greit å rette seg til et spesifikk publikum ved å legge til en slags merknad på at din tweet inneholder dette materialet. Antall følgere har absolutt ingenting å si på hva som kommer opp når du søker på det, det er som regel relevansen som teller. Noen tags har såpass mange skrivere at din tweet ikke rekkes å søkes opp før den allerede er langt(LANGT) nede på siden. Eksempler på dette er #superbowl, som gikk mye rundt i natt. Andre eksempler på kjente tags er #cut4bieber, men nå går jeg off-topic her.

Du har også en slags merknad for at du skriver til en person. Dersom du skal inkludere en person i din tweet, legger du enkelt og greit til en alfakrøll "@", etterfulgt av navnet(uten mellomrom). Jeg heter f.eks @Gronliee på Twitter. Dersom du skal skrive til meg personlig, legger du på taggen i starten av tweeten. På denne måten vil kun jeg få opp denne, med mindre noen går inn på listen over hva du har skrevet. Dette kommer altså ikke opp i noen tidslinje. Dersom du vil at noen få skal få med seg noe, kan du alltids tagge de litt utover i tweeten. Eks: "Nå skjønte jeg det! @DatPyro @Gronliee"

Det kan også være greit å få med seg at det finnes flere forskjellige lister når du søker opp en hashtag. Når du søker opp #film, vil du få opp en masse tweets som er tagget med dette. Øverst til venstre(nettleser), finner du en slags liste med personer, top tweets og diverse. Her skal det ligge noe som viser bilder og videoer som er lagt ut med dette innholdet.

Trodde denne kommentaren skulle bli ryddig og fin, men merker en markant forskjell på ønske og realitet. Er du sikker på at du tagget riktig når du skrev ned det med lenken? Det er lett å blande mellom # og @ i starten.
Vis hele sitatet...
hei gronliee

tro meg,jeg har sjekket ut dette i flere uker nå og har gjort alt som jeg skal.

Poenget mitt er bare at det funker å hashtage uten en nettadresse, men med så funker det ikke

La oss si jeg legger inn et innlegg med #film

eksempel nr 1: True Grit må bare sees #film ( dette kommer opp både under min liste/profil og øverst på lista under #film /eventuelt top eller under alle (all)

eksempel nr 2: True Grit må bare sees, sjekk den ut på www.headweb.com #film
( dette kommer opp på min side ( men ikke under #film, verken under top eller all)

Ser dere forskjellen?

Beklager rotete innlegg her også, men det er litt vanskelig å forklare dette her.

Obster:
Jeg har prøvd å søke på dette og sjekket ut flere som har samme problemet, der det er nevnt blant annet av twitter. Du kan prøve å søke om dette på google,så vil du se selv..

det er veldig snodig og håper dere forstår problemstillingen min her.

Jeg vil gjerne linke til enkelte sider osv, men det lar meg jo rett og slett ikke gjøre det

jeg testet ut nå www.vg.no #testing , det kom ikke ut noe på #testing
prøvde jeg www. vg. no #testing, da kommer det opp (hvis jeg tar noen mellomrom på nettsiden)

er jo helt sprøtt.
Sist endret av datahjelp; 4. februar 2013 kl. 23:06.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Har du valgt "Alle"?

http://puu.sh/1XypQ
jeg valgte alle ja

altså som sagt jeg får opp alt uten linker, men med en link som f,eks www.vg.no #testing, så går det ikke



hvor mange følgere har du ru11er?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tipper det har noe med at du linker direkte til f.eks vg.no og ikke en artikkel inne på siden. Da er det ikke like lett å reklamere for sidene sine, men man kan fortsatt kjøre diskusjoner om temaer.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Tipper det har noe med at du linker direkte til f.eks vg.no og ikke en artikkel inne på siden. Da er det ikke like lett å reklamere for sidene sine, men man kan fortsatt kjøre diskusjoner om temaer.
Vis hele sitatet...
prøvde det også...ingenting funker
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Opprett en ny konto da?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Ett eksempel: "Jeg elsker pizza! #pizza" Og alle som trykker på pizza kan se alle som har skrevet #pizza i ordet sitt...